HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De beste functies van de HubSpot Marketing Hub

De beste functies van de HubSpot Marketing Hub - ik licht ze toe en vertel je waarom deze functies het meest belangrijk zijn voor mij als marketeer

Als dagelijks gebruiker en consultant van de HubSpot Marketing Hub neem ik je graag mee in de voordelen die deze tool met zich meebrengt.

Als marketeer heb je eindeloos veel tools en mogelijkheden om je taken te vereenvoudigen. Maar onthoud dat er drie dingen belangrijk zijn bij een marketingtool: het moet je efficiëntie verhogen, integreren met alle andere tools die je gebruikt en het moet jou als marketeer tijdwinst opleveren. 🕖

Je raad het al: je vindt dit allemaal in de HubSpot Marketing Hub. In dit blog pak ik de beste functies van deze uitbreiding van HubSpot CRM erbij en leg je uit wat voor waarde het toevoegt voor mij én jou als marketeer.

Een paar weken terug schreef ik al een blog hoe je als marketeer CRM effectief in kan zetten. Daarnaast kan je ook je verkoopproces naar een hoger niveau tillen met deze waardevolle data.

Om als marketeer een stapje verder te gaan raad ik je toch aan om te kijken naar de mogelijkheden van de HubSpot Marketing Hub. Dus lees snel verder, dan laat ik je de voor mij beste functies zien. 😉

1. Landingspagina’s

Landingpagina’s zijn een belangrijk onderdeel van onze eigen marketingstrategie. Het is namelijk dé plek waar onze meeste webbezoekers converteren naar leads. Gelijk al een belangrijke functie dus.

Als gebruiker van de HubSpot Marketing Hub heb je toegang tot eenvoudige maar mooi vormgegeven drag-and-drop landingpagina’s. Dit maakt het mogelijk om modules, teksten en afbeeldingen te plaatsen waar jij wilt. Wat erg fijn is dat je hiervoor geen design- of coderingservaring hoeft te hebben!

Door de mogelijkheid om formulieren toe te voegen aan je landingspagina is leadgeneratie een fluitje van een cent.

Lees meer over het maken van goedwerkende landingspagina in dit artikel.

Groot voordeel van de HubSpot Marketing Hub? Het maken van landingspagina met een drag-and-drop editor. Zo bouw je als marketeer de mooiste pagina's zonder kennis van CSS en HTML.Een voorbeeld van een Systony-landingspagina

2. Segmentatielijsten

Een andere functie waar ik gelukkig van word is het maken van gesegmenteerde lijsten in HubSpot. Door een lijst aan te maken kan je groepen met contactpersonen maken met dezelfde criteria.

Zo kan je lijsten maken met contacten die:

  • Bepaalde pagina’s hebben bekeken;
  • Een hoge lead score hebben;
  • Veel interactie hebben met e-mails,
  • Bepaalde formulieren hebben ingevuld;
  • En nog veel meer.

Het grote voordeel hiervan? Je hebt lijsten met contacten klaar staan voor elke marketing- of verkoopactiviteit zoals het verzenden van mailings, het toevoegen in workflows, rapportages en nog veel meer.

Door segmentatie toe te passen bouw je persoonlijke en maatwerk ervaringen voor je leads, prospects en klanten.

3. E-mail

You've got mail! 📧

Waar ben je als marketeer zonder goede e-mailtools? Als je de HubSpot Marketing Hub gebruikt hoef je geen e-mailtool erbij te zoeken zoals Mailchimp. Het ideale aan HubSpot is dat je alles lekker binnen één platform beschikbaar hebt.

Daarnaast is één van de belangrijkste mogelijkheden van HubSpot natuurlijk de automatisering. Bouw de mooiste workflows en lead nurture campagnes en stijl ze naar smaak. Maak ook zeker gebruik van de personalisatietokens om je mails persoonlijker dan ooit te maken. 🙌

E-mails binnen de HubSpot Marketing Hub creëer je snel en eenvoudig dankzij een overzichtelijke drop-and-drop editor. Laat je creativiteit hier dan ook op los!

emailmarketing is ook helemaal fantastisch met de HubSpot Marketing Hub. Alleen dit voorbeeld van de mogelijkheden is al de moeite waard.Maak e-mailtemplates eenvoudig en snel op met de HubSpot Marketing Hub en gebruik ze voor al je mailings.

Ben je als Mailchimp-gebruiker nieuwsgierig naar de verschillen met de e-mailtool van HubSpot? We hebben de twee tools met elkaar vergeleken. Check onze bevindingen in dit blogartikel

4. Workflows

De reden waarom de meeste mensen geïnteresseerd zijn in de HubSpot Marketing Hub ligt bij de automatiseringsmogelijkheden. En wat hoort daar bij? Juist, workflows!

Automatisering is prachtig voor jou als marketeer. Het maakt je dagelijkse taken makkelijker en je werkt een stuk efficiënter. Met HubSpot Workflows automatiseer je:

  • E-mailcampagnes;
  • Lijsten en segmentatie;
  • Het doorzetten van leads naar de verkoopafdeling;
  • Toepassen van eigenschap aan je contactpersonen;
  • Het verzenden van interne notificaties en het aanmaken van taken voor je teamleden;
  • En nog véél meer.

Zend bijvoorbeeld een interne e-mail naar de verantwoordelijke van je contactpersonen als zij op een marketinge-mail klikken, zoals onderstaand voorbeeld:

Marketing email click - mail naar contact owner

Dit alles kan je natuurlijk zo specifiek invullen zoals je zelf wilt. Zoals je kan raden ben ik als marketeer zeer te spreken over de workflows in de HubSpot Marketing Hub.

Het is dan ook niet voor niets dat ik er pas geleden al een heel blog artikel over hebt geschreven.

Lees “5 HubSpot Workflows voor Sales en Marketing” straks ook nog even. 😊

5. Beheer je betaalde advertenties binnen HubSpot

Je hebt het misschien al door maar HubSpot is hier om jouw leven écht gemakkelijker te maken. Maak je gebruik van LinkedIn, facebook en/of Google ads? Analyseer al je resultaten met de HubSpot Marketing Hub.

Naast dat alle statistieken zichtbaar zijn in je portaal, creëer je ook eenvoudig en snel je advertenties binnen de advertentietool. Het grote voordeel? Je kan je contacten en lijsten gebruiken als doelgroep voor je advertenties. Zo maak je je marketingcampagnes nóg doelgerichter en behaal je zo je marketingdoelstellingen

beheer je betaalde advertenties makkelijk in Hubspot Marketing hub

6. Social media management

Koppel Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter aan je HubSpot Marketing Hub platform. Deze social media tool maakt het schrijven en plannen van je social media berichten een fluitje van een cent.

Deze functie is ideaal voor als je snel en gestructureerd social media posts de digitale wereld in wilt sturen.

social media wordt een stuk makkelijker dankzij de social media management tool in HubSpot!

7. Dashboards en rapportages

Last but not least: de dashboards in HubSpot zijn helemaal top. Ook voor al je marketingactiviteiten heb je alle benodigde statistieken op één pagina inzichtelijk.

Doordat je zoveel functies en tools heb binnen de HubSpot Marketing Hub, hoef je niet meer gebruik te maken van verschillende tools en statistieken. Alles is nu met een klik op de knop beschikbaar binnen HubSpot.

Op deze manier heb jij en je marketingteam inzicht in de belangrijkste statistieken en houd je in de gaten welke zaken goed gaan én welke niet. (Dan kun je ze gelijk verbeteren!)

Benieuwd naar de HubSpot Marketing Hub?

Dit waren de (voor mij) beste functies van de HubSpot Marketing Hub. Gebruik je de HubSpot Marketing Hub nog niet maar wil je alvast een kijkje nemen in de software?

Bekijk onze HubSpot Marketing Hub demo en ontdek of de tool bij je past:

Ontvang updates per email