HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Creëer een sterke merkidentiteit met Brand Voice van HubSpot

Creëer een sterke merkidentiteit met Brand Voice van HubSpot
5:23

Creëer een sterke merkidentiteit met Brand Voice van HubSpot

Een grote hoeveelheid SEO-proof content helpt je om online goed zichtbaar te zijn. Zodat je snel gevonden wordt en top-of-mind bij je doelgroep blijft.

Blijf top-of-mind dankzij de Brand Voice tool van HubSpotAI helpt je om meer relevante content te maken. Maar hoe behoud je daarmee nou jouw merkidentiteit? En hoe zorg je ervoor dat de stijl en toon van al je content consistent blijft? Met consistente content bouw je namelijk een gevoel van vertrouwen bij je doelgroep op. Waardoor je (toekomstige) kopers zich meer betrokken voelen.  

Met Brand Voice van HubSpot creëer je eenvoudig AI-content, die bij je merk aansluit. Zoals blogs, e-mails, sociale media posts en meer. Laten we er eens wat dieper op inzoomen.

Waarom is een sterke merkidentiteit belangrijk?

Stel dat je een nieuwe autoverzekering, zonnepanelen of een koelkast koopt. Kies je dan lukraak voor de goedkoopste deal? Of verdiep je je eerst in een merk en/of een leverancier, voordat je iets afneemt? Voor de meeste consumenten geldt het laatste. 

En hoe voel jij je als je financiële instelling ineens in wapens gaat beleggen? Of om meer geld voor jouw bankproducten gaat vragen? Of als de prijs voor een nieuwe airconditioning ineens heel erg daalt. Terwijl je er net vorige maand 1 voor een hoog bedrag aangeschaft hebt. Hoe reageer je dan?  

Net zoals jij houden veel mensen merken in de gaten. Zij kopen graag bij merken, die bij hun eigen overtuigingen en waarden aansluiten. En daarom is het als bedrijf belangrijk om betrouwbaar over te komen. Je hebt daarvoor een sterke merkidentiteit nodig. Waarmee je consistente boodschappen, acties en overtuigingen uitdraagt en loyaliteit creëert.

Nieuwe call-to-action

Wat is een brand voice?

Een brand voice (merkstem) is de persoonlijkheid van je merk. Deze persoonlijkheid verweef je in al je communicatie. Je kunt het als een soort leidraad zien. Waarmee je bepaalt wat je moet zeggen en hoe je dat moet doen.

Vertrouwen door een sterke merkidentiteit en brand voiceJe brand voice helpt je om een vertrouwensrelatie op te bouwen. Je laat je klanten ermee zien wat ze van jouw organisatie kunnen verwachten. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van je producten en de service die je levert.

Je brand voice is uniek en bevat de belangrijkste waarden van je bedrijf. Met een goede brand voice onderscheid je je van je concurrenten. Het resoneert met je doelgroep en klinkt overal hetzelfde. Van de content op je website tot je blogs, (online) advertenties en sociale media berichten

3 Voordelen van de Brand Voice tool van HubSpot

De Brand Voice tool van HubSpot helpt je om een merkidentiteit op te bouwen. Hoe? Je voert bestaande content met je merkidentiteit in. De AI-aangedreven tool analyseert dit. Vervolgens legt het jouw unieke stijl en toon vast. Met deze brand voice genereert de AI-tool vervolgens content in jouw gewenste stijl. Het enige wat je nu nog nodig hebt is de opdracht ‘Brand Voice toepassen’. Supermakkelijk!

Dit zijn 3 belangrijke voordelen van de Brand Voice-functie van HubSpot.

Voordeel 1: Je creëert overal consistente content: wie het ook maakt

Om je doelgroep te bereiken moet je online goed zichtbaar zijn. Hoe meer relevante content er online staat hoe beter. Maar als je met een contentteam werkt gebruikt ieder teamlid zijn of haar eigen contentstijl.

Dankzij Brand Voice train je jouw AI-aangedreven Content Assistent om je unieke merkstem te behouden. De output van de tool gebruik je voor al je marketinguitingen. Zodat je continu de juiste aandacht van je toekomstige kopers trekt. Wie de content ook maakt. 

👉 TIP: Dit is ook handig voor als je met freelancers werkt, die je merk niet zo goed kennen.

Voordeel 2: Je publiceert AI-content die je doelgroep aanspreekt

Met de AI-tool maak je efficiënt content die je lezers boeit en je merkloyaliteit bevordert. Kortom, content waarmee je klantverbindingen stimuleert. En waarmee je aan een sterk merk bouwt. 

Voordeel 3: Je vergroot je productiviteit 

Een goede en consistente online zichtbaarheid is belangrijk voor je merkidentiteit. HubSpot helpt je om je brand voice effectief in je content te verwerken. Zodat je de bewerkingstijd verkort. En je makkelijk en snel nieuwe content genereert. Die ook nog eens perfect aansluit bij wat jouw organisatie wil uitdragen.
 
👉 Let op: Brand Voice is nu nog in bèta. Voor blogs, sociale media posts en e-mailcontent is de tool in het Engels beschikbaar. HubSpot breidt de mogelijkheden spoedig verder voor je uit. In de toekomst is het zelfs mogelijk om tussen verschillende brand voices te schakelen!

Brand Voice als onderdeel van de Content Hub van HubSpot

Brand Voice is 1 van de vele AI-aangedreven marketingtools van de Content Hub van HubSpot. Ben je benieuwd welke gave tools er nog meer zijn? We vertellen je erover in deze artikelen:
Bouw je eigen data-gedreven bedrijfswebsite met het CMS van HubSpot. 
Content Remix van HubSpot: slim en snel je content hergebruiken met AI.
Hoe maak je effectieve landingspagina’s voor leadgeneratie met AI?
Hoe je supersnel blogs maakt met HubSpots nieuwe AI Content Assistant.
Een A/B-test: waarom is dat nuttig?
 
Wil je Brand Voice en andere (AI-aangedreven) tools van de Content Hub zien? Of meer over het complete klantenportaal van HubSpot weten? Plan hieronder gerust een afspraak in mijn agenda. Ik laat je de mogelijkheden graag zien.

Ontvang updates per email