HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Wat kun je met HubSpot?

Wat kun je met HubSpot

Tessa, en Jennifer en Eric hebben hun koppen bij elkaar gestoken. Ze zoeken een oplossing voor wat marketinguitdagingen:

  • Hoe ze meer leads naar hun website krijgen.
  • Hoe ze meer leads converteren naar klanten.
  • Hoe ze de juiste content maken.
  • Hoe de website beter gaat scoren in Google.

Zijn deze marketinguitdagingen herkenbaar voor je? Heel veel marketeers lopen namelijk tegen dezelfde knelpunten aan. Er is een vrij simpele oplossing voor. Je moet het alleen even weten!

In dit blog ga ik het daarover hebben. De oplossing verklap ik alvast. De ideale tool voor meer en betere leads is HubSpot. Tegelijkertijd helpt dit allround CRM-platform je om nog veel meer sales- en marketingdoelen te behalen. Zoals een hogere lead-klant conversie. Een hogere positionering in Google en de juiste content. Een heleboel vliegen in één klap! 💪🏼

Wat kun je met HubSpot? Lees gauw verder, dan vertel ik je hoe het werkt.

Wat HubSpot is en wat je ermee kunt

Wat is HubSpot? Dé ideale oplossing voor veel marketing- en verkoopknelpunten. Maar waarom? Het is een supercompleet allround CRM-platform. Alles-in-één software voor het beheer van je klanten. Èn je marketing, sales en service activiteiten. Software die ook nog eens mega-gebruiksvriendelijk is! Het bevat eigenlijk alles wat je als marketeer, verkoper en klantenservice medewerker begeert.

Het CRM-systeem zelf is gratis. Dat blijft ook zo. Heb je behoefte aan meer mogelijkheden? Dan breid je het uit met betaalde marketing, sales en service functies. Zo groeit het platform dus makkelijk mee met jouw organisatie. Wij hebben kleine bedrijven op de rit geholpen, maar ook grote complexe organisaties. Vooral bij het MKB. Voor veel organisaties is het echt een fantastische oplossing. Van klein tot groot!

Maar goed… er zijn natuurlijk meer allround CRM-systemen. Waarom is HubSpot dan het ideale systeem? Vanwege alle inbound marketing tools! En nu kom ik gelijk al bij de belangrijkste reden. Er is géén enkel CRM-platform, dat zo fantastisch voor inbound marketing is. Dé beste manier om leads te genereren en naar klanten om te zetten.

Je hebt knetterveel goede tools ter beschikking voor jouw inbound marketing strategie. Zoals SEO-tools voor een betere online vindbaarheid in Google. Tools om jouw doelgroepen makkelijk te segmenteren. Social media planningstools. Online advertentietools. Een datagedreven website. Inzicht in je marketingcampagnes dankzij uitgebreide dashboards. En het mooiste van alles: marketing automatiseringstools met artificial intelligence.

En daar blijft het niet bij! Want ook voor sales en service biedt HubSpot geweldige (automatiserings)mogelijkheden. Bovendien is andere software vaak eenvoudig te koppelen met standaardkoppelingen. Uiteraard is maatwerk ook mogelijk als de koppeling wat complexer is. Heb je dus een externe tool, die je aan HubSpot wilt koppelen? Geen probleem! Daar maak jij jouw platform alleen nog maar krachtiger mee.

Door Gartner is HubSpot uitgeroepen tot de beste automatiseringstool voor Inbound Marketing & Sales. En terecht! HubSpot is absoluut de marktleider.

Gratis CRM-systeem en betaalde Hubs voor Sales, Marketing en Service

Inmiddels heb ik al een aantal voordelen benoemd. Nog even in het kort:

  • Gratis CRM-systeem: hiermee beheer je eenvoudig al je contacten. Van websitebezoeker tot uiteindelijke klant.

  • Gebruiksvriendelijke tools: iedereen leert er zo meer werken. Geen enkel ander CRM-platform kan daaraan tippen!

  • Schaalbaar platform voor al je marketing, sales en serviceactiviteiten: alle tools die je nodig hebt. Zeer complete alles-in-één software, die met jouw organisatie meegroeit.

  • Inbound marketing: dé methode om leads te genereren en te converteren naar klanten. Meer omzet dus!

  • Groot aantal tools om jouw doelen en KPI’s makkelijker te bereiken. Bijvoorbeeld om de juiste content te creëren. En om een betere positionering in Google te krijgen.

De basis is dus gratis. Kleine organisaties kunnen goedkoop starten. Groeit jouw onderneming? Dan breid je jouw CRM-platform uit met de tools die je nodig hebt. De (betaalde) tools van HubSpot zijn verdeeld over verschillende Hubs. Hieronder geef ik je daar wat meer uitleg over.

De slimme tools van de HubSpot Sales Hub

Gebruikers vinden de HubSpot Sales Hub de perfecte software voor verkoopteams. Waarom? Ze vinden vooral de sales sequenties fantastisch (een reeks automatische sales activiteiten).

Sales sequenties zijn heel handig om:

  • Verkoopkansen te onderhouden (relaties, die er nog niet aan toe zijn om iets bij jou te kopen).
  • Leads eerst nog wat warm(er) te maken.
  • Salestaken te structureren. Je hebt altijd inzicht in wat je moet doen en wat prioriteit heeft.

TIP: Wil je hier meer over weten? Lees dan onze blogs hierover:

Stel dat je jouw ERP-systeem aan HubSpot koppelt (met een API). Bijvoorbeeld SAP of Navision. Wat betekent dit dan? Bepaalde gegevens worden dan (automatisch) gesynchroniseerd. Op de dashboards van HubSpot komt alle data van beide systemen samen. Je hebt dus altijd één compleet (en realtime) overzicht.

Maak bijvoorbeeld een offerte in HubSpot of SAP. Verstuur die met HubSpot. De status ervan houd je in HubSpot bij. Is het nodig om actie te ondernemen? Dan maakt HubSpot automatisch een taak voor je aan. Voeg een persoonlijke video bij je offerte als je dat wilt. Zo ontvangt iedereen jouw toelichting uit eerste hand. Bovendien val je zo lekker op natuurlijk.

TIP: Er zijn teveel verkooptools om op te noemen. Ontdek meer over de HubSpot Sales Hub in onze video hierover.

De krachtige HubSpot Marketing Hub

Ook met de HubSpot Marketing Hub heb je talloze tools om concurrerend te zijn. Het zijn er echt teveel om op te noemen.

Wat denk je bijvoorbeeld van marketing automatiseringstools? Track (toekomstige) klanten en analyseer wat zij doen. Laat jouw CRM-systeem automatisch een leadscore toekennen met behulp van lead nurturing. Zijn leads klaar om opgevolgd te worden? Dan draagt HubSpot ze automatisch over aan sales.

Content is een belangrijk onderdeel van jouw inbound marketing strategie. Je hebt allerlei contenttools tot je beschikking. Zoals een SEO-tool voor een goede ranking van jouw websitepagina’s in zoekmachines. A/B-tests om te bepalen welke content het beste werkt. Een geïntegreerde advertentietool en koppelingen met jouw sociale media kanalen. Zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.

Veel van je marketing activiteiten automatiseer je met workflows. Zelfs afdeling overschrijdend. De sales, service en marketing afdeling gaan daardoor veel beter samenwerken. HubSpot is dus ook ideaal gereedschap om interne communicatie knelpunten op te lossen.

Tenslotte is het mogelijk om je website op te nemen in je CRM-systeem. Er gaat werkelijk een wereld voor je open! Het is zo heel eenvoudig om CRM-data gedreven content aan te bieden. Hoe trek je jouw (toekomstige) klanten nog makkelijker over de streep?! HubSpot heeft er een speciale Hub voor ontwikkeld: HubSpot CMS Hub.

TIP: Hoe maak je van jouw marketing een leadgenerator? Ontdek meer over de HubSpot Marketing Hub in onze video hierover.

Betere klantenbinding dankzij de HubSpot Service Hub

De laatste Hub die ik wil bespreken is de HubSpot Service Hub. Je raadt het al… deze Hub bevat fantastische tools voor jouw klantenservice teams.

Wat denk je bijvoorbeeld van?

TIP: In onze video vertellen we je hoe je van jouw klanten ambassadeurs maakt. Met de HubSpot Service Hub beschik je over alle belangrijke klantenservice tools.

Nieuwsgierig geworden?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van HubSpot voor jouw organisatie? Laten we gauw kennismaken en bekijk vast onze HubSpot CRM demo video!

New call-to-action

Ontvang updates per email