HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

CRM als de ideale klantenservice software

Op zoek naar de ideale klantenservice software? probeer een CRM systeem.

Onderscheid je met jouw klantenservice. En geef jouw klanten de best mogelijke klantenervaring.

Wat zijn de mogelijkheden op jouw support- en klantenserviceafdeling? Welke processen kun je verbeteren? Voor een perfecte klantenservice moet je dit eerst in kaart brengen.

Met behulp van CRM is het gemakkelijk om problemen te volgen, managen en op te lossen. Een CRM-systeem is dan ook dé ideale klantenservice software. 

Hoe haal je met behulp van een CRM-systeem alles uit jouw klantenservice? In dit artikel vertel ik je er meer over.

CRM biedt veel voordelen voor een organisatie. Bijvoorbeeld de continue toegang tot real-time gegevens en effectievere marketingactiviteiten. Het grootste voordeel van een CRM-systeem is het betere inzicht in je (potentiële) klanten.

Deze informatie helpt jou vervolgens om een fantastische klantenservice te leveren! Hieronder vertel ik je waarom een CRM-systeem de perfecte klantenservice software is. 

Los problemen sneller op

Voor een optimale klantenservice zijn de volgende CRM-functies goede hulpmiddelen:

  • Casemanagement

Door middel van notificaties manage je jouw support tickets zonder problemen. Met CRM creëer je een systeem, waarbij je jouw klantenservice cases rangschikt op urgentie en ernst. Het is zelfs mogelijk om rekening te houden met Service Level Agreements (SLA). 

  • Volg alle interacties

Bewaar al je contacten, notities en belangrijke documenten op één plek. Zo vind je alle benodigde informatie met één druk op de knop.

En ben je aan de telefoon? Voer dan snel zoekopdrachten uit op basis van een bedrijf of een referentienummer. Superhandig! Jouw CRM-systeem helpt jouw klantenservice zo echt naar een hoger niveau.

  • CRM als kennisdatabank

Los klantenservice vraagstukken sneller op. Je hebt namelijk een directe toegang tot records van voorgaande vraagstukken, die jouw collega's hebben afgehandeld. Vraag snel en moeiteloos relevante informatie op, zoals notities, formulieren, handleidingen en veel gestelde vragen. Dit werkt natuurlijk heel efficiënt!

  • Alle benodigde informatie op één scherm

Met klantenservice software richt je jouw CRM-werkveld zelf in. Daarvoor gebruik je natuurlijk alleen de cijfers en informatie, die je nodig hebt. Door deze personalisatie werk je sneller en efficiënter. Je lost de problemen er gewoon eenvoudiger door op.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een CRM-systeem als ideale klantenservice software? Maak eens een afspraak, we helpen je graag verder! 

New call-to-action

Verhoog de productiviteit van je supportafdeling

Met een verhoogde productiviteit kunnen er meer klanten geholpen worden. De meeste CRM-systemen helpen hier een handje in mee. Dankzij de volgende CRM-functies is dit mogelijk:

  • Standaardisatie

Met templates en sjablonen werk je efficiënter en bespaar je tijd. Creëer een aanpasbaar activiteitenplan met afspraken en herinneringen. Pas het vervolgens toe bij de gebruikers van jouw klantenservice.

  • E-mailintegratie

Door het tracken van contacten en e-mailcommunicatie is het ook mogelijk om efficiënter te werken. Met behulp van een CRM-systeem kan dit allemaal binnen één applicatie. Je hoeft alleen je e-mail systeem te integreren. Bijvoorbeeld Outlook en Gmail.

  • Mobiel CRM

Tegenwoordig heeft (bijna) iedereen een smartphone ter beschikking. Daarmee ben je te allen tijde bereikbaar. Met mobiel CRM manage je je agenda, boek je vergaderingen en heb je alle benodigde data bij de hand . Dat helpt je natuurlijk met het snel en kundig verlenen van klantenservice.

  • Dashboards

Met behulp van een CRM-dashboard heb je snel toegang tot essentiële informatie. Zo help je jouw klanten dus ook al sneller en effectiever. Een dashboard kan je naar wens invullen. Bijvoorbeeld met openstaande service tickets en andere output. Kies de rapportage elementen, die jou helpen om een fantastische service te verlenen. Een must-have in klantenservice software!

Vergroot klantbehoud

Optimaliseer de klantervaring met behulp van de volgende CRM-functies in je klantenservice software:

  • E-mailmarketing

Bij een goed CRM-systeem kun je vaak e-mailcampagnes organiseren zonder dat je het systeem verlaat. Zoek een contact of contactlijst, personaliseer het bericht en bereik een hoge(re) open- en klikratio.

  • Taakbeheer

Verbeter de productiviteit en het reactievermogen van het serviceteam met dynamische taakbeheertools. Filter takenlijsten op prioriteit en urgentie om te zien wat opgevolgd dient te worden.

Daarnaast is het mogelijk om taken met een lage prioriteit naar een andere dag te verplaatsen. Op deze manier houd je de werklast beter in evenwicht.

  • E-mailtemplates

Verhoog de professionaliteit van je communicatie. Bespaar tijd met e-mailtemplates voor eenvoudige aankondigingen of campagnes.

Verschillende CRM-systemen

Wil je maximaal te profiteren van jouw CRM-systeem? Dan is het belangrijk om een passend systeem te vinden. We willen je graag helpen bij je zoektocht. Daarom hebben we een selectie met nuttige artikelen voor je gemaakt: 

HubSpot CRM en de HubSpot Service Hub

Ben je op zoek naar een CRM-oplossing én uitgebreide klantenservice software? Zoek dan niet verder en neem eens een kijkje bij de mogelijkheden van HubSpot. Zo is het mogelijk om een uitgebreid ticketsysteem te hanteren met de HubSpot Service Hub

Mijn collega Martijn en ik maakten deze video daarover: 


Meer informatie over de mogelijkheden van HubSpot vind je in ons HubSpot Productoverzicht:

New call-to-action

 

Ontvang updates per email