HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?

Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot

We believe you can grow! Dat is onze slogan. We geloven dat dit voor de meeste organisaties geldt. Als zij maar over de juiste hulpmiddelen beschikken. Zoals tools waardoor je inzicht krijgt en weet waar je op moet sturen. En gereedschap om slim invulling te geven aan jouw organisatiedoelstellingen en KPI’s.

Bijvoorbeeld:
➜ Een goede omzet behalen.
➜ Meer medewerkers aantrekken.
Interne communicatie knelpunten oplossen.
➜ De klanttevredenheid en klantloyaliteit verbeteren.
➜ Meer
leads aantrekken en converteren naar klanten.
➜ De productiviteit van medewerkers verhogen.

Beschik je nog niet over het juiste gereedschap? Kunnen jouw hulpmiddelen beter? In dit artikel vertel ik je waarom HubSpot zo geliefd is. Het CRM-systeem past niet bij alle organisaties. Daarom leg ik je gelijk uit wat de plus- en minpunten van HubSpot zijn. Zo krijg je meteen een goed beeld of het zin heeft om erin te investeren.

HubSpot: een geliefd CRM-systeem 

HubSpot in een notendop: een 100% gratis CRM-systeem. Makkelijk te begrijpen, schaalbaar, flexibel en intuïtief. Loop je tegen de beperkingen van de gratis functies aan? Dan breid je het simpel uit met de betaalde functies, die je nodig hebt. Ideaal dus voor starters en het MKB! Maar ook grote complexe organisaties maken gebruik van HubSpot.

Het CRM-platform groeit perfect mee met jouw organisatie. Bovendien betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt. Wereldwijd vinden HubSpot-gebruikers het complete HubSpot pakket aan marketing, sales en service functies fantastisch. Op Capterra vind je bijvoorbeeld eindeloos veel onafhankelijke reviews waar dit uit blijkt!

Geliefde functies zijn bijvoorbeeld:

  • De gebruiksvriendelijke en overzichtelijke user interface.
  • De vele beschikbare integraties met andere systemen. Zoals Outlook, Gmail, Teams, Slack, Eventbrite en Zoom.
  • E-mail marketing, dat zoveel effectiever is dankzij marketing automation!
  • Het tracken van de contacten in je CRM-systeem.
  • Het automatisch loggen van alle ‘touchpunten’ met jouw organisatie.
  • Een uitgebreid pakket aan (geautomatiseerde) verkooptools
  • Het ticketsysteem van de klantenservice afdeling.
  • Automatische taken, e-mails en notificaties om je werkzaamheden goed te managen.
  • Dynamische dashboards: inzicht in hoe jouw persoonlijke KPI’s, teamprestaties en organisatie als geheel ervoor staan. Klik door om iets dieper te analyseren. De perfecte input voor alle managers!
  • Cloud software: je hebt altijd de beschikking over je klantgegevens met de mobiele CRM-app. Waar je ook bent!

En heel eerlijk, wij denken er net zo over! Niet voor niets zijn wij zo enthousiast over de mogelijkheden van HubSpot. Maar zonder een goede implementatie wordt geen enkel CRM-systeem succesvol. Dat geldt ook voor HubSpot. Daar moet je dus wel voldoende aandacht aan besteden.
De plus- en minpunten van HubSpot

Wij hebben ervaren dat HubSpot bij de wensen en behoeften van veel organisaties past. In het verleden implementeerden wij ook andere bekende CRM-systemen, zoals Teamleader, Microsoft Dynamics 365 en Maximizer. Onze meeste klanten kozen uiteindelijk toch voor HubSpot. Sinds eind 2021 focussen wij ons daarom alleen daar nog op.

HubSpot is niet voor alle organisaties het perfecte systeem. Daarom hebben wij de plus- en minpunten van HubSpot voor je op een rij gezet.

De plus- en minpunten van HubSpot

+ All-in-one CRM-pakket met veel geïntegreerde functies voor o.a. marketing, sales en service. De beste marketing automatiseringstools in de markt!
+ Gebruiksvriendelijk: het is overzichtelijk en intuïtief. Je leert er makkelijk mee werken!
+ Schaalbaar: gratis basispakket, dat je simpel uitbreidt met betaalde functies.
+ Modulair: je betaalt alleen voor de functies die je echt nodig hebt.
+ Ideaal voor het MKB dankzij compleet pakket aan tools. Maar ook geschikt voor starters en grote ondernemingen!
+ Onbeperkt aantal CRM-gebruikers. 
+ Veel andere applicaties zijn eenvoudig te koppelen, zoals Gmail en Outlook. Bovendien zijn er veel standaard app integraties beschikbaar! 
+ Zeer weinig technische ondersteuning en onderhoud nodig (ondersteuning is vooral voor maatwerk koppelingen).
+ Vaak al binnen 2 tot 3 maanden up & running.
+ Door HubSpot-gebruikers uitgeroepen tot beste CRM-platform voor inbound sales en marketing. Lees hier een verslag over de beoordeling van G2. En door Gartner beoordeeld als leider voor marketing automation software.
-- Relatief nieuw in vergelijking met andere grote partijen op de markt. Daardoor loop je soms tegen beperkingen aan. Maar het platform is zeer innovatief en ontwikkelt zich snel.
-- Grote en complexe bedrijven lopen snel tegen de beperkingen van het basissysteem aan. Dit geldt ook voor organisaties met specifieke wensen. Vaak los je dit op met een wat uitgebreidere licentie van HubSpot. En met het koppelen van andere systemen, zoals boekhoudsoftware. Meestal is dan wel een implementatie expert nodig voor maatwerk.
-- HubSpot werkt met een maximaal aantal contactpersonen voor marketing doeleinden (marketing contacten). Bijvoorbeeld voor je nieuwsbrieven en direct mails. Wil je dit aantal marketing contacten uitbreiden? Dan moet je daarvoor betalen. Daarnaast kun je wel gratis (oude) leads/klanten, leveranciers en debiteuren bewaren (géén marketing contacten). 
-- Voor complexe koppelingen is extra maatwerk nodig, zoals bij een koppeling met SAPMicrosoft Navision of een ander ERP-systeem. Maar dit geldt ook voor andere CRM-software.
-- Bevat uitstekende websitetools voor o.a. Woocommerce en Shopify, maar is minder geschikt voor grote complexe webwinkels.


Wil je meer over de plus- en minpunten van HubSpot weten? In deze artikelen geven we je er meer uitleg over:

Wat kun je met HubSpot?
➢ De voor- en nadelen van gratis HubSpot CRM 
➢ Waarom HubSpot CRM volgens ons een gouden medaille verdient.
➢ 
Verhoog je omzet met de slimme verkooptools van HubSpot.
➢ 
Verkoop met marketingautomatisering: welke software kies je?
➢ 
Organiseer jouw bedrijf als een kudde paarden en alles loopt gesmeerd.
[VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.

De plus- en minpunten van HubSpot

New call-to-action

Probeer het gratis uit als je dat wilt weten! Het basispakket kun je gratis blijven gebruiken, totdat je jouw account weer verwijdert. HubSpot CRM uitproberen is dus geheel vrijblijvend en je zit nergens aan vast.

Wil je advies van ons? Leuk! Maarten, Floris en Martijn helpen je graag op weg. Dan vertellen zij je gelijk of HubSpot iets voor jouw organisatie kan zijn. Wij zijn namelijk goed in het implementeren van CRM-systemen. Kwaliteit vinden wij daarbij onwijs belangrijk. Zijn onze klanten tevreden? Dan zij wij dat ook. Alleen dan pas! Is HubSpot niet zo geschikt? Dan vertellen wij je dat ook.

Zoek je tegelijkertijd een marketingbureau waar je jouw marketingactiviteiten aan wilt uitbesteden? Dan kun je beter voor een andere partij kiezen. Maar heel eerlijk, wij zijn van mening dat veel organisaties de marketing beter intern kunnen houden. Sterker nog: na onze HubSpot-implementatie kiezen klanten daar soms alsnog voor. Terwijl ze dat van tevoren dus niet van plan waren!

HubSpot helpt je namelijk fantastisch om het maximale te bereiken met minimale (marketing)inspanningen. Met alle inzichten en waardevolle kennis kun je supergoed zelf op alle ontwikkelingen inspelen. HubSpot geeft precies aan wat je moet doen. Wie kent jouw organisatie beter dan je eigen mensen? Bovendien is interne marketing vaak goedkoper ook. Hier leggen we je uit hoe je jouw Return on Investment (ROI) berekent: De ROI van Inbound Marketing.

Wij helpen je om HubSpot goed te gebruiken. Daarom blijft Systony jouw organisatie na de implementatie ondersteunen (als je dat wilt). We denken proactief mee. We helpen je om het CRM-systeem up-to-date te houden. En we ondersteunen je bij de gebruikersacceptatie. Natuurlijk houden we jou ook op de hoogte van de belangrijkste relevante updates. Plan dus gerust een kennismaking in. Dan helpen we graag verder tijdens een gesprek. Of bekijk de HubSpot CRM demo video voor meer informatie. 

 gratis hubspot adviesgesprek

Ontvang updates per email