Deel artikel
Helpdesk software met telefoonsysteem voor grote en kleine bedrijven
door Martijn Rijnders op 12-12-23 11:08
Een succesvolle helpdesk:
- Luistert naar je en leeft zich in.
- Reageert snel, denkt mee en komt met een goede oplossing.
- Is via meerdere communicatiekanalen bereikbaar voor je.
- Stroomlijnt en optimaliseert haar interne processen om jou beter te kunnen helpen.
- Verbetert haar service met jouw feedback.
- Zorgt dat je tevreden en loyaal bent.
Maar hier is wel goede helpdesk software met een telefoonsysteem voor nodig. Of je nu een groot of klein bedrijf hebt. De oplossing van HubSpot en Aircall is ongelooflijk krachtig. Je optimaliseert er namelijk niet alleen je helpdesk processen mee. Ook de activiteiten van marketing en sales stem je erop af. Bovendien is de helpdesk software schaalbaar. Het groeit dus mee met jouw organisatie. In dit artikel ontdek je waarom wij de HubSpot Aircall integratie fantastisch vinden.
De schaalbare helpdesk software van HubSpot is geschikt voor grote en kleine bedrijven
Alexandra heeft een probleem met haar smartphone. Ze belt daarom de helpdesk van TeleFoon. Ze wordt onwijs vriendelijk geholpen. De helpdesk medewerker begrijpt gelijk het probleem. Alexandra krijgt zo snel mogelijk een nieuwe smartphone toegestuurd. De oude telefoon kan ze met de meegeleverde enveloppe terugsturen. Met een goed gevoel hangt Alexandra op.
De belangrijkste tool van standaard helpdesk software is een serviceticketsysteem. Dit gebruik je om je helpdesk activiteiten te structureren en beheren. Zo houd je makkelijk bij welke klantvragen je als eerste op moet pakken. Wat de gemiddelde wachttijd is. Welke problemen opgelost zijn en welke er nog open staan.
HubSpot gaat veel verder dan dat. Het houdt namelijk rekening met je gehele salesproces. Je stemt hierbij eenvoudig je marketing, sales en service activiteiten op elkaar af. Door andere applicaties te integreren breid je deze mogelijkheden zelfs nog uit. Bijvoorbeeld met een telefoonsysteem. Of met projectmanagement en financiële software.
De all-in-one CRM-software is modulair opgebouwd. Dit betekent dat je alleen afneemt wat je echt nodig hebt. Groeit jouw organisatie en heb je behoefte aan meer functies? Dan breid je het eenvoudig uit. Zo houd je de software ook betaalbaar, want je betaalt alleen voor wat je afneemt. De helpdesk software is daarom geschikt voor grote en kleine bedrijven. Én ook nog eens toekomstproof!
Waarom de helpdesk software van HubSpot zo goed is
HubSpot bevat alle tools, die jouw helpdesk nodig heeft om je klanten optimaal te ondersteunen. Dit zijn de belangrijkste helpdesk functies:
✅ Serviceticketsysteem | ✅ Templates en snippets |
✅ Kennisbank | ✅ Workflows |
✅ Live chatsoftware | ✅ Telefooncentrale |
✅ Chatbot | ✅ Opname van telefoongesprekken (en automatisch omzetten in tekst) |
✅ Klantenportaal | ✅ Feedback tools |
✅ Playbooks | ✅ Dashboards met online rapportages |
Daarnaast is het koppelen van andere programma’s meestal vrij eenvoudig. Zoals Outlook, Whatsapp Business en je sociale media kanalen. Zo maak je het jouw klanten makkelijker om contact op te nemen. In HubSpot beheer je al je servicetickets toch vanuit 1 centrale inbox. Of ze nou via WhatsApp, Facebook of e-mail binnenkomen. Dat maakt niets uit. De afhandeling houd je vervolgens op jouw dashboard in de gaten.
Je CRM-systeem verzamelt ondertussen allerlei data. Hoe je klanten met je communiceren. Welke vragen ze stellen. Waarnaar ze op je website zoeken. Wat de status van je servicetickets is en nog veel meer. Met al deze gegevens reageer je altijd passend op klantvragen. Je helpdesk heeft direct inzicht in een klantsituatie. En is in staat om snel met een passende oplossing te komen.
Dankzij de gespreksopnames verbetert jouw helpdesk team haar gesprekstechnieken. Handige tips en belangrijke instructies deel je via playbooks. Je follow-up e-mails maak je herbruikbaar met templates en snippets. Met taken en meldingen organiseer je jouw werkzaamheden en draag je werk over. En dankzij workflows automatiseer je zoveel mogelijk van je werkzaamheden. Bijvoorbeeld voor een snelle follow-up.
Naderhand vraag je natuurlijk naar iemands ervaring. Zo ontdek je waar je jouw proces nog moet verbeteren. De software is ook nog eens veel gebruiksvriendelijker dan andere CRM-oplossingen. Je leert er zo mee werken. En voeg je de functies van de Operations Hub toe? Dan helpt HubSpot je zelfs automatisch om foutjes te corrigeren. Zo houd je jouw data dus makkelijker schoon!
Daarnaast monitort HubSpot alle marketing en sales activiteiten. Op je dashboards ontdek je hierdoor geweldige verbanden. Over welke producten of diensten ontvangt jouw helpdesk de meeste vragen? Is er een verband met bepaalde verkopers? Welke content moet je verbeteren om de druk op de helpdesk te verlagen? En hoe is het gesteld met je klanttevredenheid?
Met HubSpot beschik je dus over een complete oplossing om je klanten optimaal te bedienen. Je stroomlijnt al je marketing, sales en service processen. En grotendeels besteed je jouw werkzaamheden aan je CRM-software uit. HubSpot gaat dus verder waar andere helpdesk programma’s stoppen.
Met het online telefoonsysteem van Aircall maak je de helpdesk software van HubSpot nóg krachtiger
De telefoontools van het telefoonsysteem van Aircall zijn veel uitgebreider dan de telefoonmogelijkheden van HubSpot. Heeft jouw helpdesk veel telefonisch contact? Dan is dit een mooie uitbreiding van je helpdesk software. De HubSpot Aircall integratie maakt je telefoon werkzaamheden namelijk een stuk efficiënter.
Op je beeldscherm zie je meteen wie er belt. Via een link navigeer je snel naar het klantrecord of bedrijfsrecord in je CRM-systeem. Je werkt vanuit HubSpot en gebruikt daarbij de functies van beide systemen. Je hoeft niet heen en weer te schakelen tussen verschillende applicaties. En de software leid je bellers automatisch naar de juiste medewerkers toe. Een overzicht met de belangrijkste functies vind je hier: Integreer HubSpot met Aircall telefooncentrale.
Je kunt ook andere telefoonsystemen integreren met HubSpot. Bijvoorbeeld CallRail en Kixie Powercall. Maar met Aircall heb je verreweg de meeste mogelijkheden. Het is daarom de populairste telefoonapp in de HubSpot App Marketplace. Meer dan 7.500 bedrijven met HubSpot gebruiken op dit moment Aircall al.
Gebruikt jouw helpdesk naast HubSpot een los telefoonsysteem? Dan heb je veel meer handmatige handelingen. Bijvoorbeeld bij het loggen van je telefoongesprekken. Al deze handelingen kosten je veel tijd. Bovendien ontbreekt er waardevolle stuurinformatie in je online rapportages.
Is jouw organisatie nog niet klaar voor een uitgebreid CRM-systeem met geïntegreerd telefoonsysteem? Begin dan klein en breid het later uit! HubSpot is toch modulair opgebouwd. Selecteer de functies die je nu nodig hebt. En betaal ook alleen voor deze functies. Het telefoonsysteem van Aircall voeg je later eenvoudig toe. Daarom is de helpdesk software ook ideaal voor grote en (groeinde) kleine bedrijven!
Lijkt de helpdesk software van HubSpot je wel wat? Bekijk onze ultieme HubSpot CRM demo video hieronder maar eens. Dan krijg je een goede algemene indruk van de mogelijkheden.
Deel artikel
- oktober 2024 (5)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)