Deel artikel
door Ellen Prins op 24-5-22 10:03
Belscript
Je krijgt iemand aan de telefoon en je hebt je verhaal klaar. Een gesprek neemt altijd een eigen draai, hoe goed voorbereid je ook bent. Toch heb je bij de uitleg van een product of dienst altijd een soort leidraad die je volgt dankzij de HubSpot snippets.
Je hebt snippets gemaakt van bepaalde onderwerpen en vragen, zodat je tijdens een telefoongesprek makkelijk mee kan typen. Zo blijven je aantekeningen overzichtelijk per onderwerp en bedien je de klant beter wanneer je terugkoppeling geeft.
Tip! Zorg ervoor dat je teksten persoonlijk blijven. Te veel snippets voorkomen een goedlopende tekst en voelt onpersoonlijk aan.
Wanneer gebruik je HubSpot snippets
Het gratis HubSpot CRM is de basis van je HubSpot-platform. Bij het gratis CRM kan je tot 5 snippets gebruiken ongeacht het aantal gebruikers. Deze zijn voor iedere gebruiker in het CRM zichtbaar.
Daarnaast zijn snippets te gebruiken bij de HubSpot Sales Hub en de HubSpot Service Hub. Het aantal snippets is bij betaalde licenties verhoogd tot 5000. Enkel de betalende gebruikers zien deze snippets. Het aantal betalende gebruikers is afhankelijk van het abonnement:
|
Gratis CRM |
Sales & Service Starter |
Sales & Service Professional |
Sales & Service Enterprise |
Aantal gebruikers |
Onbeperkt |
2 |
5 |
10 |
Aantal snippets |
Tot 5 |
tot 5000 (alleen zichtbaar voor betalende gebruikers) |
tot 5000 (alleen zichtbaar voor betalende gebruikers) |
tot 5000 (alleen zichtbaar voor betalende gebruikers) |
Hoe ziet dit eruit in de praktijk?
Je verkoopteam bestaat uit 5 leden. Jullie kiezen voor het starterpakket van de HubSpot Sales Hub. Met dit pakket heb je 2 betaalde gebruikers. Deze 2 teamleden kunnen tot 5000 snippets toevoegen en gebruiken. De andere 3 teamleden kun je koppelen met een gratis account. Zij kunnen maar tot 5 snippets zien die horen bij het gratis CRM. Of upgrade het aantal betaalde gebruikers. Let op je betaald wel extra voor iedere toegevoegde gebruiker.
Belangrijk! Bij de gratis gebruikers zijn alleen de eerste 5 ingevoerde snippets zichtbaar. Het is dus heel belangrijk om de eerste 5 snippets goed te kiezen. Kies voor algemene onderwerpen die iedereen gebruikt.
Tamara en Nick zijn als gebruiker toegevoegd aan het Starterpakket van de Sales Hub. Er is voor hen ruimte om tot 5000 snippets in te vullen en gebruiken. Klaas, Linda en Sabine hebben een gratis account. Zij zien alleen de eerste 5 snippets die zijn aangemaakt en dus beperkt in hun gebruik.
Bij het invullen van de eerste 20 snippets denken Tamara en Nick goed na over algemene onderwerpen. Tamara en Nick alleen snippets maken die gericht zijn op hunzelf hebben Klaas, Linda en Sabine er weinig aan.
Tamara en Nick kiezen voor de eerste 5 snippets een:
- chat intro;
- chat afsluiter;
- bedrijfsprofiel;
- lijst met belangrijk URL’s;
- prijzen en voorwaarden.
Alle medewerkers maken op deze manier optimaal gebruik van deze HubSpot snippets. Zo is het niet nodig om meer betaalde accounts toe te voegen aan het Starterpakket.
Meer weten over de mogelijkheden van HubSpot?
Wist je dat je naast snippets nog meer toffe functies hebt in de HubSpot Sales Hub? Zo maak je eenvoudig gebruik van persoonlijke sales video’s en manage je jouw verkoopkansen en deals in overzichtelijke sales pipelines.
Ook de Service Hub biedt nog meer functies om je klanten beter te ondersteunen. Bekijk hierover de volgende video’s eens:
- HubSpot Service Hub - Jouw klanten verwachten de beste service;
- Hoe werkt de HubSpot Service Hub?
Ben je benieuwd hoe jij je organisatie laat groeien met HubSpot? Laten we eens een kop koffie drinken, dan bespreken we samen de mogelijkheden!