Deel artikel
Snel professionele Case Studies maken met HubSpot AI
door Floris van Muijen op 5-11-24 11:42
Wat is de waarde van je producten en/ of diensten? Met Case Studies krijgen je (toekomstige) klanten daar een goed beeld van.
Hoe groter de investering is. En hoe langer het beslisproces van de investering duurt. Hoe belangrijker Case Studies voor het klantvertrouwen zijn.
Maar Case Studies maken kost vaak tijd. Je zet niet zomaar een websitepagina over je projecten in elkaar. Toch?
Niet op de ouderwetse manier. Maar met de AI-aangedreven Case Study Tool van HubSpot AI kan het wél snel. Hieronder ontdek je hoe dat werkt.
De kracht van Case Studies op je website
Case Studies zijn succesverhalen van je klanten. Deze succesverhalen bundel je op je website. Zodat toekomstige kopers zien wat jij voor ze kunt doen.
Belicht je het succes van je bestaande klanten? Dan creëer je vertrouwen in je producten en/of diensten. En verdwijnen de twijfels als sneeuw voor de zon.
Case Studies zijn dan ook het sociale bewijs op je website. En onwijs belangrijk voor je websiteconversie.
De AI-aangedreven Case Study tool van HubSpot
Met een paar klikken zet HubSpot een complete Case Study voor je klaar. Met allerlei klantspecifieke informatie. Voor het creëren van een Case Study in HubSpot gebruik je een standaardsjabloon. Hiermee zorg je dat alle belangrijke informatie automatisch opgenomen wordt. Zoals:
- Bedrijfslogo van de klant.
- Titel van je Case Study.
- Belangrijkste feiten over de klant en de Case Study.
- Maximaal 4 succescijfers.
- Getuigenissen: maximaal 4 citaten (van medewerkers van je klant).
- Kort bedrijfsoverzicht van de klant.
- Belangrijkste uitdagingen, oplossingen en resultaten.
- Verwante Case Studies.
👉 TIP: Pas indien nodig de basisinstellingen van je Case Study aan. Zoals de paginatitel, URL en metabeschrijving. De metabeschrijving verschijnt (meestal) in de zoekresultaten van zoekmachines.
HubSpot gebruikt hiervoor de gegevens uit je bedrijfsrecords. Alleen belangrijke aanvullende informatie geef je zelf nog aan de Case Study Tool door. Bijvoorbeeld met een beschrijving van je Case Study. Waarin je het onderwerp, het doel, de achtergrond, het proces, de oplossing en het resultaat beschrijft. En met ge-uploade transcripties, notities en documenten, zoals PDF’s.
Net zoals bij je blogs komt HubSpot met titels en SEO-zoekwoorden voor je Case Study. Daarbij geeft de AI-tool het maandelijks zoekvolume weer (het aantal keer per maand dat Google-gebruikers naar de term zoeken). De moeilijkheidsgraad om met de Case Study in zoekmachines te ranken. Hoe hoger het aantal hoe moeilijker. Ook vertelt de AI-functie je wat de zoekintentie is:
- Navigerend: zoekt naar een specifieke websitepagina.
- Informatief: wil over een bepaald onderwerp meer te weten komen.
- Commercieel: onderzoekt producten om aan te kopen.
- Transactioneel: voltooit een specifieke actie. Meestal een aankoop.
Je selecteert de titel die je het beste vindt passen. Of je vraagt de AI-tool om nieuwe titels te genereren. HubSpot creëert de Case Study zodra je een titel aanklikt. Natuurlijk kun je de inhoud en de vormgeving daarna nog bewerken. Voeg bijvoorbeeld nog audio-, beeld-, tekst- of videobestanden toe om je Case Study te verbeteren.
Je beheert je Case Study met de WYSIWYG-editor (what you see is what you get). Je ziet de content dus zoals je websitebezoekers het zien. Ben je tevreden met het resultaat? Dan publiceer je ‘m op je bedrijfswebsite. In de video hieronder laat ik je de Case Study Tool zien.
👉 TIP: De Case Study Tool is onderdeel van Breeze. Je maakt, bewerkt en publiceert je Case Studies dus via 1 platform. Hierbij combineer je jouw gesprekstranscripties, e-mails en interviews geautomatiseerd in 1 standaard formaat.
👉 TIP: Filter de Case Studies op je website. Bijvoorbeeld aan de hand van branches. Zodat je websitebezoekers snel de meest relevante klantverhalen kunnen vinden.
Til je marketingstrategie naar een hoger niveau met HubSpot’s AI-aangedreven Case Study tool
Op de ouderwetse manier kost het tijd om Case Studies te maken. HubSpot AI brengt hier verandering in. Zodat je jouw nieuwe Case Studies razendsnel live hebt en op LinkedIn deelt. Om je doelgroep makkelijker over de streep te trekken.
Deze AI-tool is een onderdeel van de Content Hub. Ben je benieuwd welke gave AI-functies HubSpot nog meer bevat? Download ons AI-Handboek met een beschrijving van meer dan 25 AI-tools hieronder.
Deel artikel
- december 2024 (9)
- november 2024 (7)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)