HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Nieuwe B2B klanten werven: ontdek de ideale tool | HubSpot

Nieuwe B2B klanten werven - ontdek de ideale tool

Heeft jouw B2B organisatie de ambitie om te groeien? Dan ben je vast op zoek naar (meer) nieuwe B2B klanten. Hoe trek je zelf eenvoudig meer leads aan? En hoe werf je makkelijker B2B klanten? Voor veel organisaties is nieuwe B2B klanten werven een supergrote uitdaging. Maar dit hoeft het niet te zijn. Er zijn namelijk geweldige tools op de markt om je hierbij te ondersteunen. HubSpot is bijvoorbeeld speciaal ontworpen voor leadgeneratie, klantenwerving en klantbehoud. 

Het is eigenlijk heel logisch. Voor de beste resultaten zet je jouw (toekomstige) kopers centraal. Of het nou om nieuwe B2B klanten of klantbehoud gaat, dat maakt niet uit. Je stemt je volledig af op het gedrag en de behoeften van jouw doelgroep. Dit lukt je waarschijnlijk alleen met het juiste gereedschap. In dit artikel ontdek je daarom hoe je met HubSpot meer nieuwe B2B klanten werft. 

Nieuwe B2B klanten werven: stem af op het aankoopproces

Stel dat je aan een nieuwe auto toe bent. Hoe start jij jouw aankoopproces dan? Ga je gelijk naar autodealers toe? Informeer je eerst in je netwerk? Of begin je met je online te oriënteren? Al is het maar om te bepalen welke dealers je wilt bezoeken. Of het nou om een nieuwe printer, auto of koffiemachine gaat. Bij een nieuwe aankoop oriënteren de meeste mensen zich eerst online. Zorg daarom dat jij bent waar jouw doelgroep zich bevindt.

Zoeken jouw (toekomstige) kopers via Google? Met welke zoekwoorden zoeken zij dan? Naar welke informatie zijn zij precies op zoek? Zijn ze vooral op bepaalde sociale media kanalen kanalen te vinden? Zoals, Facebook, Instagram, Twitter en/of LinkedIn. Dan is dat de place to be. Of komen ze misschien op een andere manier bij jouw organisatie uit? Je advertenties, blogs, content en marketingkanalen stem je hierop af. Het opstellen van buyer persona’s (klantprofielen) helpt je hier enorm bij.

Daarnaast bestaat een aankoopproces uit meerdere stapjes. Denk even terug aan het voorbeeld met de auto. In eerste instantie weet je misschien nog niet welke auto je wilt hebben. Je oriënteert je daarom breed. Langzaamaan krijg je daar een beter beeld van. Je gaat daarom steeds specifieker zoeken. Tenslotte hak je de knoop door en koop je een auto. 

In iedere fase van dit aankooptraject heb je behoefte aan andere informatie. Voor jouw wervingsstrategie is het slim om buyer journeys (klantreizen) op te stellen. Dit helpt je namelijk om effectievere content te maken. Lukt het jouw organisatie om dit goed af te stemmen op het aankoopproces van jouw doelgroep? Dan trek je makkelijker nieuwe leads en B2B klanten aan. HubSpot bevat een heleboel slimme en gebruiksvriendelijke tools om je hierbij te ondersteunen.

Waarom HubSpot de ideale tool is om nieuwe B2B klanten te werven

HubSpot is een all-in-one CRM-systeem voor B2B. Je beheert er dus al je relaties mee. Maar je kunt er nog veel meer mee; het is niet voor niets all-in-one! Het bevat eigenlijk alle slimme marketing, sales en service tools, die je nodig hebt. De mogelijkheden zijn echt oneindig. Hieronder vind je wat tools, die jou kunnen ondersteunen bij je klantenwerving.

Goede online vindbaarheid

Welke zoekresultaten in Google klik je als eerste aan? Veel mensen kijken alleen naar de eerste zoekresultaten onder de advertenties. Hoog in de zoekresultaten scoren is dus belangrijk. HubSpot bevat verschillende tools om je hierbij te helpen. Zo checkt de software welke technische verbeteringen je kunt doorvoeren. Het geeft je SEO-tips voor een betere content. En het bevat een zoekwoordentool om de perfecte content te maken.

Een geïntegreerde website

Je website is het middelpunt van alles. Het is je visitekaartje, maar hier gebeurt ook alles. Je website moet er niet alleen goed uitzien. Het moet ook in staat zijn om websitebezoekers naar leads en klanten te converteren. Wat heb je hiervoor nodig? Content die perfect op je doelgroep is afgestemd. Met behulp van een geïntegreerde website toon je bijvoorbeeld eenvoudig gepersonaliseerde content. Gebaseerd op de data in jouw CRM-systeem

Je klanten volgen en converteren

Of het nou om sales of marketing gaat. Om je content goed af te stemmen heb je informatie nodig. Je wilt weten wat jouw doelgroep interesseert en hoe zij zich gedraagt. Daarom volgt HubSpot je relaties. 

Met slimme sales- en marketingtools speel je vervolgens slim in op persoonlijke behoeften. Bijvoorbeeld met A/B-tests, blogs, landingspagina’s, formulieren, lead nurturing, leadscoring en sales sequenties. En wat denk je van Account Based Marketing (ABM)? Zelfs je dynamische digitale offertes kun je afstemmen op individuele behoeften. 

De beste klantervaringen 

Lees je positieve reviews van anderen? Dan ben je sneller geneigd om tot koop over te gaan, toch? Klantervaringen zijn daarom mega-belangrijk. Verras je jouw klanten met informatie op maat. Afgestemd op individuele behoeften. En op het moment, dat zij daaraan toe zijn. Dan wek je vertrouwen (en je irriteert niet). HubSpot helpt je zo om jouw klanten optimaal te bedienen.

Met HubSpot beschik je bovendien over uitstekende service tools. Denk hierbij aan een uitgebreid ticketsysteem, een kennisbank, een chatbot en live chatsoftware op je website. Zelfs het automatisch omzetten van telefoongesprekken in tekst is een optie. Zet je deze tools slim in? Dan wordt jouw klantenservice ook nog eens veel productiever. 

Bovendien communiceer je via één centraal systeem met je klanten. Van telefoongesprekken tot WhatsApp berichten en communicatie via je sociale media kanalen. Alles beheer en bewaar je vanuit HubSpot. Zo bied je jouw klanten alle communicatiekanalen, die ze prettig vinden. En als organisatie ben je altijd op de hoogte van wat er bij jouw klanten speelt. Je kunt ze dus altijd professioneel en gericht helpen.

Reviews van tevreden klanten

Natuurlijk wil je ook weten hoe je nieuwe B2B klanten over je denken. Met HubSpot beschik je dan ook over allerlei feedbacktools. Zoals Net Promoter Score (NPS) enquêtes om je klantloyaliteit te meten. En Customer Satisfaction Score (CSAT) enquêtes voor het bepalen van je klanttevredenheid. Natuurlijk vraag je gelijk of ze een mooie review willen plaatsen. Dit helpt je namelijk om nog meer leads en nieuwe B2B klanten te werven. Hier stel je gewoon een automatische workflow voor in. Wel zo makkelijk!

Ook meer nieuwe B2B klanten werven?

Met HubSpot beschik je dus over een compleet pakket aan tools voor klantenwerving. Dat wij enthousiast over de mogelijkheden zijn blijkt wel uit onze website. De functies van HubSpot zijn namelijk zeer uitgebreid en erg makkelijk in gebruik. Mensen die al met HubSpot werken zullen dit allemaal bevestigen. Ik kan je uit alle macht proberen te overtuigen. Maar het is beter als je het zelf ziet. Bekijk hieronder gerust onze ultieme HubSpot CRM demo video voor een algemene indruk. 

Wij laten je graag zien hoe je HubSpot inzet voor het werven van nieuwe B2B klanten. Dan zie je gelijk hoe gebruiksvriendelijk het CRM-systeem is. Het zal je weinig moeite kosten om ermee te leren werken. Bovendien is het CRM-systeem vaak al binnen enkele maanden up & running. Zelfs als je van een ander ingewikkelder CRM-systeem overstapt, zoals Salesforce of Microsoft Dynamics 365. Plan hiervoor gerust een online afspraak in onze agenda als je dat wilt.

 New call-to-action

Ontvang updates per email