HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste ontwikkelingen bij HubSpot | december 2021

hubspot product update ontwikkelingen

HubSpot heeft weer prachtige functionaliteiten toegevoegd aan het platform. Wat vind je bijvoorbeeld van het nieuwe Operations Hub Enterprise abonnement? En alle verbeteringen voor jouw HubSpot-website of de handige evenementen app? Wil je weten welke nieuwe mogelijkheden HubSpot biedt? Lees dan gauw verder! 

Nieuw: HubSpot Operations Hub Enterprise

Koppel je apps, automatiseer je processen en houd jouw CRM-data eenvoudig schoon. Ben jij ook zo gecharmeerd van de krachtige toolkit van de Operations Hub? Dan hebben wij goed nieuws voor jou! Naast de Starterseditie en de Professional Licentie is er nu namelijk ook een Enterprise versie beschikbaar.

Met de Enterprise licentie profiteer je natuurlijk van alle voordelen van de andere twee licenties. Maar je hebt nog meer mogelijkheden. Drie functies van het nieuwe abonnement lichten wij even uit. 

  • Verbind de klantdata van jouw HubSpot CRM en de gekoppelde applicaties. Beheer al deze (realtime) data vanuit jouw CRM-systeem. Met geautomatiseerde processen houd je de gegevens in deze systemen tegelijkertijd schoon. Zorg bijvoorbeeld automatisch dat hoofdletters overal goed staan en dubbele spaties verwijderd worden.

    Dit is de basis waar het bij alle Operations pakketten om draait.
    Er zijn trouwens meer dan 60 snelle en uitgebreide standaard koppelingen beschikbaar. Zoals de populairste SaaS-applicaties, Intercom, MailchimpMicrosoft Dynamics en Google Contacts.

  • Met krachtige tabellen (datasets) van de Enterprise editie maak je nu nog gemakkelijker rapportages. Selecteer zelf de velden en bereken de waarden. Bereken bijvoorbeeld de snelheid van de verkoopcyclus van jouw producten. Of de gemiddelde tijd die nodig is, voordat er een conversie plaatsvindt. Zo krijg je sneller en meer inzicht in jouw verkoopinspanningen.  

    Jouw tabellen zijn bovendien herbruikbaar. Bepaal bijvoorbeeld welke informatie (datasets) je wilt delen. Alle afzonderlijke gebruikers van jouw HubSpot-systeem kunnen met deze gegevens zelf rapportages maken. De basis is altijd de informatie uit jouw dataset.  
     
    Wil je weten hoe dit precies werkt? Wij laten je de mogelijkheden graag zien!

bouw rapporten in HubSpot - laatste hubspot updates

  • Heb je wel eens gehoord van Snowflake? Dat is een klantvriendelijk data cloud platform, waarmee je grote hoeveelheden data in één database samenbrengt. Wil je jouw data buiten HubSpot om beheren en analyseren? Met de Operations Hub Enterprise koppel je jouw Snowflake-platform aan jouw HubSpot CRM. Ontdek supersnel alle algoritmes bij jouw organisatie met deze slimme combinatie!  

TIP: Ontdek meer over de HubSpot Operations Hub en alle HubSpot prijzen

Nieuw:
Dealsynchronisatie voor 
alle Operations Hub abonnementen
 

In de HubSpot Operations Hub kon je al gegevens synchroniseren van meer dan 80 verschillende apps. Automatisch en realtime. De koppeling met Netsuite is hier een mooi voorbeeld van. Met de nieuwe functie dealsynchronisatie gaat HubSpot nog een stapje verder.  
 
Is jouw HubSpot-platform aan een ander CRM-systeem gekoppeld? Dan neem je voortaan eenvoudig verkoopkansen over in jouw HubSpot CRM. Zo heb je in HubSpot alle bedrijfsgegevens en verkoopgegevens beschikbaar. De gegevens van jouw klanten worden zo nog completer.  
 
Heb je een Operations Hub account? Profiteer dan van deze mooie nieuwe toepassing! 

Uitbreiding van de Marketplace

market place hubspot

Aan de marketplace is een aantal handige apps toegevoegd. Koppel bijvoorbeeld de ‘Marketingevenementen app’ en promoot jouw evenementen nog makkelijker. 

Bouw omnichannel-campagnes en geef zo een boost aan het aantal inschrijvingen. Krijg tegelijkertijd inzicht in de ROI (Return on Investment) van al jouw evenementen.

Monitor welke kanalen het beste scoren. Combineer alle beschikbare gegevens in jouw HubSpot CRM. En ontdek wat jouw evenementen je opleveren!
 

Bij een omnichannel strategie gebruik je meerdere kanalen. Bijvoorbeeld een fysieke winkel, een webshop, advertenties en apps. De boodschap over jouw evenement is bij al deze kanalen hetzelfde. Je zet de klant echt centraal. Deelnemers kiezen zelf via welk kanaal zij zich bij jou willen registreren. Je zorgt dat de klant heel gemakkelijk bij jou terecht kan. En je bent natuurlijk ook direct beschikbaar als er vragen zijn.  

Verbeteringen voor jouw HubSpot-website 

Profiteer jij al van een geïntegreerde website met jouw HubSpot CRM? Weet je dat we jouw huidige website zelfs één op één over kunnen zetten? Ook is het heel gemakkelijk om zelf een professionele website te bouwen met jouw HubSpot CMS. Gratis zelfs. Zonder begeleiding en technische hulp van een designer of webmaster! 
 
Om jou te helpen heeft HubSpot enkele wijzigingen doorgevoerd aan de HubSpot CMS Hub. De belangrijkste wijzigingen hebben we op een rijtje gezet. 

  • Superhandige nieuwe tool voor CMS Hub Enterprise klanten: geavanceerd publiceren! Plan (automatische) updates voor pagina’s die al live staan!  
     
  • Wil je kleuren van externe websites automatisch importeren in jouw website? Vanaf nu is dat mogelijk bij CMS Hub Starter. Je gebruikt daarvoor de functie merkinstellingen of de CMS Hub onboarding flow. Zo wordt het bouwen van nieuwe content nog leuker! 
     
    De kleuren worden automatisch ‘favorieten’ in jouw kleurenkiezer van de pagina-editor. Wil je ermee aan de slag? Zoek ‘Account Defaults’ bij je instellingenpictogram op en klik op het tabblad ‘Branding’.  

kleuren hubspot cms hub

  • Speciale API-pagina’s helpen je bij het beheren van jouw website. De API-pagina’s voor de A/B-testen en het meertalig onderhoudsbeheer zijn verbeterd. 
  • De HubDB API van CMS Hub Professional klanten is ook aangepast. HubDB slaat jouw gegevens als een soort spreadsheet op. Je ziet daardoor een tabel met allerlei rijen en kolommen. Deze gegevens kun je integreren. Bijvoorbeeld op je website en in apps. De API gebruik je om de gegevens te bewerken en op te halen.  
  • Ook de ‘Select Your Style’ functie van de CMS Hub Onboarding Flow is verbeterd. Vanaf nu kun je met de CMS Hub Starter meer voorkeuren voor kleuren en lettertypen instellen. Bovendien is het voortaan gemakkelijker om logo’s en afbeeldingen bij te snijden. 

kies de stijl die bij je past met hubspot cms

Het exporteren van bloggegevens 

Beheer je meerdere blogs voor verschillende doeleinden? En hoef je er maar één of een enkele te exporteren? Dan zal je blij zijn met de verbeterde CSV- en Excel-exportfuncties voor blogs. Door de update ontvang je een kleiner exportbestand. Daarin vind je alleen de gegevens die je nodig hebt. 
 
Deze tool is beschikbaar voor alle CMS Hub klanten (Starter, Professional en Enterprise). Ook Marketing Hub Professional en Enterprise klanten kunnen er gebruik van maken. 

De verbeterde HubSpot Sales Hub

De Sales Hub is op een aantal punten verbeterd. Wij vertellen je graag welke nieuwe mogelijkheden je hebt.  

  • Je bent vast al bekend met sequences, waarbij je een reeks automatische sales acties uitzet. Alle HubSpot Sales Hub klanten kunnen nu geïntegreerde workflows toepassen bij sequences. Dit betekent eigenlijk dat je meer stapjes automatiseert. Superhandig dus! 
     
  • Stuur jij geregeld ‘vergadertijden’ mee in jouw e-mails? Vanaf nu is het mogelijk om daar specifieke tijdstippen aan te koppelen. Met één klik plannen jouw ontvangers de meeting in. Deze functionaliteit is voor alle Sales Hub klanten beschikbaar. 

    Bij vergaderingen is het trouwens ook mogelijk om bepaalde velden zelf te bewerken. Bovendien kunnen jouw klanten de vergadering via de Meetingtool zelf annuleren of verplaatsen. HubSpot geeft automatisch in jouw agenda aan wat er met de afspraak gebeurd is.
     
  • Wil je bepaalde informatie van jouw verkoopgesprekken rapporteren? Gebruik dan ‘Conversation Intelligence’. Houd simpel bepaalde belangrijke termen uit jouw gespreksverslagen bij. Zoals concurrenten, productnamen en klantvragen. Volg zo de trends, interesses en behoeftes van jouw klanten. Èn speel er slim op in. Deze functie is alleen beschikbaar bij het Sales Hub Enterprise abonnement. 
  • Starten er nieuwe medewerkers? Dan wil je natuurlijk gelijk de juiste machtigingen toekennen. Gebruik daarvoor de ‘machtigingensets’. Daarmee krijgt een nieuwe medewerker automatisch de machtigingen, die bij de functie horen. Wel zo gemakkelijk! Sales Hub Professional en Enterprise klanten kunnen profiteren van deze functionaliteit.

    Superbeheerders zijn trouwens gemachtigd om gebruikers te deactiveren in plaats van te verwijderen. Zo behoud je de belangrijke gegevens van deze gebruikers. Dit is bij alle Sales Hub accounts mogelijk. 
  • Heb je wel eens van Slack-integratie gehoord? Slack is een soort digitale werkplek waar alle HubSpot-tools in zijn verankerd. Het verbindt jou met de collega’s waar je mee werkt. 

    Maak bijvoorbeeld eenvoudig taken, herinneringen, terugbelnotities en andere meldingen voor je collega’s aan. En koppel deze activiteiten aan bedrijven of verkoopkansen van relaties. Of deel eenvoudig de gegevens van een contactpersoon uit je CRM-systeem met je collega.

    Bepaalde meldingen, taken of andere activiteiten automatisch vanuit je CRM-systeem toevoegen kan ook. Uiteraard koppel je daar dan gelijk activiteiten voor bepaalde medewerkers aan. Denk bijvoorbeeld aan documentweergaven en formulier inzendingen.

    Met deze werkwijze geef jij een boost aan je interne communicatie! HubSpot Slack is voor alle Sales Hub klanten beschikbaar. 
  • Het is nu gemakkelijker om op datum te filteren. Een handige optie als je bijvoorbeeld financiële gegevens van een bepaalde periode nodig hebt. Deze functie is toegankelijk voor alle Sales Hub gebruikers. 

Aangepaste kennisbank bij de HubSpot Service Hub 

Maak je bij de HubSpot Service Hub gebruik van een kennisbank? Weet dan dat je de HTML-kopjes van jouw kennisartikelen kunt aanpassen? Dit doe je met het HTML-veld ‘open tekst’ op het 'tabblad Instellingen' van je editor. Gebruik deze functie als je niet wilt dat jouw artikelen terugkomen in zoekresultaten. De tool is beschikbaar voor Service Hub Professional klanten.  

New Call-to-action

 

Ontvang updates per email