HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Verlaag de werkdruk in je organisatie met HubSpot's Breeze AI Agents

Verlaag de werkdruk in je organisatie met HubSpot's Breeze AI Agents
7:23

Verlaag de werkdruk in je organisatie met HubSpots Breeze AI Agents

Is er een hoge werkdruk in je organisatie? En wil je snel efficiënter en productiever werken? Dan vind je de Breeze AI Agents van HubSpot vast geweldig. Geautomatiseerd nemen deze AI-tools je namelijk allerlei (tijdrovende) werkzaamheden uit handen. Zodat je de werkdruk verlaagt. Je medewerkers krijgen dus meer ruimte om te ademen. En kunnen andere taken oppakken, die maar blijven liggen.

Zo genereert de Content AI Agent landingspagina's, podcasts, case studies en blogs voor je. Waarbij je consistent de stem van je merk uitdraagt. En creëert de Social AI Agent complete sociale mediaberichten voor je. Gebaseerd op je marketingdoelen, doelgroep, brand voice en social media accounts. De Prospect Agent onderzoekt de beste verkoopstrategieën voor je prospects. En helpt je om de bijbehorende verkooptaken uit te voeren. Tenslotte beantwoordt de Customer Agent de vragen van je klanten met je websitecontent.

Hieronder zoom ik dieper op deze 4 Breeze AI Agents van HubSpot in.

1. Breeze Content AI Agent: tilt je content naar een hoger niveau

Breeze Content AI Agent van HubSpot
De Breeze Content AI Agent gaat een stapje verder dan de AI Content Assistant die je al kent. Deze AI-tool maakt namelijk boeiende content voor je. Net zoals de AI Content Assistant dat voor je doet. Maar met je eigen CRM-data als basis! De tools van je Content Hub zijn hiervoor de basis.

Kortom: content die supergoed bij je (toekomstige) klanten aansluit. Zodat je makkelijker websitebezoekers aantrekt en leads genereert.

Met de Breeze Content AI Agent een blogpost maken in HubSpot

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Blogs die bij je doelgroep passen: volledig afgestemd op specifieke SEO-keywords. De Content AI Agent brainstormt over onderwerpen, bedenkt titels, ontwerpt afbeeldingen. En schrijft vervolgens ook nog de tekst. 

  • Landingspagina’s: compleet met tekst, afbeeldingen, (bestaande) formulieren en afspraaklinks.

  • Podcasts: de AI-aangedreven podcastmaker genereert scripts, notities en het grafische ontwerp. Volledig afgestemd op jouw merkstem. Load je eigen audio bestanden op. Of neem in een paar klikken je eigen audiocontent op.

  • Case Studies: deze AI-tool zet razendsnel een overtuigende case study voor je in elkaar. Hiervoor gebruikt het relevante informatie uit je CRM-database. Zoals notities en transcripties van klantgesprekken.

2. Breeze Social Media Agent: verbetert je social media strategie met AI

Breeze Social Media Agent in HubSpot
De Breeze Social Media Agent analyseert je social performance, bedrijfsgegevens en andere marketinggegevens. Zodat je jouw social presence met je eigen CRM-gegevens verbetert.

Vervolgens bedenkt de AI-tool opvallende sociale posts, waarmee je de aandacht trekt. Bijvoorbeeld voor op LinkedIn, Facebook en Instagram. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat je merkboodschap consistent blijft.

Social mediaberichten plannen met HubSpot
Je ontvangt suggesties voor nieuwe social media posts. Die perfect bij je organisatie, doelgroep en merkidentiteit aansluiten. Met voorgestelde dagen en tijden waarop je deze berichten het beste kunt inplannen. Kortom: deze Breeze Agent maakt je social media strategie effectiever. 

👉 TIP: Plan je berichten met HubSpot's social media planner & kalender vooruit.

3. Breeze Prospect Agent: maakt het sluiten van deals makkelijker 

Breeze Prospecting Agent in HubSpot

De Breeze Prospect Agent stuurt je verkooppijplijn 24/7 aan. Identificeert en prioriteert je beste prospects. En neemt verschillende soorten salestaken van je over. Zo helpt de AI-tool je met zoeken naar nieuwe klanten. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is ideale bedrijven en contactpersonen markeren. AI identificeert daarna in je CRM-software de leads met de grootste slagingskans. 
 
De AI-tool onderzoekt ieder doelaccount en iedere contactpersoon. Zodat je een diepgaand inzicht van de zakelijke behoeften krijgt. En je jouw prospects zo gepersonaliseerd mogelijk kunt benaderen. Met een AI-gegenereerde e-mail natuurlijk, die de AI-tool moeiteloos voor je genereert. De Prospect Agent bouwt zelfs complete sequences voor je met AI. Met allerlei (gepersonaliseerde) e-mails en andere geautomatiseerde verkooptaken.  

👉 TIP: Meld je jouw contacten bij de Breeze Prospect Agent aan? Bekijk dan de door AI-gegenereerde e-mails, voordat ze verzonden worden. Ben je het eigenlijk altijd wel met de inhoud eens? Dan kun je de e-mails natuurlijk ook zonder jouw tussenkomst geautomatiseerd versturen. 

Je weet het als er een koopintentie is of als er relaties inactief zijn. Zodat je gelijk actie kunt ondernemen als dat nodig is. En zo verhoogt deze AI-tool je verkoopefficiëntie. Wat heb je als verkoper nog meer nodig? 

4. Breeze Customer Agent: vergroot de customer experience bij klantvragen

Breeze AI Customer Service Agent in HubSpot
De Customer Agent helpt je om het volume aan servicetickets bij te houden. Zo geeft de AI-chatbot 24/7 direct antwoord op klantvragen via je bedrijfswebsite. Handmatig chatflows voor je chatbot bouwen is niet meer nodig. Je geeft aan wanneer je AI-chatbot actief moet zijn. Wanneer er medewerkers aanwezig zijn. En wat de beschikbare capaciteit daarvan is. 

Daarna train je deze Breeze AI Agent met je kennisbank, URL’s, blogs en andere ondersteunende informatie. Waarmee het moeiteloos gepersonaliseerde antwoorden op veelvoorkomende problemen geeft. De Breeze Agent gebruikt uitsluitend de content die je hebt goedgekeurd. En citeert de informatie van je websitebronnen, zodat de output echt klopt.

Komt de AI-chatbot er niet uit? Dan verbindt het je klanten eenvoudig naar je menselijke vertegenwoordigers door. Zodat zij de taak van de AI-chatbot kunnen overnemen. En de AI-chatbot daadwerkelijk bijdraagt aan een betere customer experience. Daarnaast genereert deze geweldige AI-tool antwoorden voor klantgesprekken in je Helpdesktool of Conversations Inbox. Zodat je de openstaande servicetickets veel sneller wegwerkt.

👉 TIP: Volg de interacties realtime via je helpdesktool. En neem gesprekken zelf over als dat nodig is.

Dankzij de gedetailleerde statistieken heb je inzicht in de performance van je AI-chatbot. En ontdek je hoe je jouw klanttevredenheid verbetert. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aantal klantvragen, dat de AI-chatbot voor je oplost. Het aantal klantvragen dat aan medewerkers overgedragen wordt. En het sentiment van klanten, die door de AI-chatbot geholpen zijn. 

Statistieken van de Breeze AI Customer Service Agent in HubSpot

👉 LET OP: De Breeze AI Agents zijn nu nog in bèta. Op korte termijn worden ze voor iedereen beschikbaar. Bovendien komen er binnenkort nog meer AI Agents bij. Zoals de Campaign Agent en de Knowledge Base Agent.

👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen ook interessant?
➜ Breeze: de AI-motor van je HubSpot-platform.
➜ Breeze Copilot: HubSpot’s AI-assistent voor marketing, sales & service.

➜ Kom meer over je zakelijke leads te weten met gegevensverrijking.
➜ Ontdek de koopintentie van je (anonieme) B2B-websitebezoekers met AI.
➜ Productief en efficiënt verkopen met AI Guided Selling in de Sales Hub.

Met HubSpot's Breeze AI Agents de werkdruk in je organisatie verlagen

Kampt je organisatie met een (te) hoge werkdruk? En ben je benieuwd hoe HubSpot's Breeze AI Agents je een oplossing daarvoor bieden? Dan denken we graag met je mee tijdens een persoonlijk adviesgesprek.

Wil je eerst meer over de AI-tools van HubSpot leren? Download hieronder ons AI e-book, waarin we meer dan 25 AI-tools uitleggen.

Ontvang updates per email