HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Integreer online telefooncentrale met HubSpot voor beste belervaringen

Integreer online telefooncentrale met HubSpot voor beste belervaringen

Stel: je hebt een probleem met iets dat je gekocht hebt. Je belt met de leverancier, maar je staat eindeloos in de wacht. Word je hier blij van? Nee! Of degene aan de andere kant van de lijn snapt er niets van. Ook zo frustrerend. Als klant wil je graag zo goed, vloeiend en snel mogelijk geholpen worden. Je verwacht dit zelfs. 

Een telefoongesprek is een stukje van iemands buyer journey; de klantreis. Of dit nou aan het begin van een aankooptraject is, tijdens een aankooptraject of erna. Na een telefoongesprek hangt de beller happy of gefrustreerd op. Bovendien worden belervaringen nogal eens gedeeld op Internet. En daarom is het voor bedrijven superbelangrijk om voor positieve belervaringen te zorgen.

Integreer je de online telefooncentrale van Aircall met de CRM-software van HubSpot? Dan zorg je voor de beste klant- en telefoonervaringen voor je (toekomstige) klanten. Je slaat dus zelfs 2 vliegen in één klap!

Hoe zorg je voor positieve belervaringen met Aircall en HubSpot?

Bellers willen je snel aan de lijn krijgen. Ze verwachten dat je gelijk alle benodigde gegevens bij de hand hebt. En verbind je iemand door? Dan wil je beller het verhaal liever niet nog een keer vertellen. Voor een positieve belbeleving hebben medewerkers daarom zoveel mogelijk informatie nodig. 

Dankzij de HubSpot Aircall integratie heb je alle belangrijke klantgegevens altijd meteen voorhanden. De telefooncentrale toont een kaart met daarop de belangrijkste klantgegevens. Van daaruit klik je makkelijk door naar het bijbehorende klantrecord in HubSpot. In één oogopslag zie je nu alle communicatie en andere afspraken met deze klant. Je kunt dus altijd passend reageren op vragen en problemen.

Met behulp van slimme workflows zorg je vervolgens voor een snelle follow-up. Verzend bijvoorbeeld automatisch een e-mail met de statusupdate. Of verstuur automatisch extra documentatie toe. Maak automatisch servicetickets aan. Stel meldingen in om op het juiste moment actie te nemen. Of draag werk over met een taak voor je collega.

Op dashboards met online rapportages houd je de stand van zaken bij. Zo verlies je nooit iets belangrijks uit het oog. Kortom, je beschikt over de juiste informatie op het juiste moment. En je automatiseert je processen voor een goede en snelle follow-up. Zo zet je jouw bellers centraal en creëer je de beste belervaringen. 

👉 TIP: Op deze pagina vind je een overzicht van de belangrijkste functies: Integreer HubSpot met Aircall telefooncentrale.

New call-to-action

Welke voordelen heeft de integratie van de online telefooncentrale nog meer?

Met het CRM-systeem van HubSpot beschik je over alle tools voor inbound marketing, sales en service. Met marketingautomatisering, verkoopautomatisering en artificial intelligence (AI) zorg je voor een perfecte klantbeleving. Vanaf het begin van het oriëntatieproces tot het onderhouden van je klantrelaties. Gedurende de volledige klantreis dus.

De data uit beide platformen wordt automatisch gesynchroniseerd. Hierdoor combineer je moeiteloos de gegevens van beide systemen op je dashboards. Zo weet je precies wanneer en hoe vaak je relaties bellen. Welke klanten telefonisch contact opnemen. En welke andere vormen van communicatie zij gebruiken. Dit is natuurlijk belangrijke stuurinformatie voor je strategische keuzes.

De integratie helpt je ook om je bellers persoonlijk te benaderen. Is je beller bekend in Aircall en HubSpot? Dan weet je meteen wie je aan de lijn hebt. Je kunt je relaties dan ook meteen met hun naam begroeten als ze bellen. Als je dat wil neem je jouw klantgesprekken gelijk op. Dankzij een handige functie in HubSpot zet je jouw gesprek daarna meteen om in tekst. Dat scheelt je een hoop logtijd! 

Uiteraard gebruik je dit ook om je gesprekstechnieken te verbeteren. Misschien ontdek je zelfs wat er het beste werkt tijdens je gesprekken. Deze handige informatie deel je via playbooks met je collega’s. Zo kunnen zij jouw tips ook toepassen tijdens hun telefoongesprekken. 

Je optimaliseert en automatiseert veel van je interne processen met HubSpot. Hierdoor werkt je supportafdeling al superefficiënt. Door de integratie met Aircall maak je jouw klantenservice nóg effectiever. Alle functies en tools van Aircall en HubSpot werken namelijk naadloos samen. HubSpot gebruikt de data van Aircall en andersom. 

Zo hebben ook je marketeers en verkopers toegang tot alle telefoongesprekken. Dit is waardevolle verkoopinformatie. Je verkopers komen er in hun verkoopgesprekken bijvoorbeeld op terug. Misschien moet marketing de content op de website wel aanpassen? En leidt een artikel van je kennisbank juist tot vragen? Of zorgt een (data-gedreven) online advertentie op je sociale media kanalen tot teveel telefoonverkeer? Met de gecombineerde tools speel je perfect in op klantbehoeften.

👉 TIP: Ben je benieuwd naar de CRM-functies van HubSpot? In deze artikelen vertellen we je daar meer over:

Je salesproces optimaliseren met behulp van je CRM-systeem.
HubSpot: all-in-one CRM-software voor Marketing, Sales en Service.

Ontdek HubSpot: beste schaalbare all-in-1 CRM software voor het MKB.
Wat kun je met HubSpot?
[VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.
Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?

Ook de online telefooncentrale van Aircall met je HubSpot-portaal integreren?

De HubSpot Aircall combinatie is razend populair. Aircall is dan ook de meest gebruikte telefoonapp van HubSpot. Dit komt doordat alle inbound functies enorm gebruiksvriendelijk en superkrachtig zijn. Weet je dat wereldwijd meer dan 100.000 bedrijven HubSpot gebruiken? En dat meer dan 4.000 bedrijven met Aircall daarna ook HubSpot hebben geïntegreerd? 

Voor een goede klantbeleving zijn alle vormen van communicatie belangrijk. Of het nou om chat, e-mail, sociale media, WhatsApp of telefoon gaat. Al is je online ervaring nog zo goed… als je telefonisch slecht geholpen wordt raak je toch gefrustreerd. Dankzij de integratie met deze online telefooncentrale geef je jouw bellers de beste belervaringen. 

Wij helpen je graag met deze krachtige integratie van Aircall en HubSpot. Maak vandaag nog een afspraak voor vrijblijvend advies.

New call-to-action

Ontvang updates per email