Deel artikel
Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot
door Floris van Muijen op 24-4-24 11:45
Zoek je een gebruiksvriendelijke oplossing om je processen te stroomlijnen? Om snel klantgerichte content te genereren? Om je zoekmachineresultaten te optimaliseren? Om je conversiepercentages te vergroten? Om leads optimaal op te volgen? En om een uitstekende service te verlenen? Dan vind je de mogelijkheden van het all-in-1 klantenplatform van HubSpot vast geweldig.
Dankzij de Content Hub creëer, beheer, verspreid en update je al je content vanaf 1 centrale plek. Stroomlijn je jouw marketing en communicatie processen. En monitor je de resultaten met robuuste rapportages. Zodat je razendsnel bijstuurt als dat nodig is.
Hieronder ontdek je hoe je jouw merkbeleving met de innovatieve AI-aangedreven contentmarketing software vergroot.
Wat is de Content Hub van HubSpot?
De Content Hub is de veelzijdige AI-aangedreven contentmarketing software van HubSpot. Waarmee je jouw (toekomstige) kopers dynamische en gepersonaliseerde content voorschotelt. Volledig afgestemd op hun persoonlijke interesses, behoeften en klantreis.
Dankzij complete CRM-gegevens en krachtige analyses optimaliseer je jouw content eenvoudig. Zodat je doelgroep zich erin herkent, je de betrokkenheid vergroot en een fantastische merkbeleving opbouwt.
Verbeter je merkbeleving met deze 12 topfuncties van de Content Hub
1. Bouw je eigen bedrijfswebsite
Het CMS-systeem is bovenop het all-in-1 CRM-platform van HubSpot gebouwd. Je beschikt over alle tools om prachtige SEO-proof websites te bouwen en te beheren.
Met de drag&drop editor bouw je in een handomdraai een succesvolle data-gedreven website. De CMS-software van HubSpot is ontworpen om websiteverkeer en leads te genereren. Waarmee je jouw bedrijf eenvoudig laat groeien.
2. AI Blog Writer
Schrijf in een paar seconden een boeiende blog met AI. Inclusief de titel, een metabeschrijving en bijpassende afbeeldingen. Of herschrijf je bestaande content in een split second. Je hoeft de teksten alleen maar te controleren en te finetunen met jouw merk. Deze tool bespaart je ongelofelijk veel tijd!
Je contacten consumeren informatie op verschillende manieren. Zet je jouw blog gelijk om in audio? Dan kunnen mensen je blog ook beluisteren. Voor slechtzienden is dat ook ontzettend fijn! Je kunt uit meerdere stemmen kiezen. Probeer het gerust uit. Bovenaan dit blog vind je de button om dit blog te beluisteren.
👉 TIP: Met de AI Content Assistant zet je razendsnel SEO-proof websitecontent in elkaar. Inclusief titels, metadescriptions en afbeeldingen.
3. Landingspagina’s
Maak de mooiste dynamische landingspagina’s voor leadgeneratie. Ontwerp ze helemaal zelf met de gemakkelijke drag&drop editor. Gebruik handige voor conversie geoptimaliseerde landingspagina-sjablonen. Of laat HubSpot ArtificiaI Intelligence (AI) het werk voor je doen.
4. Brand Voice
Geneer snel de juiste content met AI. Volledig afgestemd op de stijl en toon van je organisatie. Zodat je de content maar minimaal hoeft te bewerken. De Brand Voice tool van HubSpot is speciaal ontwikkeld om een sterke merkidentiteit op te bouwen.
5. Content Remix
Met de Content Remix creëer je binnen enkele minuten verschillende soorten content. Bijvoorbeeld nieuwe blogs, landingspagina’s, sociale posts, online advertenties en afbeeldingen. Wat je daarvoor nodig hebt? Slechts 1 blog!
6. Geïntegreerde SEO-tool
Optimaliseer je websitepagina’s en blogs om beter in de zoekmachines te scoren. De AI-aangedreven SEO-tool geeft je allerlei waardevolle tips en inzichten. En helpt je om je content optimaal voor zoekmachines te structureren met topic clusters.
Op basis van relevantie, concurrentie en populariteit ontvang je onderwerpsuggesties. HubSpot gebruikt hiervoor onder andere de data van Semrush. Je beschikt over alle tools om je autoriteit in de zoekmachines te vergroten.
7. Hosting van video’s en podcasts
Of je nou een e-mail naar je prospects stuurt. Een klant persoonlijk helpt. Of een handleiding aan je kennisbank toevoegt. Video is een geweldige en persoonlijke manier om te communiceren en de sales te bevorderen. De videohostingtool van HubSpot is zeer intuïtief. Het is dan ook een makkie om er krachtige video’s mee te maken. Dankzij HubSpot Audio AI heb je jouw podcasts bovendien razendsnel live.
Gebruik je de videohostingtool in combinatie met de Content Hub? Dan voeg je jouw video’s eenvoudig aan je website toe. Daarna volg je met je rapportages hoe ze presteren. HubSpot legt de weergavegegevens automatisch in je CRM-software vast. Deze informatie gebruik je om je leads (automatisch) op te volgen. Je weet precies hoe je video’s je leadconversie beïnvloeden. En wat er wel en niet werkt.
👉 TIP: Voeg je met de Marketing Hub formulieren en CTA’s aan je video’s toe? Dan converteer je jouw kijkers wanneer ze het meest betrokken zijn.
👉 TIP: Maak je ook gebruik van de andere hubs? Voeg je video’s dan ook aan je (geautomatiseerde) e-mails, chatflows, kennisbankartikelen, sociale media berichten en sales sequences toe.
8. Abonnementen
Creëer met wachtwoorden beveiligde content voor abonnees. En bied je contacten informatie waarin zij zichzelf herkennen. Dankzij de lijstentool geef je alleen specifieke klantsegmenten toegang tot bepaalde informatie.
Maak bijvoorbeeld veilige profielpagina’s voor je klanten. En publiceer hierop updates, die alleen voor deze specifieke klanten zichtbaar zijn. Zoals:
- Recente aankoopinformatie
- Geplande afspraken
- Promoties
- Exclusieve content, zoals online krantenberichten en tijdschriftartikelen
Of lok je lezers met een aantrekkelijke teaser. Als ze meer willen lezen dan moeten ze daarvoor inloggen.
Komen er nieuwe klanten bij of gaan er klanten weg? Dan werkt het systeem de lijsten automatisch voor je bij. Zonder plug-ins!
9. A/B Testing
Test varianten van je websitecontent met A/B-testen uit. En ontdek welke content het beste presteert. Experimenteer met kleuren, teksten, afbeeldingen, aanbiedingen en meer. En ga automatisch verder met de winnende content.
10. Robuuste analyses & rapportages
Profiteer van de vele gebruiksvriendelijke en doorklikbare rapportages. Zodat je eenvoudig op de details inzoomt. En de juiste data-gedreven beslissingen neemt als dat nodig is. Je weet precies waar mensen naar zoeken. En hoe je content aan de zoekresultaten bijdraagt.
👉 TIP: Integreer Google Search Console met HubSpot. En haal hiermee de gegevens van Google naar je klantenplatform. Gebruik je statistieken om te ontdekken wat wel en niet werkt. Bijvoorbeeld over het aantal vertoningen en de klikfrequentie.
👉 TIP: Maak kennis met de mogelijkheden van Chatspot: de AI-aangedreven chatbot van HubSpot. En krijg fantastische realtime inzichten.
11. Multi-language translations
Vertaal je websitecontent in meerdere talen met een speciale taalwisselmodule. Zodat je websitebezoekers eenvoudig hun voorkeurstaal kunnen selecteren. Bijvoorbeeld bij een bezoekje aan je kennisbank, landingspagina’s en blogs.
Er zijn meer dan 30 talen beschikbaar. Van Nederlands, Engels, Frans en Duits tot Chinees, Tsjechisch en Turks. De AI-tool vertaalt zelfs talen, die je van rechts naar links leest. Zoals Arabisch en Herbreeuws. Met de Content Search-functie zoek je bovendien in verschillende talen naar je websitecontent.
Een fantastische AI-tool voor organisaties, die in verschillende regio’s zakendoen. En voor bedrijven met een meertalig klantenbestand.
12. Content Embedding
Personaliseer je externe website zónder complexe aanpassingen of migraties. Met dynamische contentblokken en talloze modules voor statische en dynamische inhoud. Profiteer zo van de kracht van HubSpot, terwijl je bijvoorbeeld je Wordpress-website aanhoudt.
In HubSpot Smart CRM houd je bovendien automatisch alle prestatiestatistieken van je ingesloten content bij. Zoals klikken en ingevulde formulieren. En leg je contact- en bedrijfsinformatie eenvoudig vast. Gebruik je CRM-gegevens voor op maat gemaakte product aanbevelingen, leadformulieren, berichten, enquêtes, video’s en exclusieve aanbiedingen. En haal zo het maximale uit je externe website.
Content embedding is onderdeel van de Content Hub. Maar wil je bijvoorbeeld enquêtes of dynamische leadformulieren inzetten? Dan heb je daar functies van de andere hubs voor nodig.
👉 TIP: Leg de gegevens van je leads met slimme dynamische formulieren vast in je CRM-portaal. Wat vind je bijvoorbeeld van de dynamische pop-up formulieren? Die zich automatisch aan je websitebezoekers aanpassen. En alleen in bepaalde situaties tevoorschijn komen.
Software voor contentmarketing, die met je organisatie meegroeit
Door AI slim in te zetten geef je veel werk uit handen. Of het nu om contentcreatie gaat. Het stroomlijnen van workflows. Of het uitvoeren van data-analyses. De krachtige AI-functies helpen je bij je productiviteit. En onthullen de meest waardevolle inzichten voor je.
Enthousiast om je merkbeleving met HubSpot te verbeteren? Boek hieronder een vrijblijvende afspraak in mijn agenda. Dan laat ik je alle gave mogelijkheden van de Content Hub zien.
Deel artikel
- december 2024 (6)
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)