Deel artikel
Haal het maximale uit Twitter met de HubSpot integratie
door Floris van Muijen op 17-5-23 14:45
Wat zijn jouw populairste Twitter berichten? Hoeveel nieuwe volgers heb je erbij? En wat zijn de beste momenten om tweets te publiceren? Met HubSpot krijg je een diepgaand inzicht van je Twitter prestaties.
Publiceer razendsnel tweets met je Twitter HubSpot integratie. Upload je tweets in bulk. Plan je Twitter posts vooruit. Hergebruik je berichten voor andere sociale media kanalen. En vergelijk je resultaten van Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn.
Manage je jouw Twitter berichten vanuit HubSpot? Dan bespaar je ontzettend veel tijd. Bovendien haal je er makkelijker meer uit. Wat heb je nog meer nodig voor je Twitter marketing campagnes?
Waarom zet je Twitter zakelijk in?
Weet je dat er wereldwijd meer dan 329 miljoen Twitter gebruikers zijn? En dat er per jaar gemiddeld 20 miljoen Twitter gebruikers bijkomen? In 2022 waren er 3,5 miljoen Nederlanders met een actief Twitter account.
Veel organisaties en (beroemde) mensen zijn actief op Twitter. En dat is niet voor niets. Binnen no time verspreid je informatie onder Twitteraars. Bijvoorbeeld over je producten, diensten en ontwikkelingen bij je organisatie. Twitter heeft een groot bereik en het is nog gratis ook.
Bedrijven hebben dan ook verschillende redenen om Twitter zakelijk in te zetten. Twitter marketing gebruiken zij bijvoorbeeld om:
- Nieuwe klanten te werven.
- Websiteverkeer te genereren.
- Te laten zien dat ze een kennisleider zijn.
- Als zoekmachine om informatie te zoeken.
- Een snelle klantenservice te bieden.
- Trendy topics in het vakgebied te volgen.
- Twitter gesprekken van concurrenten te volgen.
- Te communiceren met volgers.
- Een relatie met volgers op te bouwen.
- De verkoop te boosten.
- Evenementen te promoten.
Adverteer je ook op Twitter? Dan vergroot je zeker jouw naamsbekendheid en trek je makkelijker leads aan. Maar hoe haal je nou het maximale uit Twitter? Hieronder ontdek je hoe HubSpot jou hiermee helpt.
Twitter integratie functies in HubSpot
De Twitter integratie in HubSpot helpt je bij je Twitter marketing. Zo haal je gegarandeerd meer uit jouw Twitter account. Dit zijn de belangrijkste Twitter integratie functies:
- Manage al je sociale content met je sociale media kalender. In HubSpot maak je eenvoudig meerdere tweets aan. Of je loadt ze in bulk op. Je plant ze voor een later tijdstip in. Daarna versleep je jouw ingeplande tweets eenvoudig naar andere dagen. Bijvoorbeeld om meer reacties op je berichten te krijgen.
- Publiceer je tweets via HubSpot of Twitter. Zoals jij het prettig vindt. Je hoeft HubSpot niet te verlaten! Waar en wanneer je maar wilt. Rechtstreeks via je computer of met de mobiele HubSpot app op je smartphone of tablet.
- Maak en publiceer je jouw blogs ook met HubSpot? Deel ze dan automatisch via Twitter als je ze publiceert.
- Hoe vaak tweet je eigenlijk? In HubSpot behoud je makkelijk het overzicht. Op statistieken monitor je hoe jouw content scoort. Vergelijk hierop de resultaten van je belangrijkste sociale media kanalen. Zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram.
- Maak een Twitter Stream aan om met toekomstige klanten in gesprek te komen. Dit is een soort tijdlijn met alle tweets over een bepaald onderwerp. Zoals veel gestelde vragen over inbound marketing en HubSpot. Of mensen die zeggen: ‘Ik zoek een HubSpot partner’. Vervolgens beantwoord, like of retweet je deze tweets eenvoudig.
- Voeg je leads toe aan een Twitter Stream en houd hun tweets in de gaten. Stel dat een lead jouw organisatie noemt. Of dat een lead op zoek is naar een soortgelijke organisatie. Dan weet je meteen dat het tijd is om contact op te nemen!
- Zet HubSpot in voor social listening. Zo volg je bijvoorbeeld eenvoudig de tweets van je concurrenten. Of juist wat Twitteraars over je concurrenten zeggen. Ook vind je zo makkelijker nieuwe klanten. En je levert klantenservice als het niet rechtstreeks aan je gevraagd is (maar toch nodig is). Je leest hier meer over in ons blog over social selling.
- Profiteer van de data-gedreven online advertentietool in HubSpot. Mensen zijn verslaafd aan hun smartphones. Ze ontvangen de hele dag meldingen van hun sociale media kanalen. Je hebt een groot bereik en adverteren is relatief goedkoop. Wat is een betere plek om te adverteren?
Deel artikel
- december 2024 (6)
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)