Jouw doel: onze missie

Waarom wij HubSpot implementeren

Onze visie

Duurzaam groeien met je bedrijf en snel op veranderingen inspelen? Dat lukt volgens ons alleen als je grip op je klantrelaties en bedrijfsprocessen hebt. Wij helpen je  daarom:

  • Slimmer te werken.
  • Medewerkers gelukkiger te maken.
  • Klanten centraal te stellen.
We believe you can grow

Vraag een adviesgesprek aan met een ervaren HubSpot-specialist

Hoe we onze visie waarmaken?

Naast technische CRM-begeleiding denken wij strategisch met je organisatie mee. Denk daarbij aan:

  • Klantprocessen stroomlijnen.
  • Data slim inzetten.
  • Je systeem zo gebruiksvriendelijk mogelijk inrichten.
  • Medewerkers trainen en begeleiden.
  • Support die op jouw specifieke doelen en behoeften aansluit.

Zodat het een feestje is om met je CRM-software te werken. En de gebruikersadoptie van je medewerkers hoog blijft.

HubSpot-elite-badge-color

Wat wij voor je doen?

De volledige implementatie van HubSpot CRM. Inclusief:

  • Advies
  • Verandermanagement
  • Software configuratie
  • Systeemintegratie
  • Datamigratie
  • (Complex) maatwerk
  • Training & support

Waarom HubSpot?

Wat we afleveren moet aan alle klantverwachtingen voldoen. Daarbij zijn we pas tevreden als jij - onze klant - dat ook bent. We gebruiken daarom alleen het beste gereedschap.

Tot 2022 implementeerden we 4 verschillende CRM-systemen, namelijk:

  • Maximizer
  • Microsoft Dynamics 365
  • Teamleader
  • HubSpot

We merkten dat alle nieuwe klanten alleen nog maar voor HubSpot kozen. En dat begrepen we heel erg goed. Door alleen nog op HubSpot te focussen gaat al onze energie daar naartoe. Onze HubSpot-kennis groeit nu met de dag.

Wat maakt HubSpot anders dan andere CRM-pakketten?

Verbeter je organisatie met HubSpot CRM

Werk efficiënter

Verbeter je klantrelaties

Optimaliseer je processen

Het geeft ons een kick om ook jouw bedrijf blijvend succesvoller te maken

500+ succesvolle CRM-implementaties sinds 2003

Deze bedrijven gingen je voor:

Onze HubSpot diensten dragen bij aan jouw groeiambities

Stem je CRM-implementatie op al je wensen, budget en tijdspad af.

Zo denken onze klanten over ons:

Veelgestelde vragen

Waarom implementeert Systony HubSpot bij klanten?

Het is onze missie om bedrijven met CRM-software te helpen groeien. HubSpot is veilig, innovatief, krachtig, compleet, schaalbaar én gebruiksvriendelijk. En dus toekomstbestendig. Gebouwd met één codebasis. En dat zie je in het CRM-systeem terug.

We hebben jarenlang verschillende CRM-systemen geïmplementeerd (zoals Microsoft Dynamics 365, Teamleader en Maximizer). Maar onze prospects kozen steeds voor HubSpot vanwege de intuïtiviteit, gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit. Heel begrijpelijk. Zelf willen wij om deze redenen ook alleen maar met HubSpot werken. Daarom richten we nu al onze energie op dit klantenplatform. Lees onze vergelijking met de 5 populairste CRM-systemen bij Nederlandse bedrijven. 

Wat is het uitgangspunt van Systony bij een HubSpot-implementatie?

We starten altijd bij jou. Wat zijn je doelen? Waar zit de pijn? Welke processen lopen goed? En waar verlies je tijd? Pas daarna bepalen we samen hoe we HubSpot gaan inrichten. Daarbij betrekken we medewerkers van alle relevante afdelingen. Want uiteindelijk moet de CRM-software je volledige organisatie vooruit helpen.

Welke factoren maken een HubSpot-implementatie complex?

Dat verschilt per bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het opschonen van je data. Het aantal afdelingen dat met HubSpot gaat werken. De software integraties die nodig zijn. Het overzetten van data uit bestaande systemen. En de hoeveelheid maatwerk. Hoe groter de puzzel, hoe meer stappen we samen moeten zetten.

Hoe zorgt Systony voor een hoge gebruikersacceptatie in HubSpot?

De gebruikersadoptie staat bij ons centraal. We betrekken je medewerkers vanaf het begin bij het CRM-project. Trainen ze op hun eigen werkprocessen. En richten dashboards en rechten zo in, dat iedereen alleen ziet wat relevant is. Afhankelijk van de mogelijkheden van de HubSpot licenties die je afneemt.

Daarnaast werken we graag met key-users als interne vraagbaak. En voeren we na de oplevering periodieke health checks uit. Uiteraard is het belangrijk dat je het gebruik zelf ook gaat monitoren.  

Wat zijn de belangrijkste succesfactoren in het CRM-traject van Systony?

Voor iedere succesvolle CRM-implementatie geldt: de voorbereiding is het allerbelangrijkste. Is die tiptop in orde? Dan komt de rest pas.

Natuurlijk hebben we heldere doelen, betrouwbare data en betrokken medewerkers nodig. En moeten we regelmatig evalueren of alles nog volgens plan verloopt. Maar de meeste CRM-projecten floppen, doordat er vooraf onvoldoende nagedacht is. Daarom besteden wij veel aandacht aan de voorbereiding.

Bijvoorbeeld tijdens de onderzoeksfase, waarin we bepalen welke functionaliteiten je organisatie precies nodig heeft. En tijdens de implementatie om het maximale uit de software te kunnen halen. Zo willen we bijvoorbeeld precies weten hoe de huidige processen verlopen. En hoe die volgens jou efficiënter kunnen. 

Hoe pakt Systony de data migratie naar HubSpot aan?

Data is de basis van je CRM-systeem. Al je (AI-aangedreven) tools maken er gebruik van. Maar data migreren is een heel secuur werkje. Er kan namelijk van alles bij misgaan. Daarom doen we dat stapsgewijs met proefmigraties en verschillende checks. 

Uiteraard moet de te migreren data van tevoren schoon zijn gemaakt. Anders begin je gelijk met 3-0 achterstand. Daarnaast wil je alleen relevante data in je CRM-systeem hebben. Pas als alles klopt, voeren we de definitieve migratie uit. Lees over de grootste data migratie uitdagingen.

Wat gebeurt er na de implementatie van HubSpot?

Zodra HubSpot live staat, gaat onze samenwerking verder. Met onbeperkt support, trainingen en health checks blijven we je ondersteunen. Periodiek bekijken we samen wat beter kan. Waar je kunt opschalen. En hoe je meer uit HubSpot haalt. Zodat je CRM-omgeving met je organisatie meegroeit. De afspraken hierover leggen we in een supportcontract vast. 

Hoe blijft mijn HubSpot-omgeving toekomstbestendig?

HubSpot ontwikkelt zich razendsnel. Wij helpen je daarvan te profiteren. Zo communiceren we via blogs, e-mail, LinkedIn en webinars over belangrijke updates. Adviseren we je periodiek over nieuwe mogelijkheden. Kun je altijd op onze supportdesk terugvallen. Houden we software koppelingen up-to-date. En proberen we problemen zo snel mogelijk voor je op te lossen. Zodat HubSpot over 5 jaar nog steeds fantastisch voor je organisatie werkt. 

Hoe snel kan ik met HubSpot aan de slag?

Dat hangt er vanaf welke behoeften je organisatie heeft en hoe uitgebreid de implementatie is. Voor basis-implementaties hebben we soms maar 2 weken nodig.

Bij de meeste klanten draait de hele HubSpot-omgeving binnen 2 tot 4 maanden. Je CRM-database én de Content, Marketing, Sales en Service Hubs zijn dan netjes voor je ingericht.

Gaat het om een uitgebreid CRM-traject met allerlei maatwerk en complexe koppelingen? Dan zit je algauw aan 5 tot 6 maanden vast. Nog steeds snel trouwens, als je het vergelijkt met de implementatieduur van veel andere CRM-systemen!

Back to top