Deel artikel
CRM als de ideale klantenservice software
door Maarten de Wit op 12-1-21 14:44
Onderscheid je met jouw klantenservice. En geef jouw klanten de best mogelijke klantenervaring.
Wat zijn de mogelijkheden op jouw support- en klantenserviceafdeling? Welke processen kun je verbeteren? Voor een perfecte klantenservice moet je dit eerst in kaart brengen.
Met behulp van CRM is het gemakkelijk om problemen te volgen, managen en op te lossen. Een CRM-systeem is dan ook dé ideale klantenservice software.
Hoe haal je met behulp van een CRM-systeem alles uit jouw klantenservice? In dit artikel vertel ik je er meer over.
CRM biedt veel voordelen voor een organisatie. Bijvoorbeeld de continue toegang tot real-time gegevens en effectievere marketingactiviteiten. Het grootste voordeel van een CRM-systeem is het betere inzicht in je (potentiële) klanten.
Deze informatie helpt jou vervolgens om een fantastische klantenservice te leveren! Hieronder vertel ik je waarom een CRM-systeem de perfecte klantenservice software is.
Los problemen sneller op
Voor een optimale klantenservice zijn de volgende CRM-functies goede hulpmiddelen:
- Casemanagement
Door middel van notificaties manage je jouw support tickets zonder problemen. Met CRM creëer je een systeem, waarbij je jouw klantenservice cases rangschikt op urgentie en ernst. Het is zelfs mogelijk om rekening te houden met Service Level Agreements (SLA).
- Volg alle interacties
Bewaar al je contacten, notities en belangrijke documenten op één plek. Zo vind je alle benodigde informatie met één druk op de knop.
En ben je aan de telefoon? Voer dan snel zoekopdrachten uit op basis van een bedrijf of een referentienummer. Superhandig! Jouw CRM-systeem helpt jouw klantenservice zo echt naar een hoger niveau.
- CRM als kennisdatabank
Los klantenservice vraagstukken sneller op. Je hebt namelijk een directe toegang tot records van voorgaande vraagstukken, die jouw collega's hebben afgehandeld. Vraag snel en moeiteloos relevante informatie op, zoals notities, formulieren, handleidingen en veel gestelde vragen. Dit werkt natuurlijk heel efficiënt!
- Alle benodigde informatie op één scherm
Met klantenservice software richt je jouw CRM-werkveld zelf in. Daarvoor gebruik je natuurlijk alleen de cijfers en informatie, die je nodig hebt. Door deze personalisatie werk je sneller en efficiënter. Je lost de problemen er gewoon eenvoudiger door op.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van een CRM-systeem als ideale klantenservice software? Maak eens een afspraak, we helpen je graag verder!
Verhoog de productiviteit van je supportafdeling
Met een verhoogde productiviteit kunnen er meer klanten geholpen worden. De meeste CRM-systemen helpen hier een handje in mee. Dankzij de volgende CRM-functies is dit mogelijk:
- Standaardisatie
Met templates en sjablonen werk je efficiënter en bespaar je tijd. Creëer een aanpasbaar activiteitenplan met afspraken en herinneringen. Pas het vervolgens toe bij de gebruikers van jouw klantenservice.
- E-mailintegratie
Door het tracken van contacten en e-mailcommunicatie is het ook mogelijk om efficiënter te werken. Met behulp van een CRM-systeem kan dit allemaal binnen één applicatie. Je hoeft alleen je e-mail systeem te integreren. Bijvoorbeeld Outlook en Gmail.
- Mobiel CRM
Tegenwoordig heeft (bijna) iedereen een smartphone ter beschikking. Daarmee ben je te allen tijde bereikbaar. Met mobiel CRM manage je je agenda, boek je vergaderingen en heb je alle benodigde data bij de hand . Dat helpt je natuurlijk met het snel en kundig verlenen van klantenservice.
- Dashboards
Met behulp van een CRM-dashboard heb je snel toegang tot essentiële informatie. Zo help je jouw klanten dus ook al sneller en effectiever. Een dashboard kan je naar wens invullen. Bijvoorbeeld met openstaande service tickets en andere output. Kies de rapportage elementen, die jou helpen om een fantastische service te verlenen. Een must-have in klantenservice software!
Vergroot klantbehoud
Optimaliseer de klantervaring met behulp van de volgende CRM-functies in je klantenservice software:
- E-mailmarketing
Bij een goed CRM-systeem kun je vaak e-mailcampagnes organiseren zonder dat je het systeem verlaat. Zoek een contact of contactlijst, personaliseer het bericht en bereik een hoge(re) open- en klikratio.
- Taakbeheer
Verbeter de productiviteit en het reactievermogen van het serviceteam met dynamische taakbeheertools. Filter takenlijsten op prioriteit en urgentie om te zien wat opgevolgd dient te worden.
Daarnaast is het mogelijk om taken met een lage prioriteit naar een andere dag te verplaatsen. Op deze manier houd je de werklast beter in evenwicht.
- E-mailtemplates
Verhoog de professionaliteit van je communicatie. Bespaar tijd met e-mailtemplates voor eenvoudige aankondigingen of campagnes.
Verschillende CRM-systemen
Wil je maximaal te profiteren van jouw CRM-systeem? Dan is het belangrijk om een passend systeem te vinden. We willen je graag helpen bij je zoektocht. Daarom hebben we een selectie met nuttige artikelen voor je gemaakt:
- Gratis of betaalde (uitgebreide) CRM-software?
- Richtlijnen om een goed CRM te kiezen
- Hoe selecteer je een nieuwe CRM leverancier?
- Waarop beoordeel je CRM-leveranciers?
- Kies de beste CRM-software voor jouw organisatie
- In 7 stappen naar een klantgerichte organisatie
- Met een goede CRM-strategie haal je het maximale uit jouw organisatie
- Klantgericht ondernemen met het juiste CRM
HubSpot CRM en de HubSpot Service Hub
Ben je op zoek naar een CRM-oplossing én uitgebreide klantenservice software? Zoek dan niet verder en neem eens een kijkje bij de mogelijkheden van HubSpot. Zo is het mogelijk om een uitgebreid ticketsysteem te hanteren met de HubSpot Service Hub.
Mijn collega Martijn en ik maakten deze video daarover:
Meer informatie over de mogelijkheden van HubSpot vind je in ons HubSpot Productoverzicht:
Deel artikel
- juni 2022 (4)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (7)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (8)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (6)
- september 2021 (9)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (2)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (7)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (10)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (5)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (9)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (5)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (5)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)