Deel artikel
Gebruik je CRM-data voor gerichte advertenties in HubSpot
door Ellen Prins op 22-12-21 13:30
Maak jij al gebruik van advertenties via Google Ads, Facebook of LinkedIn? Of ben je dit van plan? Als HubSpot Marketing Hub-gebruiker heb je toegang tot een superhandige advertentietool!
Gebruik je CRM-data om gepersonaliseerde en gerichte advertenties op te zetten. Inclusief waardevolle rapportages in je overzichtelijke HubSpot-dashboard. Zo verzamel je waardevolle leads die sneller klant worden.
Laten we wat dieper in gaan op de voordelen van CRM-gestuurde advertenties binnen HubSpot.
Richt je op de juiste doelgroep
Binnen HubSpot CRM heb je een waardevolle schat aan data. Hiermee weet je welke doelgroep het beste past bij jouw organisatie. En dus ook waar je je op moet richten met je advertentiestrategie.
Binnen de advertentie-tool in HubSpot heb je verschillende functies om je advertenties te optimaliseren. Bijvoorbeeld evenementen, campagne management en lookalike doelgroepen.
Creëer lijsten van websitebezoekers die passen binnen jouw doelgroep en verdeel ze onder in de verschillende levenscyclusfases van hun reis. Dit identificeer je met de data van je CRM! Gebruik web analytics om je voorgaande advertentiecampagnes te evalueren. Een perfecte bron voor waardevolle informatie voor jouw toekomstige campagnes.
Met een betere targeting bied je de juiste content aan de juiste bezoeker. Zo zijn ze eerder geneigd om te converteren tot een waardevolle lead en uiteindelijk een klant.
Laat jouw content aan de rest van de wereld zien
Jouw unieke content of gewoonweg jouw product of dienst wil je zo veel mogelijk promoten zonder dat het je te veel moeite kost. En dat is makkelijker dan ooit met HubSpot. Bespaar tijd met het maken van advertentiecampagnes en ga voor meer effectiviteit. Bouw gerichte, effectieve advertenties voor Google, Instagram, LinkedIn en Facebook met jouw CRM-data.
Breng je ROI eenvoudig in kaart
Je wilt natuurlijk binnen één oogopslag zien wat je advertenties opleveren. Het mooie aan de HubSpot-advertentietool is dat al je leads die je genereert direct worden gesynchroniseerd met je HubSpot CRM. Met attributierapportages zie je precies hoeveel contacten en omzet je behaalt uit je advertentiecampagnes. Zo heb je helder hoe je advertenties het doen in elke specifieke fase van de koopreis. Je weet direct wat werkt en wat niet.
Volg je leads automatisch op
HubSpot is natuurlijk hét marketing automation platform op de markt. Uiteraard volg je je leads die je verzamelt uit je advertenties automatisch op met efficiënte workflows. Zo begeleid je je leads naar de juiste accountmanagers op het juiste moment zodat zij deze lead gericht op kunnen volgen. Op deze manier vergeet je geen één van je waardevolle leads.
Nog een stapje verder? Gebruik dan de ad sequence builder. Hiermee bouw je vergaande advertentiecampagnes op Facebook met een gerichte boodschap per levenscyclusfase.
Het grootste voordeel: al je advertenties op één plek
Het grootste voordeel van de HubSpot-advertentietool is dat alles op één plek te vinden is binnen het HubSpot-platform. Geen honderd openstaande tabbladen in je browser om je verschillende advertenties bij te houden. Met één blik weet je wat werkt en wat niet en ga je voor nog gerichtere advertenties.
Ontdek de advertentietool met een gratis HubSpot Marketing Hub account
Wist je dat deze handige advertentietool gewoon inbegrepen is bij de gratis licentie van de HubSpot Marketing Hub? Een ideale combinatie met het gratis HubSpot CRM.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Laten we kennismaken of vraag direct een gratis HubSpot Marketing Hub account aan!
Deel artikel
- januari 2025 (5)
- december 2024 (16)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)