HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | december 2023

De laatste HubSpot updates december 2023

Ook in de laatste maand van dit jaar heeft HubSpot nog interessante updates doorgevoerd.

Wat vind je bijvoorbeeld van de AI blog generator? Waarbij de AI-tool binnen een paar klikken een compleet nieuw blog voor je schrijft.

En de updates aan de mobiele HubSpot app? Zodat je nu bijvoorbeeld ook in je app nieuwe vergaderingen maakt en bewerkt.

Dit zijn de beste HubSpot updates van december 2023:

1. Schrijf compleet nieuwe blogs met de AI blog generator.
2. Persoonlijke vermeldingen op LinkedIn.
3. Nieuwe workflow sjablonen bij de HubSpot Service Hub.
4. Workflows met webhooks activeren.
5. Nieuwe doelsjablonen.
6. Nieuwe plek voor je playbooks.
7. Meer opties met je Custom Report Builder.
8. Uitbreiding van het gecentraliseerde auditlogboek.
9. Meer mogelijkheden voor je lijsten.
10. Updates van de mobiele HubSpot app.
11. HubSpot App voor Zoom-meetings.
12. Tags in de opmerkingentool.

1. Schrijf compleet nieuwe blogs met de AI blog generator

Button in HubSpot om de Blog generator te activeren

Vertel de AI blog generator waar je blog over gaat.

Heb je een Marketing Hub of CMS Hub licentie? Dan schrijf je voortaan in 1x een compleet nieuw blog met de AI blog generator. Blogs die bij je doelgroep passen en zijn geoptimaliseerd voor SEO.

Je hoeft de AI-tool alleen maar te vertellen waar je blog over gaat. In een paar seconden ontvang je onderwerpen en een bijpassende pagina indeling. Met daarnaast zelfs het zoekvolume op basis van Semrush-gegevens. Én de moeilijkheidsgraad om met jouw tekst in Google te scoren.

Met de AI Content Assisant van HubSpot een titel voor je blog selecteren
Zie je de inhoud wel zitten? Dan laat je de content generator jouw blog genereren.  Probeer het gerust uit. Het is supermakkelijk en je zult versteld staan van het resultaat!

Blog genereren met de blog generator in HubSpot
Je kunt ook nog steeds AI-content vanuit je contenttools in HubSpot maken. Hier vind je daar meer informatie over:
Ken je de nieuwe OpenAI Content Assistant van HubSpot al?
Hoe je supersnel blogs maakt met HubSpots nieuwe AI Content Assistant.

👉 TIP: Bouw je een nieuwe website met de HubSpot CMS Hub? En importeer je daarbij websitepagina’s van je oude website? Dan importeer je voortaan ook je websitenavigatie. Als je dat wilt natuurlijk.

2. Persoonlijke vermeldingen op LinkedIn

HubSpot bevat een handige social media planner & kalender. Wij gebruiken de tool graag om onze sociale media berichten vooruit te plannen.

Maar het was hiermee nooit mogelijk om persoonlijke @vermeldingen in LinkedIn-berichten op te nemen. Bijvoorbeeld @florisvanmuijen en @martijnrijnders. Gelukkig heeft HubSpot dat nu aangepast.

Ook op Instagram is het nu mogelijk om Instagram-profielen te taggen.

Voor deze updates heb je een Marketing Hub Pro+ licentie nodig.

👉 TIP: Gebruik je de HubSpot-tools nog niet voor LinkedIn? Hier vind je er meer informatie over:
Populaire HubSpot integraties.
Ken je de nieuwe OpenAI Content Assistant van HubSpot al?
Waarom is integratie tussen LinkedIn en HubSpot belangrijk?
Advertentietool voor online adverteren op Google, LinkedIn & Facebook.
3 Redenen om HubSpot met LinkedIn Sales Navigator te integreren.

3. Nieuwe workflow sjablonen bij de HubSpot Service Hub

In je sjabloonbibliotheek vind je 4 gloednieuwe sjablonen voor je workflows

  • Help de eigenaren van servicetickets om zich aan de SLA’s te houden (Service Level Agreements).
  • Prioriteer je servicetickets.
  • Maak taken aan op basis van de servicetickets.
  • Wijs servicetickets aan eigenaren toe.

Om de nieuwe workflow sjablonen te gebruiken heb je een Service Hub Pro+ licentie nodig.

👉 TIP: Hier vertellen we je hoe het ticketsysteem werkt: ➜ 6 Voordelen van HubSpots online ticketsysteem voor je klantenservice.

4. Workflows met webhooks activeren

Heb je een Operations Hub Pro+ licentie? Dan kun je jouw op contact gebaseerde workflows vanaf nu met webhooks activeren. 

Hoe dit werkt? Met webhook-triggers haal je eerst gegevens uit de systemen van derden op. Komt een contactpersoon in jouw HubSpot-portaal overeen? Dan activeert je workflow in HubSpot automatisch.

Je kunt hier maximaal 10 unieke webhook gebeurtenissen voor aanmaken.

Voorbeelden van andere workflow-triggers in HubSpot zijn:

  • Een record dat aan bepaalde criteria voldoet. Bijvoorbeeld een contactpersoon van 55+ die in Amsterdam woont. Of deals met meer korting dan 10%.
  • Downloads van je website (ingestuurde formulieren).
  • Chatflows van live chatgesprekken.
  • Activiteiten en afspraken, die in je records zijn vastgelegd. Zoals meetings, taken, notities, telefoongesprekken en 1-op-1 e-mails. 
  • Feedbackinformatie op basis van enquêtes.
  • E-mail marketing activiteiten. Zoals openen van e-mails, klikken op linkjes in e-mails en afmelden voor e-mails. 

Nieuwe call-to-action

5. Nieuwe doelsjablonen

Gebruik je doelsjablonen om doelen te maken, toe te wijzen en te meten? Neem dan snel een kijkje in de bibliotheek voor doelsjablonen. Deze zijn eraan toegevoegd:

  Sales Hub Pro+ Service Hub Pro+
Gemaakte deals  
Gevoerde gesprekken  
Geboekte vergaderingen  
Gemiddelde oplostijd van servicetickets    
Gemiddelde responstijd van servicetickets    
Afgesloten servicetickets  


6. Nieuwe plek voor je playbooks

Tot nu waren je playbooks alleen aan de zijkant van je records beschikbaar. Dankzij een nieuwe CRM-kaart plaats je ze nu ook in het midden van je records. Tenminste áls je een Sales of Service Hub Pro+ licentie hebt.
 
👉 TIP: Hier ontdek je meer over playbooks: ➜ Wat zijn playbooks in HubSpot en waarvoor gebruik je ze?

7. Meer opties met je Custom Report Builder

Gebruik je custom rapportages? Dan zijn je mogelijkheden wat uitgebreider geworden:

  1. Voeg specifieke valuta’s en percentages aan je rapportages toe.
  2. Gebruik getallen met 2 decimalen.
  3. Neem negatieve getallen op. 

Hier heb je wel een Pro+ abonnement voor nodig.

👉 TIP: Misschien vind je deze informatie interessant? Welke grafieken en tabellen gebruik je voor je rapportages in HubSpot?

8. Uitbreiding van het gecentraliseerde auditlogboek

Als superbeheerder wil je wel eens weten wie iets gewijzigd of aangepast heeft. Zoals het aanpassen van je ticketpijplijn. Het aanmaken, wijzigen of verwijderen van lijsten. Of het verwijderen van een dealfase. 

Ook wil je het waarschijnlijk weten als iemand aan de instellingen heeft gezeten. Bijvoorbeeld voor het automatisch koppelen van bedrijven en contactpersonen. En de instellingen voor de nieuwe AI Content Assistant.

Veel van deze handelingen vind je nu in het centrale auditlogboek. Tenminste als je een Enterprise abonnement hebt. Ook kun je nu vanuit het gecentraliseerde auditlogboek met andere account-gebruikers te communiceren.

9. Meer mogelijkheden voor je lijsten

Je mogelijkheden voor je lijsten zijn wat uitgebreid. Zo selecteer je nu in bulk records voor je nieuwe statische lijsten. Bijvoorbeeld van je contacten, bedrijven, deals of aangepaste objecten. En kun je vanaf nu een beschrijving aan je lijsten toevoegen. Deze update geldt voor alle hubs en alle licenties.

Nieuwe call-to-action


10. Updates van de mobiele HubSpot app

Dit zijn de belangrijkste wijzigingen van de mobiele HubSpot app:

  • Voer je een mobiele zoekopdracht uit? Dan zie je zonder limiet ieder relevant resultaat. 

  • Al je (gemiste) pushmeldingen vind je in het nieuwe mobiele meldingscentrum.

  • Maak en bewerk je geplande vergaderingen met de Google of Outlook agendasynchronisatie. 

Werk je met Android of iOS? Profiteer hier dan van! De mobiele updates zijn beschikbaar voor alle hubs en licenties. 

Heb je ook een Sales Hub Pro+ licentie? Dan vind je ook de verkoopprognoses van je pijplijnen op je Android of iOS telefoon.  

11. HubSpot App voor Zoom-meetings

Ontdek de mobiele HubSpot App voor je meetings in Zoom

Open je Zoom-vergaderingen voortaan eenvoudig vanuit de HubSpot App voor Zoom-meetings (Zoom App). Vanuit je live Zoom-meetings maak je direct contact met HubSpot.

Tijdens een vergadering bekijk je de records van de deelnemers. Lees je de informatie van de gekoppelde records. En maak je vanuit Zoom notities die je gelijk aan je gespreksrecords koppelt. 

In de Zoom Meeting Planner zie je al je historische en geplande vergaderingen. Ook bekijk je de gekoppelde contactrecords en aantekeningen eenvoudig vanuit de app.

Vanuit de app koppel je bovendien je nieuwe vergaderingen aan je records. En open je jouw playbooks (interactieve draaiboeken).

Uiteraard heb je hier wel een Zoom-account voor nodig. Daarnaast moet je de organisator van de vergadering zijn. 

❗️Let op: dit staat los van de Zoom-integratie met HubSpot!

12. Tags in de opmerkingentool

Maak je gebruik van de @opmerkingentool in HubSpot? Bijvoorbeeld om je blog door een collega te laten reviewen. Of om nog even een 2e paar ogen over je e-mailnieuwsbrief te laten gaan. Dan kon je al je collega’s taggen. Voortaan controleert HubSpot meteen of je getagde collega de juiste rechten heeft. Deze update is beschikbaar voor alle Pro+ klanten.

Wil je meer informatie over deze updates? Of heb je andere HubSpot-vragen? Neem dan hieronder contact op met onze servicedesk.

Nieuwe call-to-action

 

Lead management: zo ga je effectief met leads in de verkooptrechter om
Zet lead management effectief in en ga optimaal met de leads in je verkooptrechter om.

Lead management: zo ga je effectief met leads in de verkooptrechter om

26-4-24 11:22 7 min read
Effectief verkoopkansen managen met levenscyclussen & dealpijplijnen
Manage je verkoopkansen effectief met levenscyclussen & dealpijplijnen

Effectief verkoopkansen managen met levenscyclussen & dealpijplijnen

25-4-24 8:45 6 min read
Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot
Je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot vergroten.

Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot

24-4-24 11:45 6 min read

 

Ontvang updates per email