Welk CRM past het beste bij jouw organisatie?
HubSpot versus Salesforce
Salesforce en HubSpot worden vaak genoemd als de beste CRM-platformen in de markt. Beide systemen bieden toekomstbestendige oplossingen voor relatiebeheer. Welk platform past beter bij jouw organisatie? Als CRM-expert hebben we de belangrijkste verschillen voor je op een rij gezet.
Ontdek de verschillen tussen HubSpot en Salesforce
Optimale vergelijking tussen Salesforce en HubSpot
1999
Op de markt sindsFocus op flexibiliteit (maatwerk) en veel mogelijkheden. Daardoor wat complexer in gebruik.
Bijzondere kenmerken
Marketing
Verkoop
Service
CMS Toepassingen
Ontwerp
Koppeling met andere applicaties
Hoge kosten voor gebruik, implementatie en onderhoud. Kosten
Pionier van inbound marketing. HubSpot is marktleider in marketing automation. Klanten en gebruiksgemak staan centraal. Bijzondere kenmerken
Marketing (inclusief contentbeheer)
Verkoop
Service
Operations
CMS Toepassingen
Relatief lage kosten voor gebruik, implementatie en onderhoud. Kosten
Waarom Strict BV overstapte naar HubSpot CRM?
De belangrijkste verschillen tussen Salesforce en HubSpot
Zowel Salesforce als HubSpot kun je helemaal naar wens inrichten. Het zijn professionele en complete systemen, waarmee je de markt bewerkt. Je beheert onder andere je relaties, taken, activiteiten, offertes, kansen en pijplijnen ermee. De kwaliteit van de functionaliteiten van beide CRM-systemen is vergelijkbaar. Ze bieden allerlei tools om je verkoopprocessen te ondersteunen, te automatiseren en te analyseren.
Het unieke gebruiksgemak van HubSpot
Voor het onderhoud van Salesforce heb je juist veel (externe) technische kennis nodig. Ook zijn hierdoor de kosten voor implementatie en onderhoud hoger. Bovendien duurt het langer om Salesforce te implementeren. Juist omdat het zo complex is.
Koppeling van data
Productondersteuning
Kosten
Daarnaast verschilt de prijsopbouw van beide CRM-platformen. De CRM-licenties zijn voor alle HubSpot-gebruikers gratis. Dat is echt uniek in de markt. Heb je meer tools nodig? Dan breid je jouw CRM-systeem simpel uit met betaalde functies. Je gebruikt en betaalt alleen wat je echt nodig hebt.
Salesforce biedt ook veel uitbreidingsmogelijkheden. Daarnaast betaal je wel voor al je CRM-gebruikers. HubSpot valt gemiddeld zo’n 1/3 goedkoper uit dan Salesforce is onze ervaring.
“De basis van jouw HubSpot CRM-systeem is gratis. Breid het pas met betaalde functies uit als je daaraan toe bent. Ben je een startende ondernemer? Misschien is dan ons fast track-traject iets voor jou. Met een snelle onboarding voor startups helpen wij je op de rit.”
Peter de Keijzer
Customer Success Manager bij Systony
De top 3 pluspunten van HubSpot volgens onze klanten
"Supersnel implementatietraject. Het is de snelste manier om resultaten te behalen. Bovendien is het schaalbaar, dus toekomstproof!"
Conclusie: HubSpot is de absolute winnaar!