HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Dataverrijking in je HubSpot-portaal dankzij de overname van Clearbit

Dataverrijking in je HubSpot-portaal dankzij de overname van Clearbit

Is leadgeneratie belangrijk voor jouw organisatie? Dan zijn verouderde, onvolledige en onjuiste gegevens in je CRM-software waardeloos.

Want hoe kun je leads binnenhalen, prioriteren en converteren met data die niet klopt? Je data-gedreven workflows goed aansturen als je te weinig weet? En de ervaringen van je (toekomstige) klanten optimaliseren?

De overname van Clearbit is goed nieuws voor HubSpot-klanten. Hiermee verrijk je namelijk jouw data. Zodat je jouw leads nóg efficiënter managet en de conversie verhoogt.

Wat is Clearbit?

Dataverrijking in HubSpot CRM dankzij overname ClearbitClearbit bestaat sinds 2014. De software verzamelt gegevens van miljoenen bedrijven over de hele wereld. Om hiermee online koopsignalen te ontdekken. En om een diepgaand inzicht in je (toekomstige) klanten te krijgen. 

Voor de gegevensverzameling gebruikt Clearbit meer dan 250 openbare en particuliere databronnen. Waaronder:

  • Profielen op sociale media kanalen
  • Bedrijfswebsites
  • Juridische documenten
  • Crowdsourcing

Met je Clearbit-integratie voeg je deze gegevens automatisch aan je CRM-records toe. En dit gaat veel verder dan de gebruikelijke gegevens. Zoals de bedrijfsnaam en het aantal werknemers. Die informatie verzamelt HubSpot Insights namelijk al voor je. 

Clearbit verzamelt óók allerlei waardevolle demografische gegevens. En dit kunnen wel 100 extra kenmerken zijn. Zoals wie de Chief Information Officer (CIO) is. En technologische gegevens, zoals welke marketingautomatiseringstools er gebruikt worden. En het mooiste van dit allemaal? Clearbit houdt al deze waardevolle data automatisch up-to-date!

Deze gegevens voegt Clearbit onder andere aan je HubSpot-records toe:

Contactgegevens     Bedrijfsgegevens
De voor- en achternaam Bedrijfsnaam
Telefoonnummer Oprichtingsjaar en aantal werknemers
Woonplaats, staat, land Adres & adresgegevens van het hoofdkantoor
Tijdzone en het tijdverschil met jouw locatie Tijdzone en het tijdverschil met jouw locatie
Bio van verschillende sociale media profielen (inclusief een persoonlijke website) en de profielfoto’s Bedrijfsdomein (website) en domeinen (aliassen) die hiernaar verwijzen & het domein van het moederbedrijf
De werkgever en het bedrijfsdomein Telefoonnummers en e-mailadressen op de website & telefoonnummer van het hoofdkantoor
Functietitel Bedrijfsbeschrijving & bedrijfslogo
Facebook profiel en gebruikersnaam Branche gegevens, soort bedrijf en bedrijfscodes (GICS, SIC, NAICS)
Twitter (X) profiel en gebruikersnaam en gebruikersdetails Twitter (X) gebruikersnaam, bio en andere details 
LinkedIn-URL in het profiel LinkedIn-URL in het profiel
E-mailproviders (zakelijk e-mailadres, Gmail, etc.)  E-mailprovider waar het e-maildomein aan is gekoppeld
Datum record update Datum record update
  Of het een beursgenoteerd bedrijf met aandelen is. En een schatting van de omzet als het een beursgenoteerd bedrijf is

    
Clearbit meldingen
     
Je verkopers breng je met meldingen op de hoogte van welke doelaccounts interesse tonen. Zelfs als ze geen leadformulier invullen!

Clearbut vult alleen lege standaardvelden van de records in je CRM-systeem in. En het overschrijft de velden, die informatie van Clearbit bevatten. Je eigen gegevens worden dus niet overschreven. Maar deze standaard instelling kun je wel aanpassen. Per veld kies je dan of je HubSpot-gegevens wilt overschrijven (standaard en aangepaste velden).

Dataverrijking in HubSpot met Clearbit - overschrijven van data

👉 TIP: Integreer je HubSpot met Clearbit Advertising? Dan voeg je meer dan 100 B2B-targetfilters aan je Facebook of LinkedIn advertenties toe. Je targetmogelijkheden worden oneindig!

Waarom neemt HubSpot Clearbit over?

Stel je eens voor. Clearbit controleert je CRM-contacten actief op koopintenties. Op basis van de betrokkenheid ín je allround CRM-software. Én hun online activiteiten buiten HubSpot om. Hoe gaaf klinkt dat? En is het tijd om contact op te nemen? Dan creëer je persoonlijke berichten met Artificial Intelligence (AI). Met deze verrijkte data in je CRM-database als basis. 

Verrijk je jouw bedrijfs- en contactgegevens in HubSpot met alle gegevens van Clearbit? Dan voeg je waardevolle informatie aan je HubSpot-workflows toe. Waardoor je sneller goede deals sluit. Jouw lead management tools identificeren namelijk makkelijker je beste deals.

Met meer dan 100 extra kenmerken hoef je minder informatie op te vragen. Met alleen een e-mailadres beschik je gelijk over:

  • Functietitels
  • Branches
  • Locaties
  • Bedrijfsformaten
  • Gebruikte online technologieën
  • En nog heel erg veel andere gegevens

Zodat je jouw doelgroep nog beter segmenteert. Én nog persoonlijker benadert met je marketingcampagnes en sales sequences. Uiteraard stel je in HubSpot slimme meldingen voor je verkoopteam in. Zodat je verkopers het direct weten als gekwalificeerde leads iets op je website doen. Of als er functies wijzigen bij je contacten en doelaccounts.

👉 TIP: Vindt Clearbit gegevens? Dan vult het de bijbehorende velden van je online websiteformulieren hiermee alvast in. Je (toekomstige) klanten kunnen hun gegevens wijzigen, voordat ze de websiteformulieren inzenden. En de velden die je niet nodig hebt verberg je automatisch. Behalve als Clearbit de informatie niet kan vinden. Wel zo makkelijk en overzichtelijk!

De combinatie van HubSpot Smart CRM en Clearbit helpt je om meer geschikte prospects te vinden. Je groeit makkelijker. Je creëert een ongelofelijk diepe verbinding met je (toekomstige) klanten. En met de statistieken op je dashboards in HubSpot leg je alle belangrijke informatie bloot. 

👉 TIP: Gebruik je Clearbit-data in combinatie met de voorspellende leadscores van HubSpot. En haal nóg meer uit je klanten met AI-aangedreven leadkwalificatie.

De overeenkomst voor de overname is getekend. Als de deal helemaal rond is dan integreert HubSpot Clearbit in de HubSpot-tools. Tot het zover is kun je de zelfstandige tool integreren. Clearbit blijft ook als standalone tool beschikbaar. 

Meer over HubSpot weten? Bekijk onze ultieme HubSpot CRM demo video hieronder. En neem een kijkje op onze speciale videopagina. Uiteraard willen we je ook graag een software demonstratie geven. Dan laten we je de software en alle mooie HubSpot-tools zien. We denken gelijk met je organisatie mee.

New call-to-action

 

    

De laatste HubSpot updates | februari 2024
Belangrijkste HubSpot updates van februari 2024

De laatste HubSpot updates | februari 2024

29-2-24 12:21 10 min read
Met automatisering de datakwaliteit van je CRM-systeem verbeteren
Creëer een hoge datakwaliteit met automatisering in je CRM-systeem.

Met automatisering de datakwaliteit van je CRM-systeem verbeteren

27-2-24 9:30 7 min read
Waarom zijn cookies belangrijk en hoe gaat HubSpot met cookies om?
Ontdek welke cookies belangrijk zijn en hoe HubSpot met cookies omgaat.

Waarom zijn cookies belangrijk en hoe gaat HubSpot met cookies om?

23-2-24 9:00 7 min read

Ontvang updates per email