HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | november 2024

De laatste HubSpot updates | november 2024
13:58

De laatste HubSpot updates november 2024

Ook deze maand heeft HubSpot weer de nodige updates doorgevoerd. Zo voeg je nu gepersonaliseerde URL's aan je e-mails toe. Sequences maak je eenvoudig onderdeel van je marketingcampagnes. Je lead scoretool biedt je meer mogelijkheden. Je hebt nóg meer inzicht in de conversieresultaten van je marketingcampagnes. En nog heel erg veel meer!

Dit is onze selectie met de 20 interessantste HubSpot updates van november 2024:

1. URL-Personalisatietokens in marketing e-mails
2. Custom maximum lead scores
3. Koppel je marketingcampagnes aan je nieuwe formulieren
4. Voeg sequences aan je marketingcampagnes toe
5. Verschillende verbeteringen voor de Microsoft Teams-integratie
6. Bewerkmachtigingen voor blogauteurs
7. Regelitems voor in de productbibliotheek
8. Op vaardigheden gebaseerde ticketroutering voor live chat
9. Voorwaardelijke SLA-regels & tickets splitsen in de Helpdesktool
10. Gepersonaliseerde pijplijnen in de Customer Success Workspace
11. Zoekfunctie in de Beltool
12. Prijsverandering voor WhatsApp-berichten
13. Mobiele chatfunctie
14. Eigenschapsmachtigingen op veldniveau 
15. Registratie van e-mailantwoorden
16. Geplande updates voor je account
17. Betere datuminformatie op je tijdlijnen
18. Standaard instellingen voor het loggen van activiteiten
19. API voor het personaliseren van content & Campaign API
20. Voorwaardelijke opmaak in tabellen

1. URL-Personalisatietokens in marketing e-mails

Met URL-personalisatietokens voeg je gepersonaliseerde linkjes aan je e-mail knoppen en afbeeldingen toe.

Voorbeelden:

  • Iedere e-mail ontvanger ziet een knop die naar een gepersonaliseerde aanbieding leidt. Bijvoorbeeld tijdens je Black Friday-marketingcampagne.
  • Je marketing e-mail bevat een link van de laatste websitepagina die de ontvanger heeft gezien. Bijvoorbeeld tijdens een lead nurturing campagne.
  • Met een toegevoegde link kan je e-mail ontvanger een gepersonaliseerde video bekijken. 

Beschik je over een Marketing Hub Pro+ licentie? Dan vergroot je hiermee eenvoudig de betrokkenheid van je e-mail ontvangers.

2. Custom maximum lead scores

Lead scores in HubSpot
Gebruikt je marketingafdeling lead scores om leads te kwalificeren? Dan breng je daarmee in kaart hoe je leads op je marketingcontent reageren. Denk bijvoorbeeld aan het:

  • Lezen van je websitecontent
  • Openen van je e-mails. 
  • Downloaden van je e-books. 
  • Inschrijven voor je nieuwsbrief.
  • Klikken op een CTA.

Tegelijkertijd bepaalt de tool hoe goed de leads bij je ideale klantprofiel passen. Hiervoor gebruikt de tool onder andere demografische leadkenmerken, die in je CRM-eigenschappen opgeslagen zijn. Zoals de leeftijd, functietitel, bedrijfsgrootte of jaarlijkse omzet. Welke demografische kenmerken dit zijn hangt natuurlijk van de soort leads af: B2B of B2C.

gelabelde lead scoredrempels in HubSpotDe scores worden berekend op basis van regels in scoregroepen. Maak je scores aan? Dan creëert HubSpot hiervoor score-eigenschappen in je contact- en bedrijfsrecords. Deze score eigenschappen gebruik je ook voor je andere HubSpot-tools. Zoals je lijsten, workflows en rapportages.

Voor iedere score kun je een drempel instellen. Hubspot markeert deze drempels met kleurtjes. Zodat je jouw records makkelijk op basis van scorewaarden kunt categoriseren. 

In het lead scoresysteem kon je altijd maximaal 100 punten toekennen. Vanaf nu bepaal je zelf wat de maximale lead score is. Met een maximum van 500 punten. Hierdoor zijn je mogelijkheden flexibeler. Voor deze update heb je een Marketing Hub Enterprise licentie nodig. 

Voor Marketing Hub Enterprise licenties zijn er ook nog gecombineerde AI-aangedreven lead scores. Hiermee kwalificeer je jouw records op basis van bepaalde betrokkenheids- en geschiktheidscriteria. Dit zijn gecombineerde scorewaardes van:

  • Het gedrag.
  • Demografische kenmerken.
  • De individuele betrokkenheid.
  • De geschiktheid.

Gecombineerde AI-aangedreven lead scores in HubSpotStel dat je deze criteria instelt:

  • Start: gekwalificeerde marketinglead (MQL).
  • Einde: gekwalificeerde verkooplead (SQL).
  • Periode: 30 dagen.

Artificial Intelligence identificeert dan alle contactpersonen, die de afgelopen 30 dagen van MQL naar SQL zijn overgegaan. Vervolgens kijkt het naar de kenmerken die overeenkomen. De AI-tool maakt hiermee inzichtelijk hoe groot de kans is dat je leads klanten worden. 

👉 TIP: Lees hier meer over lead scores:
Voorspellende lead scores met AI: worden jouw leads klanten?
Hoe werkt HubSpot Lead Scoring?

3. Koppel je marketingcampagnes aan je nieuwe formulieren

Gebruik je formulieren die met de nieuwe Formulierentool gemaakt zijn? Dan kun je daar nu ook je marketingcampagnes aan koppelen. Zodat je meer inzicht in de conversieresultaten van je marketingcampagnes krijgt. Deze mooie update geldt voor alle Marketing Hub Pro+ licenties.

Voeg je een voortgangsbalk aan je nieuwe formulieren toe? Dan zien je websitebezoekers hoeveel ze al ingevuld hebben. En hoeveel ze nog moeten invullen om je formulieren te voltooien. Deze update is beschikbaar voor Marketing Hub Starter+ abonnementen.

4. Voeg sequences aan je marketingcampagnes toe

Sale sequences aan je marketingcampagnes toevoegen met HubSpotMet de sequencetool verstuur je reeksen met gerichte en getimende e-mails naar je contacten toe. Daarnaast maak je er geautomatiseerd taken mee aan. Zo weet je precies wanneer het tijd is om je contacten op te volgen. Reageert een contactpersoon op je e-mail? Of boekt hij of zij een vergadering? Dan beëindigt de reeks automatisch.

Heb je naast je Marketing Hub Pro+ licentie ook een Sales Hub Pro+ licentie? Dan voeg je nu eenvoudig sequences aan je marketingcampagnes toe. Zodat je jouw warme leads er dus automatisch voor inschrijft. Een mooie manier om de taken van marketing en sales beter op elkaar af te stemmen!

👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
Ontdek hoe je jouw verkoop met sales sequences optimaliseert.
Processen automatiseren: wanneer gebruik je workflows & sequences?

5. Verschillende verbeteringen voor de Microsoft Teams-integratie

HubSpot bevat nieuwe standaard workflows, waarmee contactpersonen zich voor Microsoft Teams-webinars registreren. Hiermee segmenteer je jouw HubSpot-contacten op basis van contactgegevens. En schrijf je mensen in op basis van ingevulde formuliergegevens. Voor deze update heb je een HubSpot Pro+ licentie nodig. Voor Zoom-integraties bestond deze mogelijkheid er al.

Gebruik je Microsoft Teams Phone? Dan kun je telefoongesprekken nu automatisch loggen in de bijbehorende CRM-records. Daarnaast profiteer je vanuit HubSpot van functies als:

  • Click-to-call
  • Directe routering naar contactrecords voor inkomende oproepen.

Deze update is op alle hubs en niveaus van toepassing. Maar je moet wel een Microsoft Teams-integratie met ‘Volledige Installatie’ hebben.

Tenslotte verbind je nu ook je HubSpot-tickets met Microsoft Teams. Zodat je jouw tickets vanuit Microsoft Teams kunt bekijken, raadplegen en beantwoorden. Je hoeft dus niet meer tussen HubSpot en Microsoft Teams te schakelen.

6. Bewerkmachtigingen voor blogauteurs

Alleen geautoriseerde CRM-gebruikers kunnen nog auteursinformatie aanpassen. Zoals het aanmaken en bewerken van blogauteurs. Deze update geldt voor alle hubs en niveaus.

7. Regelitems voor in de productbibliotheek 

Creëer je een aanbieding, abonnement, offerte of deal? Dan kun je specifieke regelitems daaruit in je productbibliotheek opslaan. Zodat je ze in de toekomst makkelijker kunt hergebruiken. Met alle Sales Hub licenties profiteer je van deze update.

8. Op vaardigheden gebaseerde ticketroutering voor live chat 

Op vaardigheden gebaseerde ticketroutering voor live chat in HubSpot

Met deze update koppel je binnenkomende live chat-vragen snel met regels aan de juiste klantenservice medewerkers. Waardoor je de problemen van deze klanten efficiënter oppakt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan specifieke kennis. Aan de talen die je medewerkers spreken. En welk niveau zij daarin hebben.

Voor deze update hebben je klantenservice medewerkers een Enterprise licentie met een betaalde Service Seat nodig. Daarnaast moeten zij gebruik maken van de Helpdesktool.

👉 TIP: Met regelprestaties vergelijk je de skill-based ticket-werkvoorraad van je teams. Zo krijg je bijvoorbeeld inzicht in hoeveel klachten je medewerkers oplossen. Hier lees je meer over de Helpdesktool: Service Hub: software voor je klantenservice én customer success.

9. Voorwaardelijke SLA-regels & tickets splitsen in de Helpdesktool

Heeft je organisatie allerlei Service Level Agreements (SLA’s) afgesproken? Dan vind je deze update vast heel erg handig. Met je voorwaardelijke SLA-regels stem je namelijk je responstijden op ticketeigenschappen en de bijbehorende objecten af.

Je voorwaardelijke SLA-regels gebruik je bijvoorbeeld voor tickets die al een bepaalde periode openstaan. Of voor tickets van klanten die een hogere prioriteit hebben. Voor deze update heb je een Service Hub Enterprise abonnement nodig. Alleen je CRM-gebruikers met een betaalde Service Seat zien de SLA’s op hun tickets. Daarnaast moeten je tickets door aan je Helpdesktool verbonden kanalen zijn aangemaakt. 

Voortaan is het ook mogelijk om tickets te splitsen. Stel dat een klant een jaar geleden contact heeft opgenomen. Het probleem is opgelost en het ticket is gesloten. Maar de klant heropent het ticket met een nieuwe vraag. Bijvoorbeeld door op de oude e-mailwisseling te reageren. Dan maak je voor deze nieuwe vraag eenvoudig een nieuw ticket aan. Alle volgende berichten komen in het nieuwe ticket te staan. 

Met een Service Hub Pro+ licentie profiteer je van deze update.

10. Gepersonaliseerde pijplijnen in de Customer Success Workspace

De Customer Success Workspace (bèta) is ontwikkeld om je taken en activiteiten beter te managen. In 1 weergave zie je wat je als eerste moet oppakken. En alle informatie die je daarvoor nodig hebt is direct beschikbaar. Zo geeft de Workspace je onder andere een overzicht van:

  • Je openstaande taken. 
  • De accounts waar je eigenaar van bent.
  • Accounts met wijzigingen.

Daarnaast bevat de Workspace verschillende rapportages. Met nieuwe filters maak je nu gepersonaliseerde weergaven van je customer success-pijplijnen. Waardoor je jouw openstaande taken makkelijker prioriteert. De update is beschikbaar voor Service Hub Pro+ licenties.

11. Zoekfunctie in de Beltool

De Beltool bevat nu een zoekfunctie. Hiermee vind je jouw contacten op basis van hun:

  • Namen
  • E-mailadressen
  • Telefoonnummers
  • Bedrijfsnamen

Uiteraard kun je ze direct bellen als je ze gevonden hebt. Met een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie maak je gebruik van deze update.

12. Prijsverandering voor WhatsApp-berichten

Neemt een klant via WhatsApp contact op met je klantenservice? Dan heeft dat sinds 1 november 2024 geen consequenties meer voor je WhatsApp-gebruikerslimiet. Je uitgaande berichten hebben dat wel. Deze update geldt voor Service Hub Pro+ licenties.

13. Mobiele chatfunctie

Via je mobiele Android-app of iOS-app met klanten chatten. Dat kan voortaan met de nieuwe Mobile Chat SDK. Superfijn voor als je service issues mobiel wilt oplossen! Uiteraard moet je hiervoor wel over een Service Hub licentie beschikken.

14. Eigenschapsmachtigingen op veldniveau 

Wil je de toegang tot specifieke eigenschapsvelden vastleggen? Zodat niet iedereen de informatie daarvan kan zien of bewerken? Dan kan dat nu met machtigingen daarvoor. Als je tenminste over een Enterprise-licentie beschikt.

15. Registratie van e-mailantwoorden

Registratie van e-mail antwoorden in HubSpotSchakel je tijdens een e-mailwisseling vanuit een team-inbox naar persoonlijke e-mailcorrespondentie over? Dan worden je persoonlijke e-mails toch bij de bestaande e-mail discussie geregistreerd. Bijvoorbeeld 1-op-1 e-mails, die vanuit een CRM-record zijn verstuurd. En e-mails die met behulp van de HubSpot Sales Chrome-extensie zijn verzonden.

Het maakt dus niet zoveel meer uit welk e-mailadres je voor je e-mailantwoorden gebruikt. Uiteraard moet je persoonlijke e-mailaccount hiervoor wel aan HubSpot gekoppeld zijn. En moet het onderwerp van de e-mail hetzelfde blijven. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

16. Geplande updates voor je account

Op het tabblad ‘Gepland voor release’ vind je in een kalender met alle product updates die eraan komen. Van welke hubs en licenties je ook gebruik maakt.

17. Betere datuminformatie op je tijdlijnen

Gebruik je datum-eigenschappen of datum-tijd-eigenschappen? Dan geef je op je tijdlijnen nu deze informatie weer :

  • De tijd sinds vandaag.
  • De tijd tot vandaag.

Gebruik je jouw custom date-time-eigenschappen als personalisatietokens in workflows, seqences en snippets? Dan geven ze nu zowel de datum als de tijd weer. Zodat je jouw taken en deadlines nóg beter kunt managen. En de relevantie van je berichten duidelijker is.

Deze 2 updates zijn op alle hubs en niveaus van toepassing.

18. Standaard instellingen voor het loggen van activiteiten

Wil je alleen de meest relevante activiteiten in je CRM-records weergeven? Met standaardlogica configureer je nu het loggen van je activiteiten bij:

  • Contacten
  • Bedrijven
  • Deals
  • Tickets
  • Custom objecten

Je bepaalt dus zelf op welke CRM-records je de activiteiten wilt loggen. De regels stel je in op basis van:

  • De oorspronkelijke loglocatie
  • De soort activiteit
  • Bijbehorende CRM-records. 

De update geldt voor alle hubs en niveaus.

19. API voor het personaliseren van content & Campaign API

Er zijn 2 interessante nieuwe API's. De ene is voor het personaliseren van je websitecontent. De andere voor je marketingcampagnes. Voor de beide API's moet je over een Pro+ licentie beschikken.

Met de eerste API creëert je developmentteam website ervaringen op maat. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijke begroetingen met de namen van betrokken contacten. Of het tonen van content op basis van de lifecycle fasen van je websitebezoekers. En dat terwijl de laadsnelheid van je websitepagina’s even snel blijft. De API gebruikt hiervoor onder andere IP-adressen en de gegevens uit je contactrecords. 

Met de ‘Campaign API’ draag je informatie van je marketingcampagnes aan gekoppelde softwaresystemen over. 

20. Voorwaardelijke opmaak in tabellen

Voorwaardelijke opmaak in je HubSpot tabellen

Met je custom rapportages kun je nu de weergaven van je tabellen opmaken. Hiermee geef je bepaalde cellen geautomatiseerd kleurtjes. Je past bijvoorbeeld verschillende kleurtjes voor lage, gemiddelde en hoge waarden toe. Zodat belangrijke trends en patronen in je data eerder opvallen. 

Heb je vragen over deze updates of over HubSpot? Dan staan wij natuurlijk klaar om je daarmee te helpen.

Nieuwe call-to-action

 

Ontvang updates per email