HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

HubSpot: alwéér B2B Marketing Automation software leider bij Gartner!

HubSpot alwéér B2B Marketing Automation software leider bij Gartner

Hoe gaaf is dat?! Al 2 opeenvolgende jaren is HubSpot door Gartner uitgeroepen tot leider van Marketing Automation software voor B2B.

HubSpot bevat de meest geweldige marketing automation tools. Dat weten we inmiddels (bijna) allemaal. Bijvoorbeeld voor SEO, dynamische advertenties, workflows, lead nurturing en lead scoring. Waar heeft HubSpot deze beoordeling van Gartner aan te danken? En hoe belangrijk is deze beoordeling eigenlijk? In dit artikel leg ik het je uit.

HubSpot: marketing automation software leider in het Magic Quadrant van Gartner

Gartner is een ICT onderzoeks- en adviesbureau uit de Verenigde Staten. De organisatie richt zich op software voor IT, Finance, Marketing, Sales, HR, Compliance en meer. In de softwarebranche hecht men superveel waarde aan de beoordelingen van Gartner. Wereldwijd!

Jaarlijks beoordeelt Gartner welke marketingautomatisering software zij het beste vindt voor B2B. Dit wordt weergegeven in een Gartner® Magic Quadrant™. Hierin staan de posities van verschillende marketing automation softwarepartijen. Uiteraard is hier veel onderzoek aan vooraf gegaan.

Zoals je ziet concurreert HubSpot met grote spelers in de markt. Zoals Salesforce, Microsoft en Oracle.

Gartner Magic Quadrant - HubSpot Nummer 1 Marketing Automation Software voor B2B

Waarom is HubSpot volgens Gartner een leider voor marketing automation software?

Voor de beoordeling kijkt Gartner naar de marketingautomatisering functies en mogelijkheden voor B2B. Zo hecht Gartner bijvoorbeeld veel waarde aan:

Hierbij beoordeelt Gartner:

  • Hoe makkelijk trek je nieuwe klanten aan?
  • Hoe helpt de software om je klanten te onderhouden en om te 'upsellen'? 
  • Hoe ondersteunt de software bij Account Based Marketing (ABM)?

Bij al deze 'software leiders' zijn de marketing automation mogelijkheden goed en uitgebreid. Óók voor grote complexe organisaties.

De marketing automation software van HubSpot sluit perfect aan bij veel B2B-behoeften. Bovendien is de software superschaalbaar: het groeit makkelijk met organisaties mee. Vandaar dat veel (groeiende) MKB-organisaties voor HubSpot kiezen. Niet alleen wij en onze klanten vinden HubSpot fantastisch. Wereldwijd zijn talloze experts het met ons eens! Gaaf he?

De HubSpot Marketing Hub: alle marketing automation tools die je als marketeer nodig hebt

Wat hebben marketeers nodig om het maximale te bereiken? Krachtige en gemakkelijke tools, die hun werkzaamheden makkelijker maken. Tools die hen helpen om een band op te bouwen met hun relaties. En om hun relaties goed te onderhouden. Toch?

De Marketing Hub is gebouwd bovenop het CRM-systeem van HubSpot. Daardoor is er een fantastische wisselwerking met de verschillende marketingtools. De marketingautomatisering software helpt data te verzamelen voor in het CRM-systeem. Vervolgens helpt het CRM-systeem de marketingautomatisering software weer met deze data. De cirkel is rond!

Maar dat is nog niet alles. Er zijn namelijk heel erg veel applicaties te koppelen. Zelfs andere allround CRM-systemen, zoals Salesforce. Zo profiteren de gebruikers van de geweldige marketingtools van HubSpot. Naast een ander CRM-systeem dus. We hebben trouwens een leuk artikel geschreven, waarin we Salesforce en HubSpot met elkaar vergelijken. Handig voor als je twijfelt welk CRM-systeem je moet kiezen!

Maar er zijn nog veel meer koppelingen mogelijk. Bijvoorbeeld met:

Regelmatig koppelen wij ook ERP-systemen, zoals SAP en Microsoft Navision. In de marketplace van HubSpot vind je honderden standaard koppelingen van applicaties. Superhandig! Wel is er vaak toch wat maatwerk nodig. Dat kunnen wij voor je regelen. En als het nodig is bouwen we gewoon zelf een API (koppeling) voor je.

Dankzij al deze integraties beheer je jouw data in één centraal systeem. Deze (realtime) data laat je samenkomen op jouw online management rapportages en dashboards. Zo houd je natuurlijk het beste overzicht. Je hebt het snel in de gaten als er iets verandert.

Marketeers maken dus gebruik van één gebruiksvriendelijk en krachtig platform. Niet alleen marketeers trouwens. Want de Sales Hub biedt de meest geweldige verkooptools voor verkopers. En de Service Hub is speciaal ontworpen voor de klantenservice.

Maak je gebruik van het complete HubSpot-pakket? Dan kun je allerlei processen binnen jouw CRM-software op elkaar afstemmen.

Interne communicatie knelpunten verdwijnen hierdoor als sneeuw voor de zon. Jouw organisatie opereert echt als een klantgerichte ondernemingBovendien heeft het management een geweldig overzicht van de gehele bedrijfsvoering. Zo komt jouw organisatie dus nooit voor nare verrassingen te staan! Dat wil toch ieder bedrijf?

Meer weten?
Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over de software en de beoordeling. Hier vind je meer informatie:

👉🏻 Download het gehele rapport van Gartner.
👉🏻 Download een compleet product overzicht van HubSpot.
👉🏻 [VIDEO] Wat is Marketing Automation en hoe helpt het jou verder?
👉🏻 [VIDEO] Meer leads en klanten in 5 stappen met marketingautomatisering.
👉🏻 Wat levert marketing automation software jou op?
👉🏻 Nieuw: marketing automatisering bij HubSpot Marketing Hub Starter.
👉🏻 Een goed CRM-systeem verdien je terug.

New call-to-action

Ontvang updates per email