HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Koppel je zakelijke telefooncentrale in de cloud aan je CRM | HubSpot

Koppel je zakelijke telefooncentrale in de cloud aan je CRM HubSpot

Misschien herinner je het nog wel. Vroeger werd je regelmatig tijdens het avondeten op je vaste telefoon gebeld. Een of andere opdringerige verkoper probeerde dan iets aan je te verslijten. Daar wilde je zo snel mogelijk vanaf zijn, want je eten werd ondertussen koud. 

Vroeger – toen er nog geen mobiele telefoons waren – was dit dé manier voor bedrijven om mensen te bereiken. Maar deze methode leverde wel veel irritaties op. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel effectievere en prettigere verkoopmethoden. 

De meeste succesvolle organisaties focussen zich nu op de mensen, die al interesse getoond hebben. Dit verkoopproces begint bij het volgen van je (toekomstige) kopers. Hier heb je een CRM-systeem met marketingautomatisering, verkoopautomatisering en artificial intelligence (AI) voor nodig. HubSpot bijvoorbeeld. 

De koppeling met een zakelijke telefooncentrale in de cloud is een logische vervolgstap. In dit artikel vertel ik je waarom dat zo is.

Waarom koppel je een zakelijke telefooncentrale in de cloud aan HubSpot?

HubSpot is een compleet en modern CRM-systeem in de cloud. Het bevat alle tools voor marketing, sales en service, die je nodig hebt. Met deze tools begeleid je jouw (toekomstige) klanten tijdens hun klantreis. Vanaf het moment dat ze zich online gaan oriënteren. Tot nadat ze iets bij jouw organisatie hebben afgenomen.

Tijdens deze klantreis zet je jouw (toekomstige) kopers centraal. Je bent zichtbaar waar zij zich oriënteren. Met de juiste content trek je ze naar je website toe. Met slimme landingspagina’s verleid je ze tot actie (conversie). Je blijft ze volgen en zo persoonlijk mogelijk benaderen. En je zet ze tenslotte makkelijker om in klanten. Daarbij lever je ook nog eens een geweldig service. 

Bovendien zijn al je activiteiten met online rapportages meetbaar op dashboards. Je weet daardoor precies wat wel en niet werkt. Welke content jouw (toekomstige) kopers interessant vinden. Welke behoeften en wensen ze hebben. Welke trends er zijn en wat er verandert. Hierdoor stel je snel bij als dat nodig is.

Via HubSpot is het ook mogelijk om te bellen en telefoontjes op te nemen. Maar dit is 1 van de vele functies van HubSpot. De mogelijkheden van een losse zakelijke telefooncentrale in de cloud zijn veel uitgebreider. Vandaar dat het slim is om een los telefoonsysteem zoals Aircall te integreren. Dit is wereldwijd een van de meest toonaangevende telefooncentrales. 

New call-to-action

👉 TIP: Wil je meer over de mogelijkheden van HubSpot weten? Lees dan deze artikelen:

Wat kun je met HubSpot?
Je salesproces optimaliseren met behulp van je CRM-systeem | HubSpot.
HubSpot: all-in-one CRM-software voor Marketing, Sales en Service.

[VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.
Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?

De telefoon functionaliteiten van je CRM-systeem uitbreiden met Aircall

HubSpot bevat uitstekende klantenservice tools. Zoals live chatsoftware, een chatbot, een kennisbank en een uitgebreid ticketsysteem. Maar de telefoonfuncties van de Sales en Service Hub zijn beperkt. 

Wil je jouw relaties een betere telefoonervaring geven? Dan is het slim om een zakelijke telefooncentrale in de cloud te integreren. De populairste telefoonoplossing hiervoor is Aircall. Meer dan 7.500 HubSpot gebruikers zijn je namelijk al voor gegaan. 

HubSpot en Aircall integreren naadloos met elkaar. Dit betekent dat alle tools met elkaar samenwerken. Of het nou om je dashboards gaat, je CRM-data of het uitvoeren van klantenservice taken. Bovendien zijn beide systemen erg makkelijk in gebruik. Iedereen leert er zo mee werken.

Zodra een relatie belt verschijnen de belangrijkste gegevens al op je beeldscherm. Vervolgens navigeer je snel naar het klantenrecord in je CRM-systeem. Je kunt je direct inleven om je beller zo goed mogelijk te helpen.

HubSpot legt automatisch je belangrijke telefoongegevens vast. Hoe vaak belt iemand? Hoe lang duurt een gesprek? Wat is er besproken? En wat zijn je vervolgacties? Je vindt het terug in je klantenrecord en op je dashboard.

Met workflows zorg je voor een snelle en automatische follow-up. Zo laat je het systeem automatisch een serviceticket aanmaken. En verstuur je automatisch een e-mail of SMS over de status van de afhandeling. Of juist extra documentatie. Net wat er precies nodig is. 

Zo biedt de telefooncentrale van Aircall je dus veel extra handige features. Denk ook aan Power Dial-oproepen, waarbij je contacten automatisch belt tijdens belblokken. En aan interactieve spraakrespons (IVR) om direct door te verbinden met de juiste medewerkers. 

Door de koppeling met HubSpot ontvangen marketing en sales belangrijke stuurinformatie. Welke producten leveren de meeste vragen op? Welke content moet verbeterd worden? En kan een verkoper misschien een product upsellen? Je ontdekt het allemaal op je dashboards.

Aircall is dus eigenlijk een verlengde van HubSpot. Het helpt je om jouw klanten een nog betere klantbeleving te geven. En dat is waar het tegenwoordig toch allemaal om draait? Klanten willen in de watten gelegd worden. Ze verwachten dat je ze optimaal helpt. En ze kiezen voor bedrijven, die de beste service verlenen.

👉 TIP: Zoek je een overzicht met alle mogelijkheden? Je vindt het op deze pagina: Integreer HubSpot met Aircall telefooncentrale. 

Koppel ook Aircall aan jouw HubSpot-portaal

Met Aircall breid je de telefoonfuncties van HubSpot CRM uit. Op deze manier creëer je de beste telefoonervaringen bij je bellers. Als ervaren HubSpot implementatie expert helpen wij je graag met de integratie van jouw zakelijke telefooncentrale. Vraag vandaag nog gratis advies bij ons aan.

New call-to-action

Ontvang updates per email