HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | februari 2024

De laatste HubSpot updates februari 2024

HubSpot Marketing & Sales G2 Awards 2024 (1)Na een rustige januari update maand zijn er nu weer veel HubSpot-verbeteringen doorgevoerd. Zoals een nieuwe helpdesktool met 1 gezamenlijke digitale werkruimte. Herbruikbare workflow acties en mooie updates aan de mobiele HubSpot App.

Daarnaast heeft HubSpot Clearbit overgenomen. En is HubSpot door G2 uitgeroepen tot beste marketing- en salessoftware!

Dit zijn de belangrijkste HubSpot updates van februari 2024

1. Verbeterde marketingkalender.
2. Nieuwe marketing e-mail vereisten van Gmail en Yahoo.
3. LinkedIn documenten & polls.
4. Voeg audiomodules aan je website toe.
5. Stel regels voor je dealpijplijnen in.
6. Machtigingen voor feedback onderzoeken.
7. Ticketroutering op basis van vaardigheden.
8. Conversations Inbox gesprekken naar de nieuwe Helpdesktool verplaatsen.
9. Workflow acties bewaren en hergebruiken.
10. Zoek met Data Sync op e-mailadressen.
11. Visualiseer je associaties.
12. Updates aan de mobiele HubSpot App.
13. Meldingen voor beheerders.
14. Haal meer uit je Wordpress website met de vernieuwde plug-in.

1. Verbeterde marketingkalender 

Marketingkalender in de HubSpot Marketing HubPlan je jouw marketingcampagnes met de marketingkalender van HubSpot? En houd je jouw campagnetaken daar netjes in bij? Zoals je blogs, e-mails, landingspagina’s, sociale media berichten en webinars. Dan profiteer je van deze updates:

  • Met de nieuwe ‘lijstweergave’ heb je een duidelijker overzicht. Per hele maand zie je nu welke marketing evenementen er allemaal zijn.

  • De minimale hoogte van de marketingkalender is vergroot. Hierdoor bekijk je meer marketing evenementen tegelijkertijd.

  • Om de bruikbaarheid te verbeteren is een aantal functies van plaats veranderd.

Om hiervan gebruik te maken heb je een Marketing Hub Pro+ abonnement nodig.

2. Nieuwe marketing e-mail vereisten van Gmail en Yahoo

Sinds deze maand vereisen Google en Yahoo dat je je met 1 klik voor e-mails kunt uitschrijven. Om hieraan te voldoen past HubSpot de e-mailheaders van alle marketing e-mails aan. 

Daarnaast vereisen deze e-mailproviders dat e-mail afzenders van bulk e-mails DMARC, DKIM en SPF instellen. Heb je deze protocollen nog niet ingesteld? Dan is de kans groter dat je e-mails geblokkeerd worden. Of als spam worden gezien. Hierdoor daalt de reputatie van je e-maildomein.

Gelukkig voldoe je met HubSpot gemakkelijk aan deze vereisten. Hoe? Navigeer in je HubSpot-portaal naar je instellingen. Selecteer 'Websites' en daarna 'Domeinen & URL's'. Er zijn 2 opties:

  1. Er is al een domein ingesteld (DKIM). Selecteer dan 'Doorgaan met domeinconfiguratie' onderaan je pagina. Je vindt dit onder 'E-mail verzendende domeinen'. 

  2. Je moet een nieuw domein instellen. Hiervoor selecteer je eerst 'Een domein koppelen'. En daarna achtereenvolgens 'E-mail verzenden' en 'Verbinden'. 
Wil je weten of de instellingen goed staan? Dan verifieer je de verbindingsstatus via 'E-mail verzendende domeinen'. Heb je hulp nodig bij het aanpassen van de instellingen? Neem gerust contact met onze support afdeling op 

Natuurlijk geldt deze update voor iedereen die met HubSpot marketing e-mails (in bulk) verzendt.

3. LinkedIn documenten & polls

Sinds een paar maanden voeg je vanuit HubSpot persoonlijke @vermeldingen aan je LinkedIn-berichten toe.

Het is nu ook mogelijk om LinkedIn-documenten (PDF’s) vanuit HubSpot te publiceren. Bijvoorbeeld e-books en whitepapers. Bovendien kun je erover rapporteren. Daarnaast voeg je eenvoudig polls vanuit Hubspot aan je LinkedIn-berichten toe.

Deze update is beschikbaar voor alle Marketing Hub Pro+ klanten.

4. Voeg audiomodules aan je website toe

Wil je audiobestanden aan je websitepagina’s, landingspagina’s of blogs toevoegen? Met de audiomodule van de CMS Hub is dat voortaan mogelijk. Bovendien geldt deze update voor alle licenties en hubs. 

Nieuwe call-to-action

5. Stel regels voor je dealpijplijnen in

Regels voor dealpijplijnen instellenHeb je een Sales Hub Pro+ abonnement? Dan kun je sinds kort regels voor je dealpijplijnen instellen en beheren. Zodat je meer grip op je dealpijplijnen hebt. Dit zijn de nieuwe pijplijn-regels:

  • Maak je nieuwe deals in 1 dealfase aan. Schakel je deze regel in? Dan komen alle nieuwe deals in de geselecteerde dealfase terecht. 

  • Voorkom dat deals fasen in de dealpijplijn overslaan. Schakel je deze regel in? Dan moeten je deals alle dealfasen in je dealpijplijn doorlopen. Je kunt ze alleen nog rechtstreeks naar de dealfasen ‘gesloten & verloren’ verplaatsen.

  • Voorkom dat deals in je dealpijplijn achteruit gaan. Het is alleen nog mogelijk om deals vanuit de fase ‘gesloten & verloren’ terug te zetten. Zodat je deze deals kunt heropenen. 

Je kon de bewerkingstoegang al per dealfase beperken. Deze functie vind je nu op het nieuwe tabblad ‘Pijplijn regels’ op de pagina ‘Pijplijn instellingen. De nieuwe regels gelden voor gebruikers én integraties met API’s.

Regels instellen voor dealpijplijnen in HubSpot

6. Machtigingen voor feedback onderzoeken

Voorheen hadden Service Hub Pro+-gebruikers standaard toegang tot de feedback enquêtetool. Vanaf nu bepalen beheerders welke gebruikers de toegang krijgen. Zij bepalen ook wie de feedback uitslagen mogen bekijken. En wie de enquêtes mogen maken, bewerken, publiceren en verwijderen.

7. Ticketroutering op basis van vaardigheden

Ticketroutering op basis van vaardigheden in de HubSpot Service Hub
Dankzij deze nieuwe functie leid je binnenkomende klantvragen gelijk naar de best matchende medewerkers toe. Zodat je problemen en vragen zo snel en efficiënt mogelijk oplost. En je de ervaringen van je klanten optimaliseert. Om dit voor elkaar te krijgen stel je een set regels in.

Wil je van deze ticketroutering functie gebruik maken? Dan moet je over een Service Hub Enterprise licentie beschikken.

8. Conversations Inbox gesprekken naar de nieuwe Helpdesktool verplaatsen

Helpdesktool in HubSpot

Moeten je klantenservice medewerkers zo efficiënt mogelijk samenwerken? Verbind jouw chat-, e-mail, formulier-, bel- en Facebook Messenger kanalen dan met de nieuwe helpdesktool. Zodat jouw helpdesk vanuit 1 enkele werkruimte:

  • Op klantvragen en -problemen reageert.
  • Servicetickets aanmaakt.
  • Servicetickets met de bijbehorende records bekijkt (bijvoorbeeld contacten, bedrijven en deals).
  • Serviceticket-eigenschappen aanpast.
  • De lopende servicetickets structureert en prioriteert (met of zonder SLA-doelen). 
  • Naar servicetickets zoekt en op servicetickets filtert.

Komen er via de verbonden kanalen klantvragen binnen? Dan maakt HubSpot daar automatisch servicetickets voor aan. Handmatig servicetickets aanmaken kan natuurlijk ook.

Ook via andere bronnen ontstaan er geautomatiseerde servicetickets. Bijvoorbeeld door imports, integraties, workflows en de ticket-API. Maar alleen de servicetickets die aan gesprekken in de helpdesk inbox zijn gekoppeld komen in je helpdesk werkruimte terecht. In deze werkruimte navigeer je eenvoudig tussen de lopende servicetickets. 

Met weergaven richt je de helpdesk werkruimte voor alle leden persoonlijk in. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om servicetickets te filteren. Bijvoorbeeld op de status van servicetickets en op de toegewezen medewerkers. De servicetickets met een hoge prioriteit te clusteren. Of juist alle open servicetickets op volgorde van binnenkomst in de ticketpijplijn te tonen.

Antwoord editor in de helpdesktool van HubSpot
Met de antwoord editor van de nieuwe helpdesktool zet je snel een professionele reactie in elkaar. Inclusief inhoud van andere HubSpot-tools, zoals:

Bovendien kun je aan servicetickets gekoppelde gesprekken tussen de Conversations Inbox en de Helpdesktool verplaatsen.

Wil je de nieuwe helpdesktool gebruiken? Dan heb je een Service Hub Pro+ licentie nodig. 

Let op: De helpdesk inbox van de helpdesktool lijkt op de Conversations Inbox. Maar het is een andere functie in HubSpot. Bovendien is deze nieuwe tool nog in bèta. Je kunt de helpdesk tool al uitproberen, maar er zitten nog wel bugs in. 

9. Workflow acties bewaren en hergebruiken

Herbruikbare actiesets in de workflows van HubSpotHeb je een enterprise account met toegang tot workflows? Dan kun je jouw workflow acties voortaan in actiesets opslaan. Zodat je deze voor dezelfde soort workflows opnieuw kunt gebruiken.

Sla je bijvoorbeeld actiesets voor contacten-gebaseerde workflows op? Dan kun je die voor andere op contacten-gebaseerde workflows hergebruiken.

De opgeslagen actiesets zijn voor alle gebruikers met workflow machtigingen in je HubSpot-portaal beschikbaar.

10. Zoek met Data Sync op e-mailadressen

Met Data Sync doorzoek je jouw contactrecords voortaan op basis van e-mailadressen. Voorheen kon dit alleen met naamparameters en ID’s. Daarnaast kies je nu hoeveel records je in de recordweergave van de synchronisatie prestatietool wil zien: 25, 50 of 100. Deze update geldt voor alle hubs en licenties. 

Nieuwe call-to-action

11. Visualiseer je associaties

Data Model Overview in HubSpot

De data in je CRM-database stroomlijn je met objecten, associaties en records. Objecten zijn bijvoorbeeld contacten, bedrijven, deals en servicetickets. Aan deze objecten hangen records. Zo vind je onder het object ‘contacten’ al je contactpersonen. En onder het object servicetickets alle serviceticket-records. 

Op deze records vind je specifieke informatie. Bij een contactpersoon zijn hier bijvoorbeeld de naam en een e-mailadres opgeslagen. Deze gegevens sla je met de ‘eigenschappen’ van je contactrecord op. Net zoals bij een ouderwetse kaartenbak, maar dan digitaal. In dit artikel leggen we je hier meer over uit: Waarom gebruik je records en objecten in HubSpot?

Koppel je records van verschillende objecten aan elkaar? Bijvoorbeeld contactrecords aan bedrijfsrecords? Dan noem je dat associaties. Daarnaast zijn er ook nog ‘activiteiten’. Hierin leg je alle interacties vast. Bijvoorbeeld via WhatsApp, LinkedIn, e-mail en telefoon.

Wil je nu weten welke relaties er tussen de objecten, eigenschappen en activiteiten in jouw CRM-portaal zijn? Bijvoorbeeld om je imports, rapportages en automatisering beter in te stellen? In het gegevensmodeloverzicht vind je voortaan een visuele weergave hiervan.

Als je een Pro+ licentie bezit dan is de visuele in je CRM-portaal beschikbaar.

Gevisualiseerde associaties in HubSpot
Beschik je over een Operations Hub Pro+ licentie? Dan kun je ook het commandocentrum voor datakwaliteit gebruiken.

12. Updates aan de mobiele HubSpot App

HubSpot heeft de mobiele HubSpot App op verschillende punten verbeterd. Dit zijn de belangrijkste updates voor iOS en Android:

  • Met de mobiele agenda bekijk en maak je jouw meetings onderweg. Nu vind je jouw dagtaken op dezelfde plek.

  • Wil je weten of je ongelezen pushmeldingen hebt? Met de nieuwe indicator hiervoor zie je het in 1 oogopslag. Je hoeft dus niet meer naar het mobiele meldingscentrum te navigeren.

  • Bekijk, verwijder, download en deel je offertes via de dealrecords op je smartphone.

  • Met de nieuwste app-versie heb je toegang tot het tabblad ‘line items’ van je dealrecords. Je kunt daardoor producten en/of diensten aan je dealrecords en offertes toevoegen en verwijderen.

  • Reageer vanuit de record-tijdlijn op e-mails die naar je persoonlijke e-mailadres zijn gestuurd. En op e-mailthreads in de Conversations Inbox:

    ➢ Gebruik e-mailsjablonen, e-mailhandtekeningen en snippets.
    ➢ Pas de letterstijl en het letterformaat naar wens aan.
    ➢ Registreer je contactpersonen gelijk voor je sequences.
    ➢ Track je e-mails.
    ➢ Voeg een onderwerp, hyperlinkjes, linkjes naar je kennisbank, afbeeldingen, video’s, verkoopdocumenten, vergaderlinken, voorgestelde vergadertijden en prijsinformatie toe.

  • Heb je een Sales of Service Hub Pro+ abonnement? Dan schrijf je jouw contactpersonen voortaan vanuit bedrijfs- en dealrecords voor je sequences in.

  • Conceptfunctie sociale media berichten mobiele HubSpot AppHeb je een Marketing Hub Pro+ licentie? Misschien heb je de nieuwe conceptfunctie voor sociale media berichten dan al ontdekt. Hiermee creëer je namelijk snel in 1x sociale berichten voor al je sociale kanalen tegelijk. Met de handige social media kalender & planner plan je deze berichten vooruit.

13. Meldingen voor beheerders

HubSpot-beheerders krijgen voortaan meldingen voor:

  • Verdachte inlogmanieren.
  • Associatie limietmeldingen.
  • Limietmeldingen voor associatie labels (Pro+).

14. Haal meer uit je Wordpress website met de vernieuwde plug-in

Met de vernieuwde Wordpress plug-in heb je toegang tot veel meer HubSpot-functies. Dit is er met de nieuwe Wordpress plug-in mogelijk:

  • Je houdt je websitegegevens automatisch in HubSpot CRM bij. Zoals de interacties die er met je websitebezoekers zijn. En de data van ingezonden websiteformulieren. Je segmenteert deze gegevens met lijsten in HubSpot. Bijvoorbeeld om gerichte marketing e-mails te verzenden. Of om contacten geautomatiseerd aan je workflows toe te voegen.

  • Voortaan genereer en herschrijf je razendsnel website content met AI. Zoals boeiende blogs, informatieve websiteteksten, verleidelijke landingspagina’s, inspirerende afbeeldingen en meer. Bovendien optimaliseer je jouw metabeschrijvingen en paginatitels met de AI-aangedreven SEO-tool. De HubSpot trackingcodes worden automatisch aan je websitepagina’s toegevoegd. 

  • Met sjablonen en AI zet je eenvoudig gepersonaliseerde e-mailcampagnes op. Bijvoorbeeld om je leads te nurturen. Je schrijft verzendt, volgt en analyseert je e-mails dus voortaan op dezelfde plek.

  • Ook via HubSpot realtime live chatten met de websitebezoekers op je Wordpress website is nu mogelijk. Wil je reageren als je offline bent? Dan stel je daarvoor geautomatiseerde chatbots in.

  • Vanuit Wordpress mobielvriendelijke HubSpot-formulieren en pop-up formulieren creëren. Dat is nu een fluitje van een cent. Bovendien voeg je er eenvoudig opvolg e-mails aan toe. Om zo de betrokkenheid met je leads te vergroten.

  • Maak en deel gedetailleerde analyses en rapportages van al je contacten, leads en klanten. Koppel de contactgegevens in je CRM-database aan bedrijven, deals en meer.

Daarnaast gaan veel grote browsers dit jaar cookies van derden verbannen. Als dit gebeurt dan werkt de vernieuwde plug-in nog steeds goed. 

Via de beheerderspagina van je Wordpress plug-in krijg je een melding over de update. Je hebt 2 opties om de vernieuwde plug-in te activeren:

  1. Werk je plug-in bij met de knop ‘Nu bijwerken’
  2. Bekijk de details en kies daarna voor ‘Update nu installeren’

Zie je een pop-up met de wijzigingen? Dan is de update correct uitgevoerd. De update geldt voor alle HubSpot licenties. 

Nieuwe call-to-action

Heb je een serviceovereenkomst bij ons en vragen over de updates? Neem dan contact op met onze support afdeling!

 

 

Lead management: zo ga je effectief met leads in de verkooptrechter om
Zet lead management effectief in en ga optimaal met de leads in je verkooptrechter om.

Lead management: zo ga je effectief met leads in de verkooptrechter om

26-4-24 11:22 7 min read
Effectief verkoopkansen managen met levenscyclussen & dealpijplijnen
Manage je verkoopkansen effectief met levenscyclussen & dealpijplijnen

Effectief verkoopkansen managen met levenscyclussen & dealpijplijnen

25-4-24 8:45 6 min read
Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot
Je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot vergroten.

Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot

24-4-24 11:45 6 min read

 

Ontvang updates per email