HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Snel professionele Case Studies maken met HubSpot AI

Snel professionele Case Studies maken met HubSpot AI
4:28

Snel professionele Case Studies maken met HubSpot AI B

Wat is de waarde van je producten en/ of diensten? Met Case Studies krijgen je (toekomstige) klanten daar een goed beeld van.

Hoe groter de investering is. En hoe langer het beslisproces van de investering duurt. Hoe belangrijker Case Studies voor het klantvertrouwen zijn.

Maar Case Studies maken kost vaak tijd. Je zet niet zomaar een websitepagina over je projecten in elkaar. Toch?

Niet op de ouderwetse manier. Maar met de AI-aangedreven Case Study Tool van HubSpot AI kan het wél snel. Hieronder ontdek je hoe dat werkt.

De kracht van Case Studies op je website

sneeuw voor de zonCase Studies zijn succesverhalen van je klanten. Deze succesverhalen bundel je op je website. Zodat toekomstige kopers zien wat jij voor ze kunt doen. 

Belicht je het succes van je bestaande klanten? Dan creëer je vertrouwen in je producten en/of diensten. En verdwijnen de twijfels als sneeuw voor de zon. 

Case Studies zijn dan ook het sociale bewijs op je website. En onwijs belangrijk voor je websiteconversie

De AI-aangedreven Case Study tool van HubSpot

Case Studies maken met AI in HubSpot

Met een paar klikken zet HubSpot een complete Case Study voor je klaar. Met allerlei klantspecifieke informatie. Voor het creëren van een Case Study in HubSpot gebruik je een standaardsjabloon. Hiermee zorg je dat alle belangrijke informatie automatisch opgenomen wordt. Zoals:

Modules voor je AI-aangedreven Case Studies in HubSpot

  • Bedrijfslogo van de klant.
  • Titel van je Case Study.
  • Belangrijkste feiten over de klant en de Case Study.
  • Maximaal 4 succescijfers.
  • Getuigenissen: maximaal 4 citaten (van medewerkers van je klant).
  • Kort bedrijfsoverzicht van de klant.
  • Belangrijkste uitdagingen, oplossingen en resultaten.
  • Verwante Case Studies.

👉 TIP: Pas indien nodig de basisinstellingen van je Case Study aan. Zoals de paginatitel, URL en metabeschrijving. De metabeschrijving verschijnt (meestal) in de zoekresultaten van zoekmachines.

HubSpot gebruikt hiervoor de gegevens uit je bedrijfsrecords. Alleen belangrijke aanvullende informatie geef je zelf nog aan de Case Study Tool door. Bijvoorbeeld met een beschrijving van je Case Study. Waarin je het onderwerp, het doel, de achtergrond, het proces, de oplossing en het resultaat beschrijft. En met ge-uploade transcripties, notities en documenten, zoals PDF’s. 

Selecteer een titel voor je AI Case Studies in HubSpot

Net zoals bij je blogs komt HubSpot met titels en SEO-zoekwoorden voor je Case Study. Daarbij geeft de AI-tool het maandelijks zoekvolume weer (het aantal keer per maand dat Google-gebruikers naar de term zoeken). De moeilijkheidsgraad om met de Case Study in zoekmachines te ranken. Hoe hoger het aantal hoe moeilijker. Ook vertelt de AI-functie je wat de zoekintentie is:

  1. Navigerend: zoekt naar een specifieke websitepagina.
  2. Informatief: wil over een bepaald onderwerp meer te weten komen.
  3. Commercieel: onderzoekt producten om aan te kopen.
  4. Transactioneel: voltooit een specifieke actie. Meestal een aankoop.

Je selecteert de titel die je het beste vindt passen. Of je vraagt de AI-tool om nieuwe titels te genereren. HubSpot creëert de Case Study zodra je een titel aanklikt. Natuurlijk kun je de inhoud en de vormgeving daarna nog bewerken. Voeg bijvoorbeeld nog audio-, beeld-, tekst- of videobestanden toe om je Case Study te verbeteren.

Je beheert je Case Study met de WYSIWYG-editor (what you see is what you get). Je ziet de content dus zoals je websitebezoekers het zien. Ben je tevreden met het resultaat? Dan publiceer je ‘m op je bedrijfswebsite. In de video hieronder laat ik je de Case Study Tool zien. 

 

👉 TIP: De Case Study Tool is onderdeel van Breeze. Je maakt, bewerkt en publiceert je Case Studies dus via 1 platform. Hierbij combineer je jouw gesprekstranscripties, e-mails en interviews geautomatiseerd in 1 standaard formaat.

👉 TIP: Filter de Case Studies op je website. Bijvoorbeeld aan de hand van branches. Zodat je websitebezoekers snel de meest relevante klantverhalen kunnen vinden.

Til je marketingstrategie naar een hoger niveau met HubSpot’s AI-aangedreven Case Study tool

Op de ouderwetse manier kost het tijd om Case Studies te maken. HubSpot AI brengt hier verandering in. Zodat je jouw nieuwe Case Studies razendsnel live hebt en op LinkedIn deelt. Om je doelgroep makkelijker over de streep te trekken. 

Deze AI-tool is een onderdeel van de Content Hub. Ben je benieuwd welke gave AI-functies HubSpot nog meer bevat? Download ons AI-Handboek met een beschrijving van meer dan 25 AI-tools hieronder.

 

Ontvang updates per email