Deel artikel
Creëer een sterke merkidentiteit met Brand Voice van HubSpot
door Floris van Muijen op 23-4-24 15:25
Een grote hoeveelheid SEO-proof content helpt je om online goed zichtbaar te zijn. Zodat je snel gevonden wordt en top-of-mind bij je doelgroep blijft.
AI helpt je om meer relevante content te maken. Maar hoe behoud je daarmee nou jouw merkidentiteit? En hoe zorg je ervoor dat de stijl en toon van al je content consistent blijft? Met consistente content bouw je namelijk een gevoel van vertrouwen bij je doelgroep op. Waardoor je (toekomstige) kopers zich meer betrokken voelen.
Met Brand Voice van HubSpot creëer je eenvoudig AI-content, die bij je merk aansluit. Zoals blogs, e-mails, sociale media posts en meer. Laten we er eens wat dieper op inzoomen.
Waarom is een sterke merkidentiteit belangrijk?
Stel dat je een nieuwe autoverzekering, zonnepanelen of een koelkast koopt. Kies je dan lukraak voor de goedkoopste deal? Of verdiep je je eerst in een merk en/of een leverancier, voordat je iets afneemt? Voor de meeste consumenten geldt het laatste.
En hoe voel jij je als je financiële instelling ineens in wapens gaat beleggen? Of om meer geld voor jouw bankproducten gaat vragen? Of als de prijs voor een nieuwe airconditioning ineens heel erg daalt. Terwijl je er net vorige maand 1 voor een hoog bedrag aangeschaft hebt. Hoe reageer je dan?
Net zoals jij houden veel mensen merken in de gaten. Zij kopen graag bij merken, die bij hun eigen overtuigingen en waarden aansluiten. En daarom is het als bedrijf belangrijk om betrouwbaar over te komen. Je hebt daarvoor een sterke merkidentiteit nodig. Waarmee je consistente boodschappen, acties en overtuigingen uitdraagt en loyaliteit creëert.
Wat is een brand voice?
Een brand voice (merkstem) is de persoonlijkheid van je merk. Deze persoonlijkheid verweef je in al je communicatie. Je kunt het als een soort leidraad zien. Waarmee je bepaalt wat je moet zeggen en hoe je dat moet doen.
Je brand voice helpt je om een vertrouwensrelatie op te bouwen. Je laat je klanten ermee zien wat ze van jouw organisatie kunnen verwachten. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van je producten en de service die je levert.
Je brand voice is uniek en bevat de belangrijkste waarden van je bedrijf. Met een goede brand voice onderscheid je je van je concurrenten. Het resoneert met je doelgroep en klinkt overal hetzelfde. Van de content op je website tot je blogs, (online) advertenties en sociale media berichten.
3 Voordelen van de Brand Voice tool van HubSpot
De Brand Voice tool van HubSpot helpt je om een merkidentiteit op te bouwen. Hoe? Je voert bestaande content met je merkidentiteit in. De AI-aangedreven tool analyseert dit. Vervolgens legt het jouw unieke stijl en toon vast. Met deze brand voice genereert de AI-tool vervolgens content in jouw gewenste stijl. Het enige wat je nu nog nodig hebt is de opdracht ‘Brand Voice toepassen’. Supermakkelijk!
Dit zijn 3 belangrijke voordelen van de Brand Voice-functie van HubSpot.
Voordeel 1: Je creëert overal consistente content: wie het ook maakt
Om je doelgroep te bereiken moet je online goed zichtbaar zijn. Hoe meer relevante content er online staat hoe beter. Maar als je met een contentteam werkt gebruikt ieder teamlid zijn of haar eigen contentstijl.
Dankzij Brand Voice train je jouw AI-aangedreven Content Assistent om je unieke merkstem te behouden. De output van de tool gebruik je voor al je marketinguitingen. Zodat je continu de juiste aandacht van je toekomstige kopers trekt. Wie de content ook maakt.
👉 TIP: Dit is ook handig voor als je met freelancers werkt, die je merk niet zo goed kennen.
Voordeel 2: Je publiceert AI-content die je doelgroep aanspreekt
Met de AI-tool maak je efficiënt content die je lezers boeit en je merkloyaliteit bevordert. Kortom, content waarmee je klantverbindingen stimuleert. En waarmee je aan een sterk merk bouwt.
Voordeel 3: Je vergroot je productiviteit
Een goede en consistente online zichtbaarheid is belangrijk voor je merkidentiteit. HubSpot helpt je om je brand voice effectief in je content te verwerken. Zodat je de bewerkingstijd verkort. En je makkelijk en snel nieuwe content genereert. Die ook nog eens perfect aansluit bij wat jouw organisatie wil uitdragen.
👉 Let op: Brand Voice is nu nog in bèta. Voor blogs, sociale media posts en e-mailcontent is de tool in het Engels beschikbaar. HubSpot breidt de mogelijkheden spoedig verder voor je uit. In de toekomst is het zelfs mogelijk om tussen verschillende brand voices te schakelen!
Brand Voice als onderdeel van de Content Hub van HubSpot
Brand Voice is 1 van de vele AI-aangedreven marketingtools van de Content Hub van HubSpot. Ben je benieuwd welke gave tools er nog meer zijn? We vertellen je erover in deze artikelen:
➜ Bouw je eigen data-gedreven bedrijfswebsite met het CMS van HubSpot.
➜ Content Remix van HubSpot: slim en snel je content hergebruiken met AI.
➜ Hoe maak je effectieve landingspagina’s voor leadgeneratie met AI?
➜ Hoe je supersnel blogs maakt met HubSpots nieuwe AI Content Assistant.
➜ Een A/B-test: waarom is dat nuttig?
Wil je Brand Voice en andere (AI-aangedreven) tools van de Content Hub zien? Of meer over het complete klantenportaal van HubSpot weten? Plan hieronder gerust een afspraak in mijn agenda. Ik laat je de mogelijkheden graag zien.
Deel artikel
- oktober 2024 (5)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)