HubSpot versus Salesforce
Welk CRM past het beste bij jouw organisatie?

Salesforce en HubSpot worden vaak genoemd als de beste CRM-platformen in de markt. Beide systemen bieden toekomstbestendige oplossingen voor relatiebeheer. Welk platform past beter bij jouw organisatie? Als CRM-expert hebben we de belangrijkste verschillen voor je op een rij gezet. 

de belangrijkste verschillen tussen hubspot en salesforce

Ontdek de verschillen tussen HubSpot en Salesforce

HubSpot en Salesforce. Beide CRM-systemen met hun eigen specialiteiten. Ben je benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten tussen deze 2 software-systemen? In deze video vertellen Maarten en Martijn je er alles over.

Ga je na het zien van de video voor HubSpot of neig je meer naar Salesforce? De keuze is aan jou. 

Optimale vergelijking tussen Salesforce en HubSpot

We helpen je graag in de zoektocht naar het beste CRM voor jouw organisatie. Twijfel je of Salesforce of HubSpot het beste systeem is dat past bij jouw wensen? Vergelijk eerst de functies die voor jouw belangrijk zijn.

Cloudgebaseerd
Op de markt sinds
Bijzondere kenmerken
Gebruiksgemak
Maatwerk & flexibiliteit
Toepassingen
Verkooptools
Marketing Automation
Website integratie
Ontwerp
Koppeling met andere applicaties
Applicatiebeheer
Kosten
Salesforce
Cloudgebaseerd

1999

Op de markt sinds
All-in-one CRM-pakket. CRM is de basis. Je vult het aan met marketing, sales en service tools.

Focus op flexibiliteit (maatwerk) en veel mogelijkheden. Daardoor wat complexer in gebruik.

Bijzondere kenmerken
Uitdagend CRM-systeem om mee te leren werken. Verschillende user interfaces binnen het systeem. Gebruiksgemak
Veel maatwerk mogelijkheden. Erg flexibel in te richten. Maatwerk & flexibiliteit
Relatiebeheer                                                 
Marketing
Verkoop
Service
CMS Toepassingen
SalesCloud: brengt o.a. verkoopautomatisering, leadgeneratie verkoopresultaten en rapportages samen. Beheer, monitor en stuur bij. Verkooptools
Uitgebreide tools voor e-mailmarketing, campagne management en het managen van je leads. Marketing Automation
Geïntegreerd CMS. Bouw je eigen CRM-gestuurde website, waarmee je persoonlijke en dynamische content aan je websitebezoekers biedt. Website integratie
Samenvoeging van verschillende systemen. Dit zie je terug in het gebruiksgemak. Er zijn meer functionaliteiten, maar de tools werken niet optimaal samen.

Ontwerp
Koppelen met de applicaties die je al hebt kost tijd, technische kennis en geld.

Koppeling met andere applicaties
Lastig en duur onderhoud door de complexiteit van het systeem. Vaak is externe expertise nodig. Applicatiebeheer
Gebruikerskosten per individuele gebruiker. Extra licentiekosten voor diverse noodzakelijke functies, zoals gedeelde mailboxen en het inzien van rapportages.

Hoge kosten voor gebruik, implementatie en onderhoud. Kosten
HubSpot
Cloudgebaseerd
2006 Op de markt sinds
All-in-one CRM-pakket. CRM is de basis. Je vult het aan met marketing, sales en service tools.

Pionier van inbound marketing. HubSpot is marktleider in marketing automation. Klanten en gebruiksgemak staan centraal. Bijzondere kenmerken
Makkelijk CRM-systeem om mee te leren werken. Overal dezelfde gebruiksvriendelijke user interface. Gebruiksgemak
Maatwerk mogelijkheden zijn meer gekaderd dan bij Salesforce. Maatwerk & flexibiliteit
Relatiebeheer                                                 
Marketing (inclusief contentbeheer)
Verkoop
Service
Operations
CMS Toepassingen
Sales Hub: brengt o.a. verkoopautomatisering, leadgeneratie verkoopresultaten en rapportages samen. Beheer, monitor en stuur bij. Verkooptools
Uitgebreide tools voor e-mailmarketing, campagne management en het managen van je leads. Marketing Automation
Je CRM-systeem koppelt naadloos met HubSpot CMS Hub. Bouw (gratis) je eigen CRM-gestuurde website, waarmee je persoonlijke en dynamische content aan je websitebezoekers biedt. Website integratie
Volledig in eigen huis ontwikkeld. Uniforme en zeer intuïtieve gebruikersinterface. Alle tools werken optimaal met elkaar samen. Systeem is daardoor erg gebruiksvriendelijk. Ook om te implementeren en onderhouden. Ontwerp
Mogelijkheid te koppelen aan andere applicaties. Realtime uitwisseling van data met softwarekoppelingen (API’s) is goed te realiseren. Koppeling met andere applicaties
Makkelijk en goedkoop onderhoud. Ook goed te onderhouden door eigen IT-afdelingen. Applicatiebeheer
Gratis CRM-systeem als basis. Dit kun je uitbreiden met functies van de betaalde hubs. Je betaalt per gebruiker voor de extra functionaliteiten, die je nodig hebt.

Relatief lage kosten voor gebruik, implementatie en onderhoud. Kosten

Waarom Strict BV overstapte naar HubSpot CRM?

Als gerenommeerd ICT-consultancy bureau helpt Strict BV bedrijven met het waarmaken van de digitale ambities. De consultants werken projectmatig en meestal op locatie. Een goed CRM-systeem ondersteunt dan bij het up-to-date houden van alle data. Vóór HubSpot maakte Strict gebruik van CRM-software dat niet aan de verwachtingen voldeed.

''HubSpot is een krachtig CRM-systeem, maar toch eenvoudig te gebruiken. Het wordt nooit complex en collega's werken er graag mee. Missie geslaagd!'' - Jan-Hein Bastiaenen

Ben je benieuwd hoe het traject is verlopen, wat voor maatwerk-koppeling we gemaakt hebben en wat het Strict heeft opgeleverd? Bekijk dan de casestudie video en ontdek het.

De belangrijkste verschillen tussen Salesforce en HubSpot 

Zowel Salesforce als HubSpot kun je helemaal naar wens inrichten. Het zijn professionele en complete systemen, waarmee je de markt bewerkt. Je beheert onder andere je relaties, taken, activiteiten, offertes, kansen en pijplijnen ermee. De kwaliteit van de functionaliteiten van beide CRM-systemen is vergelijkbaar. Ze bieden allerlei tools om je verkoopprocessen te ondersteunen, te automatiseren en te analyseren.  

Het unieke gebruiksgemak van HubSpot 

In gebruiksgemak blinkt HubSpot uit ten opzichte van alle andere CRM-systemen. Dit blijkt wel uit de vele reviews van HubSpot
 
Iedereen leert HubSpot snel kennen. Met de intuïtieve interface richt je HubSpot eenvoudig (zelf) in. Door de modulaire opzet groeit het CRM-platform makkelijk mee met jouw organisatie. Ook technische beheerders houden van HubSpot. Het up-to-date houden kost weinig energie en er zijn weinig beheerkosten.  
 
Gaan jouw behoeften verder dan relatiebeheer, marketing, verkoop en klantenservice? Dan heb je met Salesforce uitgebreidere mogelijkheden. De hoeveelheid maatwerk maakt jouw systeem wel complexer in gebruik.

Voor het onderhoud van Salesforce heb je juist veel (externe) technische kennis nodig. Ook zijn hierdoor de kosten voor implementatie en onderhoud hoger. Bovendien duurt het langer om Salesforce te implementeren. Juist omdat het zo complex is. 
 
gebruiksvriendelijk-tarr
data-koppeling-tarr

Koppeling van data

HubSpot communiceert vloeiend met allerlei gekoppelde software applicaties. De data van andere softwarepakketten neem je eenvoudig over in jouw CRM-systeem. Zo heb je alle belangrijke gegevens op één centrale plaats. Superhandig als je alle data wilt combineren!  

Met de (betaalde) tools van de Operations Hub ververst HubSpot alle informatie voortdurend. Dat kan zelfs realtime. De informatie in jouw CRM-systeem (en andere softwarepakketten) is dan altijd up-to-date. Bij Salesforce en andere CRM-systemen is dit juist een knelpunt. 

In HubSpots Marketplace vind je talloze standaard koppelingen, templates en modules. Is er een koppeling op maat nodig? Dan ontwerpen wij die voor jou. We beschikken trouwens al over 36 herbruikbare koppelingen. Grote kans dus dat we jouw custom koppelingen binnen no time geregeld hebben. 

Productondersteuning

Bij de doorlopende productondersteuning wint HubSpot CRM ook al van Salesforce CRM. Door de gebruiksvriendelijke opzet is het systeem simpel te onderhouden. En daardoor is het natuurlijk ook gemakkelijk om functies te updaten. Bij Salesforce heb je daar de expertise van deskundige ontwikkelaars voor nodig.  

Bovendien beoordelen gebruikers de klantenondersteuning van HubSpot beter. Veel informatie is op een userportaal beschikbaar. Kom je er niet uit? Dan kun je altijd bij het callcenter van HubSpot of jouw persoonlijke HubSpot-partner terecht. 

Verzorgen wij de implementatie voor jou? Dan kun je onbeperkt gebruik maken van onze servicedesk.  

check-tarr
kosten-tarr

Kosten

Uiteraard is er ook een verschil in de kosten. Flexibiliteit, complexiteit en uitgebreidere mogelijkheden maken een CRM-systeem kostbaarder. Dat geldt voor de implementatie en het onderhoud ervan.  

Daarnaast verschilt de prijsopbouw van beide CRM-platformen. De CRM-licenties zijn voor alle HubSpot-gebruikers gratis. Dat is echt uniek in de markt. Heb je meer tools nodig? Dan breid je jouw CRM-systeem simpel uit met betaalde functies. Je gebruikt en betaalt alleen wat je echt nodig hebt.  
 
Salesforce biedt ook veel uitbreidingsmogelijkheden. Daarnaast betaal je wel voor al je CRM-gebruikers. HubSpot valt gemiddeld zo’n 1/3 goedkoper uit dan Salesforce is onze ervaring. 

TIP: Als je alle hubs afneemt kan je korting tot wel bijna 50% oplopen! Deze korting keert ook nog eens jaarlijks terug. 

“De basis van jouw HubSpot CRM-systeem is gratis. Breid het pas met betaalde functies uit als je daaraan toe bent. Ben je een startende ondernemer? Misschien is dan ons fast track-traject iets voor jou. Met een snelle onboarding voor startups helpen wij je op de rit.”
Peter-22575-5x4
Peter de Keijzer

Customer Success Manager bij Systony

De top 3 pluspunten van HubSpot volgens onze klanten 

Conclusie: HubSpot is de absolute winnaar!

Voor ons is HubSpot de absolute winnaar. Zoek gerust naar gebruikerservaringen op Internet. Er zijn talloze enthousiaste beoordelingen van over de hele wereld. Iedereen is positief over de mogelijkheden en het gebruiksgemak.   

Ben je enthousiast? Bekijk onze HubSpot CRM demo video of boek gauw een persoonlijke demo bij ons. Dan laten wij je zien hoe HubSpot eruit ziet en wat je er allemaal mee kunt.   

 

hubspot winnaar.svg
We believe you can grow

Vraag een 1-op-1 aan met een ervaren HubSpot specialist