HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Zoekmachineoptimalisatie met persona's en de SEO Tool van HubSpot

Zoekmachineoptimalisatie met personas en de SEO Tool van HubSpot 
Wist je dat het best makkelijk is om betere SEO content voor Google te maken. En gelukkig maar! Want dankzij zoekmachineoptimalisatie gericht op je persona's trek je meer gratis websitebezoekers aan. Een betere ranking van je websitepagina’s is dus heel wat waard.

De SEO tool van HubSpot helpt je bij je zoekmachineoptimalisatie. Zo komt jouw content makkelijker bovenaan in de zoekresultaten van zoekmachines. Maar je begint met het maken van persona's. In dit artikel leg ik je uit waarom dat zo is.

Waarom je voor zoekmachineoptimalisatie eerst persona’s moet maken 

Meer begrip dankzij AI 
Dankzij moderne technieken zoals Artificial Intelligence (AI) is er steeds meer mogelijk. Dat geldt voor HubSpot en ook voor zoekmachines, zoals Google. Zoekmachines begrijpen het gedrag van hun gebruikers steeds beter door deze technieken. Met de trucs van vroeger bereik je daarom niet zoveel meer.

Snel passende informatie 
Google tovert graag de beste zoekresultaten naar boven. Deze zoekresultaten sluiten zoveel mogelijk aan bij jouw zoekopdracht. Voor jou als zoeker is het fijn als de zoekresultaten zo relevant mogelijk zijn. Stel dat je jouw huis wilt verduurzamen. Of dat je op zoek bent naar een andere auto. Dan wil je graag snel passende informatie vinden, toch? Zoekmachines helpen je hier steeds beter bij, doordat ze meer snappen.

Welke pijnpunten heeft jouw websitebezoeker?
Verplaats je nu eens in jouw websitebezoekers. Naar welke informatie zijn zij op zoek? Stel dat je een expert in CRM-systemen bent, zoals wij. Wat verwacht je dan op onze website te vinden? Een demo video van de software? Informatie over wat je met het CRM-systeem kunt? En informatie over hoe de software jouw organisatie kan ondersteunen? Kortom, je wilt weten welke pijnpunten het wegneemt en of het iets voor jouw organisatie is.

Start met persona's
Sluit jouw content goed bij de behoeften en wensen van jouw websitebezoekers aan? Dan ben je al een goed eind op weg. Zo niet, dan weet je waar je je op moet gaan focussen! Om je content beter af te stemmen maak je eerst persona’s. Dit zijn een soort profielen van je ideale klanten. Weet je wat jouw persona’s beweegt? Dan speel je daar met jouw content vervolgens handig op in. En zo zorg je dus gelijk voor relevantere content voor de zoekmachines.

TIP: In dit blog geef ik je tips om betere SEO-content te schrijven: Zo maak je goede SEO content voor Google – 10 waardevolle tips. Hierbij zet je jouw persona’s natuurlijk centraal. Maak je gebruik van het all-in-one CRM-systeem van HubSpot? Dan helpt HubSpot je bij het maken van jouw persona’s. 

Hoe ondersteunt de SEO tool van HubSpot je bij jouw zoekmachineoptimalisatie?

HubSpot is een all-in-1 CRM-systeem. Het bevat de meest handige tools voor marketing, sales en service. De SEO tool is er daar één van. Het is geïntegreerd met al je contenttools. Zoals je website als je die in HubSpot gemaakt hebt. En je losse landingspagina’s en blogs.

De SEO tool van HubSpot geeft je aanbevelingen om je content te verbeteren. Zo houdt de tool de lengte van je SEO-titel en je meta-description (daarmee vertel je waar je content over gaat) in de gaten. Het geeft ook aan of je tekst lang genoeg is en of er fouten in je pagina’s zitten. Allemaal zaken die belangrijk voor je SEO zijn.

Het aantal tips van de HubSpot SEO tool is zeer uitgebreid. Deze screenshots zijn in het Engels, maar je kunt ook kiezen voor een Nederlandse taalinstelling.

SEO content tips en aanbevelingen SEO tool HubSpot
 
SEO content Google HubSpot SEO tool
De aanbevelingen bekijk je voor je hele website of per pagina of blog. Zelfs buiten HubSpot om gehoste websitepagina’s kun je scannen. Bijvoorbeeld als je een Wordpress-website aan HubSpot koppelt.

Heb je een (gratis) HubSpot-account? Dan kun je in de pagina editor gebruik maken van de SEO tool. Maar voor accounts met een Marketing Hub Professional of Enterprise licentie zijn er veel meer mogelijkheden.

Zo helpt de SEO tool je hiermee met het vinden van goede zoekwoorden voor je teksten. De SEO tool geeft dan aan hoe populair je zoekwoorden zijn. En hoe moeilijk het is om ermee te scoren in de zoekresultaten van Google.


SEO content onderwerp zoeken met SEO tool van HubSpot

TIP: Wat is SEO precies en hoe werkt het? In dit blog lees je meer over: SEO tool met tips voor een betere website ranking in zoekmachines

Meer weten over zoekmachineoptimalisatie met persona's en de SEO Tool van HubSpot?

Is jouw content met behulp van persona's perfect afgestemd op je doelgroep? Heb je slimme zoekwoorden gekozen? En heb je de content vervolgens geoptimaliseerd voor Google? Dan is de kans groot dat je goed scoort in de zoekresultaten!

Wil je ook met de zoekmachineoptimalisatie tool van HubSpot aan de slag? Onze adviseurs laten je graag zien hoe je jouw SEO ermee verbetert.
Maak hier zelf online een vrijblijvende afspraak als je dat wilt. 

TIP: Bekijk onze ultieme HubSpot CRM Demo video hieronder alvast. Dan krijg je een algemene indruk van de software.

New call-to-action

 

Ontvang updates per email