HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Hoe maak je een populaire website met de marketingtools van HubSpot?

Hoe maak je een populaire website met de marketingtools van HubSpot

Je hebt een prachtige website met dynamische content gemaakt. Alle website elementen erop kloppen. Je bent er dan ook reuzetrots op. Alleen hoe maak je jouw website goed vindbaar in de zoekmachines? Hoe optimaliseer je de content op je website? En hoe genereer je er zoveel mogelijk leads en klanten mee?

Een populaire website heb je niet zomaar. Je moet er wel wat voor doen. HubSpot bevat alle marketingtools, die je hiervoor nodig hebt. In dit blog vertel ik je hoe je hiermee een populaire website maakt.

Een populaire website maken ✅
Je website promoten met de marketingtools van HubSpot 🔊
Website thema’s
Blogs
Landingspagina’s
Gepersonaliseerde dynamische content 
SEO-tool
CTA’s en formulieren
A/B-test
Sociale media tool
Advertentietool 
Kennisbank
Workflows
Integraties
Ook een populaire website met de marketingtools van HubSpot maken?🙋

Een populaire website maken

Een website kun je pas populair maken als die aan belangrijke eisen voldoet. Het fundament van je website moet dus goed zijn. Hoe je jouw website ook vormgeeft. Belangrijke elementen zijn bijvoorbeeld:

Hoe kom je over?
Is er een duidelijke merkidentiteit? Gebruik je frisse kleuren? Zijn de teksten vlot geschreven? Gebruik je uitnodigende afbeeldingen en video’s? Kunnen mensen snel een goed beeld van je organisatie vormen?

Is je website duidelijk en overzichtelijk?
Zien je websitebezoekers in 1 oogopslag wat je biedt? Is je content duidelijk en goed gestructureerd? Navigeren websitebezoekers makkelijk door je website heen? Vinden ze makkelijk wat ze zoeken? 

Hoe is je tone-of-voice?
Spreek je jouw websitebezoekers met ‘u’ of ‘je’ aan? Past je schrijfstijl bij je branche, je bedrijfscultuur en je doelgroep?

Straal je autoriteit uit?
Deel je jouw keurmerken en certificeringen? Laat je met jouw content zien dat je kennis van zaken hebt? En straal je hiermee voldoende vertrouwen uit? Bijvoorbeeld door:

  • Ideeën te delen
  • Webinars te geven
  • Blogs te schrijven 
  • Video’s te publiceren
  • Projecten te laten zien
  • Reviews van klanten te delen

Creëer je verbinding?
Wat bied je jouw websitebezoekers? Staan je websitebezoekers centraal op je website in plaats van jouw organisatie? Nodigt je website uit om te verbinden en gegevens achter te laten? Beschik je bijvoorbeeld over uitnodigende landingspagina’s met slimme formulieren en CTA’s (calls-to-action)? En staan deze op de juiste plek? 

Kortom: laat je goed zien wie je bent en dat je weet waar je het over hebt? Geeft datgene wat je uitstraalt genoeg vertrouwen? En nodigt je website uit om te reageren? Er is werk aan de winkel als dit niet het geval is!

👉 TIP: Met het Content Management Systeem (CMS) van HubSpot zet je zelf snel een professionele website in elkaar. Je website maakt daarna automatisch gebruik van de bijbehorende CRM-software. Wat het voordeel hiervan is? Je kunt dynamische datagedreven content tonen!  HubSpot CRM aan een ander CMS koppelen kan ook. Bijvoorbeeld Wordpress, Drupal en Joomla. Je mogelijkheden zijn dan alleen wat minder uitgebreid.

In de video hieronder vertelt Martijn je over de voordelen van HubSpot CMS Hub💡:

 

Je website promoten met de marketingtools van HubSpot 🔊

Heb je een mooie professionele website met Hubspot gebouwd? Of je CRM-software aan een ander websiteprogramma gekoppeld? Dan wil je natuurlijk graag gevonden worden met je website. De all-in-one CRM-software bevat verschillende marketingtools om je hierbij te helpen. 

Website thema’s

Voor een website in HubSpot heb je géén webdesigner nodig. Je hoeft alleen maar een gebruiksklaar thema te kiezen. Vervolgens maak je die op in je eigen huisstijl. Supermakkelijk!

Je zet je websitepagina’s eenvoudig klaar in een testomgeving. Met 1 druk op de knop publiceer je vervolgens de pagina’s die live moeten. In bulk als je dat wilt. 

Moet je nieuwe websitepagina of blog nog niet meteen live? Geen probleem. Je plant de livegang gewoon in met je website planner. Via je CRM-software kun je zelfs de toestemming voor livegang van je manager regelen.

Bovendien is je website responsive. Het maakt dus niet uit met welk apparaat iemand jouw website bezoekt. Met HubSpot CMS Hub ziet jouw website er altijd prachtig uit. Of het nou op een smartphone, laptop of tablet is.

Daarnaast stel je makkelijk je ‘redirects’ in om pagina-errors te voorkomen. Zelfs in bulk als je dat wilt. Je hebt zo geen last meer van frustrerende 404-pagina’s (een probleem dat op veel websites voorkomt). 

👉 TIP: Weet je dat je in HubSpot eenvoudig meerdere taalvarianten van je website maakt?

Blogs

Bevat jouw website maar een paar websitepagina’s? Dan is de kans groot dat je doelgroep jou niet vindt. Je hebt content nodig. Veel content. 

Bloggen is een fantastische manier om meer webverkeer aan te trekken. Je focust je hierbij op de meest interessante onderwerpen voor je doelgroepen. En je laat zien dat je een expert in jouw vakgebied bent. 

Met bloggen vergroot je bovendien jouw geloofwaardigheid. Vooral als de inhoud van je blogs leerzaam en waardevol is.

👉 TIP: Onderzoek eerst met welke zoekwoorden je de meeste kans maakt om gevonden te worden. HubSpot beschikt over een handige zoekwoordentool hiervoor. En heb je weinig tijd om regelmatig een nieuw blog te schrijven? Misschien is de AI Content Assistant van HubSpot dan iets voor jou?

Landingspagina’s

Landingspagina’s zijn de websitepagina’s, die je voor conversie inricht. Het doel is om je websitebezoekers er iets op te laten doen. Zoals een e-book downloaden en contactgegevens achterlaten. Landingspagina’s zijn daarom superbelangrijk voor je leadgeneratie

Uitnodigende calls-to-action (CTA’s) en formulieren zijn belangrijke onderdelen op je landingspagina’s. Op dashboards houd je de resultaten van je landingspagina’s nauwkeurig bij. Zo weet je precies hoeveel nieuwe contacten en klanten ze opleveren.

👉 TIP: Maak buyer persona’s van je doelgroepen. Dan kun je jouw content daar goed op afstemmen. Zo herkennen je websitebezoekers zich in jouw content en vergroot je de kans op conversie.

Gepersonaliseerde dynamische content 

Met een CRM-koppeling kun je gepersonaliseerde dynamische content tonen. En dat is slim, want hiermee verhoog je de websiteconversie. Gepersonaliseerde dynamische content stem je namelijk af op je doelgroepen.  

Stel je eens voor: je wilt je bedrijfsprocessen digitaliseren. Het bedrijf Digital Jansen biedt dit aan. Naast nog een heleboel andere diensten. Hoe gaaf is het dan dat je gelijk de juiste informatie te zien krijgt? Precies datgene wat jij nodig hebt? Met klantcases van bedrijven uit jouw branche.

Met gepersonaliseerde dynamische content is dat dus mogelijk. Je laat precies zien wat voor jouw doelgroep interessant is. Komt er een ander soort websitebezoeker op dezelfde websitepagina? Dan krijgt die andere informatie te zien. Hoe gaaf is dat?! 

Herkent de CRM-software jouw websitebezoeker? Dan kun je nog een stapje verder gaan. Begroet je websitebezoeker bijvoorbeeld met een voornaam. En biedt gelijk een gepersonaliseerde kortingsvoucher aan.

SEO-tool

Je kunt wel veel goede content maken. Maar waar ben je zonder een goede positie in de zoekmachines. Met de SEO-tool en zoekwoordentool helpt HubSpot je met zoekmachineoptimalisatie. Beide tools geven je allerlei tips en aanbevelingen. Zo verschijnt jouw content gegarandeerd sneller bovenin de zoekresultaten. 

CTA’s en formulieren

Met slimme calls-to-action (CTA’s) en formulieren verhoog je jouw website conversie. Ze kunnen niet ontbreken op succesvolle landingspagina’s. Maak slimme conversiepaden en maak zo handig leads van je websitebezoekers. 

Enerzijds wil je gelijk zoveel mogelijk weten over je leads. Maar vraag je teveel informatie op? Dan schrikt dit misschien af. Het is daarom belangrijk om met weinig invulvelden op je formulieren te beginnen. 

HubSpot updates juni 2023 - vernieuwde CTA-tool.pngMet ‘progressive profiling’ vraag je de informatie gefaseerd uit. HubSpot vraagt hierbij alleen maar informatie op die nog niet bekend is. Zo maak je de drempel zo laag mogelijk om te reageren.

Daarnaast heeft HubSpot een handige CTA-tool. Daarmee zet je de mooiste calls-to-action, pop-ups, knoppen en banners in elkaar!

A/B-test

Met online rapportages houd je eenvoudig bij welke CTA’s en formulieren succes hebben. Ben je benieuwd of je met een andere CTA of formulier meer bereikt? Dan test je dit eenvoudig uit met een A/B-test. HubSpot gaat automatisch verder met de populairste variant.

Er zijn 2 soorten A/B-tests. Bij de ene variant verdeelt HubSpot het webverkeer 50/50 over 2 websitepagina’s. Bij de adaptieve test kun je met Artificial Intelligence (AI) tot wel 5 mogelijkheden uittesten. 

Sociale media tool

Weet je dat je sociale media posts bijdragen aan een betere vindbaarheid in de zoekmachines? Daarnaast genereer je meer websiteverkeer met je posts. 

Of het nou om LinkedIn, Facebook, Twitter of Instagram gaat. Met de sociale media tool beheer je jouw posts allemaal in HubSpot. Je plant ze eenvoudig vooruit in je sociale media kalender. En je ontdekt simpel wat de populaire onderwerpen en tijden van je volgers zijn.

Advertentietool 

Online adverteren is een stuk makkelijker met de online advertentietool van HubSpot. Op de achtergrond gebruik je namelijk de data uit je CRM-systeem. Je adverteert hierdoor veel gerichter. Of dat nou op Google, Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram is.

Toon bijvoorbeeld alleen advertenties aan bepaalde contacten. Zoals aan mensen, die je website al bezocht hebben. Richt je op personen, die op jouw contacten lijken. Of focus je op sociale media gebruikers met bepaalde interesses en kenmerken. De mogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid. En natuurlijk houdt HubSpot alle respons netjes voor je bij. 

Kennisbank

Een kennisbank is eigenlijk een servicegerichte tool. Je websitebezoekers zoeken er zelf informatie in op. Maar je vindt je kennisbankartikelen terug in de zoekmachineresultaten. Daarom is een kennisbank een goede tool om beter vindbaar te worden.

Workflows

Doet een websitebezoeker iets op je website? Met workflows zorg je dat er daarna automatisch vervolgacties plaatsvinden. 

Na het downloaden van een e-book verstuur je bijvoorbeeld automatisch een reeks marketing e-mails. En dat ook nog eens met een perfecte timing. Lead nurturing noem je dat. 

Met leadscoring kwalificeer je jouw leads vervolgens automatisch. Zo warm je jouw leads langzaam op voor opvolging door sales! 

Integraties

Heeft je organisatie behoefte aan tools die niet standaard in HubSpot zitten? Geen probleem! In de App Marketplace van HubSpot vind je meer dan 1.000 koppelingen voor integraties. Denk bijvoorbeeld aan Outlook, Facebook, LinkedIn, Teams en Zoom

Als ervaren HubSpot Partner helpen we je graag als er maatwerk nodig is. Óók als je een tool wilt koppelen, die je zelf ontwikkeld hebt.

Ook een populaire website met de marketingtools van HubSpot maken?🙋

Een website moet er niet alleen mooi uitzien. Het heeft ook een doel, namelijk klanten aantrekken. Met de Hubspot Marketing Hub beschik je over alle marketingtools om je website populair te maken. Bovendien is de software zeer gebruiksvriendelijk. Je leert er dus zo mee werken.

Wil je een kijkje nemen in de software? We laten het je graag zien aan de hand van een persoonlijke demo. Maak een afspraak hieronder: 

New call-to-action

Ontvang updates per email