HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot

Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot
9:18
Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot


Zoek je een gebruiksvriendelijke oplossing om je processen te stroomlijnen? Om snel klantgerichte content te genereren? Om je zoekmachineresultaten te optimaliseren? Om je conversiepercentages te vergroten? Om leads optimaal op te volgen? En om een uitstekende service te verlenen? Dan vind je de mogelijkheden van het all-in-1 klantenplatform van HubSpot vast geweldig. 

Ontdek de AI-aangedreven contentmarketing software van HubSpotDankzij de Content Hub creëer, beheer, verspreid en update je al je content vanaf 1 centrale plek. Stroomlijn je jouw marketing en communicatie processen. En monitor je de resultaten met robuuste rapportages. Zodat je razendsnel bijstuurt als dat nodig is.

Hieronder ontdek je hoe je jouw merkbeleving met de innovatieve AI-aangedreven contentmarketing software vergroot.

Wat is de Content Hub van HubSpot?

De Content Hub is de veelzijdige AI-aangedreven contentmarketing software van HubSpot. Waarmee je jouw (toekomstige) kopers dynamische en gepersonaliseerde content voorschotelt. Volledig afgestemd op hun persoonlijke interesses, behoeften en klantreis

Dankzij complete CRM-gegevens en krachtige analyses optimaliseer je jouw content eenvoudig. Zodat je doelgroep zich erin herkent, je de betrokkenheid vergroot en een fantastische merkbeleving opbouwt.

Nieuwe call-to-action

Verbeter je merkbeleving met deze 12 topfuncties van de Content Hub

1. Bouw je eigen bedrijfswebsite

Het CMS-systeem is bovenop het all-in-1 CRM-platform van HubSpot gebouwd. Je beschikt over alle tools om prachtige SEO-proof websites te bouwen en te beheren. 
Met de drag&drop editor bouw je in een handomdraai een succesvolle data-gedreven website. De CMS-software van HubSpot is ontworpen om websiteverkeer en leads te genereren. Waarmee je jouw bedrijf eenvoudig laat groeien.

2. AI Blog Writer

Schrijf in een paar seconden een boeiende blog met AI. Inclusief de titel, een metabeschrijving en bijpassende afbeeldingen. Of herschrijf je bestaande content in een split second. Je hoeft de teksten alleen maar te controleren en te finetunen met jouw merk. Deze tool bespaart je ongelofelijk veel tijd!

Je contacten consumeren informatie op verschillende manieren. Zet je jouw blog gelijk om in audio? Dan kunnen mensen je blog ook beluisteren. Voor slechthorenden is dat ook ontzettend fijn! Je kunt uit meerdere stemmen kiezen. Probeer het gerust uit. Bovenaan dit blog vind je de button om dit blog te beluisteren. 

👉 TIP: Met de AI Content Assistant zet je razendsnel SEO-proof websitecontent in elkaar. Inclusief titels, metadescriptions en afbeeldingen.

3. Landingspagina’s

Maak de mooiste dynamische landingspagina’s voor leadgeneratie. Ontwerp ze helemaal zelf met de gemakkelijke drag&drop editor. Gebruik handige voor conversie geoptimaliseerde landingspagina-sjablonen. Of laat HubSpot ArtificiaI Intelligence (AI) het werk voor je doen.

4. Brand Voice

Geneer snel de juiste content met AI. Volledig afgestemd op de stijl en toon van je organisatie. Zodat je de content maar minimaal hoeft te bewerken. De Brand Voice tool van HubSpot is speciaal ontwikkeld om een sterke merkidentiteit op te bouwen. 

5. Content Remix

Hergebruik je content met de Content Remix van HubSpot
Met de Content Remix creëer je binnen enkele minuten verschillende soorten content. Bijvoorbeeld nieuwe blogs, landingspagina’s, sociale posts, online advertenties en afbeeldingen. Wat je daarvoor nodig hebt? Slechts 1 blog!

6. Geïntegreerde SEO-tool

Voorbeeld SEO-aanbevelingen met AI van HubSpot (1)

Optimaliseer je websitepagina’s en blogs om beter in de zoekmachines te scoren. De AI-aangedreven SEO-tool geeft je allerlei waardevolle tips en inzichten. En helpt je om je content optimaal voor zoekmachines te structureren met topic clusters.

Op basis van relevantie, concurrentie en populariteit ontvang je onderwerpsuggesties. HubSpot gebruikt hiervoor onder andere de data van Semrush. Je beschikt over alle tools om je autoriteit in de zoekmachines te vergroten.

7. Hosting van video’s en podcasts

Of je nou een e-mail naar je prospects stuurt. Een klant persoonlijk helpt. Of een handleiding aan je kennisbank toevoegt. Video is een geweldige en persoonlijke manier om te communiceren en de sales te bevorderen. De videohostingtool van HubSpot is zeer intuïtief. Het is dan ook een makkie om er krachtige video’s mee te maken. 

Gebruik je de videohostingtool in combinatie met de Content Hub? Dan voeg je jouw video’s eenvoudig aan je website toe. Daarna volg je met je rapportages hoe ze presteren. HubSpot legt de weergavegegevens automatisch in je CRM-software vast. Deze informatie gebruik je om je leads (automatisch) op te volgen. Je weet precies hoe je video’s je leadconversie beïnvloeden. En wat er wel en niet werkt. 

Statistiek video views in HubSpot
👉 TIP: Voeg je met de Marketing Hub formulieren en CTA’s aan je video’s toe? Dan converteer je jouw kijkers wanneer ze het meest betrokken zijn. 

👉 TIP: Maak je ook gebruik van de andere hubs? Voeg je video’s dan ook aan je (geautomatiseerde) e-mails, chatflows, kennisbankartikelen, sociale media berichten en sales sequences toe. 

8. Abonnementen

Creëer met wachtwoorden beveiligde content voor abonnees. En bied je contacten informatie waarin zij zichzelf herkennen. Dankzij de lijstentool geef je alleen specifieke klantsegmenten toegang tot bepaalde informatie. 

Maak bijvoorbeeld veilige profielpagina’s voor je klanten. En publiceer hierop updates, die alleen voor deze specifieke klanten zichtbaar zijn. Zoals:

  • Recente aankoopinformatie
  • Geplande afspraken
  • Promoties
  • Exclusieve content, zoals online krantenberichten en tijdschriftartikelen

Of lok je lezers met een aantrekkelijke teaser. Als ze meer willen lezen dan moeten ze daarvoor inloggen. 

Komen er nieuwe klanten bij of gaan er klanten weg? Dan werkt het systeem de lijsten  automatisch voor je bij. Zonder plug-ins!

9. A/B Testing

Test varianten van je websitecontent met A/B-testen uit. En ontdek welke content het beste presteert. Experimenteer met kleuren, teksten, afbeeldingen, aanbiedingen en meer. En ga automatisch verder met de winnende content.

10. Robuuste analyses & rapportages

SEO Rapportages in HubSpot

Profiteer van de vele gebruiksvriendelijke en doorklikbare rapportages. Zodat je eenvoudig op de details inzoomt. En de juiste data-gedreven beslissingen neemt als dat nodig is. Je weet precies waar mensen naar zoeken. En hoe je content aan de zoekresultaten bijdraagt. 
 
👉 TIP: Integreer Google Search Console met HubSpot. En haal hiermee de gegevens van Google naar je klantenplatform. Gebruik je statistieken om te ontdekken wat wel en niet werkt. Bijvoorbeeld over het aantal vertoningen en de klikfrequentie.Afbeelding Chatspot

👉 TIP: Maak kennis met de mogelijkheden van Chatspot: de AI-aangedreven chatbot van HubSpot. En krijg fantastische realtime inzichten. 

11. Multi-language translations

Multi-language translations AI-tool van de Content Hub van HubSpot

Vertaal je websitecontent in meerdere talen met een speciale taalwisselmodule. Zodat je websitebezoekers eenvoudig hun voorkeurstaal kunnen selecteren. Bijvoorbeeld bij een bezoekje aan je kennisbank, landingspagina’s en blogs. 

Er zijn meer dan 30 talen beschikbaar. Van Nederlands, Engels, Frans en Duits tot Chinees, Tsjechisch en Turks. De AI-tool vertaalt zelfs talen, die je van rechts naar links leest. Zoals Arabisch en Herbreeuws. Met de Content Search-functie zoek je bovendien in verschillende talen naar je websitecontent. 

Een fantastische AI-tool voor organisaties, die in verschillende regio’s zakendoen. En voor bedrijven met een meertalig klantenbestand. 

12. Content Embedding

Content embedding in HubSpot

Personaliseer je externe website zónder complexe aanpassingen of migraties. Met dynamische contentblokken en talloze modules voor statische en dynamische inhoud. Profiteer zo van de kracht van HubSpot, terwijl je bijvoorbeeld je Wordpress-website aanhoudt. 

In HubSpot Smart CRM houd je bovendien automatisch alle prestatiestatistieken van je ingesloten content bij. Zoals klikken en ingevulde formulieren. En leg je contact- en bedrijfsinformatie eenvoudig vast. Gebruik je CRM-gegevens voor op maat gemaakte product aanbevelingen, leadformulieren, berichten, enquêtes, video’s en exclusieve aanbiedingen. En haal zo het maximale uit je externe website.

Content embedding is onderdeel van de Content Hub. Maar wil je bijvoorbeeld enquêtes of dynamische leadformulieren inzetten? Dan heb je daar functies van de andere hubs voor nodig.

👉 TIP: Leg de gegevens van je leads met slimme dynamische formulieren vast in je CRM-portaal. Wat vind je bijvoorbeeld van de dynamische pop-up formulieren? Die zich automatisch aan je websitebezoekers aanpassen. En alleen in bepaalde situaties tevoorschijn komen.

New call-to-action

Software voor contentmarketing, die met je organisatie meegroeit

Door AI slim in te zetten geef je veel werk uit handen. Of het nu om contentcreatie gaat. Het stroomlijnen van workflows. Of het uitvoeren van data-analyses. De krachtige AI-functies helpen je bij je productiviteit. En onthullen de meest waardevolle inzichten voor je. 

Enthousiast om je merkbeleving met HubSpot te verbeteren? Boek hieronder een vrijblijvende afspraak in mijn agenda. Dan laat ik je alle gave mogelijkheden van de Content Hub zien. 

Ontvang updates per email