Deel artikel
Het magische effect van Artificial Intelligence (AI) in jouw CRM
door Andrea van Witteloostuijn op 3-3-22 8:15
“Het moet er nu eindelijk maar eens van komen. Suzanne is al haar coronakilo’s meer dan zat. Haar hardlopende vriendinnen hebben allemaal zo’n horloge met een stappenteller erop. Dat lijkt haar wel handig.
Kiest ze dan gelijk voor zo’n hypermodern sporthorloge van Garmin? Of is een goedkoper merk ook goed om het uit te proberen? Suzanne twijfelt een beetje. Dat sporthorloge van Garmin is wel erg mooi. Er zitten veel handige functies op, maar ze vindt het ook zo duur. En ze hoeft er niet mee te slapen, zoals haar vriendinnen doen. ”
Suzanne heeft besloten, dat ze zo’n sporthorloge wil hebben. Ze weet alleen nog niet welke. Stel je eens voor dat jij weet, dat Suzanne zich oriënteert. En dat je haar helpt om een beslissing te nemen. Met subtiele stapjes leid jij haar naar een passend sporthorloge in jouw webshop toe. En zo maak je simpel een klant van haar. Klinkt fantastisch toch?
Met een goed en modern CRM-platform kan dat dus. Je helpt jouw (toekomstige) klanten daarmee het juiste product te kopen. Precies op het juiste moment. Maar hoe krijgt jouw CRM-systeem dat voor elkaar? Juist! Daar gebruikt het dus slimme softwareoplossingen met Artificial Intelligence (AI) voor.
Wat is Artificial Intelligence (AI)?
Artificial Intelligence en AI. Je hoort het overal. Maar wat is het nou precies? Wat kun je ermee? Waarom passen steeds meer bedrijven Artificial Intelligence toe?
Het is eigenlijk gewoon een moderne methode om je werk efficiënter te maken. Met Artificial Intelligence (AI) laat je jouw computer namelijk superintelligente werkzaamheden uitvoeren. Werkzaamheden waar eigenlijk menselijke intelligentie voor nodig is. Daarom noem je AI ook wel kunstmatige intelligentie.
- Op je bureau ligt een hele stapel visitekaartjes. Je zou ze eigenlijk eens moeten invoeren in je CRM-systeem. Dan kun je er tenminste wat mee. Met AI regel je dit in een handomdraai.
- Regelmatig voer je gesprekken met jouw klanten. Dat is leuk, alleen het maken van gespreksverslagen kost jou erg veel tijd. Door AI kan de computer jouw gesprek opnemen en uitschrijven. Dat is handig!
Dit zijn een paar voorbeelden, waarbij Artificial Intelligence jouw werkzaamheden makkelijker maakt. Door AI neemt jouw computer tijdrovende werkzaamheden van jou over. Zo simpel is het dus eigenlijk!
Waarom kies je voor een CRM-systeem met Artificial Intelligence (AI)?
Een CRM-systeem met Artificial Intelligence (AI) maakt jouw werk dus makkelijker. Je organiseert jouw werkzaamheden slimmer. Je trekt makkelijker websitebezoekers aan. Je ondersteunt ze met persoonlijke informatie, die ze zoeken. En je zet jouw leads sneller om in klanten. Dat is in een notendop waar AI goed voor is.
Voor alle afdelingen van een organisatie is Artificial Intelligence nuttig. Denk aan het automatisch invoeren van gegevens bij de visitekaartjes. En opgenomen gesprekken omzetten naar geschreven teksten. Of jouw klanten begeleiden tijdens een aankoopproces. De mogelijkheden voor marketing afdelingen, sales afdelingen en klantenservice afdelingen zijn echt oneindig!
Kortom, wil je meegaan met alle digitale ontwikkelingen? Dan moet je eigenlijk wel gebruik maken van een CRM-systeem met Artificial Intelligence.
Artificial Intelligence (AI) in HubSpot
Jarenlang hebben wij verschillende bekende CRM-systemen geïmplementeerd. HubSpot beantwoordt volgens ons het allerbeste aan de huidige digitale behoeften. Daarom focussen wij ons alleen nog op dat CRM-systeem.
Jouw HubSpot CRM is gratis en je breidt het simpel uit met betaalde functies. Hoe meer je het uitbreidt hoe meer je Artificial Intelligence toepast. Bijvoorbeeld met functies van de Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub en Operations Hub.
Hieronder vind je wat van HubSpots populairste functies met AI.
Schone data in jouw CRM-systeem
De data in jouw CRM-systeem wil je natuurlijk schoon houden. Met behulp van Artificial Intelligence gaat dit makkelijker en slimmer. De tools van de HubSpot Operations Hub corrigeren bijvoorbeeld automatisch typfoutjes voor je.
Slimme tool voor visitekaartjes
Sta je op een beurs? Of heb je veel meetings buiten de deur? Dan ontvang je waarschijnlijk veel visitekaartjes. Die hoef je met de AI-tool alleen maar even te scannen met je telefoon!
Jouw HubSpot-app maakt er automatisch een CRM-contact van. Het is de snelste manier om alle contactgegevens in je CRM over te nemen. Superhandige functie dus.
Het ontdubbelen van gegevens
Dubbele data in jouw CRM-systeem is erg irritant. Gelukkig maakt HubSpot het jou makkelijk om dubbele contactpersonen en bedrijfsgegevens samen te voegen.
Probleemloos data importeren
Importeer je data in jouw CRM-systeem? HubSpot regelt dit proces met behulp van Artificial Intelligence. Daardoor slaat jouw CRM-systeem automatisch alle data gelijk op de juiste plek op.
Opnemen & uitschrijven van gesprekken
Bel je via HubSpot? Dan neemt HubSpot jouw gesprek automatisch op en schrijft het voor je uit. Hoe handig is dat?!
Automatisch aanvullen van data
Maak je een nieuw bedrijfsaccount aan en weet HubSpot de domeinnaam? (bijvoorbeeld www.systony.nl) Dan vult HubSpot deze gegevens automatisch aan. Tenminste als je dat wilt natuurlijk.
HubSpot verzamelt al die gegevens zelf in een speciale database, die HubSpot Insights heet. Uit deze database haalt HubSpot bijvoorbeeld:
- Adresgegevens
- Branchegegevens
- Het aantal werknemers
- De jaarlijkse omzet
- Sociale media (Facebook, Twitter en LinkedIn)
Automatisch vastleggen van e-mailgegevens
Staat er onderaan een e-mail een digitale handtekening met contactgegevens? Dan legt HubSpot deze gegevens automatisch vast. Denk bijvoorbeeld aan:
- De naam van een contactpersoon
- Bedrijfsnaam
- Adres
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Functietitel
Automatisch vastleggen van live chatgegevens
Maak je gebruik van een chatbot? Dan registreert jouw chatbot bepaalde gegevens van jouw klanten. Bijvoorbeeld een naam en de aard van een klacht. Jouw HubSpot CRM verzamelt al deze gegevens automatisch. Je vindt de data terug bij alle andere gegevens van jouw klant.
TIP: Weet je dat je HubSpot simpel aan allerlei andere AI-software koppelt? Zo maak je jouw platform nog krachtiger. Bijvoorbeeld met Atomic Reach, Drift, Crayon, Seventh Sense, Uberflip en Yext.
HubSpot & Artificial Intelligence (AI)
Ben je benieuwd naar HubSpot Artificial Intelligence (AI)? Wij vertellen je er graag over tijdens een demo. Boek je afspraak zelf in de agenda van onze consultant als je dat wilt.
TIP - Bekijk ook:
- Waarom is Artificial Intelligence (AI) zo belangrijk voor marketeers? 3 Voorbeelden.
- 7 Redenen waarom een CRM-systeem met Artificial Intelligence (AI) jou veel tijd en kosten bespaart
- HubSpot Artificial Intelligence - Hoe kan het jou helpen?
Deel artikel
- januari 2025 (5)
- december 2024 (16)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)