Deel artikel
Gebruik een klantenportaal voor de beste klantenservice
door Peter de Keijzer op 28-4-22 15:45
Stel dat jouw organisatie de ICT-ondersteuning heeft uitbesteed. En dat de Internetverbinding wegvalt. Of dat je inlogproblemen hebt. Dan neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact op.
Soms is een IT-probleem snel opgelost. Het kan ook wel eens een tijdje duren. Hoe weet je dan wat de status van jouw service melding is? Het is prettig als je dat makkelijk kunt volgen, toch? Een klantenportaal is de perfecte oplossing daarvoor.
Wat is een klantenportaal?
Een klantenportaal is een online omgeving waar jouw klanten al hun service issues volgen. Het werkt als volgt:- Linda meldt haar probleem.
- Het probleem komt in een gedeelde mailbox van jouw klantenservice terecht.
- Jouw klantenservicemedewerker pakt het probleem op en maakt een service ticket voor de melding.
- Vanaf dat moment kan Linda de status volgen. Zij logt daarvoor via een Kennisbank of een gedeelde link in.
- In het klantenportaal ziet Linda alle lopende en afgesloten service tickets. Zij kan ze openen, bekijken en beantwoorden (met of zonder bijlage). En een nieuw service verzoek indienen is natuurlijk ook mogelijk.
Zo hebben jouw klanten dus snel inzicht. En dat scheelt jouw klantenservice afdeling vast een boel onnodige telefoontjes.
Het klantenportaal van HubSpot
Gebruik je de HubSpot Service Hub? Maak jouw service activiteiten dan inzichtelijk met het klantenportaal. Zo verleen je een nog betere service aan jouw klanten!
Bepaal eerst via welke kanalen jouw klanten problemen kunnen melden. Bijvoorbeeld een chatbot, Facebook Messenger, een formulierinzending en een gekoppeld e-mailadres.
Koppel deze kanalen aan jouw gedeelde mailbox(en) in HubSpot. Et voila! Alle online meldingen komen daarna automatisch in deze gedeelde mailbox(en) terecht. Al jouw klantenservicemedewerkers werken dus gezamenlijk vanuit deze mailbox(en).
Natuurlijk is deze functie net zo gebruiksvriendelijk ontworpen als alle andere HubSpot-tools. Stel je taal eenvoudig in en stem het klantenportaal af op jouw eigen huisstijl. Gebruik de handige ticketlijsten en ticketsjablonen. Uiteraard pas je ook de slimme filters toe.
Zo prioriteer je jouw service tickets bijvoorbeeld op basis van binnenkomst. Of aan de hand van afgesproken verwerkingstijden (SLA’s). Bepaal zelf welke service tickets in het klantenportaal zichtbaar zijn. Het is natuurlijk ook mogelijk om een service ticket aan te maken na een telefonisch contact!
Het mooiste van alles is: je kunt deze processen grotendeels automatiseren! Laat HubSpot bijvoorbeeld automatisch service tickets aanmaken van inkomende berichten. Daarbij houdt het natuurlijk rekening met jouw prioriteiten. Of laat HubSpot automatisch de ticketstatus bijwerken in jouw klantenportaal. En een bericht naar jouw klant versturen als de status gewijzigd is.
Uiteraard zijn alle gegevens veilig in jouw HubSpot klantenportaal. Ontdek meer over de verschillende functies van het allround CRM-systeem en de Service Hub. Of vraag een gratis demo bij ons aan. Onze consultants vertellen je graag over de mogelijkheden.
Deel artikel
- oktober 2024 (5)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)