HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Een goed CRM-systeem verdien je terug

Een goed CRM-systeem verdien je terug

Met een goed CRM-systeem behaal je makkelijker omzet. Het helpt jouw organisatie te groeien. En om interne communicatie knelpunten op te lossen, zoals een alles bepalende ‘eilandjescultuur’. Iedereen gaat er namelijk ‘automatisch’ goed door samenwerken. Als je tenminste voor een passend en goed geïmplementeerd CRM-systeem kiest.

Maak je er nog geen gebruik van? Is het dan niet slim om erin te investeren? Een goed allround CRM-systeem kan je namelijk veel geld besparen. Ik zal je uitleggen waarom.

Wat is een goed CRM-systeem?

In een goed CRM-systeem beheer je belangrijke data van jouw klanten. Zoals de naam, adresgegevens en of iemand jouw nieuwsbrieven wil ontvangen. Wat iemand bestelt en betaalt. Wat hij of zij op jouw website bekijkt. Of iemand iets van jou downloadt. Welke nieuwsbriefartikelen iemand leest. En ga zo maar door.

Maar weet je dat je er nog veel meer mee kunt? Bijvoorbeeld:

En dat allemaal met één systeem! Dankzij allerlei automatische processen maak je jouw organisatie dus efficiënter. Je bespaart tijd en voorkomt fouten. Bovendien ga je jouw klanten veel effectiever en klantgerichter bedienen. Dat betekent meer klanten en loyalere klantrelaties!

TIP: Weet je dat je de Return on Investment (ROI) van inbound marketing zelf kunt berekenen? Zo krijg je een goed beeld van wat het jou oplevert. Wij leggen je uit hoe dit werkt in ons blog: De ROI van Inbound Marketing.

Veel CRM-systemen zijn tegenwoordig mobiel. Gelukkig maar, want dat maakt jouw werkzaamheden een stuk flexibeler. Vanaf iedere plek kun je bij jouw klantgegevens terecht. Eigenlijk is dit wel een must in het huidige digitale tijdperk!

Daarbij heb je altijd een goed inzicht. Waar je ook bent. Op dashboards laat je namelijk alle relevante data samenkomen. In één oogopslag weet je wat de interesses van jouw doelgroep zijn. Wat er precies in de sales pijplijn zit. Welke verkoopkanalen het beste scoren. Hoe individuele medewerkers en teams presteren. Wat je belangrijkste klanten zijn. En waar precies de knelpunten van jouw organisatie zitten. Allemaal gebaseerd op feiten!

Zo is het natuurlijk veel makkelijker om richting te geven aan jouw organisatie. Zelfs als iedereen thuiswerkt!

TIP: Een CRM-systeem helpt je om een organisatie effectief te leiden. Weet je hoe het trucje werkt? Dan haal je eerder het maximale uit jouw medewerkers, afdelingen en organisatie!

Een goed CRM-systeem verdien je terug!

Selecteer je een nieuw CRM-systeem? Dan is het belangrijk om te weten wat je er precies mee wilt bereiken. Wij adviseren daarom altijd om een CRM-strategie te maken. We hebben daar zelfs een speciale CRM-checklist voor ontwikkeld als hulpmiddel. Downloadt ‘m gerust als je wilt: de checklist is gratis.

crm checklist breng jouw crm-behoefte in kaart

Wil je met jouw organisatie groeien? Dan is het bijvoorbeeld verstandig om voor een modulair CRM-systeem te kiezen. Er zijn meerdere modulaire CRM-systemen in de markt. Bij HubSpot CRM is de basis zelfs gratis. Je breidt het makkelijk uit als jij eraan toe bent.

Is je hoofddoel om meer leads en klanten te creëren? Om je conversieratio’s te verhogen en trouwe klantenrelaties te krijgen? Kies dan voor een CRM-systeem dat geweldige geïntegreerde marketing automatiseringstools heeft. Zoals een geïntegreerde website om data gedreven content te publiceren. En om automatische e-mails naar (toekomstige) klanten te sturen.

Volgende week krijgt Marsha haar eerste eigen auto. Ze vindt het reuzespannend. Nu moet ze alleen nog even een goede autoverzekering vinden. Ze heeft zich al wat georiënteerd. De autoverzekering van TopTop Verzekeringen lijkt haar het beste. Als ze op de website terugkomt verschijnt er gelijk info over autoverzekeringen.

Ondertussen heeft Roel een nieuwe woning gekocht. Hij zoekt daarom een woonhuisverzekering. Ook hij keert terug naar de website. Alleen hij heeft onlangs een e-book met verzekeringstips gedownload. TopTop Verzekeringen kent daardoor zijn naam. Bij hem verschijnt automatisch een persoonlijke pop-up met zijn naam erin.

Sluit Roel de woonhuisverzekering nú af? Dan biedt TopTop Verzekeringen hem het eerste jaar 15% korting op de woonhuisverzekering aan. Automatisch ontvangt Roel even later ook nog een e-mail met dezelfde aanbieding.

Heb je behoefte aan een efficiënter salesproces? Waarbij de info uit de hoofden van accountmanagers in jouw CRM-systeem bewaard blijft? Kies dan voor een CRM-systeem, dat over de beste salestools beschikt. Zoals sales sequenties om te kunnen focussen op de beste leads. Templates en snippets om info te hergebruiken. Offertes met dynamische content om minder tijd te verliezen. En playlists met alle handige tips, handleidingen en werkprocedures bij elkaar.

En het belangrijkste van alles… vraag je af hoe gebruiksvriendelijk jouw nieuwe CRM-systeem is. Met nieuwe CRM-software gaan werken is nogal een dingetje bij veel organisaties. Vooral als mensen niet zo computertechnisch ingesteld zijn! Met gebruiksvriendelijke CRM-software ervaren medewerkers algauw de voordelen ervan. Zij accepteren het nieuwe CRM-systeem daardoor veel sneller. Bovendien is het zo makkelijker om alles uit de software te halen wat erin zit!

Kortom, een goed CRM-systeem verdien je terug! Als je jouw keuze maar goed voorbereidt. En passende CRM-software kiest, die je vervolgens optimaal inricht en implementeert.

New call-to-action

 

Ontvang updates per email