HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | april 2025

De laatste HubSpot updates | april 2025
13:33

De laatste HubSpot updates april 2025

Ongeveer een jaar geleden lanceerde HubSpot de Content Hub. Waarmee je allerlei soorten (AI-aangedreven) marketingcontent maakt en optimaliseert. Sindsdien zijn er  veel gave contentmogelijkheden bijgekomen. 

Dat deze contenttools erg krachtig zijn heeft Onderzoeksbureau Gartner ook gezien. HubSpot is namelijk benoemd tot leider contentmarketing platforms. Een prachtige erkenning voor de software waar we zo graag mee werken!

Ook deze maand zijn er weer veel mooie updates. Zo bevat de Content Hub nu bijvoorbeeld Brand Identity, AI-aangestuurde A/B-tests voor landingspagina's en remixen voor video clips. Hieronder vind je onze selectie met de mooiste updates van april 2025:

1. Brand Identity
2. AI-aangestuurde A/B-tests voor landingspagina's
3. Verbeteringen aan de Content Agent
4. Updates aan de podcasttool
5. Content Remix updates
6. Vernieuwde Wordpress-integratie
7. Authenticatie bij lidmaatschappen
8. Snelheid van je website volgen
9. Brand Voice met URL
10. Video-thumbnails in HubSpot
11. Pop-up CTA’s automatisch sluiten
12. Content Sync
13. Meer segmentatie opties voor lead & health scores
14. Offertes maken vanaf contact- en bedrijfsrecords
15. Verbeteringen van het ticketsysteem (in de Helpdesktool)
16. Naam van objecten aanpassen
17. Kleuren voor eigenschapsopties
18. 'Ongedaan maken' automatisch opgeslagen eigenschappen
19. ReCAPTCHA-scores op je formulieren
20. E-mail communicatie 
21. Agenda-integratie & afwezigheid
22. Beheer van je CRM-licenties
23. Installeren en verwijderen van apps
24. Wekelijkse samenvatting van product updates

1. Brand Identity

Deze nieuwe bètatool voor Content Hub Pro+ licenties verzamelt automatisch allerlei context over je merk. Zoals de stem en toon van je communicatie. Het profiel van je ideale klanten. Informatie over je producten. En nuttige inzichten over je concurrenten. 

Genereer je nu content met AI? Dan past de AI-bot deze informatie in je contentcreatie toe. Denk aan je blogs, landingspagina’s en case studies.  

2. AI-aangestuurde A/B-tests voor landingspagina's


De gewone A/B-tests ken je waarschijnlijk wel. Waarbij je test welke content beter werkt. Bijvoorbeeld een blauwe of een oranje CTA. Of een afbeelding met een man of een vrouw erop. Je bepaalt zelf welke content je vergelijkt.

Deze nieuwe bètafunctie voor Content Hub Pro+ licenties gaat een stap verder. Artificial Intelligence genereert namelijk automatisch A/B-contentvarianten voor je landingspagina's. Die je met 1 klik aan je B-test toevoegt. Waarna je dus met je originele content en de aanbevolen content A/B-tests uitvoert.

Uiteraard volg je de resultaten daarna makkelijk in je HubSpot-platform. Kortom: met deze mooie tool optimaliseer je jouw content makkelijker voor conversie.

👉 TIP: Test 2 verschillende CTA’s op je website uit om te zien welke het beste werkt. En stimuleer zo het aantal conversies met data-gedreven inzichten.

3. Verbeteringen aan de Content Agent

HubSpot heeft de Content Agent voor Content Hub Pro+ licenties op verschillende punten verbeterd:

  • Bestaande content hergebruik je makkelijker voor je landingspagina’s. Hoe? Door simpelweg bestanden zoals PDF’s of presentaties te uploaden. AI zet de informatie daarna automatisch voor je om.
  • Schrijf je een blog met geüploade content? Dan komt de Content Assistant automatisch met op data-gebaseerde onderwerpsuggesties en interne links.
  • Maak je een case study met de AI-tool? Dan genereert HubSpot daar nu ook afbeeldingen bij. Daarnaast hergebruik je jouw PowerPoint-presentaties makkelijker voor je case studies. 

4. Updates aan de podcasttool

AI-aangedreven podcasts in HubSpotDankzij de recente verbeteringen gebruik je de AI-aangedreven podcasttool nu nóg makkelijker. Zo kun je:

  • Bestaande shows met RSS migreren. Inclusief alle afleveringen en metagegevens.
  • Podcasts beter bewerken. Denk bijvoorbeeld aan de structuur, audio-elementen en AI-stemmen met dialect. 
  • Meerdere stemmen toevoegen om luisterervaringen aantrekkelijker te maken.
  • De publicatie van afleveringen plannen met je contentkalender.

Ook voor deze updates heb je een Content Hub Pro+ licentie nodig.

5. Content Remix updates

Remixen HubSpot - video clips

Met de Content Remix hergebruik je allerlei soorten content. Van blogs tot video’s en podcasts. En je mogelijkheden daarvoor worden steeds uitgebreider.

Zo kun je nu bijvoorbeeld meerdere stukken als bronmateriaal voor nieuwe content gebruiken. Instructies toevoegen om de output te verbeteren. Sjablonen voor succesvolle remixpatronen opslaan. En met AI korte videoclips van webinars of ander filmmateriaal maken. Bijvoorbeeld om via je social media kanalen, blogs en e-mails te promoten. Uiteraard maakt HubSpot's AI-aangedreven remixtool die content gelijk voor je met de transcriptiefunctie.

Met een Content Hub Pro+ licentie profiteer je van deze mooie updates.

6. Vernieuwde Wordpress-integratie

Vernieuwde Wordpress-integratie voor HubSpot

Dankzij de vernieuwde Wordpress-integratie host je HubSpot-content in submappen van je hoofddomein. Bijvoorbeeld: systony.nl/content. Voorheen deed je dat met subdomeinen. Bijvoorbeeld: content.systony.nl.

Waarom dit handig is? Je content profiteert gelijk van de autoriteit van je hoofddomein. In plaats van dat je moet wachten totdat de SEO van je subdomeinen zich gaat ontwikkelen. Je content wordt hierdoor dus sneller in zoekmachines gevonden.

Nog een mooie update voor Content Hub Pro+ licenties!

👉 TIP: De update geldt voor alle CMS-software, die je aan HubSpot koppelt. Dus niet alleen Wordpress!

7. Authenticatie bij lidmaatschappen

Voor lidmaatschappen met privé content zijn er nieuwe authenticatie mogelijkheden:

  • OpenID Connect (OICD) Single Sign-On (SSO), waarmee je een identiteitsprovider aan HubSpot koppelt (meer hierover lees je in de updates van februari 2025).
  • Tabblad ‘Alleen voor leden’.
  • E-mailbevestiging.

Ook voor deze updates heb je een Content Hub Pro+ licentie nodig.

8. Snelheid van je website volgen

De snelheid van je website is ongelofelijk belangrijk voor zoekmachine optimalisatie. Daarom volg je de snelheid nu op een speciaal dashboard. Het dashboard biedt je bruikbare aanbevelingen om de laadtijden en de gebruikerservaring te verbeteren. Deze update geldt voor alle hubs en niveaus.

9. Brand Voice met URL

Met alle AI-aangedreven contenttools kan het een uitdaging zijn om je merkidentiteit te behouden. De Brand Voice-tool van de Content Hub maakt het je een stuk makkelijker. Hiermee stem je alle AI-aangedreven content namelijk automatisch op je merkstem af.

Wil je jouw Brand Voice instellen? Dan hoef je alleen de URL van je website nog maar in te voeren. Daarna analyseert HubSpot automatisch je content om de toon en stijl te bepalen. Dankzij de output krijg je gelijk een goed beeld van hoe AI jouw website ziet.

Beschikbaar voor alle Content Hub Pro+ licenties.

👉 LET OP: Heb je 'website blockers' op je website staan? Dan kan de AI-tool de geblokkeerde informatie niet lezen. Daarnaast is de merkstem alleen nog beschikbaar in het Engels, Spaans, Portugees, Frans, Duits en Japans.

10. Video-thumbnails in HubSpot 

Geavanceerde videofuncties in HubSpot

Een ‘thumbnail’ (afbeelding) voor een video plakken. Die bezoekers voor het afspelen van de video zien voordat ze de video afspelen. Dankzij de ingebouwde tools van HubSpot en Adobe Express regel je dat nu via je CRM-platform.

Wat je ervoor moet doen? Geavanceerde videofuncties inschakelen. Een frame uit je video selecteren. En die daarna naar wens bewerken. Je thumbnails zijn alleen bruikbaar voor video’s die je in je HubSpot-content toont. Je hebt een Content Hub Pro+ licentie nodig om hiervan te profiteren.

Geavanceerde videofuncties hebben trouwens meer voordelen. Zo kun je daarmee:

  • De videoprestaties in HubSpot volgen (websitepagina’s, blogs, kennisbank).
  • Formulieren en CTA’s aan je video’s toevoegen.
  • Ondertiteling in een taal naar keuze toevoegen.

👉 LET OP: Je mag de geavanceerde videofuncties voor maximaal 50 video’s inschakelen. Wil je deze videolimiet verhogen? Dan moet je een add-on aanschaffen.

👉 TIP: De geavanceerde functies staan standaard uit als je video’s uploadt. Je activeert ze automatisch zodra je een video aan je content toevoegt (tenzij je ze zelf al aangezet hebt). 

11. Pop-up CTA’s automatisch sluiten

Marketing en Content Hub Starter+ klanten kunnen pop-ups met formulieren automatisch sluiten als bezoekers reageren. Waardoor de website-ervaring van je bezoekers verbetert. 

12. Content Sync

Met Content Sync creëer je een testomgeving (sandbox) voor je content. Waarin je wijzigingen test voordat ze live gaan. Je bestaande content zet je eenvoudig over naar je testomgeving. Een mooie bètafunctie voor ontwikkelaars met een Enterprise licentie! 

13. Meer segmentatie opties voor lead & health scores

Met een Marketing Hub of Sales Hub Pro+ abonnement segmenteer je nu op interacties uit een bepaald tijdsbestek. Bijvoorbeeld de afgelopen maand. Zodat je makkelijker op contacten en bedrijven met recente activiteiten focust.

Heb je een Marketing Hub Pro+ licentie? Dan kun je met scoreregels records segmenteren, die aan specifieke eigenschapscriteria voldoen. Zoals een pijplijnfase, een aangepast veld of een kenmerk. 

14. Offertes maken vanaf contact- en bedrijfsrecords

Je offertes maak en bewerk je voortaan rechtstreeks vanaf je contact- en bedrijfsrecords. Voorheen kon dit alleen vanaf je dealrecords. De update geldt voor alle hubs en niveaus. 

Heb je een Sales Hub Enterprise licentie? Dan keur je de offertes vanaf de offerte indexpagina goed (als dat nodig is). Taak-gebaseerde workflows zijn hiervoor dus niet meer nodig. 

👉 TIP: Weet je dat je jouw forecasts nu kunt uitsplitsen in deals?

15. Verbeteringen van het ticketsysteem (in de Helpdesktool)

Service Hub Pro+ licenties profiteren van verbeteringen in het ticketsysteem (in de Helpdesktool):

  • Moet een ticketobject extra snel opgevolgd worden? Voeg dan de prioriteit ‘urgent’ toe. 
  • SLA’s pas je nu op al je zichtbare tickets in je ticketsysteem toe. Het maakt niet uit hoe deze tickets zijn aangemaakt; handmatig of automatisch.
  • Met nieuwe eigenschappen houd je bij hoe lang tickets in iedere status blijven. Wil je de datapunten van je ticketpijplijn volgen? Dan maak je er rapportages voor aan op het tabblad ‘Helpdesk Analyseren’ en in de ‘Service Hub Analytics Suite’.
  • Wereldwijde teams definiëren en meten tijdzones en SLA-verwerkingstijden van tickets. 
  • Je tickets geef je in kolommen weer op basis van de fases in de ticketpijplijn. 
  • Gebruikers reageren vanuit het klantenportaal op gesloten tickets. Om zonder kanaalwisseling vervolggesprekken voort te zetten. De volledige ticketgeschiedenis blijft zo in 1 centrale ‘thread’ bewaard. 

Daarnaast hebben beheerders nu 1 centrale instellingenpagina voor het beheren van de Helpdeskwerkruimte. 

16. Naam van objecten aanpassen


Sinds kort kun je de namen van je standaard objecten (contacten, bedrijven, deals en tickets) aanpassen. Zodat de naamgeving beter bij je organisatie aansluit. Een paar voorbeelden:

  • Contacten verander je in leden.
  • Deals wijzig je in fondsen.
  • Tickets wijzig je in bestellingen, aanvragen of testresultaten.

De nieuwe naamgeving komt overal in je HubSpot-omgeving terug. Denk bijvoorbeeld aan je records, lijsten, workflows en klantenportaal. Ook voor deze update heb je een Service Hub Pro+ licentie nodig.

17. Kleuren voor eigenschapsopties

Voeg je kleuren aan bepaalde eigenschapsopties toe? Zoals de status, het type en de categorie. Dan scan je jouw tabellen en records makkelijker op patronen, prioriteiten en knelpunten. De update is voor alle hubs en niveaus van toepassing.

18. 'Ongedaan maken' automatisch opgeslagen eigenschappen

HubSpot Community - Add Colors to Property Fields - HubSpot Community (2)

Bewerk je bepaalde eigenschappen op associatiekaarten? Zoals de dealfase of ticketstatus. Dan slaat HubSpot die gelijk voor je op. Wil je de updates terugdraaien? Gebruik daarvoor dan de nieuwe ‘ongedaan maken’-functie. Dit scheelt je namelijk een klik (dus tijd), waardoor de gebruikerservaring verbetert. Alle hubs en niveaus profiteren van deze update.

👉 TIP: Wijzig je eigenschappen op de CRM-indexpagina? Dan slaat HubSpot die nu ook automatisch voor je op.

19. ReCAPTCHA-scores op je formulieren

Google’s reCAPTCHA-scoresysteem om spam te detecteren ken je vast wel. Waarbij je bijvoorbeeld de stoplichten of motorfietsen op een plaatje moet aanklikken.

HubSpot’s formulieren maken nu gebruik van dit scoresysteem. Om er dus geautomatiseerd spam-inzendingen mee op te sporen en markeren. De update geldt voor alle hubs en niveaus. 

20. E-mail communicatie 

Beantwoord je een e-mail vanuit een CRM-record? Dan zie je voortaan het volledige e-mailgesprek in de antwoordeditor. Ook deze update is op alle hubs en niveaus van toepassing.

👉 LET OP: De update geldt nóg niet voor e-mail communicatie vanuit de Conversations Inbox en de Helpdesktool. Daar is al wel een bètafunctie voor beschikbaar. 

21. Agenda-integratie & afwezigheid

HubSpot synchroniseert nu automatisch de 'out of office' van gebruikers met een gekoppelde Google- of Microsoft-agenda. Waardoor de beschikbaarheid van je team altijd up-to-date is. De update geldt voor alle Sales en Service Hub Pro+ licenties. 

22. Beheer van je CRM-licenties

Wil je inzage in de licenties die wel en niet goed worden gebruikt? Check dan het nieuwe tabblad ‘Gebruik’ van je abonnementsinstellingen. Alle hubs en niveaus beschikken over deze nieuwe optie. 

23. Installeren en verwijderen van apps

Via 2 aparte App Marketplace-instellingen beheren HubSpot-beheerders nu de installatie- en verwijderingsrechten van gebruikers. Zodat zij meer controle krijgen over welke gebruikers apps mogen installeren en/of verwijderen. De update geldt voor alle hubs en niveaus. 

24. Wekelijkse samenvatting van product updates

Superadmins kunnen zich op een e-mailupdate met nieuwe bètaversies en aankomende product releases abonneren. Dit geldt ook voor alle hubs en niveaus.

Heb je vragen over deze updates van HubSpot? Dan staat ons supportteam natuurlijk klaar om je daarmee te helpen!

Nieuwe call-to-action





Aanmelden per e-mail