Deel artikel
Snel SEO-proof content creëren met de AI-Contentmaker van HubSpot
door Floris van Muijen op 24-4-24 11:00
Eindeloos puzzelen met je websiteteksten om de perfecte inhoud te maken. Stoeien met blogberichten om een goede SEO-positie te behalen. Moeilijke informatie voor je kennisbank omzetten in begrijpelijke taal. En tijd verliezen met het vinden van de juiste e-mail boodschap.
Met de krachtige AI-Contentmaker van HubSpot ben je daar in 1x vanaf. Deze AI-aangedreven copywriter zorgt namelijk geautomatiseerd voor inspiratie en creativiteit in je werk. Voor goede blog ideeën, overtuigende teksten, opvallende social media berichten, zoekmachine optimalisatie en meer. Zo laat je Artificial Intelligence al het zware schrijfwerk voor je doen.
Deze onderwerpen komen hieronder aan bod:
➜ Voordelen van de AI-Contentmaker van HubSpot.
➜ De belangrijkste functies van je AI Content Assistant.
➜ Maak razendsnel teksten voor je websitepagina’s & landingspagina’s.
➜ Vind ideeën voor je blogs en schrijf ze met Artificial Intelligence.
➜ Schrijf je social media berichten in enkele seconden.
➜ Stel supersnel gepersonaliseerde marketing, verkoop en service e-mails op.
➜ Genereer snel artikelen voor je kennisbank.
➜ Creëer in 1 handomdraai de meest aanlokkelijke calls-to-action (CTA’s).
➜ Maak complete marketingcampagnes met AI.
➜ Pluk de vruchten van de AI-Contentmaker van HubSpot.
Voordelen van de AI-Contentmaker van HubSpot
Dit zijn 4 belangrijke voordelen van de AI-Contentmaker van HubSpot:
Voordeel 1
Je schrijft in 1 handomdraai gepersonaliseerde en dynamische content. Bijvoorbeeld voor je website, landingspagina’s, e-mails, advertenties, kennisbankartikelen en blogs. Met de AI-aangedreven CTA-tool voeg je er gelijk een perfecte CTA-knop aan toe. Waarmee je jouw websitebezoekers makkelijk converteert.
Voordeel 2
Je maakt snel en eenvoudig berichten voor je sociale mediakanalen. Inclusief @vermeldingen, #hashtags en emoji’s.😀 Met de handige social media content planner & kalender plan je jouw sociale posts meteen vooruit.
Voordeel 3
Je verbetert je SEO-positie in zoekmachines. Met de perfect geformuleerde SEO-beschrijvingen en SEO-titels van de AI Content Assistant. En de vele SEO-aanbevelingen die je in je HubSpot-portaal vindt.
Voordeel 4
Je verhoogt de betrokkenheid en de conversies van je doelgroepen. Omdat jouw content perfect aansluit bij de individuele behoeften en interesses van je leads, prospects en klanten.
De AI-Contentmaker kun je standalone gebruiken. Maar de AI-tool is ook met al je favoriete contentfuncties in HubSpot geïntegreerd. Samen met de andere HubSpot-tools en jouw CRM-data is dat een onoverwinnelijke combinatie.
De belangrijkste functies van de AI Content Assistant
Hieronder vind je de belangrijkste functies van de AI Content Assistant.
Maak razendsnel teksten voor je websitepagina’s & landingspagina’s
Met een prompt ‘/’ open je de AI-Contentmaker in je websitepagina of landingspagina. Je typt wat jouw opdracht inhoudt. Je geeft wat extra context met aanvullende informatie en voorbeelden. En klikt op de knop om de content te genereren. Binnen enkele seconden is je tekst gereed.
Ben je niet meteen tevreden met het resultaat? Dan probeer je het gewoon opnieuw. Of je zet zelf nog even de puntjes op de i. Deze opties heb je:
- Kopjes voor bovenaan je tekst of boven je alinea’s verzinnen.
- Complete paragrafen met tekst genereren.
- Afbeeldingen met AI creëren.
Zo kreeg ik deze afbeelding met de opdracht: ‘Maak een paars met oranje olifant, die op een tafel staat.’
Eronder vind je dezelfde opdracht, maar dan in Picasso-stijl. Probeer het maar eens uit. Je krijgt de meest hilarische resultaten. Overigens is hier nog geen duidelijke wetgeving over. Dus denk goed na over wanneer en welke AI-afbeeldingen je inzet.
Natuurlijk wil je wel graag scoren met je AI-content. De AI Content Assistant helpt je daarom gelijk met je SEO. Zo creëert het geautomatiseerd titels en SEO-vriendelijke metabeschrijvingen voor je. En krijg je tal van aanbevelingen voor betere zoekmachineresultaten. Afgestemd op de SEO-gegevens van het land van je doelgroep.
Vind ideeën voor je blogs en schrijf ze met Artificial Intelligence
Staar je naar een leeg schermpje, omdat je geen blog-inspiratie hebt? Open dan de AI-blog-ideeën-generator vanuit je blog-editor in HubSpot. Ook hier hoef je alleen maar een prompt ‘/’ in te vullen. De AI-Contentmaker werkt hier namelijk op dezelfde manier. Alleen heb je ook nog deze mogelijkheden:
- Een indeling voor je content creëren.
- Een conclusie schrijven.
- Blogideeën verzinnen.
Stel dus dat je de AI Content Assistant blogideeën voor je laat genereren. Dan heb je binnen een paar seconden 5 blogideeën beschikbaar. Met een '/' werk je het idee verder met AI uit. Hoe gaaf is dat?!
Heb je nog wat meer hulp nodig? Laat de AI-Contentmaker dan gelijk een compleet SEO-proof blog voor je schrijven. De AI-tool verzint verschillende blogtitels voor jouw blogidee. Je ziet gelijk hoe populair de zoekwoorden zijn. En hoe moeilijk het is om daarmee in zoekmachines te ranken. Hiervoor gebruikt HubSpot onder andere de gegevens van Semrush.
Schrijf je social media berichten in enkele seconden
Geautomatiseerd een boeiend social mediabericht in elkaar flansen? Dat likes, volgers en shares oplevert? Ook dat is met de AI-Contentmaker van HubSpot een fluitje van een cent. Je laat je AI-tool snel een nieuw sociale mediapost voor je verzinnen. Bijvoorbeeld voor op Facebook, X (was Twitter), Instagram of LinkedIn. Compleet met #hashtags en emoji’s.👍 En voegt er zelf nog even persoonlijke @vermeldingen aan toe.
Je vertelt de AI Content Assistant alleen maar waar je sociale post over gaat. In welke taal dat moet zijn. Hoe lang je bericht moet zijn. En met welke tone-of-voice. Bijvoorbeeld vriendelijk, luchtig, grappig en/of zakelijk. Het is hierbij zelfs mogelijk om bullets toe te laten voegen. Bijvoorbeeld voor een poll die je wilt delen. Daarna druk je op de genereer-knop. Et voilà… daar is je bericht al. Makkelijker kan het echt niet!
Natuurlijk houd je de sociale betrokkenheid van je berichten ook in HubSpot bij. Op je sociale dashboard ontdek je zo de trends van jouw doelgroep. De beste tijden om berichten te plaatsen. En met welke inhoud je de hoogste betrokkenheid krijgt. Je maakt, publiceert en volgt al je sociale berichten dus vanaf 1 centrale plek.
Stel supersnel gepersonaliseerde marketing, verkoop en service e-mails op
Goede e-mails schrijven kost vaak hartstikke veel tijd. Dus voor velen klinkt dit vast als een droom. Voortaan genereer je jouw e-mails in no time met AI. Inclusief verleidelijke onderwerpregels. Je ontwerpt je e-mails zelf of gebruikt er handige sjablonen voor. Net wat jij handig vindt.
Zo zet je al je e-mails snel en makkelijk in elkaar. Bijvoorbeeld:
- Marketing nieuwsbrieven.
- E-mails voor je lead nurturing campagnes.
- E-mails voor je sales sequences.
- Opvolg e-mails van de verkoopafdeling.
- Service e-mails van de klantenservice.
Noem maar op.
Genereer snel artikelen voor je kennisbank
Je kennisbank staat boordevol met content voor je websitebezoekers. Je beantwoordt hier de vragen die je bezoekers kunnen hebben. Bijvoorbeeld over je dienstverlening en je producten.
Je kennisbankartikelen bevatten tekst en andere elementen. Zoals video’s, links en afbeeldingen. Dit goed onderhouden kost vaak hartstikke veel tijd. De AI-Contentmaker helpt je daarom met het opstellen van de teksten en de metabeschrijvingen. Daarna maak je de kennisbankartikelen zelf alleen nog even netjes op.
Creëer in 1 handomdraai de meest aanlokkelijke calls-to-action (CTA’s)
Hoe maak je snel een overtuigende CTA? Waarmee je jouw contacten daadwerkelijk tot actie aanzet? Bijvoorbeeld voor je landingspagina, blog of e-mail. Als knop, banner of pop-up. Met en zonder spannende effecten. Alwéér is HubSpot AI het antwoord.
Bouw je CTA helemaal zelf met de drag&drop editor (slepen en neerzetten). Of gebruik een kant-en-klaar sjabloon. Eerst schrijf je de tekst met de AI-Contentmaker. Daarna maak je jouw CTA met de AI-aangedreven CTA-tool af. Binnen een mum van tijd heb je een voorstel.
Natuurlijk personaliseer je jouw met AI-genereerde CTA’s met je CRM-data. En zet je jouw CTA’s met dynamische content precies op het juiste moment in. Zo toon je de juiste boodschap aan de juiste contacten. Het is de ideale methode om het aantal conversies te vergroten!
👉 TIP: Op dezelfde manier maak je met AI ook je online advertenties in HubSpot.
Maak complete marketingcampagnes met AI
Dan is er ook nog de AI Campaign Assistant van HubSpot. Hiermee creëer je binnen een paar klikken een aantrekkelijke en gepersonaliseerde marketingcampagne. Compleet met online advertenties, landingspagina’s en marketing e-mails.
In 3 stappen geef je de AI-tool de belangrijkste details van je marketingcampagne. En daar zijn de campagneteksten al.
Gebruik je het als een standalone tool? Dan kopieer je de resultaten naar je marketing e-mails, landingspagina’s en advertenties. Gebruik je de AI-tool in combinatie met HubSpot? Dan maak je er met 1 klik op de knop een nieuwe landingspagina mee aan.
Pluk de vruchten van de AI-Contentmaker van HubSpot
Content is hartstikke belangrijk om je merkbekendheid te vergroten. En om leads binnen te halen. Maar hoe schaal je jouw contentproductie op zónder daar flink in te investeren? Het antwoord daarop is de AI-Contentmaker van HubSpot.
Je voert een opdracht of onderwerp in. En daarna creëert Artificial Intelligence geautomatiseerd het eerste concept voor je e-mail, landingspagina, sociale media bericht, CTA, advertentie, kennisbankartikel of blog. Dankzij de all-in-one CRM-software personaliseer je jouw campagnes. Analyseer je de gegevens. En beschik je over alle tools voor een effectieve marketingstrategie.
Gebruik je de AI Content Assistant als extra inspiratie om je creatieve proces te ondersteunen? En om sneller en makkelijker te presteren? Met een vleugje eigen input? Dan pluk je er zeker de vruchten van. Het is overigens wel verstandig om al je AI-inhoud even te controleren. Soms staan er inhoudelijke foutjes in, omdat de content is gebaseerd op wat er al op Internet staat. De AI-Contentmaker kan haar bronnen niet verifiëren. Maar neemt je wel heel erg veel werk uit handen!
Wil je de software met alle AI-mogelijkheden zien? Plan hieronder gerust een vrijblijvende afspraak in mijn agenda.
Deel artikel
- december 2024 (6)
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)