Deel artikel
Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
door Maarten de Wit op 5-12-22 14:46
We believe you can grow! Dat is onze slogan. We geloven dat dit voor de meeste organisaties geldt. Als zij maar over de juiste hulpmiddelen beschikken. Zoals tools waardoor je inzicht krijgt en weet waar je op moet sturen. En gereedschap om slim invulling te geven aan jouw organisatiedoelstellingen en KPI’s.
Bijvoorbeeld:
➜ Een goede omzet behalen.
➜ Meer medewerkers aantrekken.
➜ Interne communicatie knelpunten oplossen.
➜ De klanttevredenheid en klantloyaliteit verbeteren.
➜ Meer leads aantrekken en converteren naar klanten.
➜ De productiviteit van medewerkers verhogen.
Beschik je nog niet over het juiste gereedschap? Kunnen jouw hulpmiddelen beter? In dit artikel vertel ik je waarom HubSpot zo geliefd is. Het CRM-systeem past niet bij alle organisaties. Daarom leg ik je gelijk uit wat de plus- en minpunten van HubSpot zijn. Zo krijg je meteen een goed beeld of het zin heeft om erin te investeren.
HubSpot: een geliefd CRM-systeem
HubSpot in een notendop: een 100% gratis CRM-systeem. Makkelijk te begrijpen, schaalbaar, flexibel en intuïtief. Loop je tegen de beperkingen van de gratis functies aan? Dan breid je het simpel uit met de betaalde functies, die je nodig hebt. Ideaal dus voor starters en het MKB! Maar ook grote complexe organisaties maken gebruik van HubSpot.
Het CRM-platform groeit perfect mee met jouw organisatie. Bovendien betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt. Wereldwijd vinden HubSpot-gebruikers het complete HubSpot pakket aan marketing, sales en service functies fantastisch. Op Capterra vind je bijvoorbeeld eindeloos veel onafhankelijke reviews waar dit uit blijkt!
Geliefde functies zijn bijvoorbeeld:
- De gebruiksvriendelijke en overzichtelijke user interface.
- De vele beschikbare integraties met andere systemen. Zoals Outlook, Gmail, Teams, Slack, Eventbrite en Zoom.
- E-mail marketing, dat zoveel effectiever is dankzij marketing automation!
- Het tracken van de contacten in je CRM-systeem.
- Het automatisch loggen van alle ‘touchpunten’ met jouw organisatie.
- Een uitgebreid pakket aan (geautomatiseerde) verkooptools.
- Het ticketsysteem van de klantenservice afdeling.
- Automatische taken, e-mails en notificaties om je werkzaamheden goed te managen.
- Dynamische dashboards: inzicht in hoe jouw persoonlijke KPI’s, teamprestaties en organisatie als geheel ervoor staan. Klik door om iets dieper te analyseren. De perfecte input voor alle managers!
- Cloud software: je hebt altijd de beschikking over je klantgegevens met de mobiele CRM-app. Waar je ook bent!
En heel eerlijk, wij denken er net zo over! Niet voor niets zijn wij zo enthousiast over de mogelijkheden van HubSpot. Maar zonder een goede implementatie wordt geen enkel CRM-systeem succesvol. Dat geldt ook voor HubSpot. Daar moet je dus wel voldoende aandacht aan besteden.
De plus- en minpunten van HubSpot
Wij hebben ervaren dat HubSpot bij de wensen en behoeften van veel organisaties past. In het verleden implementeerden wij ook andere bekende CRM-systemen, zoals Teamleader, Microsoft Dynamics 365 en Maximizer. Onze meeste klanten kozen uiteindelijk toch voor HubSpot. Sinds eind 2021 focussen wij ons daarom alleen daar nog op.
HubSpot is niet voor alle organisaties het perfecte systeem. Daarom hebben wij de plus- en minpunten van HubSpot voor je op een rij gezet.
De plus- en minpunten van HubSpot |
+ All-in-one CRM-pakket met veel geïntegreerde functies voor o.a. marketing, sales en service. De beste marketing automatiseringstools in de markt! |
+ Gebruiksvriendelijk: het is overzichtelijk en intuïtief. Je leert er makkelijk mee werken! |
+ Schaalbaar: gratis basispakket, dat je simpel uitbreidt met betaalde functies. |
+ Modulair: je betaalt alleen voor de functies die je echt nodig hebt. |
+ Ideaal voor het MKB dankzij compleet pakket aan tools. Maar ook geschikt voor starters en grote ondernemingen! |
+ Onbeperkt aantal CRM-gebruikers. |
+ Veel andere applicaties zijn eenvoudig te koppelen, zoals Gmail en Outlook. Bovendien zijn er veel standaard app integraties beschikbaar! |
+ Zeer weinig technische ondersteuning en onderhoud nodig (ondersteuning is vooral voor maatwerk koppelingen). |
+ Vaak al binnen 2 tot 3 maanden up & running. |
+ Door HubSpot-gebruikers uitgeroepen tot beste CRM-platform voor inbound sales en marketing. Lees hier een verslag over de beoordeling van G2. En door Gartner beoordeeld als leider voor marketing automation software. |
-- Relatief nieuw in vergelijking met andere grote partijen op de markt. Daardoor loop je soms tegen beperkingen aan. Maar het platform is zeer innovatief en ontwikkelt zich snel. |
-- Grote en complexe bedrijven lopen snel tegen de beperkingen van het basissysteem aan. Dit geldt ook voor organisaties met specifieke wensen. Vaak los je dit op met een wat uitgebreidere licentie van HubSpot. En met het koppelen van andere systemen, zoals boekhoudsoftware. Meestal is dan wel een implementatie expert nodig voor maatwerk. |
-- HubSpot werkt met een maximaal aantal contactpersonen voor marketing doeleinden (marketing contacten). Bijvoorbeeld voor je nieuwsbrieven en direct mails. Wil je dit aantal marketing contacten uitbreiden? Dan moet je daarvoor betalen. Daarnaast kun je wel gratis (oude) leads/klanten, leveranciers en debiteuren bewaren (géén marketing contacten). |
-- Voor complexe koppelingen is extra maatwerk nodig, zoals bij een koppeling met SAP, Microsoft Navision of een ander ERP-systeem. Maar dit geldt ook voor andere CRM-software. |
-- Bevat uitstekende websitetools voor o.a. Woocommerce en Shopify, maar is minder geschikt voor grote complexe webwinkels. |
Wil je meer over de plus- en minpunten van HubSpot weten? In deze artikelen geven we je er meer uitleg over:
➢ Wat kun je met HubSpot?
➢ De voor- en nadelen van gratis HubSpot CRM.
➢ Waarom HubSpot CRM volgens ons een gouden medaille verdient.
➢ Verhoog je omzet met de slimme verkooptools van HubSpot.
➢ Verkoop met marketingautomatisering: welke software kies je?
➢ Organiseer jouw bedrijf als een kudde paarden en alles loopt gesmeerd.
➢ [VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.
De plus- en minpunten van HubSpot
Probeer het gratis uit als je dat wilt weten! Het basispakket kun je gratis blijven gebruiken, totdat je jouw account weer verwijdert. HubSpot CRM uitproberen is dus geheel vrijblijvend en je zit nergens aan vast.
Zoek je tegelijkertijd een marketingbureau waar je jouw marketingactiviteiten aan wilt uitbesteden? Dan kun je beter voor een andere partij kiezen. Maar heel eerlijk, wij zijn van mening dat veel organisaties de marketing beter intern kunnen houden. Sterker nog: na onze HubSpot-implementatie kiezen klanten daar soms alsnog voor. Terwijl ze dat van tevoren dus niet van plan waren!
HubSpot helpt je namelijk fantastisch om het maximale te bereiken met minimale (marketing)inspanningen. Met alle inzichten en waardevolle kennis kun je supergoed zelf op alle ontwikkelingen inspelen. HubSpot geeft precies aan wat je moet doen. Wie kent jouw organisatie beter dan je eigen mensen? Bovendien is interne marketing vaak goedkoper ook. Hier leggen we je uit hoe je jouw Return on Investment (ROI) berekent: De ROI van Inbound Marketing.
Wij helpen je om HubSpot goed te gebruiken. Daarom blijft Systony jouw organisatie na de implementatie ondersteunen (als je dat wilt). We denken proactief mee. We helpen je om het CRM-systeem up-to-date te houden. En we ondersteunen je bij de gebruikersacceptatie. Natuurlijk houden we jou ook op de hoogte van de belangrijkste relevante updates. Plan dus gerust een kennismaking in. Dan helpen we graag verder tijdens een gesprek. Of bekijk de HubSpot CRM demo video voor meer informatie.
Deel artikel
- september 2024 (4)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)