Het softwareplatform waarmee je succes behaalt
Wat is HubSpot?
Zoek je een slimme manier om jouw sales te vergroten? En om loyale klantrelaties op te bouwen? Dan is HubSpot zeker wat voor jou! Het complete CRM-systeem bevat alle sales-, service-, marketing- en contenttools, die je daarvoor nodig hebt.
Waar wil je meer over weten?
Ontdek alles over HubSpot
Ben jij klaar om te groeien met de inbound software van HubSpot? En wil je meer weten over de modernste CRM-functionaliteiten? Dan helpen wij je daar graag bij. Op deze pagina vind je de ultieme HubSpot uitleg.
Waar ben je naar op zoek?
- Een nieuwe gebruiksvriendelijke CRM-oplossing.
- Het alles-in-één-pakket, dat relatiebeheer, service, sales en marketing slim combineert.
- De nr. 1 software voor de beste klantenservice.
- Super geoptimaliseerde marketing- en verkoopprocessen.
- Een toename van het aantal kwalitatief goede leads.
- Het gemakkelijkste en intuïtiefste CMS-systeem om zelf je website mee te bouwen.
- Goede interne communicatie tussen de verschillende afdelingen.
- Een database vol met tevreden en loyale klanten.
- Dé toekomstbestendige oplossing, die meegroeit met jouw organisatie.
HubSpot Marketing Hub
HubSpot Content Hub
HubSpot Service Hub
Tevreden klanten, maximale retentie en de beste klantenservice.
HubSpot Operations Hub
Waarom kies je voor HubSpot?
Een innovatief platform
HubSpot biedt jou dé tools om succesvol te zijn. En dat allemaal binnen één innovatief en gebruiksvriendelijk platform. Groei verder met HubSpot!
Wat is HubSpot?
HubSpot is de beste inbound marketing en sales software op de markt. In de totaaloplossing staat de klant volledig centraal. Welke informatie heeft je lead, prospect of klant nodig? Op welk moment is er behoefte aan informatie? Hoe kun je het beste ondersteunen? Hoe creëer je waarde tijdens de individuele koopreis? Op deze vragen speel je zo goed mogelijk in. Met HubSpot trek je effectief klanten aan en creëer je loyale klanten.
Het CRM-systeem is de basis, waarin HubSpot alle beschikbare informatie opslaat. Je CRM kun je uitbreiden met handige betaalde sales-, marketing- en servicetools. Deze functionaliteiten vind je in de Marketing Hub, Content Hub, Sales Hub, Service Hub en Operations Hub. Je verrijkt de data in je CRM-systeem dus met de betaalde functionaliteiten.
Met het cloud-based modulair softwarepakket kun je allerlei werkprocessen en communicatie slim vormgeven en automatiseren. Alle functies praten met elkaar. Kies en combineer dus alleen de functionaliteiten, die jij nodig hebt. Indien nodig koppel je het systeem aan de softwarepakketten waar je al mee werkt. Wij hebben daar talloze (herbruikbare) koppelingen voor beschikbaar.
Voor veel marketing en sales knelpunten bij organisaties is HubSpot dé oplossing. Stel het systeem slim samen en leer er goed mee werken. Dan haal je het maximale uit jouw organisatie.
Behaal winst met geautomatiseerde processen
Heeft een lead voldoende interesse getoond? Dan draagt HubSpot de lead automatisch over aan de afdeling sales. De warme lead komt direct bij de juiste verkoopmedewerker terecht.
De kracht van Inbound en HubSpot
Inbound Marketing
Ga voor een marketingstrategie die werkt
Jouw leads gaan zelf op onderzoek uit. Zij vergelijken allerlei producten en diensten. Reviews zijn belangrijker dan ooit. Door de juiste content te bieden trek je relevante websitebezoekers aan. Met je inbound strategie converteer je deze leads gemakkelijker naar prospects. En uiteindelijk maak je er trouwe klanten van.
De inbound marketingstrategie bestaat uit 3 fasen:
- Aantrekken (Attract)
Trek relevante websitebezoekers aan door jouw kennis te delen. Bijvoorbeeld door middel van blogartikelen, whitepapers en webinars. Of ga aan de slag met social media. Deze content is het begin van de interactie met jouw doelgroep.
- Verbinden (Engage)
Maak contact met je leads op de momenten dat het hen uitkomt. Verbind je door steeds relevante content en informatie aan te bieden. Uiteraard via de gewenste kanalen van je doelgroep. Verzend via e-mail nuttige informatie met op de doelgroep afgestemde workflows. Bouw een klantrelatie op. Met behulp van leadscoring kwalificeer je jouw relaties. Jouw verkoopafdeling weet daardoor precies welke verkoopkansen zij als eerste moet opvolgen.
- Ontzorgen (Delight)
Je hebt een nieuwe klant. Gefeliciteerd! Bouw je klantrelatie verder uit met behulp van e-mails en contactmomenten. Zorg dat je de klant altijd een stapje voor bent. Lever de beste service, zo dat je klant tevreden blijft. Zorg voor een langdurige en trouwe klantrelatie. Hoe gaaf is het als klanten jouw organisatie vervolgens gaan promoten?!
Inbound Sales
Wie zijn je buyer persona’s?
Bij Inbound Sales is het belangrijk, dat je klanten nog beter leert kennen. Zo kun je namelijk het beste helpen en waarde leveren. Stel daarom samen met jouw marketingteam buyer persona’s op. Deze klantprofielen beschrijven jouw ideale klanten.
Heb je je buyer persona’s gedefinieerd? Volg dan de volgende 4 stappen van het Inbound Sales proces:
- Identificeren
Welke leads zijn er nou ècht geïnteresseerd? Bekijk het gedrag van je leads. Ontdek of zij passen bij één van jouw buyer persona’s. - Verbinden
Met je inbound strategie benader je toekomstige klanten alleen als zij daaraan toe zijn. Je moet eerst het online gedrag leren kennen. Verken welke pagina’s je leads en prospects bezoeken. Welke informatie vullen zij in bij het downloaden van content? Welke onderwerpen vinden ze interessant? Met deze informatie weet je hoe je ze moet gaan benaderen. En hoe je je met je toekomstige klanten kunt gaan verbinden. - Ontdekken
In deze stap heb je contact met potentiële klanten. Je voert vrijblijvende gesprekken. Het doel hiervan is om met knelpunten te helpen waar zij mee worstelen. Zo creëer je vertrouwen en ontwikkel je de basis van een waardevolle klantrelatie.
- Adviseren
Luister naar de uitdagingen van je lead. Laat zien hoe jouw product of dienst dé juiste oplossing biedt.
HubSpot Smart CRM
De handige tools van de HubSpot hubs maken je werk gemakkelijker. Jouw HubSpot Smart CRM is de basis voor al deze hubs. Het is dus heel belangrijk dat je de gegevens hierin schoon en up-to-date houdt.
Met het CRM-systeem manage je jouw accounts, contactpersonen, verkoopkansen en tickets. Binnen één oogopslag zie je wie de contactpersonen van een bedrijf zijn. Welke contacten er plaats hebben gevonden, hoe de relaties eruitzien en nog veel meer. Alle gegevens van de verschillende afdelingen komen in dit CRM bij elkaar. In één oogopslag weet je wat er speelt bij een relatie en voorkom je interne communicatie knelpunten.
Maak je gebruik van functionaliteiten van de betaalde hubs? Dan verrijk je daarmee de gegevens van jouw database. Door het slim inzetten van functionaliteiten krijg je een 360-graden beeld van jouw relaties. Je weet precies welke informatie een relatie interessant vindt en welke issues er zijn. En hoe je daar vervolgens het beste mee om kunt gaan.
Koppelingen met HubSpot Smart CRM
Veel organisaties werken al met verschillende softwarepakketten, zoals boekhoudprogramma’s en backoffice systemen. De meeste van deze programma’s koppel je eenvoudig aan je HubSpot CRM-systeem.
In de HubSpot Marketplace vind je honderden softwarekoppelingen, modules en templates. Deze software, modules en templates kun je zelf koppelen. Zo integreer je bijvoorbeeld jouw Office 365, Gmail of ERP-programma in jouw HubSpot platform. Maar koppel bijvoorbeeld ook WhatsApp aan je CRM. Je krijgt hierdoor een nog uitgebreider overzicht van al jouw klantcontacten. En je hoeft informatie maar één keer in te voeren!
Wist je dat je zelfs andere CRM-platformen aan HubSpot kunt koppelen? Bijvoorbeeld Salesforce, Microsoft Dynamics en NetSuite.
Vind je het lastig om zelf koppelingen tot stand te brengen? Dan helpen wij je daar natuurlijk graag bij. Bij onze implementatie regelen wij vanzelfsprekend alle koppelingen voor je. Ontbreekt een koppeling (API) in de Marketplace van HubSpot? Dan kan Systony er een voor je maken. Inmiddels hebben wij in huis al ruim 35 eigen HubSpot API’s ontwikkeld.
HubSpot Artificial Intelligence
HubSpot is een intuïtief platform. Er zijn dan ook verschillende Artificial intelligence toepassingen in verwerkt. Dat maakt het systeem nog efficiënter voor je!
HubSpot zet onder andere Artificial Intelligence in voor:
- HubSpot Insights
Het automatisch invullen van data bij bedrijfsrecords. - Inbox Automation
Het uitlezen van e-mailhandtekeningen en het updaten van ontbrekende gegevens. - Het ontdubbelen van data
Het voorkomen van dubbele en onjuiste data. - Business card scanner
Met de mobiele HubSpot-applicatie scan je snel visitekaartjes. De gegevens komen direct in jouw CRM terecht. - Het opnemen en transcriberen van telefoongesprekken
HubSpot zet de opnames dus automatisch om in geschreven teksten! - Easy data imports
Om vervuiling tijdens het importeren van data tegen te gaan.
Ben je benieuwd naar hoe HubSpot’s Artificial Intelligence jou tijd gaat besparen? Ellen legt het je uit in deze video!
Handige HubSpot App voor mobiele collega’s
Heb je collega’s, die veel onderweg zijn? Dan kunnen zij gebruik maken van een mobiele applicatie. Zo hebben zij altijd toegang tot de data en informatie van jouw HubSpot Smart CRM.
De HubSpot App biedt een duidelijk overzicht van alle taken en afspraken, die voor die dag openstaan. Je documenteert direct al jouw contactmomenten met relaties. Je kunt je bezoekverslagen of notities zelfs inspreken!
Een andere handige functie is de Business Card Scanner. HubSpot voegt de informatie van gescande visitekaartjes automatisch toe aan jouw HubSpot Smart CRM.
Met de HubSpot App hebben jouw accountmanagers alle klantgegevens altijd bij zich. Maarten laat het je in deze video zien.
Wat kost HubSpot Smart CRM?
Je basis is het HubSpot CRM-systeem. Met betaalde functionaliteiten van de verschillende hubs kun je het CRM-platform uitbreiden. Zo bouw je jouw eigen platform met de voor jou benodigde tools.
Meer weten over de kosten voor HubSpot? Lees meer over de HubSpot prijzen.
De slimste manier om te groeien
HubSpot Marketing Hub
Leadgeneratie & Marketing Automation
Account Based Marketing
In de HubSpot Marketing Hub optimaliseer je jouw content per account. Je zorgt voor de juiste lead nurturing. En je houdt precies bij waar in de marketingfunnel jouw accounts zich bevinden.
Social media management
Advertentie beheer
Landingspagina’s met slimme formulieren
Kosten HubSpot Marketing Hub
Ervaar de HubSpot Marketing Hub
De HubSpot Marketing Hub is de beste alles-in-één Inbound Marketing Automation-software die er is. De droom van iedere marketeer. Meer HubSpot uitleg vind je in deze video.
HubSpot Content Hub
- De website genereert gemakkelijker leads dankzij de gebruiksvriendelijke conversiemogelijkheden.
- De content op je website kun je beter personaliseren. Je biedt altijd de informatie waar jouw bezoeker naar op zoek is.
- Je beheert je website zelf (je bent dus niet meer afhankelijk van een webdesigner!)
- HubSpot verzamelt meer informatie dan bij een gekoppelde website. Je ziet werkelijk alles wat er op je website gebeurt! Deze informatie legt HubSpot natuurlijk vast in je CRM-systeem.
HubSpot Smart CRM Integratie
Intuïtieve website en landingpagina's
Twijfel je of je webpagina goed zal scoren? Maak verschillende paginaversies aan. Met een A/B-test check je welke pagina de beste resultaten geeft. De best scorende pagina behoud je. Zo optimaliseer je de content snel en eenvoudig. HubSpot helpt jou bij het verbeteren van je content.
Natuurlijk behoort een webshop ook tot de mogelijkheden. Het is zelfs mogelijk om je huidige website één-op-één over te zetten naar HubSpot. We vertellen je er graag over!
Interactieve website
Alle mogelijkheden van online marketing in 1 platform
Kosten HubSpot Content Hub
De 6 voordelen van HubSpot Content Hub
Wat levert een volledig geïntegreerde website in jouw CRM je op? Bekijk de 6 voordelen van de HubSpot Content Hub in onze video. Meer HubSpot uitleg vind je in deze video.
HubSpot Sales Hub
Offertes
Sequences
Met de HubSpot Sales Hub stel je verschillende sequences in. Een sequence is een reeks sales activiteiten. Je laat HubSpot bijvoorbeeld een reeks verkoopmails naar geselecteerde leads of prospects versturen. Je deelt dan over een (korte) periode kennis met je doelgroep.
Met een sequence creëer je meerwaarde voor jouw leads en prospects. Je verkleint er de overgangen van lead naar prospect en van prospect naar klant mee. Met een sequence bespaar je ook een heleboel kostbare verkooptijd.
Workflow Automation
Workflows gebruik je om gedeelten van jouw verkoopproces te automatiseren. Met Workflow Automation zet jouw sales team acties uit, die elkaar opvolgen. De volgorde van deze acties is afhankelijk van bepaalde triggers. Het resultaat van één actie roept een andere actie op.
Door het instellen van automatische workflows bespaar je natuurlijk veel tijd. Je hoeft namelijk minder taken en activiteiten zelf uit te voeren. Ook leer je je klanten beter kennen. Alle activiteiten slaat HubSpot namelijk automatisch op in je CRM. Zo kun je jouw leads, prospects en klanten beter en sneller voorzien van de juiste informatie.
De HubSpot Sales Hub heeft trouwens nog veel meer slimme functionaliteiten om jouw werkzaamheden efficiënter te maken. Bekijk ze in onderstaande video.
Kosten HubSpot Sales Hub
Zo werkt de
HubSpot Sales Hub
Sales Hub maakt een einde aan losse verkooptools, spreadsheets en onvolledige rapportages. De mogelijkheden zijn eindeloos. Meer HubSpot uitleg vind je in deze video.
HubSpot Service Hub
De HubSpot Service Hub helpt jou bij het creëren van prettige klantervaringen. Je maakt informatie transparant en processen efficiënt. De klanttevredenheid van jouw organisatie kan er alleen maar door vooruit gaan!
De Service Hub biedt tal van functionaliteiten om je klantenservice snel en persoonlijk te maken. Zoals het aanmaken en volgen van tickets in het klantenportaal, het (continu) meten van de klantentevredenheid, een interactieve livechat en nog veel meer.
Wil je de bezoekers op je website of je klanten nog beter helpen? Gebruik dan een kennisbank voor het snel beantwoorden van vragen.
Tickets en pijplijn
Met de tickettool van de HubSpot Service Hub maak je klantentickets aan. Deze tickets helpen jouw organisatie bij een perfecte klacht- en probleemafhandeling.
Alle HubSpot gebruikers hebben inzicht in de ticketpijplijn. Op een dashboard lees je af hoeveel tickets er zijn en wat de status is. Natuurlijk kun je de tickets ook op klantniveau bekijken. Op een tijdlijn zie je in welke fase een klantenticket zich bevindt. In één oogopslag is duidelijk of een ticket in behandeling is. Ook zie je direct de prioriteit van opvolging en de verantwoordelijke collega.
De tickets zijn zichtbaar in je HubSpot Smart CRM. Alle collega’s kunnen daar mooi op inspelen tijdens een contactmoment met de klant. Bijvoorbeeld een accountmanager, die de klant toch al spreekt over iets anders.
Door middel van workflow automation informeer je jouw klanten automatisch over de ticketstatus. Je klanten waarderen het als je ze goed op de hoogte houdt over de afhandeling! Zij zullen je dan ook positief beoordelen op je service. Bovendien neemt bij de servicedesk het aantal statusvragen af. De helpdeskmedewerkers zijn daar erg blij mee.
Klanttevredenheid en surveys
Wil je de klanttevredenheid van jouw organisatie (continu) meten? Maak dan gebruik van surveys in de HubSpot Service Hub (NPS, CSAT en CE).
Stapsgewijs helpt een wizard jou om de survey op te stellen:
- Stel de juiste feedback vragen aan je klanten.
- Definieer relatiekenmerken op basis waarvan je de vragenlijst verstuurt.
- Verstuur automatische e-mails naar geselecteerde klanten.
Wil je een survey op de supportpagina van je website presenteren? Dan kan dat natuurlijk ook. Met de HubSpot Service Hub regel je klanttevredenheidsonderzoeken in een handomdraai. Precies zoals jij het wilt. De Service Hub doet daarna al het werk voor je!
Kennisbank
Een kennisbank helpt je om snel een antwoord te geven op veelvoorkomende vragen. Klanten kunnen in de kennisbank namelijk zelf het antwoord vinden. In de HubSpot Service Hub noemen we dit de ‘Knowledge Base’.
De kennisbank helpt je bovendien om leads te genereren. HubSpot zorgt namelijk voor een goede Google-ranking van jouw vragen.
Kosten HubSpot Service Hub
Hoe werkt de HubSpot Service Hub?
De HubSpot Service Hub is een alles-in-een software applicatie, die helpt om klantervaringen te verbeteren vanuit je HubSpot Smart CRM. Meer HubSpot uitleg vind je in deze video.
HubSpot Operations Hub
Applicaties koppelen aan jouw HubSpot platform
Programmeerbare Automatisering
Automatisch 'schone' data
De data van je HubSpot Smart CRM en gekoppelde software pas je automatisch aan. Daar heeft de HubSpot Operations Hub namelijk een handige tool voor.
Met speciale workflows voorkom je datavervuiling. Zelfs de kleinste aanpassingen trek je automatisch recht. Bijvoorbeeld het hoofdlettergebruik bij namen van personen of bedrijven. Of landcodes in telefoonnummers. HubSpot synchroniseert alle data van gekoppelde software. Daardoor houd je de gegevens in jouw andere systemen dus ook schoon.
Heb je met grote en snel muterende databestanden te maken? Dan is deze tool een absolute must.
Kosten HubSpot Operations Hub
Aan de slag met HubSpot
Plan een gratis adviesgesprek
met één van onze experts
Leer meer over HubSpot in ons blog
In ons blog lees je al het nieuws, wetenswaardigheden, tips, trucs en best practices over CRM, HubSpot en Inbound Marketing. Geschreven door de experts van Systony.
Ben je de eilandjes binnen je organisatie zat? Zo kom je er wél vanaf!
Google je op ‘eilandjescultuur’ en ‘eilandjes binnen organisatie’? Dan krijg je allemaal hits van co…
Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken
Streeft jouw organisatie naar verbetering? Om mee te kunnen blijven doen in de markt? Dan zijn ineff…
Wat is data kwaliteitsbeheer en waarom is het belangrijk?
Met betrouwbare en nauwkeurige data neem je goede strategische beslissingen. Data vormt dan ook de r…