HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Waarom integreer je Google Search Console met HubSpot?

Waarom integreer je Google Search Console met HubSpot?
3:34

Waarom integreer je Google Search Console met HubSpot

Google Search Console
laat je zien hoe Google jouw website beoordeelt. En hoe jouw content het in de zoekresultaten van de zoekmachine doet. Met deze inzichten optimaliseer je jouw websitecontent voor betere zoekresultaten. Online marketeers kunnen dan ook echt niet zonder deze tool.

In dit blog ga ik dieper op de mogelijkheden van Google Search Console in. Hierbij ontdek je waarom het slim is om het met HubSpot te integreren.

Wat kan je met Google Search Console?

Met tools en rapportages geeft Google Search Console je inzicht in de prestaties van je website. Zo krijg je informatie over:

  • Of Google je website kan vinden en crawlen.
  • Indexeringsproblemen.
  • Verkeersgegevens van 'Google Zoeken' voor je website. Zo zie je hoe vaak je website in 'Google Zoeken' wordt weergegeven. Bij welke zoekopdrachten je website zichtbaar is. Hoe vaak gebruikers op die zoekopdrachten klikken en nog veel meer.
  • Welke websites er naar jouw website linken.

Daarnaast ontvang je meldingen over problemen die Google op je website tegenkomt. Bijvoorbeeld opmaakproblemen, indexeringsproblemen, serverproblemen, beveiligingsproblemen, laadproblemen en spamproblemen. Bovendien kun je voor nieuwe en bijgewerkte content (her)indexering aanvragen.

Waarom integreer je Google Search Console met HubSpot? 

SEO Analytics in HubSpot
Met de integratie breng je de gegevens van de zoekopdrachten in Google naar je SEO-tool in Hubspot. Je maakt en monitort je content dus in hetzelfde systeem.

Op je dashboard zie je hoeveel weergaven en klikken je website voor bepaalde zoektermen krijgt. Hoe je gemiddelde ranking in de zoekresultaten van Google is. Welke zoekwoorden bij de zoekintentie van je doelgroep aansluiten. En hoe je websitebezoekers zich op je website gedragen. 

Je combineert de inzichten van de 2 platforms. Hierdoor kun je uitgebreide zoekwoordanalyses doen. Zodat je jouw zichtbaarheid in de zoekmachines met gerichte content vergroot. En het verkeer naar je website een flinke boost geeft. 

Kortom, je krijgt een goed beeld van hoe je content in Google presteert. Van wat je moet aanpassen om betere zoekresultaten te behalen. En hoe je de gebruikerservaring van je website kunt verbeteren. Met als uiteindelijke doel natuurlijk hogere conversieratio’s. 

Nieuwe call-to-action

De integratie van Google Search Console en HubSpot 

Met een actieve integratie krijg je deze statistieken in je SEO-tool van HubSpot erbij:

  • Gemiddelde positie in Google met betrekking tot een bepaald onderwerp. Je locatie, zoekgeschiedenis, apparaattype en andere dynamische resultaten beïnvloeden dit cijfer. Het is daarom niet helemaal accuraat.

  • Totaal aantal vertoningen van je zoektermen.

  • Gemiddelde klikfrequentie: dit zegt iets over hoe vaak mensen in Google gemiddeld op je content klikken.

  • Belangrijke zoekopdrachten: zoektermen waarbij Google je content toont. Dit gebruik je voor nieuwe content-ideeën.

  • Klikken: het aantal klikken waarmee je bij een bepaalde zoekopdracht in Google websiteverkeer aantrekt. 

SEO Analytics van zoekopdrachten
Je bekijkt deze statistieken voor de zoektermen van je complete website. En ook voor specifieke websitepagina’s, landingspagina’s, pillarpages of blogs. Erg handig!

👉 TIP: Meer over SEO met HubSpot lees je in deze artikelen:
Zoekmachineoptimalisatie met persona's en de SEO-Tool van HubSpot.
Verbeter jouw content marketingstrategie met de HubSpot SEO-tool.
SEO-tool met tips voor een betere website ranking in zoekmachines.

New call-to-action
    

Ontvang updates per email