HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Verbind WhatsApp aan HubSpot – profiteer van de voordelen

Verbind WhatsApp aan HubSpot  profiteer van de voordelen

Communiceer je wel eens via jouw Whatsapp Business-account met je relaties? Weet je dat je dit ook vanuit HubSpot kunt doen?

Zo volg je eenvoudig alle WhatsApp-gesprekken. HubSpot bewaart namelijk alle communicatie in jouw CRM-systeem. En dat heeft de nodige voordelen!

I
n dit artikel vertel ik je wat er mogelijk is.

De WhatsApp-integratie bij HubSpot

Er zijn tegenwoordig veel manieren waarop je met jouw relaties kunt communiceren. Telefoongesprekken zijn allang niet meer standaard. Klantenservice teams handelen bijvoorbeeld vaak vragen via e-mail, chat(bot) en sociale media kanalen af.

Veel mensen vinden het prettig om te communiceren zoals ze dat met hun vrienden doen. Dat is namelijk gemakkelijk, snel en vertrouwd. Met de WhatsApp-integratie van HubSpot beantwoord je eenvoudig aan deze behoefte.
WhatsApp-integratie HubSpot communicatiekanalen

Voor jouw organisatie zijn integraties met al je communicatiekanalen ook handig. Alle klantgesprekken van je losse communicatiekanalen volgen is namelijk een tijdrovende klus. En mis je een bericht? Dan heb je zo een negatieve review te pakken. Dat wil je al helemaal voorkomen natuurlijk!

Integreer je jouw communicatiekanalen? Zoals LinkedIn, Facebook, WhatsApp, je website, een chatbot, live chatsoftware en een e-mailprogramma? Dan volgen jouw klantenservice- en salesteams alle klantgesprekken vanaf één centrale plek. Zo missen jouw teams nooit meer een inkomend bericht! Bovendien bespaar je zo natuurlijk veel tijd en moeite. Jouw teams gaan er namelijk een stuk efficiënter door werken.

WhatsApp-integratie HubSpot gesprek

Vanuit een gedeelde inbox communiceer je teksten, pdf’s, linkjes, afbeeldingen en video’s. Net wat handig of nodig is. Daarbij gebruik je natuurlijk de voorkeurskanalen van jouw relaties. Zo bied je namelijk de beste klantenervaringen! Maar wil je tijdens het WhatsApp-gesprek van kanaal wisselen? En bijvoorbeeld iets e-mailen of even bellen. Dan gaat dit net zo makkelijk!

Aan ieder WhatsApp Business-account kun je maximaal 25 telefoonnummers koppelen. Zodra er een koppeling is synchroniseert HubSpot automatisch alle nieuwe WhatsApp-berichten. Deze WhatsApp-berichten komen dan niet meer in de mobiele app te staan (alleen nog in de gedeelde inbox van HubSpot).

Automatische & gepersonaliseerde WhatsApp-berichten

Klanten verwachten tegenwoordig snel een reactie. En ook dat je reactie persoonlijk is. De WhatsApp-integratie met HubSpot CRM helpt jou om aan deze verwachting te voldoen.

Stuur bijvoorbeeld automatisch een gepersonaliseerd welkomstbericht. Verkoop je ook via WhatsApp? Zend een persoonlijk bericht over een verlaten winkelwagentje. Of stuur een bericht over de aankopen. Je gebruikt hier speciale WhatsApp-sjablonen voor. Zelfs de communicatietaal kun je hierbij aanpassen. Want ja, wat moet een Franstalige klant nou met een Nederlandstalig bericht?

Uiteraard kunnen relaties ook op jouw WhatsApp-berichten reageren. Zo ontstaat er een echt gesprek. Dit is ideaal om een relatie op te bouwen. Om dit te realiseren hoef je alleen maar een workflow in te stellen. En zijn er daarbij details van jouw WhatsApp-berichten als gesprekseigenschappen opgeslagen? Dan kun je deze details zelfs gebruiken in je workflows en rapportages. Superhandig!

WhatsApp-integratie HubSpot workflow

Ook aan de slag met de Whatsapp-integratie?

Ben je benieuwd hoe je jouw WhatsApp-account aan HubSpot koppelt? Of wil je gewoon wat meer weten over de verschillende mogelijkheden? Onze consultants Maarten, Martijn en Floris helpen je graag verder!

gratis hubspot adviesgesprek

PS: Misschien vind je deze artikelen ook interessant?

Bewaar jouw WhatsApp berichten in je CRM-systeem
Wat kun je met HubSpot?
De plus- en minpunten van HubSpot.
CRM als de ideale klantenservice software.
Hoe vergroot je jouw klanttevredenheid en klantloyaliteit met HubSpot?
De top 10 beste functies van HubSpot.
Waarom Service Tickets zo nuttig voor jouw klantenservice zijn.

Ontvang updates per email