Wat is HubSpot?

Zoek je een slimme manier om jouw sales te vergroten? En om loyale klantrelaties op te bouwen? Dan is HubSpot zeker wat voor jou! Het complete CRM-systeem bevat alle sales-, service-, marketing- en contenttools, die je daarvoor nodig hebt.  

Het platform beantwoordt aan de behoeften van allerlei soorten organisaties. Van klein tot groot. Van startende ondernemingen tot grote multinationals met meerdere brands. De basis is gratis en je kunt het uitbreiden met handige betaalde tools. Met een stevig fundament laat je het platform eenvoudig meegroeien met jouw organisatie. 

HubSpot-Growth-Flywheel-500px-v2

Wereldwijd is HubSpot de grootste en meest vernieuwende CRM-speler. In Amerika is het platform marktleider en ook in andere landen is het populair. Organisaties in ruim 120 landen gebruiken het platform al. In het Gartner Magic Quadrant is HubSpot tussen de echt grote softwarepartijen gerankt, zoals Microsoft en Adobe. Een succesvol pakket dus, maar wat kun je er precies mee?

Versnel je groei met HubSpot

Met krachtige standalone tools biedt HubSpot jou de handvaten om te groeien. Deze 6 tools zijn onoverwinnelijk als je ze samen gebruikt:  

Aan de slag met HubSpot? Ontdek alle functies en mogelijkheden. Download ons gratis productoverzicht of lees alle informatie op deze pagina. 

mock up productoverzicht

Download productoverzicht

  
Introductie

Ontdek alles over HubSpot

Ben jij klaar om te groeien met de inbound software van HubSpot? En wil je meer weten over de modernste CRM-functionaliteiten? Dan helpen wij je daar graag bij.  

Waar ben je naar op zoek? 

  • Een nieuwe gebruiksvriendelijke (gratis) CRM-oplossing. 
  • Het alles-in-één-pakket, dat relatiebeheer, service, sales en marketing slim combineert. 
  • De nr. 1 software voor de beste klantenservice. Super geoptimaliseerde marketing- en verkoopprocessen. 
  • Een toename van het aantal warme leads waar je echt wat aan hebt. 
  • Het gemakkelijkste en intuïtiefste CMS-systeem om zelf je website mee te bouwen. 
  • Goede interne communicatie tussen de verschillende afdelingen.  
  • Een database vol met tevreden en loyale klanten. 
  • Dé toekomstbestendige oplossing, die meegroeit met jouw organisatie. 

En dat allemaal in één modulair systeem, dat je kunt koppelen aan softwarepakketten waar je al mee werkt. 

Je stemt het platform helemaal af op jouw organisatie. Je neemt alleen de functionaliteiten af, die jij wilt. Ontdek op deze pagina alles over de mogelijkheden, die HubSpot jou kan bieden. Heb je nog vragen of wil je eens sparren? Laten we kennismaken!

       
       

Waarom kies je voor HubSpot?

Veel processen verlopen tegenwoordig digitaal. Met traditionele marketingtechnieken is het lastig om de markt nog te bewerken. Denk bijvoorbeeld aan adverteren en het koud e-mailen en bellen van prospects.  

Klanten willen op een passend moment geholpen worden. Met de juiste informatie en op een moment, dat ze er zelf aan toe zijn. De ervaring voor, tijdens en na een aankoop is daarbij belangrijker dan de aankoop zelf. Wil je de markt en je doelgroep goed bereiken? Dan heb je andere technieken nodig.  

HubSpot is een slim en modern antwoord op de veranderde klantvraag. Het state-of-the-art platform helpt organisaties effectief te groeien. Je werkt namelijk efficiënter  op het gebied van relatiebeheer, marketing, sales, service en klantenservice. Daarbij is het ook nog eens zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief. Het is een machtig online systeem. En meer organisaties willen ervan profiteren.  

Je kiest voor een vernieuwend systeem, dat met je organisatie meegroeit. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden en functionaliteiten, die je kunt combineren. Na een optimale afstemming betaal je bovendien alleen voor wat je echt nodig hebt.  

screen huisstijl

Een innovatief platform

Groei verder met HubSpot. HubSpot biedt jou dé tools om succesvol te zijn. En dat allemaal binnen een innovatief en gebruiksvriendelijk platform.

    
    

Wat is HubSpot?

HubSpot is de beste inbound marketing en sales software op de markt. In de totaaloplossing staat de klant volledig centraal. Welke informatie heeft je lead, prospect of klant nodig? Op welk moment is er behoefte aan informatie? Hoe kun je het beste ondersteunen? Hoe creëer je waarde tijdens de individuele koopreis? Op deze vragen speel je zo goed mogelijk in. Met HubSpot trek je effectief klanten aan en creëer je loyale klanten.

Het gratis CRM-systeem is de basis, waarin HubSpot alle beschikbare informatie opslaat. Je CRM kun je uitbreiden met handige betaalde sales-, marketing- en servicetools. Deze functionaliteiten vind je in de Sales Hub, Marketing Hub, Service Hub, Operations Hub en CMS Hub. Je verrijkt de data in je CRM-systeem dus met de betaalde functionaliteiten.

Met het cloud-based modulair softwarepakket kun je allerlei werkprocessen en communicatie slim vormgeven en automatiseren. Alle functies praten met elkaar. Kies en combineer dus alleen de functionaliteiten, die jij nodig hebt. Indien nodig koppel je het systeem aan de softwarepakketten waar je al mee werkt. Wij hebben daar talloze (herbruikbare) koppelingen voor beschikbaar.

Voor veel marketing en sales knelpunten bij organisaties is HubSpot dé oplossing. Stel het systeem slim samen en leer er goed mee werken. Dan haal je het maximale uit je organisatie.

     

Behaal winst met geautomatiseerde processen

Met geautomatiseerde processen behalen organisaties veel winst. Met de juiste content trek je geïnteresseerde bezoekers naar je website. Je geeft deze bezoekers vervolgens waardevolle informatie. Zij laten hun gegevens achter en worden leads. Benader de leads automatisch op een passend moment. Bijvoorbeeld nadat een lead je website opnieuw bezocht heeft. Of nadat er een video bekeken is. 
 
Heeft de lead voldoende interesse getoond? Dan draagt HubSpot de lead automatisch over aan de afdeling sales. De warme lead komt direct bij de juiste verkoopmedewerker terecht. Met behulp van specificaties bepaal je hoe je de potentiële klant gaat benaderen. Neem je gelijk telefonisch contact op? Of maak je de prospect eerst nog wat warmer met lead nurturing? Hapt de prospect toe? Maak er een klant van ondersteund met een prachtige salesvideo bij je digitale offerte.  

marketing automation tarr s

Met HubSpot begeleid je klanten efficiënt door het koopproces heen. Dit doe je natuurlijk op een manier, die bij jouw klanten past. Want iedere branche en ieder bedrijf is anders. Na de prettige koopervaring zijn klanten eerder bereid zich aan jou te binden. Het platform ondersteunt je ook bij het onderhouden van je klantrelaties. 

Zo maak je van leads dus waardevolle prospects en loyale klanten. Het HubSpot-platform helpt jou om je bedrijfsdoelstellingen te behalen. Voor alle HubSpot-gebruikers is altijd inzichtelijk waar de klant zich in het traject bevindt. Met iedere taak of actie kunnen medewerkers daar (automatisch) op inspelen. Je verbetert dus gelijk ook de interne communicatie. De overzichtelijke rapportages ondersteunen je bij het controleren en bijsturen van de pijplijn.  

   

De kracht van Inbound en HubSpot

Inbound Marketing

Hoe geef je websitebezoekers de beste ervaring? Door ze te geven wat ze willen. En daar gebruik je Inbound Marketing voor, een strategie die hand in hand gaat met HubSpot. Alles draait daarbij om het opbouwen van relaties.

Dit doe je door waarde te creëren. Je voorziet je leads en prospects op een passend moment van waardevolle informatie. Zijn je leads of prospects klaar voor een volgende stap? Dan ben jij de eerste aan wie ze denken. 

Ga voor een marketingstrategie die werkt

Jouw leads gaan zelf op onderzoek uit. Zij vergelijken allerlei producten en diensten. Reviews zijn belangrijker dan ooit. Door de juiste content te bieden trek je relevante websitebezoekers aan. Met je inbound strategie converteer je deze leads gemakkelijker naar prospects. En uiteindelijk maak je er trouwe klanten van.

De inbound marketingstrategie bestaat uit 3 fasen: 

  • Aantrekken (Attract)
    Trek relevante websitebezoekers aan door jouw kennis te delen. Bijvoorbeeld door middel van blogartikelen, whitepapers en webinars. Of ga aan de slag met social media. Deze content is het begin van de interactie met jouw doelgroep. 
     
  • Verbinden (Engage)

    Maak contact met je leads op de momenten dat het hen uitkomt. Verbind je door steeds relevante content en informatie aan te bieden. Uiteraard via de gewenste kanalen van je doelgroep. Verzend via e-mail nuttige informatie met op de doelgroep afgestemde workflows. Bouw een klantrelatie op. Met behulp van leadscoring kwalificeer je jouw relaties. Jouw verkoopafdeling weet daardoor precies welke verkoopkansen zij als eerste moet opvolgen. 

  • Ontzorgen (Delight)
    Je hebt een nieuwe klant. Gefeliciteerd! Bouw je klantrelatie verder uit met behulp van e-mails en contactmomenten. Zorg dat je de klant altijd een stapje voor bent. Lever de beste service, zo dat je klant tevreden blijft. Zorg voor een langdurige en trouwe klantrelatie. Hoe gaaf is het als klanten jouw organisatie vervolgens gaan promoten?! 

HubSpot-Growth-Flywheel-v2

Inbound Sales

Inbound gaat door na marketing. Ook met je verkoopafdeling kun je namelijk een succesvolle inbound strategie toepassen. Zo leer jij je leads en klanten nog beter kennen. Inbound Sales is slim verkopen met een gecombineerde sales- èn marketingstrategie. 

Met een optimale inbound marketingstrategie begeleid je leads tijden hun gehele buyer journey. De verkoopafdeling maakt er volgens klanten van met een inbound salesstrategie. Beide inbound strategieën gebruik je ook om langdurige klantrelaties op te bouwen.  

Je krijgt steeds meer inzicht in wat er speelt. Daardoor kun je de klant in iedere fase perfect begeleiden. De klant kiest nu sneller voor jouw producten of diensten. Je creëert de beste koopervaring. Geef klanten een topservice en je bindt klanten voor het leven!  

Wie zijn je buyer persona’s?

Bij Inbound Sales is het belangrijk , dat je klanten nog beter leert kennen. Zo kun je namelijk het beste helpen en waarde leveren. Stel daarom samen met je marketingteam buyer persona’s op, die jouw ideale klant weerspiegelen.

Heb je je buyer persona’s gedefinieerd? Volg dan de volgende 4 stappen van het Inbound Sales proces:

  • Identificeren 
    Welke lead is er nou ècht geïnteresseerd? Bekijk het gedrag van je leads. Ontdek of zij passen bij één van jouw buyer persona’s.

  • Verbinden
    Met je inbound strategie benader je toekomstige klanten alleen als zij daaraan toe zijn. Je moet eerst het online gedrag leren kennen. Verken welke pagina’s je leads en prospects bezoeken. Welke informatie vullen zij in bij het downloaden van content? Welke onderwerpen vinden ze interessant? Met deze informatie weet je uiteindelijk hoe je ze moet gaan benaderen. En hoe je je met je toekomstige klanten kunt gaan verbinden.

  • Ontdekken
    In deze stap heb je contact met potentiële klanten. Je voert vrijblijvende gesprekken. Het doel hiervan is om met pijnpunten te helpen waar zij mee worstelen. Op deze manier creëer je vertrouwen en vorm je de basis van een waardevolle klantrelatie. 
  • Adviseren
    Luister naar de uitdagingen van je lead. Laat zien hoe jouw product of dienst dé juiste oplossing biedt.

 

      
Gratis CRM software

HubSpot CRM

De handige tools van de HubSpot hubs maken je werk gemakkelijker. Jouw gratis HubSpot CRM is de basis voor al deze hubs. Het is dus heel belangrijk dat je de gegevens hierin schoon en up-to-date houdt. 

Met het CRM-systeem manage je jouw accounts, contactpersonen, verkoopkansen en tickets. Binnen één oogopslag zie je wie de contactpersonen van een bedrijf zijn. Welke contacten er plaats hebben gevonden, hoe de relaties eruitzien en nog veel meer. Alle gegevens van de verschillende afdelingen komen in dit CRM bij elkaar. In één oogopslag weet je wat er speelt bij een relatie.  

Maak je gebruik van functionaliteiten van de betaalde hubs? Dan verrijk je daarmee de gegevens van jouw database. Door het slim inzetten van functionaliteiten krijg je een 360-graden beeld van jouw relaties. Je weet precies welke informatie een relatie interessant vindt en welke issues er zijn. En hoe je daar vervolgens het beste mee om kunt gaan. 

Koppelingen met HubSpot CRM

Veel organisaties werken al met verschillende softwarepakketten, zoals boekhoudprogramma’s en backoffice systemen. De meeste van deze programma’s koppel je eenvoudig aan je HubSpot CRM-systeem.

In de HubSpot Marketplace vind je honderden softwarekoppelingen, modules en templates. Deze software, modules en templates kun je zelf koppelen aan je CRM-systeem. Zo integreer je bijvoorbeeld jouw Office 365, Gmail of ERP-programma in jouw HubSpot platform. Je krijgt hierdoor een nog uitgebreider overzicht van al jouw klantcontacten. Èn je hoeft informatie maar één keer in te voeren!

Wist je dat je zelfs andere CRM-platformen aan HubSpot kunt koppelen? Bijvoorbeeld SalesForce, Microsoft Dynamics en NetSuite. 

Vind je het lastig om zelf koppelingen tot stand te brengen? Dan kunnen wij je er natuurlijk ook bij helpen. Bij onze implementatie regelen wij vanzelfsprekend alle koppelingen voor je. Ontbreekt een koppeling (API) in de Marketplace van HubSpot? Dan kan Systony er een voor je maken. Inmiddels hebben wij in eigen huis al ruim 35 eigen HubSpot API’s ontwikkeld.

HubSpot Artificial Intelligence 

HubSpot is een intuïtief platform. Er zijn dan ook verschillende Artificial intelligence toepassingen in verwerkt. Dat maakt het systeem nog efficiënter voor je! 

HubSpot zet Artificial Intelligence in voor:  

  • HubSpot Insights 
    Het automatisch invullen van data bij bedrijfs records
  • Inbox Automation 
    Het uitlezen van e-mailhandtekeningen en ontbrekende gegevens updaten in het CRM 
  • Het ontdubbelen van data 
    Geen last van dubbele en onjuiste data
  • Business card scanner 
    Met de mobiele HubSpot-applicatie scan je snel visitekaartjes waarna ze direct in jouw CRM terechtkomen 
  • Het opnemen en transcriberen van telefoongesprekken. 
    HubSpot zet de opnames dus automatisch om in geschreven teksten! 
  • Easy data imports
    Om vervuiling tijdens het importeren van data tegen te gaan
     

Benieuwd naar hoe HubSpot’s Artificial Intelligence jou tijd gaat besparen? Ellen legt het je uit in deze video! 

Handige HubSpot App voor mobiele collega’s 

Heb je collega’s die veel onderweg zijn? Dan kunnen zij gebruik maken van een mobiele applicatie. Zo hebben zij altijd toegang tot de data en informatie van jouw HubSpot CRM.  
 
De HubSpot App biedt een duidelijk overzicht van alle taken en afspraken, die voor die dag openstaan. Je documenteert direct al jouw contactmomenten met relaties. In de HubSpot App kun je er zelfs voor kiezen om je bezoekverslag of notities in te spreken! Een andere handige functie is de Business Card Scanner. HubSpot voegt de informatie van gescande visitekaartjes automatisch toe aan jouw HubSpot CRM.  

Met de HubSpot App hebben jouw accountmanagers alle klantgegevens altijd bij zich. Maarten laat het je zien in deze video.  

Wat kost HubSpot CRM?

Je HubSpot CRM-systeem is helemaal gratis! Het blijft ook gratis, nadat jij een account hebt aangemaakt.  

Met betaalde functionaliteiten van de verschillende hubs kun je het CRM-platform uitbreiden. Zo bouw je jouw eigen platform met de voor jou benodigde tools.  

Meer weten over de prijzen van HubSpot? Lees er meer over.  

De slimste manier om te groeien

Voer optimaal relatiebeheer en sluit meer deals met HubSpot CRM.

Denk je dat CRM-software alleen maar gaat over het managen van jouw relaties? Vergeet het maar! HubSpot CRM heeft gratis tools voor iedereen in jouw team en het is 100% gratis. Ontdek hoe HubSpot CRM jouw werk makkelijker maakt.

Optimaliseer je verkoopprocessen

HubSpot Sales Hub

Breng je salesproces naar een hoger niveau met de HubSpot Sales Hub. Deze hub helpt salesteams namelijk beter te focussen op leads, prospects en klanten.  

Met de Sales Hub ondersteun je de gehele klantreis en automatiseer je waar nodig. Zo creëer je de beste leads, een efficiënter salesproces en vergroot je jouw verkoopkansen. Vervolgens helpt deze hub je om de pijplijn te controleren. Kortom, maak effectief klanten met deze geweldige tool! 

De HubSpot Sales Hub heeft veel mogelijkheden om je sales werkprocessen te verbeteren. Het is een betaalde uitbreiding van je gratis CRM-systeem 

Offertes

Snel en eenvoudig offertes opstellen? Maak dan gebruik van de offerte wizard en productenbibliotheek van de HubSpot Sales Hub. 

Jouw verkoopteam verstuurt de offertes supersimpel en snel vanuit het HubSpot CRM. Je ontvangt een notificatie, zodra de ontvanger jouw e-mail leest en de offerte aanklikt. Zonder dat jouw prospect of klant daar iets van merkt!  

Val extra op door een persoonlijk videobericht mee te sturen met je offerte. Zo kun je de offerte gelijk goed onderbouwen voor alle interne beslissers. Wel zo handig als iedereen de toelichting van jouzelf verneemt! Voor andere doeleinden zijn persoonlijke video’s trouwens ook erg handig. 
 

Sequences

Met de HubSpot Sales Hub stel je verschillende sequences in. Een sequence is een reeks sales activiteiten. Je laat HubSpot bijvoorbeeld een reeks verkoopmails naar geselecteerde leads of prospects versturen. Je deelt dan over een periode kennis met je doelgroep. Bijvoorbeeld gedurende 4 of 6 weken. 

Met een sequence creëer je meerwaarde voor jouw leads en prospects. Je verkleint er de overgangen van lead naar prospect en van prospect naar klant mee. Met een sequence bespaar je ook een heleboel kostbare verkooptijd. 

 

Workflow Automation 

Workflows gebruik je om gedeelten van jouw verkoopproces te automatiseren. Met Workflow Automation zet jouw sales team acties uit, die elkaar opvolgen. De volgorde van deze acties is afhankelijk van bepaalde triggers. Het resultaat van één actie roept een andere actie op.  

Door het instellen van automatische workflows bespaar je natuurlijk veel tijd. Je hoeft namelijk minder taken en activiteiten zelf uit te voeren. Ook leer je je klanten beter kennen. Alle activiteiten slaat HubSpot namelijk automatisch op in je CRM. Zo kun je ze beter en sneller voorzien van de juiste informatie. 

De HubSpot Sales Hub heeft trouwens nog veel meer slimme functionaliteiten om jouw werkzaamheden efficiënter te maken. Bekijk ze in onderstaande video. 

Kosten HubSpot Sales Hub

De HubSpot Sales Hub heb je al vanaf €46,- per maand. Met deze starterslicentie maak je een mooie start om je verkoopprocessen te optimaliseren.  

De basislicentie van de HubSpot Sales Hub kun je upgraden naar een uitgebreidere versie. Bekijk een overzicht van de prijzen. 

 

Zo werkt de
HubSpot Sales Hub

Sales Hub maakt een einde aan losse verkooptools, spreadsheets en onvolledige rapportages. De mogelijkheden zijn eindeloos.

      
  
Meer en betere leads met Marketing Automation

HubSpot Marketing Hub

De HubSpot Marketing Hub helpt je om meer websiteverkeer te genereren. En om van je websitebezoekers kansrijke leads te maken.  

Verschillende tools helpen je bij het structureren van je marketing taken. Je krijgt inzicht in de effectiviteit van jouw marketingstrategie. De hub bevat onder andere marketing automation toolsSEO-tools en een social media management tool. Ook creëer je succesvolle landingspagina’s en blogs. Met deze èn nog meer functionaliteiten vergroot jij de marketing output van jouw organisatie. 

Gebruik bijvoorbeeld lead nurturing om leads sneller om te zetten naar prospects. Bij lead nurturing begeleid je leads met waardevolle informatie tijdens het koopproces. Daardoor bouw je een band met ze op. Dit proces automatiseer je met behulp van workflows. 

Leadgeneratie & Marketing Automation 

Leads genereren en een constante traffic naar de website creëren. Dat is één van de grootste uitdagingen voor online marketeers. Dit proces wordt overzichtelijker en gemakkelijker met de HubSpot Marketing Hub 

Met verschillende handige tools optimaliseer je jouw online content. Vergroot bijvoorbeeld de vindbaarheid van je website met allerlei SEO-tools. Automatiseer tijdrovende processen. En bouw de mooistenurture workflows  en marketingcampagnes met de e-mailtool van deze hub. Hiermee zijn jouw e-mails nog persoonlijker en klantgerichter. 

Bied je websitebezoekers steeds interessante downloadbare content aan. Na het achterlaten van een e-mailadres is je klant een lead geworden. Geef je leads vervolgens de content, die ze nodig hebben bij hun koopreis.  

Met de lead management tool kun je leads kwalificeren. Op basis van door jou gedefinieerde criteria geef je leads een score mee. Na iedere interactie verandert de score. Is een lead warm genoeg? Dan gaat de afdeling verkoop ermee aan de slag. Dit proces noem je leadscoring. Superhandig, want zo weet een accountmanager gelijk hoe kansrijk een lead is.  

Account Based Marketing 

Speel met Account Based Marketing proactief in op de wensen en behoeften van potentiële klantenPer individuele prospect of groep soortgelijke prospects maak je een persoonlijk en op maat gemaakt marketingplan. Natuurlijk gebruik je hier ook een geautomatiseerd proces voor. 
 
In de HubSpot Marketing Hub optimaliseer je je content per account. Je zorgt voor de juiste lead nurturing voor de accounts. Eje houdt precies bij in welke fase van de marketingfunnel jouw accounts zich bevinden 

Social media management

Een heel handige functionaliteit van de HubSpot Marketing Hub is de social media management tool. Post jouw social media content in een paar klikken op meerdere platformen tegelijkertijd. Bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.  

Je kunt het plaatsen van berichten vooraf inplannen. Check vervolgens jouw social media rapportages in de social media tool. Zo krijg je een goed beeld van alle online social media interacties. Dit bespaart je veel tijd!  

Advertentie Beheer 

Houd eenvoudig je advertenties in de gaten vanuit de HubSpot Marketing Hub. Ja, je leest het goed! Met deze tool beheer je in één omgeving alle betaalde advertenties van verschillende kanalen. 

Creëer in de Marketing Hub jouw Google Ads en LinkedIn Ads. Of volg hoe jouw Facebook-campagne scoort. Al deze informatie staat overzichtelijk op het advertentie dashboard van jouw HubSpot Marketing Hub. 

Landingspagina’s met slimme formulieren 

Deze tool maakt leadgeneratie een stuk makkelijker voor je. Plaats slimme formulieren, teksten, modules en afbeeldingen waar jij dat wilt! Koppel de landingspagina’s aan jouw website, zodat HubSpot de acties van jouw leads kan volgen.

Je zet de landingspagina’s eenvoudig in elkaar met mooi vormgegeven ‘drag and drop’ elementen. Hiervoor heb je geen design- of coderingservaring nodig. Met behulp van A/B-testen check je vervolgens welke paginaversies het beste scoren. De resultaten kun je dus goed bijsturen en optimaliseren.

Kosten HubSpot Marketing Hub

Wil jij je marketing naar een hoger niveau tillen met de Marketing Hub? Vanaf €46,- per maand maak je al gebruik van de starterslicentie. Hiermee kan je aan de slag met e-mailmarketing, interactieve formulieren en converterende landingspagina's.  

Wil je verder groeien? Kies dan voor de Marketing Hub Professional of Enterprise. Bekijk meer prijzen.  

 

Ervaar de HubSpot Marketing Hub

De HubSpot Marketing Hub is de beste alles-in-één Inbound Marketing Automation-software die er is. De droom van iedere marketeer. 

    
  
  
  
  
Voor de beste klantenservice

HubSpot Service Hub

De HubSpot Service Hub helpt je bij het creëren van prettige klantervaringen. Je maakt informatie transparant en processen efficiënt. De klanttevredenheid van jouw organisatie kan er alleen maar door vooruit gaan! 

De Service Hub biedt tal van functionaliteiten om je klantenservice snel en persoonlijk te maken. Zoals het aanmaken en volgen van tickets, het (continu) meten van de klantentevredenheid en nog veel meer.   

Wil je de bezoekers op je website of je klanten nog beter helpen? Gebruik dan een kennisbank voor het snel beantwoorden van vragen.  

Tickets en pijplijn

Met de tickettool van de HubSpot Service Hub maak je klantentickets aan. Deze tickets helpen je organisatie bij een perfecte klacht- en probleemafhandeling.  

Alle HubSpot gebruikers hebben inzicht in de ticketpijplijn. Op een dashboard lees je af hoeveel tickets er zijn en wat de status is. Natuurlijk kun je de tickets ook op klantniveau bekijken. Op een tijdlijn zie je in welke fase een klantenticket zich bevindt. In één oogopslag is duidelijk of een ticket in behandeling is. Ook zie je direct de prioriteit van opvolging en de verantwoordelijke collega. 

De tickets zijn zichtbaar in je HubSpot CRM. Alle collega’s kunnen daar mooi op inspelen tijdens een contactmoment met de klant. Bijvoorbeeld een accountmanager, die de klant toch al spreekt over iets anders.  

Door middel van workflow automation informeer je jouw klanten automatisch over de ticketstatus. Je klanten waarderen het als je ze goed op de hoogte houdt over de afhandeling! Zij zullen je dan ook positief beoordelen op je service. Bovendien neemt bij de servicedesk het aantal statusvragen af. De helpdeskmedewerkers zijn daar erg blij mee. 

 

Klanttevredenheid ensurveys 

Wil je de klanttevredenheid van jouw organisatie (continu) meten? Maak dan gebruik van surveys in de HubSpot Service Hub (NPS, CSAT en CE). 

Stapsgewijs helpt een wizard jou om de survey op te stellen: 

  • Stel de juiste feedback vragen aan je klanten.
  • Definieer relatiekenmerken op basis waarvan je de vragenlijst verstuurt.
  • Verstuur automatische e-mails naar geselecteerde klanten. 

Wil je een survey op de supportpagina van je website presenteren? Dan kan dat natuurlijk ook. Met de HubSpot Service Hub regel je klanttevredenheidsonderzoeken in een handomdraai. Precies zoals jij het wilt. De Service Hub doet daarna al het werk voor je!  

 

Kennisbank

Een kennisbank helpt je om snel een antwoord te geven op veelvoorkomende vragen. Klanten kunnen in de kennisbank namelijk zelf het antwoord vinden. In de HubSpot Service Hub noemen we dit de ‘Knowledge Base’.  

De kennisbank helpt je bovendien om leads te genereren. HubSpot zorgt namelijk voor een goede Google-ranking van jouw vragen. 

Kosten HubSpot Service Hub

De beste klantenservicesoftware heb je vanaf €46,- per maand. Je kiest voor een geoliede klantserviceafdeling èn een hoge klantretentie. Bekijk meer prijzen op deze pagina

Hoe werkt de HubSpot Service Hub?

De HubSpot Service Hub is een alles-in-een software applicatie die helpt om klantervaringen te verbeteren vanuit je HubSpot CRM.

    
   
  
  
  
Haal het maximale uit het platform

HubSpot Operations Hub

De data in je CRM-systeem is de basis van alles. Het is dus heel belangrijk, dat deze gegevens altijd schoon en up-to-date zijn.

In de eerste plaats is daar gebruikersdiscipline voor nodig. De HubSpot Operations Hub helpt je vervolgens met het verbeteren van kleine foutjes. Met simpele workflows kun je kleine foutjes rechttrekken. Bijvoorbeeld verkeerde hoofdletters en dubbele spaties.  

Tegelijkertijd verbeter je de data in de gekoppelde software. HubSpot synchroniseert namelijk alle gegevens. Je vergroot dus de kwaliteit van al je data met de HubSpot Operations Hub. 

Deze hub maakt het bovendien mogelijk om de applicaties waar je al mee werkt te koppelen. 

Ook kun je met deze hub bepaalde automatische processen programmeren. Daardoor kun je jouw CRM eenvoudiger laten praten met de gekoppelde applicaties. Je gebruikt de opties ‘Workflow Custom Codes’ en ‘Webhooks’ daar bijvoorbeeld voor. 

Applicaties koppelen aan jouw HubSpot platform

Dankzij Data Sync in de HubSpot Operations Hub is het mogelijk om al jouw applicaties eenvoudig te koppelen aan jouw HubSpot CRM.

Hierdoor blijft jouw klantdata altijd up-to-date in alle applicaties. Je kunt bij HubSpot kiezen uit ruim 60 applicaties waaronder Mailchimp, Magento, Microsoft Dynamics 365 en Zendesk. Zo hoeft nieuwe informatie niet meer handmatig toegevoegd te worden in jouw verschillende online omgevingen.

Om deze optie nog flexibeler te maken, biedt HubSpot organisaties de mogelijkheid aan om zelf te kiezen voor één- of tweewegsynchronisatie. Zo bepaal je zelf welke informatie er van of naar jouw HubSpot CRM Hub gekopieerd wordt.  

Programmeerbare Automatisering  

Bespaar met de HubSpot Operations Hub kostbare tijd door bepaalde acties te automatiseren. Met programmeerbare automatisering komen beperkingen in de standaard workflows te vervallen.
 
Zo maakt de HubSpot Operations Hub het mogelijk om custom code en webhooks toe te passen. Hierdoor zijn de mogelijkheden binnen HubSpot oneindig. Stel bijvoorbeeld zelf een workflow in, die een debiteurenrecord creëert in jouw ERP-systeem, zodra een prospect in HubSpot klant is geworden.
 

Automatisch 'schone' data

Hoe fijn is het dat je de data van je HubSpot CRM en gekoppelde software automatisch kunt aanpassen? Daar heeft de HubSpot Operations Hub namelijk een handige tool voor.  

Met speciale workflows voorkom je datavervuiling. Zelfs de kleinste aanpassingen kun je automatisch rechttrekken. Bijvoorbeeld het hoofdlettergebruik bij namen van personen of bedrijven. Of landcodes in telefoonnummers. HubSpot synchroniseert alle data van gekoppelde software. Daardoor houd je de gegevens in andere systemen dus ook schoon. 

Heb je met grote en snel muterende databestanden te maken? Dan is deze tool een absolute must.   

Kosten HubSpot Operations Hub

Een starterslicentie van de HubSpot Operations Hub heb je al vanaf  €46,- per maand. Wil je meer uit de Operations Hub halen? Bekijk de kosten voor de Professional-licentie op deze pagina
 

Ontdek de HubSpot Operations Hub

De HubSpot Operations Hub is dé oplossing om je CRM systeem schoon te houden en de datakwaliteit hoog te houden.

   
  
  
  
Bied de beste website ervaring

HubSpot CMS Hub

Vrijwel iedere professionele organisatie heeft behoefte aan een flitsende en converterende website. De website is het visitekaartje van je bedrijf. Via de content op je website trek je nieuwe klanten aan. Het is dus belangrijk dat de website goed is.

Ben je voor je website afhankelijk van een webdesigner? Is het kostbaar of duurt het lang om aanpassingen door te voeren? Denk dan eens aan een website in eigen beheer. Met de HubSpot CMS Hub bouw je namelijk eenvoudig zelf een mooie converterende website!

Een geïntegreerde HubSpot website heeft verschillende voordelen:

  • De website genereert gemakkelijker leads dankzij de gebruiksvriendelijke conversiepunten.
  • De content op je website kun je beter personaliseren. Met de integratie met jouw CRM bied je altijd de informatie waar je bezoeker naar op zoek is.
  • Je beheert je website zelf (je bent dus niet meer afhankelijk van een webdesigner!)
  • HubSpot verzamelt meer informatie dan bij een gekoppelde website. Je ziet werkelijk alles wat er op je website gebeurt! Deze informatie legt HubSpot natuurlijk vast in je CRM-systeem.

Jouw HubSpot CRM en de geïntegreerde website werken dus optimaal samen. Zo kun je de stappen van jouw leads, prospects en klanten nog beter volgen. HubSpot is het enige CRM-systeem, waarbij je de website kunt integreren. Een unieke functionaliteit dus!

HubSpot CRM Integratie

Kies je voor een website in HubSpot? Dan weet je echt alles van het gedrag van jouw prospects en klanten op de website. Je kunt optimaal inspelen op dit gedrag. Je informatie kun je perfect afstemmen op de wensen en behoeften van je doelgroep. De websitestatistieken zijn daardoor ook het meest compleet.

Intuïtieve website en landingpagina's 

Met intuïtieve elementen bouw je eenvoudig zelf een prachtige website. Je kunt bovendien gepersonaliseerde content toevoegen. Daarmee bepaal jij wat jouw bezoekers te zien krijgen. De HubSpot CMS Hub helpt je om terugkerende bezoekers sneller te converteren naar klanten.

Twijfel je of je webpagina goed zal scoren? Maak verschillende paginaversies aan. Met een A/B-test je vervolgens uit welke pagina de beste resultaten geeft. De best scorende website behoud je. Zo optimaliseer je de content snel en eenvoudig. HubSpot geeft precies aan welke content je beter kunt verbeteren.

Natuurlijk behoort een webshop ook tot de mogelijkheden. Het is zelfs mogelijk om je huidige website één-op-één over te zetten naar HubSpot. We vertellen je er graag over!

Interactieve website 

De HubSpot CMS Hub heeft allerlei opties om jouw website interactief te maken. Wat denk je bijvoorbeeld van slimme call-to-actions en formulieren? Daarmee motiveer je bezoekers om hun gegevens achter te laten. Bijvoorbeeld in ruil voor een cadeautje. Denk daarbij aan een whitepaper of een handige checklist. Het is handig om te weten aan welke informatie jouw leads behoefte hebben. Dan kun je daar beter op inspelen.

Alle mogelijkheden van online marketing in 1 platform

HubSpot helpt jou om bezoekers naar je website te trekken. Bied regelmatig vernieuwende content aan, zoals blogs. Geef cadeautjes weg in ruil voor het achterlaten van gegevens. Maak je content zo interessant, dat leads, prospects en klanten terugkeren naar je website. Analyseer wat er op je website gebeurt en pas de content aan met jouw bevindingen. Zo laat je de conversie van jouw website groeien.  

Werk je als organisatie graag vanuit één omgeving? Dan is HubSpot het ideale platform voor jou! Van contentcreatie tot leadgeneratie. Van leadgeneratie tot loyale klanten.

Met de HubSpot kan het allemaal. De HubSpot CMS Hub helpt je om je website optimaal te gebruiken. In samenwerking met de andere hubs haal je het maximale uit je organisatie.  

Kosten HubSpot CMS Hub

Start met de HubSpot CMS hub vanaf €23,- per maand. Hiermee heb je de basistools voor een veilige en moderne website volledig geïntegreerd met jouw CRM. Kijk voor meer prijzen op deze pagina

De 6 voordelen van HubSpot CMS Hub

Wat levert een volledig geïntegreerde website in jouw CRM je op? Bekijk de 6 voordelen van de HubSpot CMS Hub in onze video.     

Aan de slag met HubSpot

Ben jij enthousiast geworden over HubSpot? Klik op de banner hieronder en maak een afspraak met één van onze experts. Als HubSpot Partner in Nederland kunnen wij je altijd helpen. Wij kijken graag mee naar hoe HubSpot jouw organisatie vooruit kan helpen! 

Plan een gratis adviesgesprek
met één van onze experts

Leer meer over HubSpot in ons blog

Waarom je nu moet overstappen van Microsoft Dynamics 365 naar HubSpot

Waarom je nu moet overstappen van Microsoft Dynamics 365 naar HubSpot

Zoek je een echt gebruiksvriendelijk en onderhoudsvriendelijk CRM-systeem? Een systeem dat helemaal …

7-10-21 14:15 3 min leestijd
Overstappen van Salesforce naar HubSpot CRM: Hoe gaat dat?
ontdek waarom je zou moeten overstappen van salesforce naar hubspot crm

Overstappen van Salesforce naar HubSpot CRM: Hoe gaat dat?

Je bent nu niet tevreden over Salesforce als CRM-systeem en wilt graag overstappen naar HubSpot CRM.…

5-10-21 15:24 4 min leestijd
Wat kost HubSpot? - 2021
wat kost hubspot en de verschillende hubs/ ontdek het in dit blog

Wat kost HubSpot? - 2021

De kosten van HubSpot kunnen sterk uiteenlopen en zijn afhankelijk van de verschillende opties en ui…

25-9-21 13:11 4 min leestijd