HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Het magische effect van Artificial Intelligence (AI) in jouw CRM

Het magische effect van Artificial Intelligence (AI) in jouw CRM-systeem

“Het moet er nu eindelijk maar eens van komen. Suzanne is al haar coronakilo’s meer dan zat. Haar hardlopende vriendinnen hebben allemaal zo’n horloge met een stappenteller erop. Dat lijkt haar wel handig.

Kiest ze dan gelijk voor zo’n hypermodern sporthorloge van Garmin? Of is een goedkoper merk ook goed om het uit te proberen? Suzanne twijfelt een beetje. Dat sporthorloge van Garmin is wel erg mooi. Er zitten veel handige functies op, maar ze vindt het ook zo duur. En ze hoeft er niet mee te slapen, zoals haar vriendinnen doen. ”

Suzanne heeft besloten, dat ze zo’n sporthorloge wil hebben. Ze weet alleen nog niet welke. Stel je eens voor dat jij weet, dat Suzanne zich oriënteert. En dat je haar helpt om een beslissing te nemen. Met subtiele stapjes leid jij haar naar een passend sporthorloge in jouw webshop toe. En zo maak je simpel een klant van haar. Klinkt fantastisch toch?

Met een goed en modern CRM-platform kan dat dus. Je helpt jouw (toekomstige) klanten daarmee het juiste product te kopen. Precies op het juiste moment. Maar hoe krijgt jouw CRM-systeem dat voor elkaar? Juist! Daar gebruikt het dus slimme softwareoplossingen met Artificial Intelligence (AI) voor.

Wat is Artificial Intelligence (AI)?

Artificial Intelligence en AI. Je hoort het overal. Maar wat is het nou precies? Wat kun je ermee? Waarom passen steeds meer bedrijven Artificial Intelligence toe?

Het is eigenlijk gewoon een moderne methode om je werk efficiënter te maken. Met Artificial Intelligence (AI) laat je jouw computer namelijk superintelligente werkzaamheden uitvoeren. Werkzaamheden waar eigenlijk menselijke intelligentie voor nodig is. Daarom noem je AI ook wel kunstmatige intelligentie.

  • Op je bureau ligt een hele stapel visitekaartjes. Je zou ze eigenlijk eens moeten invoeren in je CRM-systeem. Dan kun je er tenminste wat mee. Met AI regel je dit in een handomdraai.

  • Regelmatig voer je gesprekken met jouw klanten. Dat is leuk, alleen het maken van gespreksverslagen kost jou erg veel tijd. Door AI kan de computer jouw gesprek opnemen en uitschrijven. Dat is handig!

Dit zijn een paar voorbeelden, waarbij Artificial Intelligence jouw werkzaamheden makkelijker maakt. Door AI neemt jouw computer tijdrovende werkzaamheden van jou over. Zo simpel is het dus eigenlijk!

Waarom kies je voor een CRM-systeem met Artificial Intelligence (AI)?

Een CRM-systeem met Artificial Intelligence (AI) maakt jouw werk dus makkelijker. Je organiseert jouw werkzaamheden slimmer. Je trekt makkelijker websitebezoekers aan. Je ondersteunt ze met persoonlijke informatie, die ze zoeken. En je zet jouw leads sneller om in klanten. Dat is in een notendop waar AI goed voor is.

Voor alle afdelingen van een organisatie is Artificial Intelligence nuttig. Denk aan het automatisch invoeren van gegevens bij de visitekaartjes. En opgenomen gesprekken omzetten naar geschreven teksten. Of jouw klanten begeleiden tijdens een aankoopproces. De mogelijkheden voor marketing afdelingen, sales afdelingen en klantenservice afdelingen zijn echt oneindig!

Kortom, wil je meegaan met alle digitale ontwikkelingen? Dan moet je eigenlijk wel gebruik maken van een CRM-systeem met Artificial Intelligence.

Artificial Intelligence (AI) in HubSpot

Jarenlang hebben wij verschillende bekende CRM-systemen geïmplementeerd. HubSpot beantwoordt volgens ons het allerbeste aan de huidige digitale behoeften. Daarom focussen wij ons alleen nog op dat CRM-systeem.

Jouw HubSpot CRM is gratis en je breidt het simpel uit met betaalde functies. Hoe meer je het uitbreidt hoe meer je Artificial Intelligence toepast. Bijvoorbeeld met functies van de Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub en Operations Hub.

Hieronder vind je wat van HubSpots populairste functies met AI.

Schone data in jouw CRM-systeem

De data in jouw CRM-systeem wil je natuurlijk schoon houden. Met behulp van Artificial Intelligence gaat dit makkelijker en slimmer. De tools van de HubSpot Operations Hub corrigeren bijvoorbeeld automatisch typfoutjes voor je.

Slimme tool voor visitekaartjes

Sta je op een beurs? Of heb je veel meetings buiten de deur? Dan ontvang je waarschijnlijk veel visitekaartjes. Die hoef je met de AI-tool alleen maar even te scannen met je telefoon!

Jouw HubSpot-app maakt er automatisch een CRM-contact van. Het is de snelste manier om alle contactgegevens in je CRM over te nemen. Superhandige functie dus.

Het ontdubbelen van gegevens

Dubbele data in jouw CRM-systeem is erg irritant. Gelukkig maakt HubSpot het jou makkelijk om dubbele contactpersonen en bedrijfsgegevens samen te voegen.

Probleemloos data importeren

Importeer je data in jouw CRM-systeem? HubSpot regelt dit proces met behulp van Artificial Intelligence. Daardoor slaat jouw CRM-systeem automatisch alle data gelijk op de juiste plek op.

Opnemen & uitschrijven van gesprekken

Bel je via HubSpot? Dan neemt HubSpot jouw gesprek automatisch op en schrijft het voor je uit. Hoe handig is dat?!

Automatisch aanvullen van data

Maak je een nieuw bedrijfsaccount aan en weet HubSpot de domeinnaam? (bijvoorbeeld www.systony.nl) Dan vult HubSpot deze gegevens automatisch aan. Tenminste als je dat wilt natuurlijk.

HubSpot verzamelt al die gegevens zelf in een speciale database, die HubSpot Insights heet. Uit deze database haalt HubSpot bijvoorbeeld:

  • Adresgegevens
  • Branchegegevens
  • Het aantal werknemers
  • De jaarlijkse omzet
  • Sociale media (Facebook, Twitter en LinkedIn)

Automatisch vastleggen van e-mailgegevens

Staat er onderaan een e-mail een digitale handtekening met contactgegevens? Dan legt HubSpot deze gegevens automatisch vast. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De naam van een contactpersoon
  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Functietitel

Automatisch vastleggen van live chatgegevens

Maak je gebruik van een chatbot? Dan registreert jouw chatbot bepaalde gegevens van jouw klanten. Bijvoorbeeld een naam en de aard van een klacht. Jouw HubSpot CRM verzamelt al deze gegevens automatisch. Je vindt de data terug bij alle andere gegevens van jouw klant.

TIP: Weet je dat je HubSpot simpel aan allerlei andere AI-software koppelt? Zo maak je jouw platform nog krachtiger. Bijvoorbeeld met Atomic Reach, Drift, Crayon, Seventh Sense, Uberflip en Yext.

HubSpot & Artificial Intelligence (AI)
Ben je benieuwd naar de Artificial Intelligence (AI) mogelijkheden van HubSpot? Wij vertellen je er graag over tijdens een demo. Boek je afspraak zelf in de agenda van onze consultant als je dat wilt.

TIP - Bekijk ook:


New call-to-action

 

Ontvang updates per email