Deel artikel
Haal alles uit jouw Shopify webshop met HubSpot
door Andrea van Witteloostuijn op 17-3-22 10:45
“Wow, wat een mooie jurk is dat! Annabel klikt verlekkerd op jouw Facebook advertentie. Dan ziet ze nog veel meer mooie jurken.
Op dit moment zit ze op haar werk. Ze móest de advertentie even bekijken. Maar tijd om de jurk nu te kopen heeft ze niet. Ook het bekijken van andere jurken moet nog even wachten.
Annabel wil dolgraag een nieuw jurkje shoppen. Volgende week wordt ze namelijk 40. Ze geeft dan een groot feest voor vrienden en familie. Ze wil er natuurlijk perfect uitzien. Vanavond keert ze wel even terug naar deze webshop.”
Er zijn veel webshops, die mooie en exclusieve kleding verkopen. Hoe val jij daartussen op met jouw jurkjes? Hoe laat je jouw webshop shinen en groeien? In dit blog leggen wij je dat uit.
Op de behoeften van jouw Shopify webshop klanten inspelen
Stel je voor, dat vooral jonge meiden iets bij jou kopen? Die benader je anders dan huisvrouwen, toch? Of vooral mensen, die heel gelovig zijn? Ook daar ga je anders mee om dan met niet-gelovers. Misschien moet je Amsterdammers ook wel anders benaderen dan Limburgers?
Wil je jouw Shopify webshop laten groeien? Dan moet je eerst weten wie jouw klanten precies zijn. Welke leeftijd hebben ze? Waar komen ze vandaan? Zijn het mannen of vrouwen? Waarom kopen ze jouw kleding? Hoe komen ze in jouw webwinkel terecht? Waar zijn ze naar op zoek? En waarom laten ze misschien een vol winkelwagentje achter?
Gelukkig geven klanten jou veel informatie. Zonder dat ze er stil bij staan. Bijvoorbeeld als ze via jouw Facebookadvertentie in jouw webshop terecht komen. Of als ze een blog lezen over de exclusieve stof van jouw jurkjes. En natuurlijk als ze iets in jouw Shopify webwinkel kopen. Met al deze informatie ontdek jij wat jouw klanten beweegt.
Dat is handig, want nu speel je gemakkelijker in op hun behoeften en gedrag. Alleen… Hoe doe je dat dan? Hoe gebruik je al deze informatie op de juiste manier? Hoe weet je zeker, dat je alle informatie goed begrijpt? En hoe meet je het effect van jouw acties? Het antwoord is HubSpot. Dit platform helpt jou om alles uit jouw Shopify webshop te halen!
Jouw Shopify webshop laten groeien met HubSpot
Oke, je weet wie jouw klanten zijn en wat ze willen (met behulp van HubSpot). Nu moet je de juiste boodschap op het perfecte tijdstip communiceren naar ze. En daar helpt HubSpot jou bij.
Met al het gereedschap van HubSpot krijg je namelijk veel inzicht. Èn daar speel je slim op in. Zo trek je jouw (toekomstige) klanten sneller over de streep. Je hebt de beschikking over een groot aantal sales- en marketingtools daarvoor. Bijvoorbeeld marketing automation, workflows en lead nurturing.
Verbind HubSpot met de speciale api aan jouw Spotify webshop en stem het goed af. Dat is het enige wat je hoeft te doen! Daarna neemt HubSpot jou heel veel werk uit handen:
- Leer wie jouw (toekomstige) klanten zijn en hoe zij zich gedragen. Volg de hele klantreis. Vanaf het eerste websitebezoek tot de laatste aankoop. De gratis CRM-software helpt jou om alle kooppatronen van jouw klanten te begrijpen.
- Trek heel gericht klanten naar jouw Shopify webshop. Bijvoorbeeld via jouw advertenties op sociale media en in Google.
- Maak automatische en persoonlijke marketingcampagnes afgestemd op het gedrag van jouw klanten. Marketingcampagnes op maat dus! Laat bijvoorbeeld bijpassende schoenen, kousen en vestjes zien. Of bied een persoonlijke en verrassende aanbieding aan. “Beste Annabel, wij hebben een speciale actie alleen voor jou. Koop nu 3 jurkjes en betaal er slechts 2.” Zet jouw jurkjeszoekers zo sneller om in klanten.
- Koppel alle softwarepakketten waarmee je werkt en combineer alle data en functies. Zoals jouw Shopify webshop, e-mailprogramma, ERP en boekhoudprogramma. Realtime data-uitwisseling is ook mogelijk! Dan is de data in al jouw softwarepakketten altijd up-to-date.
- Stem alles op elkaar af en zorg dat je jouw klanten optimaal bedient:
- De bestelgeschiedenis van jouw klant.
- De jurkjes en andere producten, die je toont.
- Het afrekenen van de kleding.
- Het proces om het jurkje terug te sturen als het toch niet bevalt.
- De manier waarop jouw klant een klacht kan indienen.
- Vraag om een beoordeling van het jurkje (en beloon Annabel daarvoor als je dat wilt).
- Sluit bepaalde klanten juist uit van jouw volgende marketingcampagnes.
- Controleer alles wat er in jouw webshop gebeurt op jouw Shopify dashboard in HubSpot. Èn stuur gemakkelijk bij als dat nodig is! In één oogopslag zie je bijvoorbeeld welke jurkjes het beste scoren. Welke jurkjes jou het meeste opleveren. En welke er het meeste bekeken worden, maar niet gekocht.
Of ontdek welk effect jouw marketingcampagne op de orders van jouw klanten heeft. Welke acties leveren jou het meeste resultaat op? Scoort een Facebookadvertentie heel goed? Misschien wil je die dan vaker inzetten?
Automatische marketingcampagnes met jouw Shopify webshop
Is jouw Shopify webshop aan HubSpot gekoppeld? En maak je daarbij gebruik van de marketing automation functies van de HubSpot Marketing Hub en de HubSpot Sales Hub? Profiteer dan van automatische en gepersonaliseerde marketingcampagnes!
Hierbij maak je gebruik van speciale workflows, die je zelf inricht. Met lead nurturing maak je jouw klanten nog enthousiaster. Jouw marketingcampagnes stem je zo perfect mogelijk af op het gedrag van jouw klanten. Bijvoorbeeld om bijpassende producten te laten kopen. Of om jouw klanten te motiveren om terug te komen naar jouw webshop.
In HubSpot ziet een eenvoudige workflow er bijvoorbeeld zo uit:
De mogelijkheden van al jouw inbound marketing en inbound sales tools zijn oneindig. Voortaan scoor je fantastisch in Google, op sociale media en in jouw webshop. Je focust je alleen nog op de content en de advertenties, die het beste werken!
Met HubSpot krijg je de mogelijkheid om jouw merk uit te bouwen. En dat is echt waar! Wij vertellen je er graag meer over tijdens een persoonlijke demo.
Met HubSpot haal je alles uit jouw Shopify webshop!
Tevreden klanten komen graag terug naar jouw webshop. Zij vertellen over hun positieve ervaringen aan anderen. En geven positieve reviews op Internet. Zij zijn dus superwaardevol voor jouw Shopify webshop. Veel nieuwe klanten vertrouwen namelijk op de ervaringen van anderen. Zelf doe je dat waarschijnlijk ook.
Bovendien is het effect van negatieve ervaringen enorm. Maar één negatieve recensie kan jouw Shopify webshop al schaden. Of ervoor zorgen, dat een bepaald jurkje onverkoopbaar blijft. Is jouw service picobello in orde? Dan maakt dit ene onverkoopbare jurkje voor de klantervaringen niet zoveel uit.
In jouw e-commerce strategie moet je jouw klanten dus centraal zetten. Zorg dat ze zich comfortabel voelen om bij jou te shoppen! Bevalt het jurkje niet? Maak het retourproces simpel. Is er een klacht? Bied een fijne oplossing! Behandel jouw klanten met respect. Dan zullen zij dat ook met jou doen!
Met HubSpot zorg je voor die fantastische klantervaringen. Klanten komen daardoor daadwerkelijk eerder terug. Je hebt alle tools om jouw marketing, sales en service goed in te richten. Dit geldt allemaal natuurlijk ook voor andere webshop software. Zoals Magento, Lightspeed, Woocommerce, OpenCart, MijnWebWinkel, PrestaShop en JouwWeb.
TIP: Als startup start je gewoon met de gratis CRM-software van HubSpot. Groeit jouw Shopify webshop? Dan breid je het uit met de betaalde functies, die je nodig hebt. Probeer het CRM-systeem zolang uit als je wilt. Het blijft namelijk toch gratis. Wij kunnen jouw startende webshop trouwens op weg helpen met ons fast track traject.
Deel artikel
- december 2024 (6)
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)