van Maarten de Wit op 7-10-25 9:01

HubSpot is een populair CRM-systeem, dat bedrijven met marketing, sales en klantenservice helpt. Jaar op jaar krijgt de CRM-software fantastische beoordelingen van onafhankelijke CRM-gebruikers. Onder andere vanwege de gebruiksvriendelijkheid en de vele innovaties. Meer informatie hierover lees je bijvoorbeeld op de websites van Gartner en G2.
Overweeg je om het alles-in-1 CRM-platform te gaan gebruiken? Dan zit je vast met allemaal vragen. Logisch natuurlijk. Nieuwe CRM-software implementeren is niet zomaar iets. Het beïnvloedt allerlei belangrijke klantprocessen in je bedrijf. En daarnaast is het een flinke investering. Qua geld en qua mankracht.
Ik wil je graag bij je keuze helpen. Hieronder beantwoord ik daarom de 7 meest gestelde vragen over HubSpot:
Vraag 1: Wat kost HubSpot?
Vraag 2: Kan ik HubSpot met andere software integreren?
Vraag 3: Welke softwaretools vervangt HubSpot?
Vraag 4: Is de datahosting van HubSpot in Europa?
Vraag 5: Hoe onderscheidt HubSpot zich van andere CRM-pakketten?
Vraag 6: Heeft HubSpot een mobiele app en wat kan ik daarmee?
Vraag 7: Maakt HubSpot gebruik van AI?
Vraag 1: Wat kost HubSpot?
Om de kosten uit te leggen moet je eerst weten hoe HubSpot in elkaar zit. De CRM-software bestaat uit verschillende softwaremodules: de hubs. Iedere hub richt zich op een specifiek onderdeel van je bedrijf:
Content Hub - Professional licentie vanaf € 441,- per maand
De Content Hub is ontworpen om snel en makkelijk content te creëren (met AI). Zoals websitecontent, podcasts en landingspagina's. Functies zijn onder andere:
✅ Gepersonaliseerde website
✅ Landingspagina's
✅ Websitehosting & beveiliging
✅ SEO-optimalisatie
✅ AI Content Agent (podcasts, case studies, video's, blogs, ...)
Marketing Hub - Professional licentie vanaf € 792,- per maand
De Marketing Hub is geschikt voor bedrijven die meer leads willen genereren. En hun marketingprocessen daarbij zoveel mogelijk willen automatiseren. Functies zijn onder andere:
✅ E-mailmarketing en marketingcampagnes
✅ Lead nurturing & lead scoring
✅ Social media planning
✅ Marketingautomatisering
✅ Rapportages en analytics
Sales Hub - Professional licentie vanaf € 90,- per maand
Met de Sales Hub stroomlijn je jouw verkoopproces. Het helpt je verkoopteam om sneller deals te sluiten en betere klantrelaties op te bouwen. Functies zijn onder andere:
✅ Verkoopautomatisering
✅ Dealpijplijnen met dealtracking
✅ Afsprakenplanner en offertesysteem
✅ CPQ-functies (Configure Price Quote)
✅ AI Guided Selling
Service Hub - Professional licentie vanaf € 90,- per maand
Met de Service Hub verbeter je jouw klantenservice en customer success afdeling. En vergroot je de klanttevredenheid. Bijvoorbeeld door klantvragen sneller en efficiënter af te handelen. Functies zijn onder andere:
✅ Ticketsysteem en livechat
✅ Kennisbank voor klanten
✅ Automatische workflows voor support
✅ Feedback enquêtes
✅ Chatbots en AI-ondersteuning
Operations Hub - Professional licentie vanaf € 711,- per maand
Met automatisering zorgt de Operations Hub ervoor dat al je gegevens en systemen soepel samenwerken. Functies zijn onder andere:
✅ Datasynchronisatie tussen verschillende softwaretools
✅ Geavanceerde automatiseringen
✅ Foutdetectie en automatische datacorrectie
✅ Gezondheidsmodellen
✅ Webhooks & API-integraties
Deze hubs gebruik je bovenop HubSpot's CRM-database. Het centrale systeem waarin je al je klantgegevens bewaart en beheert. Denk hierbij bijvoorbeeld aan contactgegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer,...), online interacties, afspraken, deals, notities en taken. Gegevens die je zelf (geautomatiseerd) invoert en gegevens van je gekoppelde softwaretools. Zoals Outlook, LinkedIn, boekhoudsoftware en een ERP-oplossing.
Voor de hubs zijn er verschillende licenties, die je kunt afnemen:
- Starter licenties zijn betaalbare instapversies met beperkte functionaliteiten. Voor kleine bedrijven en startups. Per Starter licentie betaal je maar € 9,- euro per maand!
- Professional licenties zijn voor groeiende MKB-bedrijven vanaf zo'n 3 medewerkers vaak al interessant.
- Enterprise licenties zijn voor grote complexe bedrijven, die uitgebreide automatiseringsfuncties en analytics nodig hebben.
Ligt de focus in jouw bedrijf bijvoorbeeld op verkoop en minder op marketing? Dan wil je de Professional Sales Hub misschien combineren met de Starter Marketing Hub. Je neemt dan bijvoorbeeld 6 Professional Sales Hub licenties af en 1 Starter Marketing Hub licentie. Op deze manier stel je jouw eigen HubSpot-pakket samen.
👉 TIP: De prijzen hierboven zijn inclusief 10% korting vanwege een jaarcontract en jaarlijkse vooruitbetaling aan Hubspot. Wil je dieper in de prijzen van HubSpot duiken? Lees dan dit blog: Wat kost HubSpot in 2025? CRM-licenties & prijzen uitgelegd.
Vraag 2: Kan ik HubSpot met andere software integreren?
Ja, dat kan zeker! Er zijn veel standaard koppelingen én er is een uitgebreide API-bibliotheek.
Een belangrijke integratie is bijvoorbeeld met je e-mailprogramma zoals Outlook of Gmail. Dankzij deze koppeling kun je:
✅ Geautomatiseerd e-mails tracken: zie wanneer prospects en klanten je e-mails openen en welke links ze aanklikken.
✅ E-mails loggen: bewaar je e-mails automatisch in je CRM-database, zodat alle communicatie voor iedereen centraal beschikbaar is.
✅ Eenvoudig afspraken plannen: synchroniseer je agenda, zodat klanten via HubSpot een afspraak met je kunnen boeken.
De meeste klanten koppelen ook hun sociale mediakanalen aan het softwareplatform. HubSpot biedt daar dan ook verschillende integratiemogelijkheden voor. Zo zijn er bijvoorbeeld standaard softwarekoppelingen voor Facebook, LinkedIn, Instagram en X. Ook populair zijn website integraties. Bijvoorbeeld met websites die in Wordpress of Drupal gemaakt zijn. Zodat je daarmee makkelijker klantinteracties volgt en leads genereert.
Andere populaire software integraties zijn bijvoorbeeld:
Het biedt veel voordelen om je gegevens op 1 centrale plek te beheren. In dit artikel lees je daar meer over: 3 Voordelen van een centraal systeem voor je databeheer. Voor veel bedrijven is dit daarom een belangrijke reden om voor HubSpot te kiezen.
👉 TIP: Ben je benieuwd welke integraties er nog meer mogelijk zijn? Ik heb er een ander blog over geschreven: Zoek je een CRM-systeem dat makkelijk met andere software integreert?
Vraag 3: Welke softwaretools vervangt HubSpot?
HubSpot is een alles-in-1 CRM-platform voor marketing, sales en klantenservice. Met dus veel verschillende functies in één systeem. Werkt je bedrijf nu met allerlei losse tools? Dan is de kans groot dat een aantal daarvan overbodig wordt. Voorbeelden hiervan zijn:
Je huidige CRM-database
Gebruik je nu een CRM-systeem zoals Zoho, Pipedrive of Superoffice? Dan vervangt HubSpot dit natuurlijk. In HubSpot beschik je over één centraal klantoverzicht. Waarin je alle klantgegevens, contactmomenten, offertes en interacties vindt. Handmatig gegevens synchroniseren is niet meer nodig.
E-mailmarketing software zoals Mailchimp en ActiveCampaign
Want ook met HubSpot creëer je automatische e-mailflows. Waarmee je gepersonaliseerde e-mails op basis van klantgedrag uitstuurt. Voer je A/B-testen uit om verschillende onderwerpen en inhoud te testen. En zie je welke e-mails je contacten openen en welke links zij aanklikken. In HubSpot is e-mailmarketing aan je CRM-database gekoppeld. Hierdoor zet je eenvoudig gerichte marketingcampagnes op. Om je leads en prospects zo persoonlijk mogelijk te benaderen.
Tools voor marketingautomatisering zoals Marketo en Pardot
Marketingautomatisering is het hart van HubSpot's Marketing Hub. Denk bijvoorbeeld aan:
✅ Lead nurturing: stuur automatisch berichten naar leads op basis van hun gedrag.
✅ Slimme workflows: automatiseer je e-mails en ontvang meldingen na het openen.
✅ Lead scoring: identificeer de meest waardevolle leads met lead scores en AI.
✅ Segmentatie: creëer slimme lijsten om je leads zo gericht mogelijk te benaderen.
Combineer je marketing en CRM? Dan kun je workflows opzetten, die direct op je verkoopproces aansluiten.
Beheertools voor sociale media zoals Hootsuite en Buffer
Met HubSpot beheer je jouw sociale mediakanalen zonder aanvullende software. Zo publiceer je eenvoudig berichten op Facebook, LinkedIn, Instagram en X. Zelfs de publicatie van Youtube-video's plan je eenvoudig vooruit. Vervolgens monitor je de resultaten in je CRM-platform. Of het nou om je organische berichten of complete sociale mediacampagnes gaat.
Ticketsoftware zoals Zendesk en Freshdesk
Met HubSpot beheer je alle klantvragen en supporttickets rechtstreeks vanuit je CRM-database. Iedere inkomende vraag komt automatisch in een overzichtelijk ticketsysteem terecht. Of je die nou via e-mail, WhatsApp, Facebook Messenger, een websiteformulier of je chatbot ontvangt.
Je wijst tickets aan de juiste medewerkers toe. Je stelt prioriteiten in. Bijvoorbeeld op basis van SLA’s. Je volgt de voortgang per klant. Je monitort de reactietijden. En analyseert de klanttevredenheid met feedback enquêtes.
Livechat en chatbotsoftware zoals Drift en Intercom
HubSpot bevat verschillende soorten chatbots. Dankzij de live chatfunctie communiceer je moeiteloos met je websitebezoekers. Voor het geautomatiseerd beantwoorden van klantvragen kies je uit een gewone chatbot en een AI-aangedreven chatbot.
De gewone chatbot programmeer je zelf. De AI-chatbot gebruikt de websitecontent, die je daarvoor aanwijst. Zonder dat je daar verder iets aan hoeft te doen. Nou ja, je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je websitecontent up-to-date is. HubSpot slaat je online gesprekken automatisch in je CRM-database op. En komt je chatbot er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek eenvoudig met live chat over.
Een Content Management Systeem (CMS) zoals Wordpress of Joomla
De Content Hub van HubSpot bevat een eigen intuïtieve websitetool. Waarmee je met een template zelf de mooiste websites in elkaar zet. Compleet met alle toeters en bellen eraan. Zoals landingspagina's, formulieren, calls-to-actions (CTA's), blogs, case studies en dynamische content. Volledig voor SEO geoptimaliseerd.
Zelfs een websitedesigner heb je dus niet meer nodig. Want het CMS werkt zonder allerlei ingewikkelde codes. Uiteraard kun je jouw website wel op maat door een websitespecialist laten bouwen. HubSpot verzorgt de hosting, dus ook dat hoef je niet meer apart te regelen. Wil je een marketinggerichte website zonder gedoe met externe plug-ins? Dan is het CMS van HubSpot een uitstekende oplossing.
Hiernaast biedt HubSpot je uitgebreide rapportages en analyses. Waardoor je minder afhankelijk bent van losse analysetools. Zoals Google Analytics bijvoorbeeld. Op je dashboards met KPI's volg je alle marketing, sales en klantenservice prestaties. Je hebt veel real-time inzicht in bezoekersgedrag, websiteconversies en campagneresultaten.
Maakt je organisatie nog gebruik van Excelsheets voor rapportages? Dan neem je daar natuurlijk ook gelijk afscheid van. Waarom zou je allerlei losse tools blijven gebruiken als HubSpot het je allemaal biedt? Met versnipperde data en kosten. En inefficiënte marketing, sales en klantenservice processen. Waarbij je medewerkers steeds tussen verschillende tools moeten schakelen.
Vraag 4: Is de datahosting van HubSpot in Europa?
Ja, HubSpot biedt datahosting in Europa. Sinds 2021 is er een een EU Datacenter in Frankfurt in Duitsland. Je kunt je gegevens dus binnen de EU opslaan. Denk bijvoorbeeld aan de contactgegevens van de contacten en bedrijven in je CRM-database. En aan je marketingdata, verkoopgegevens, websitecontent en rapportages.
Dataopslag in de EU heeft 2 belangrijke voordelen voor je bedrijf:
✅ Je voldoet makkelijker aan Europese regelgeving, zoals de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
✅ De serverlocatie is dichter bij je bedrijf. Daardoor wordt de data sneller verwerkt.
Daarnaast geeft het je misschien een veiliger gevoel. Een reden die ik vaak voorbij hoor komen. Of je gegevens nou in Duitsland of in de VS zijn opgeslagen. HubSpot biedt je uitgebreide beveiligingsmaatregelen om de veiligheid en privacy van je gegevens te waarborgen.
Vraag 5: Hoe onderscheidt HubSpot zich van andere CRM-pakketten?
Wat maakt HubSpot anders dan andere CRM-pakketten? Zoals Salesforce, Pipedrive, Zoho en Microsoft Dynamics 365? HubSpot onderscheidt zich op meerdere manieren:
Gebruiksvriendelijke interface (UI) en eenvoudige onboarding
HubSpot staat bekend om de overzichtelijke en gebruiksvriendelijke interface. Zelfs zonder technische kennis kun je snel aan de slag. Sommige CRM-systemen hebben veel configuratie en training nodig. HubSpot is daarentegen vanaf dag één eenvoudig te gebruiken. En dat heeft een positief effect op de gebruikersadoptie.
Gemiddeld is HubSpot binnen 2 tot 4 maanden up & running (met uitschieters naar boven en naar beneden). Kijk ik naar de implementatietijd in vergelijking met andere CRM-systemen? Dan zijn er minder tijd en middelen nodig voordat HubSpot operationeel is.
Één duidelijke softwarecode voor het hele CRM-systeem
De software van HubSpot is op één enkele uniforme softwarecode gebouwd. Terwijl veel andere CRM-pakketten door overnames zijn gegroeid. Hierbij zijn verschillende functies als het ware aan elkaar geknoopt. Dat merk je terug in de interface. In HubSpot werkt alles op dezelfde manier. Van de meeste CRM-software kun je dat dus niet zeggen. Let er maar eens op als je andere CRM-systemen bekijkt!
Zijn verschillende softwarecodes aan elkaar geknoopt? Dan kunnen databases op de achtergrond niet lekker met elkaar communiceren. Waardoor er bijvoorbeeld meer handmatige handelingen nodig zijn om hetzelfde resultaat te krijgen. Daarnaast is de kans op datalekken en technische problemen groter bij aan elkaar geknoopte softwarepakketten. Bijvoorbeeld als je een extern softwarepakket integreert.
En werkt een systeem ingewikkelder? Dan is er vanzelfsprekend meer training nodig (dus er zijn meer trainingskosten!) Bekende voorbeelden van softwarepakketten met meerdere codes zijn Salesforce, Microsoft Dynamics 365 en Zoho CRM.
Alles-in-één platform: CRM + marketing + verkoop + service
HubSpot is meer dan alleen een CRM-systeem. Het bevat eigenlijk alle tools voor een efficiënte sales, marketing en klantenservice. Je hebt minder losse tools en add-ons nodig dan bij andere CRM-systemen. Denk bijvoorbeeld aan:
✅ Websitebeheer, SEO-tools en de AI Content Agent in de Content Hub.
✅ E-mailmarketing, social media planning en marketing automatisering in de Marketing Hub.
✅ Verkoopautomatisering, e-mailtracking en een offertetool in de Sales Hub.
✅ Klantenservice functionaliteiten zoals tickets, live chat en een kennisbank in de Service Hub.
✅ Datasynchronisatie, datacorrectie en workflow automatisering in de Operations Hub.
Bij veel andere CRM-systemen heb je meer externe integraties en add-ons nodig om hetzelfde te bereiken. Waardoor je kosten omhoog vliegen en je systeem instabieler kan worden. HubSpot biedt je een alles-in-1 pakket.
Krachtige integraties
HubSpot integreert eenvoudig met veel andere populaire tools. In de App Marketplace vind je hier meer dan 1.900 standaard softwarekoppelingen voor. Ter vergelijking: voor Zoho CRM zijn er ruim 800 standaard softwarekoppelingen beschikbaar en voor Pipedrive ruim 500. Veel andere CRM-systemen hebben beperktere integratiemogelijkheden dan HubSpot.
Daarnaast is het CRM-pakket van HubSpot completer. Waardoor je minder integraties en add-ons nodig hebt. HubSpot's updates worden automatisch op het hele platform toegepast. Zonder dat je je zorgen over de consequenties voor al die extra tools hoeft te maken.
Schaalbaar en flexibel voor bedrijven
Omdat HubSpot één compleet en samenhangend platform is kun je eenvoudig opschalen. Zonder dat je dus allerlei extra softwarepakketten en add-ons hoeft toe te voegen. Wat bij veel andere softwarepakketten wel het geval is. Je kunt dus klein beginnen en uitbreiden zodra je eraan toe bent. Bovendien hebben IT-teams minder werk aan het onderhoud van de CRM-software.
Sterke focus op inbound marketing
HubSpot is dé pionier op het gebied van inbound marketing. Het platform is ontwikkeld om klanten via waardevolle content aan te trekken. En niet alleen via koude acquisitie. Hiervoor bevat het dan ook allerlei ingebouwde tools. Denk bijvoorbeeld aan SEO-tools om je websitecontent voor zoekmachines te optimaliseren. De nodige tools voor contentmarketing. En lead nurturing workflows waarmee je jouw leads op het juiste moment informeert.
Bij traditionele CRM-software ligt de nadruk vaak op sales en klantbeheer. Terwijl HubSpot voor een complete marketing- en salesaanpak zorgt. Om deze reden zijn er trouwens ook wel bedrijven, die hun bestaande CRM-systeem met Hubspot integreren. Bijvoorbeeld organisaties die met Salesforce of Microsoft Dynamics 365 werken.
AI en automatisering
HubSpot gebruikt steeds meer Kunstmatige Intelligentie (AI) om je marketing, sales en klantenservice processen te optimaliseren. Bijvoorbeeld om sneller en efficiënter:
✅ Content te maken (blogs, advertenties, sociale media posts, podcasts, case studies...).✅ Data te analyseren.✅ Voorspellende prognoses te maken.✅ Trends te herkennen.✅ Bedrijfsprocessen te automatiseren.
Bedrijven die AI en automatisering slim inzetten groeien sneller. Ze kunnen hun klanten beter bedienen en hun concurrentiepositie makkelijker versterken. Met Breeze AI biedt HubSpot je hiervoor krachtige tools, die gemakkelijk te gebruiken zijn. Zelfs zonder technische kennis. Want de AI-tools die HubSpot ontwikkelt zijn net zo gebruiksvriendelijk als alle andere tools.
Bij de meeste CRM-pakketten gaan de mogelijkheden voor AI en automatisering veel minder ver. Of ze zitten alleen in de duurste pakketten. Bij HubSpot zijn deze functies al op lagere niveaus beschikbaar.
Flexibele en transparante prijsstructuur
Veel CRM-pakketten zoals Salesforce hanteren complexe prijsmodellen. Waarbij extra kosten snel kunnen stijgen. Bijvoorbeeld voor additionele modules en verplichte supportcontracten. HubSpot biedt je een duidelijke prijsstructuur. Terwijl je makkelijk opschaalt als je bedrijf daaraan toe is.
Vraag 6: Heeft HubSpot een mobiele app en wat kan ik daarmee?
Natúúrlijk heeft HubSpot een mobiele app! Overal toegang tot klantgegevens en zakelijke tools hebben is ontzettend belangrijk. Bijvoorbeeld voor als je veel onderweg bent. Met een CRM-systeem zonder een mobiele app mis je waardevolle kansen.
HubSpot's mobiele app is een compacte versie van je laptopsoftware. En is voor zowel iOS als Android beschikbaar. Het stelt je in staat om onderweg:
✅ Belangrijke klantinformatie te bekijken.✅ Leads te beheren.✅ Direct actie te ondernemen.
Of je nu in een vergadering zit. Op reis bent. Of gewoon even niet achter je laptop kunt werken. Met de HubSpot's mobiele app blijf je altijd verbonden met je bedrijf. De alles-in-1 CRM-software helpt je zo om zo efficiënt mogelijk te werken. Waar je ook bent.
Wil je de app zelf uitproberen? Download 'm gratis in de App Store of Google Play. En ontdek hoe HubSpot je werkdag mobieler en productiever maakt.
Vraag 7: Maakt HubSpot gebruik van AI?
Artificial Intelligence speelt een steeds grotere rol in moderne bedrijfssoftware. En dat geldt ook voor HubSpot. Hieronder geef ik je 5 voorbeelden van hoe HubSpot AI inzet:
1. Contentcreatie en SEO-advies
HubSpot's AI-aangedreven Contentmaker helpt je bij het creëren van content. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
✅ Blogs
✅ E-mails
✅ Landingspagina's
✅ Calls-to-action (CTA's)
✅ Social media posts
✅ Podcasts
✅ Video's
✅ Case studies
Daarnaast krijg je AI-aangestuurde aanbevelingen om de content voor zoekmachines te optimaliseren. Zo kan het CRM-platform bijvoorbeeld suggesties voor blogtitels en meta-descriptions doen. De functies van de Content Agent worden bovendien steeds uitgebreider.
2. Lead scoring
Met AI kwalificeert HubSpot je leads automatisch. Zodat je precies weet op welke leads je moet focussen. Hiervoor analyseert de software bepaalde leadeigenschappen en leadgedrag. Zijn marketingleads klaar voor opvolging door sales? Dan draagt het CRM-systeem ze automatisch over.
AI-gedreven lead scoring in HubSpot gaat veel verder dan traditionele lead scoring. Waarbij de software vaste punten toekent en aftrekt. De AI-tool analyseert automatisch grote hoeveelheden data. Hierbij ontdekt het patronen die aangeven welke leads waarschijnlijk gaan converteren. Dit gebeurt met machine learning. Een vorm van AI die van historische gegevens leert.
Stel: je runt een softwarebedrijf en je hebt 500 nieuwe leads in je CRM-systeem. De AI-tool geeft 50 leads een hoge score, omdat ze een demo hebben aangevraagd. Je prijzenpagina meerdere keren bekeken hebben. En vergelijkbare kenmerken als bestaande klanten hebben. Met dit inzicht kan je salesteam zich direct op de meest veelbelovende verkoopkansen focussen.
3. AI Guided Selling
AI Guided Selling in HubSpot helpt verkoopteams om efficiënter deals te sluiten. Hoe dit werkt?
✅ AI analyseert het gedrag van je deals en wijst scores toe. Zo krijg je snel inzichtelijk welke deals je waarschijnlijk gaat sluiten.
✅ Op basis van klantinteracties en eerdere gesprekken beveelt HubSpot je vervolgstappen aan. Zoals het sturen van een specifieke e-mail of het plannen van een bel- of vervolgafspraak. Vervolgens helpt AI je met de uitvoering daarvan.
✅ AI analyseert historische data om je omzet te voorspellen. De forecasting prognoses zijn tot wel 95% nauwkeurig! Hoe beter de kwaliteit van je gegevens is, hoe nauwkeuriger je omzetprognoses zijn. Onze klanten zijn er meestal erg blij mee. En AI maakt de prognoses ook nog eens steeds beter.
✅ Automatische data-invoer: verkopers hoeven minder tijd te besteden aan handmatige administratie. Omdat AI veel gegevens automatisch registreert en bijwerkt.
4. AI-aangedreven chatbot
Met HubSpot's AI-aangedreven chatbot beantwoord je klantvragen sneller en efficiënter. De bot gebruikt hiervoor de aangewezen content op je website. Bijvoorbeeld van je kennisbank, prijzenpagina en productpagina's. Daarnaast kan het je leads kwalificeren door chatgesprekken te analyseren. Afspraken inplannen. En klanten doorverbinden met live medewerkers.
5. Datakwaliteit
Het functioneren van je CRM-software valt of staat met de kwaliteit van de data. Foutieve, dubbele of incomplete gegevens zijn ontzettend schadelijk. Bedenk je maar eens wat het betekent als er verkeerde data in je statistieken staat. En je daarmee de verkeerde strategische beslissingen neemt.
Met AI verbetert HubSpot je datakwaliteit automatisch. Bijvoorbeeld door bepaalde CRM-gegevens geautomatiseerd te corrigeren en te verrijken. Hierdoor ben je minder tijd aan handmatige correcties kwijt. En beschik je makkelijker over actuele, betrouwbare en complete klantinformatie. Voorbeelden van AI-tools voor je data management zijn:
✅ Duplicaatbeheer om dubbele records op te sporen en samen te voegen.
✅ Breeze Intelligence om zakelijke gegevens te verrijken. Formulieren te verkorten. En de koopsignalen van (anonieme) websitebezoekers uit je doelgroep te identificeren.
✅ Inbox Automation om gegevens uit je e-mailhandtekeningen automatisch op te slaan.
✅ Correctietool om inconsistenties in je CRM-data geautomatiseerd te fiksen.
HubSpot AI helpt je bedrijf zo om te groeien. Van geautomatiseerde marketing en gepersonaliseerde e-mails tot slimme chatbots en data-gedreven inzichten. Waardoor je teams meer tijd overhouden voor strategisch werk en andere belangrijke taken. Meer informatie over HubSpot AI vind je in ons e-book hieronder.
Heb je meer vragen over HubSpot?
Of je nu een klein bedrijf of een grote onderneming hebt. HubSpot is een slim, krachtig en veelzijdig CRM-systeem. Dat veel andere softwaretools vervangt. En dat je makkelijk met veel andere softwarepakketten integreert. Met de uitgebreide mobiele app beheer je jouw CRM-database bovendien ook onderweg.
Heb je meer vragen over HubSpot? Dan beantwoorden we die graag tijdens een persoonlijk gesprek. Boek hieronder gerust een vrijblijvende afspraak in onze agenda. Op een moment dat het jou goed uitkomt.