HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

HubSpot 4x softwareleider in het Magic Quadrant van Gartner

HubSpot 4x softwareleider in het Magic Quadrant van Gartner
3:09
HubSpot 4x softwareleider in het Magic Quadrant van Gartner (1)


Groeiende bedrijven hebben behoefte aan klantenplatforms, die volledige klanttrajecten ondersteunen. De
all-in-1 CRM-software van HubSpot sluit geweldig bij deze behoefte aan. En daarom is HubSpot voor de 4e keer leider in het Magic Quadrant™ van Gartner® voor B2B Marketing Automation Platforms.

Wat is Gartners Magic Quadrant voor B2B Marketing Automation Platforms?

Gartners Magic Quadrant visualiseert de positie van concurrerende softwareleveranciers. Zodat bedrijven op basis daarvan slimmere investeringsbeslissingen kunnen nemen. In het Quadrant hieronder heeft Gartner grote softwareleveranciers voor B2B Marketing Automation Platforms grondig geanalyseerd.

Er zijn 4 posities die de softwarebedrijven kunnen verdienen:

  1. Softwareleiders (zoals HubSpot) begrijpen waar de markt naartoe gaat. En leveren futureproof softwareoplossingen, die een investering waard zijn.
  2. Ook visionairs begrijpen waar de markt naartoe gaat. Ze hebben een duidelijke visie om de markt te veranderen. Maar deze visie voeren ze nog niet zo goed uit.
  3. Nichespelers richten zich succesvol op een klein segment. Ze focussen zich niet zo erg op innovatie. Of ze presteren 'gemiddeld'. 
  4. Uitdagers presteren goed. Vaak domineren ze daarbij een groot marktsegment. Maar ze hebben te weinig inzicht in waar de markt naartoe gaat. 

Waar kijkt onderzoeksbureau Gartner bij de beoordeling zoal naar? 

  • Hoe de software de betrokkenheid van prospects en klanten verbetert (tijdens de volledige customer journey). En hoe je de prestaties ermee meet en optimaliseert.
  • Of gebruikers de digitale veranderingen met de software voor kunnen blijven. En hun groei er voldoende mee kunnen versnellen.
  • Hoe de softwareleverancier zich door de jaren heen ontwikkeld heeft.
  • Wat onafhankelijke gebruikers over de software zeggen.

2024 Magic Quadrant Gartner HubSpot

Gartners beoordeling van de Marketing Hub


Dankzij de marketingautomatiseringstools van de
Marketing Hub verenig je allerlei waardevolle gegevens in HubSpot Smart CRM. Vervolgens gebruik je deze gegevens slim. Zo helpt HubSpot AI marketeers om gerichte en gepersonaliseerde klanttrajecten te creëren. Waarmee ze makkelijker nieuwe websitebezoekers aantrekken en converteren. 

Daarnaast voorziet HubSpot in geavanceerde segmentatie- en rapportagemogelijkheden. Waarmee marketeers (toekomstige) kopers optimaal bedienen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gerichte online advertentiecampagnes. Waarvan je de Return on Investment (ROI) eenvoudig meetbaar maakt.

Om het werk eenvoudiger te maken kun je jouw marketingcampagnes automatiseren. Leads geautomatiseerd kwalificeren voor opvolging. AI-aangedreven antwoorden op sociale media berichten genereren. Omzetprognoses maken op basis van voorspellende dealscores. En nog heel erg veel meer! Bovendien doet HubSpot er alles aan om je privacygevoelige data te beschermen.

Voor de beoordeling in het Magic Quadrant heeft Gartner een diepgaand onderzoek uitgevoerd. Waarbij er dus allerlei softwarepakketten met elkaar zijn vergeleken.
➜ Download hier het volledige rapport van Gartner

Ontvang updates per email