Deel artikel
De voordelen van mobiel CRM
door Martijn Rijnders op 19-1-17 16:33
Mobiele technologie heeft veel veranderd en vooral de smartphone is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook tijdens ons werk maken we steeds vaker gebruik van mobiele apparaten omdat het vele voordelen biedt tijdens het verkoopproces. Het is daarom niet verwonderlijk dat ook CRM-software zijn weg naar mobiele apparaten heeft gevonden.
In dit artikel bespreek ik een aantal voordelen van mobiel CRM.
Altijd en overal de benodigde informatie beschikbaar
Met mobiel CRM ben je niet meer afhankelijk van een computer op kantoor, maar kun je waar dan ook de benodigde informatie opvragen. De CRM-software benader je via de browser van je telefoon of tablet en het enige wat je nodig hebt is een draadloze of mobiele netwerkverbinding.
Verkopers halen hier veel voordeel uit, omdat zij de meest up-to-date informatie vlak voor een afspraak kunnen raadplegen. Hierdoor zijn zij veel beter voorbereid, wat de kans op succes aanzienlijk vergroot. Ook kunnen verkopers eenvoudig gegevens invoeren na een afspraak wanneer de informatie nog vers is.
Mobiel CRM leidt tot meer productiviteit en efficiëntie
Het invoeren van nieuwe gegevens en het updaten van bestaande contactpersonen gaat eenvoudig door het gebruik van een mobiel CRM. Omdat gegevens terplekke ingevoerd en geüpdatet kunnen worden, wordt er tijd en dubbel werk bespaard. Verslagen van verkoopgesprekken kunnen direct ingevoerd worden en niet pas terug op kantoor. Zo gaan er geen belangrijke gegevens verloren en kan de medewerker meer afspraken op een dag inplannen..
Niet afhankelijk van één apparaat
Mobiel CRM zorgt ervoor dat je niet meer afhankelijk bent van je pc op kantoor. Doordat de CRM-software wordt benaderd via de browser, heb je vrijwel onbeperkte vrijheid in welk apparaat je gebruikt. Of dit nu een computer, laptop, tablet of smartphone is.
Door deze vrijheid ben je in staat om medewerkers het apparaat van hun keuze te laten gebruiken. Dit vergroot de gebruikersacceptatie wat weer bijdraagt aan het succes van een CRM-systeem.
Meer waarde van je CRM investering
De implementatie van een CRM-systeem is geen kleine investering. De keuze voor CRM-software zonder mobiele toegang zal het succes van het CRM-systeem in de weg staan. Met medewerkers die vaak buiten de deur zijn, is het gebruik van mobiel CRM noodzakelijk. Alleen dan zijn zij in staat om altijd over de meest up-to-date gegevens te beschikken en waar nodig aan te vullen. Een mobiel CRM zal zeker bijdragen aan het succes van jouw organisatie.
Waar moet jouw ideale CRM-systeem nog meer aan voldoen? Breng je eisen, wensen en behoeften in kaart met de CRM Checklist.
Meer informatie over CRM
- De 8 geheimen voor een succesvolle CRM-implementatie
- Stappenplan: Kies de beste CRM-software voor jouw organisatie
- Trends op het gebied van CRM (2019)
- 5 kritische succesfactoren voor CRM
- De top 10 voordelen van CRM-software
- Het implementeren van CRM met succes
Download de CRM checklist
Deel artikel
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (6)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (10)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (9)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)