Deel artikel
HubSpot 4x softwareleider in het Magic Quadrant van Gartner
door Daan van Loon op 5-11-24 10:57
Groeiende bedrijven hebben behoefte aan klantenplatforms, die volledige klanttrajecten ondersteunen. De all-in-1 CRM-software van HubSpot sluit geweldig bij deze behoefte aan. En daarom is HubSpot voor de 4e keer leider in het Magic Quadrant™ van Gartner® voor B2B Marketing Automation Platforms.
Wat is Gartners Magic Quadrant voor B2B Marketing Automation Platforms?
Gartners Magic Quadrant visualiseert de positie van concurrerende softwareleveranciers. Zodat bedrijven op basis daarvan slimmere investeringsbeslissingen kunnen nemen. In het Quadrant hieronder heeft Gartner grote softwareleveranciers voor B2B Marketing Automation Platforms grondig geanalyseerd.
Er zijn 4 posities die de softwarebedrijven kunnen verdienen:
- Softwareleiders (zoals HubSpot) begrijpen waar de markt naartoe gaat. En leveren futureproof softwareoplossingen, die een investering waard zijn.
- Ook visionairs begrijpen waar de markt naartoe gaat. Ze hebben een duidelijke visie om de markt te veranderen. Maar deze visie voeren ze nog niet zo goed uit.
- Nichespelers richten zich succesvol op een klein segment. Ze focussen zich niet zo erg op innovatie. Of ze presteren 'gemiddeld'.
- Uitdagers presteren goed. Vaak domineren ze daarbij een groot marktsegment. Maar ze hebben te weinig inzicht in waar de markt naartoe gaat.
Waar kijkt onderzoeksbureau Gartner bij de beoordeling zoal naar?
- Hoe de software de betrokkenheid van prospects en klanten verbetert (tijdens de volledige customer journey). En hoe je de prestaties ermee meet en optimaliseert.
- Of gebruikers de digitale veranderingen met de software voor kunnen blijven. En hun groei er voldoende mee kunnen versnellen.
- Hoe de softwareleverancier zich door de jaren heen ontwikkeld heeft.
- Wat onafhankelijke gebruikers over de software zeggen.
Gartners beoordeling van de Marketing Hub
Dankzij de marketingautomatiseringstools van de Marketing Hub verenig je allerlei waardevolle gegevens in HubSpot Smart CRM. Vervolgens gebruik je deze gegevens slim. Zo helpt HubSpot AI marketeers om gerichte en gepersonaliseerde klanttrajecten te creëren. Waarmee ze makkelijker nieuwe websitebezoekers aantrekken en converteren.
Daarnaast voorziet HubSpot in geavanceerde segmentatie- en rapportagemogelijkheden. Waarmee marketeers (toekomstige) kopers optimaal bedienen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gerichte online advertentiecampagnes. Waarvan je de Return on Investment (ROI) eenvoudig meetbaar maakt.
Om het werk eenvoudiger te maken kun je jouw marketingcampagnes automatiseren. Leads geautomatiseerd kwalificeren voor opvolging. AI-aangedreven antwoorden op sociale media berichten genereren. Omzetprognoses maken op basis van voorspellende dealscores. En nog heel erg veel meer! Bovendien doet HubSpot er alles aan om je privacygevoelige data te beschermen.
Voor de beoordeling in het Magic Quadrant heeft Gartner een diepgaand onderzoek uitgevoerd. Waarbij er dus allerlei softwarepakketten met elkaar zijn vergeleken.
➜ Download hier het volledige rapport van Gartner
Deel artikel
- december 2024 (8)
- november 2024 (8)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)