HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | september 2025

De laatste HubSpot updates | september 2025
10:59

De laatste HubSpot updates september 2025

Tijdens het jaarlijkse HubSpot Inbound-event in september zijn er veel nieuwe AI-aangedreven tools geïntroduceerd. Systony-oprichters Martijn en Gertjan waren erbij. In dit artikel legt Martijn je de belangrijkste AI-ontwikkelingen uit: HubSpot INBOUND 2025: 200+ AI-updates voor hybride mens-AI-teams.

De komende weken diepen wij de nieuwe mogelijkheden verder voor je uit:

  • Er verschijnen regelmatig blogs, waarin wij belangrijke nieuwe tools aan je uitleggen. Schrijf je daarvoor in als je snel op de hoogte wilt zijn!

  • In onze webinars demonstreren we veel nieuwe functies. Voor ons marketing- en servicewebinar kun je je nog inschrijven. Het saleswebinar is inmiddels geweest, maar je kunt het nog wel terugkijken.

  • Ben je een key-user? Dan blijf je via ons key-user-webinar op de hoogte van belangrijke nieuwe tools.

  • Volg je ons op LinkedIn? Dan blijf je makkelijker bij.

Hieronder vind je onze selectie met 20 interessante HubSpot Updates van september 2025:

1. Campaign Goals Tracker
2. E-mail Health Tool
3. Google-advertentie rapportages in HubSpot
4. Audio uploads in de Video Editor
5. Landingspagina’s klonen met AI
6. List-based remixing
7. Customer Agent & e-mail
8. Deal Insights
9. Dealtabel in de sales workspace
10. Prospecting Agent & gedrag
11. Ticket-tijdlijn in de Helpdeskomgeving
12. NPS en CSAT CRM-kaarten 
13. Microsoft Teams recordings
14. HubSpot’s notetaker
15. Integratie met Salesforce
16. Naamgeving standaard objecten 
17. Berekeningen in de Customer Report Builder
18. Workflows bouwen met de Breeze Copilot
19. Gesprekstranscripties & slimme eigenschappen
20. Account Cleanup

1. Campaign Goals Tracker

Campaign Goals Tracker in HubSpot

Campaign Goals Tracker is een nieuwe manier om je campagneprestaties te meten.
Hoe het werkt? Je stelt één of meerdere campagnedoelen in. Bijvoorbeeld voor:

  • Het aantal nieuwe leads of SQL’s dat je wilt aantrekken.
  • Het verbeteren van de kosten per klant.
  • Het verhogen van het websiteverkeer.
  • Het verhogen van de totale omzet.

Je campagnedoelen stel je per week, maand, kwartaal of jaar in. De resultaten volg je daarna op je campagnedashboard. Een mooie nieuwe tool als je een Marketing Hub Pro+ licentie hebt en marketingcampagnes maakt. 

2. E-mail Health Tool

Wil je weten wat de reputatie van je marketing e-mails is? Dan is de E-mail Health Tool een handig hulpmiddel. Hierin zie je namelijk de belangrijkste statistieken van je marketing e-mails. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Openingspercentages
  • Klikfrequenties
  • Afmeldpercentages
  • Spaminformatie 
  • Bounce percentages (harde)

Daarbij krijg je aanbevelingen om de afleverbaarheid en de presentaties van je e-mails te verbeteren. Je krijgt één score voor je algehele e-mailreputatie. En je zoomt eenvoudig op individuele e-mailcampagnes in. 

Daarnaast vergelijk je nu de betrokkenheid en afleverbaarheid van verschillende verzendlijsten. Dit is nieuw in deze tool. De update geldt voor alle Marketing Hub Pro+ licenties.

👉 TIP: Zijn er contactpersonen op de lijst, die je marketing e-mails niet ontvangen? Dan zie je nu de redenen daarvoor.

3. Google-advertentie rapportages in HubSpot

Google advertenties in HubSpotVeel van onze klanten adverteren op Google. Hierbij is het handig om je Google Ads-account aan HubSpot te koppelen. Want dan kun je jouw Google-advertenties vanuit HubSpot maken (met AI) en publiceren. Omdat je Google Ads-account aan HubSpot gekoppeld is, kun je specifieke HubSpot-lijsten targeten. 

Wat er hierbij nieuw is? Met Google Performance Max-advertentiecampagnes maak je  gedetailleerde rapportages in HubSpot. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

Google Performance Max in HubSpot
👉 TIP: Ook je advertenties op LinkedIn en Facebook kun je met HubSpot's lijsten (segmenten) promoten.

4. Audio uploads in de Video Editor

Dankzij deze nieuwe feature voeg je eenvoudig achtergrondmuziek, geluidseffecten en voice-overs aan je HubSpot-video’s toe. De update geldt voor alle Content Hub Pro+ licenties.

5. Landingspagina’s klonen met AI

Kloon je een landingspagina met je Content Hub Pro+ licentie? Dan kun je daar nu content met AI voor genereren. Zodat je jouw landingspagina’s natuurlijk sneller opzet. En makkelijker verschillende variaties voor je landingspagina’s maakt. Bijvoorbeeld als je de content van bestaande landingspagina's wilt vernieuwen.

👉 TIP: Gebruik je bestaande landingspagina-templates hierbij.

6. List-based remixing

List-based remixing in HubSpot

Ook dit is een toffe nieuwe AI-tool voor Content Hub Pro+ licenties. Gepersonaliseerde content resoneert over het algemeen beter dan generieke content. Daarom bevat HubSpot tegenwoordig verschillende personalisatietools:

Met list-based remixing maak je gepersonaliseerde content met je lijsten. Stel dat je veel contactpersonen hebt die ‘Hans’ heten. En dat je daarvoor de lijst ‘Hans’ aanmaakt. Dan genereer je met deze AI-tool content voor alle ‘Hansen’ op deze lijst. Bijvoorbeeld blogs, advertenties en social media posts. Om deze ‘Hansen’ daar vervolgens mee te targeten. Uiteraard kun je meer details aan de segmentatie toevoegen. 

👉 TIP: Heb je Google Drive met HubSpot geïntegreerd? Dan kun je de documenten daarin remixen en aan je HubSpot-content toevoegen. Rechtstreeks vanuit je Google Drive-account.

7. Customer Agent & e-mail

De Customer Agent beantwoordt veel klantvragen automatisch voor je in de chat. Hiervoor gebruikt de AI-tool de informatie van je website (die je daarvoor zelf aanwijst). 

Nieuw is dat je de AI Agent aan e-mailaccounts kunt toewijzen. Zodat de AI-buddy ook routinematige vragen met e-mails voor je kan beantwoorden. Beschikbaar met een Pro+ licentie. 

8. Deal Insights

Werk je met je Sales Hub Pro+ licentie in je sales workspace? Dan ken je de Deal Insights wel. Waarmee HubSpot AI onder andere dealrisico’s inzichtelijk voor je maakt. Nieuw is dat de AI-tool hiervoor ook de transcripties van telefoongesprekken met klanten gebruikt.

👉 TIP: Met de ‘Recent Activities Card’ heb je altijd een samenvatting van je laatste telefoongesprekken voorhanden. Een handige kaart voor je deal-records!

9. Dealtabel in de sales workspace

Wil je inzicht in de koppelingen tussen deals, contactpersonen, bedrijven en/of custom objecten krijgen? Voeg daar dan een kolom aan je dealtabel in de sales workspace voor toe. Een mooie update voor Sales Hub Pro+ licenties.

10. Prospecting Agent & gedrag

De Prospecting Agent heeft een toffe update gehad. Je kunt de AI Agent namelijk vertellen hoe hij zich moet gedragen. Hiervoor activeer je ‘enable custom instructions’ van de ‘advanced settings’ van de Prospecting Agent. Vervolgens beschrijf je het gewenste gedrag. De update geldt voor alle Sales Hub Pro+ licenties.

Custom instructions voor de Prospecting Agent van HubSpot

11. Ticket-tijdlijn in de Helpdeskomgeving

In de Helpdeskomgeving vind je nu aan de rechterkant van je tickets een ticket-tijdlijn. Waarmee je snel begrijpt wat er met je tickets is gebeurd. Een handige update voor Service Hub Pro+ licenties

12. NPS en CSAT CRM-kaarten 

Iedere maand komen er nieuwe kaarten voor je records en Helpdeskomgeving bij. Bekijk daarom regelmatig of er interessante kaarten bijgekomen zijn. 

Ik wil je graag op 2 nieuwe rapportagekaarten voor je bedrijfs- en contactrecords wijzen. Namelijk de kaart met de gemiddelde Net Promoter Score (NPS) en de kaart met klanttevredenheidsscores (CSAT). 

Beide kaarten zijn beschikbaar als je over een Service Hub Pro+ licentie beschikt. Daarnaast moet je natuurlijk van HubSpot’s feedback enquêtes gebruik maken. 

👉 TIP: Weet je dat je CRM-kaarten met UI-extensies kunt aanpassen?

13. Microsoft Teams recordings

Heb je Microsoft Teams met HubSpot geïntegreerd? Dan neemt HubSpot allerlei meeting-data over. Nu ook met je recordings en transcripties. Deze update geldt voor alle hubs en niveaus.

14. HubSpot’s notetaker

HubSpot’s notetaker is een toffe nieuwe tool voor Service Hub Pro+ licenties, die Conversation Intelligence gebruiken. Een AI-aangedreven ‘notulist’ voor tijdens je vergaderingen in Google Meet, Microsoft Teams en Zoom. Die automatisch aan vergaderingen deelneemt, opnames maakt, notities genereert en transcripties verzorgt.

Ongeveer 2 minuten voor de meeting komt de notulist binnen (als je dat wilt). Na afloop van je gesprek komt er een ‘call-object’ in HubSpot te staan. Dat inclusief de opname, samenvatting, notities en transcriptie aan de meeting gekoppeld is. Minimaal één CRM-contact moet aan de vergadering deelnemen. De tool werkt nog niet volledig in het Nederlands. Maar dat zal op korte termijn veranderen.

👉 TIP: Misschien vind je dit artikel interessant?
Slim vergaderen met HubSpot AI: zo win je pas tijd!

15. Integratie met Salesforce

Heb je HubSpot met Salesforce geïntegreerd? Dan kun je nu de objectkoppelingen van tickets, taken en custom objecten synchroniseren. Voorheen kon dit alleen met standaard objecten. De update geldt voor iedereen met een Pro+ licentie. 

16. Naamgeving standaard objecten 

Iedereen die met HubSpot werkt kent de standaard objecten: contacten, bedrijven, deals en tickets. Wil je de naam hiervan aanpassen? Dan is dat vanaf nu mogelijk. Zo label je ‘deals’ bijvoorbeeld als ‘kansen’. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

17. Berekeningen in de Customer Report Builder

Berekeningen in de Customer Report Builder van HubSpotVoortaan creëer je met AI complexe berekeningen in de Custom Report Builder. Zonder dat je zelf ook maar iets hoeft te coderen. Bijvoorbeeld:

  • De behaalde omzet minus bepaalde kortingen.
  • De totale winstmarge.
  • Prognoses voor toekomstige groei.

De berekeningen worden per rij uitgevoerd (bij niet-AI berekeningen is dat op kolomniveau). Om van deze update te profiteren heb je een Pro+ licentie nodig.

18. Workflows bouwen met de Breeze Copilot

Je leest het goed; met je Breeze Copilot bouw je nu ook complete workflows. Hiervoor hoef je alleen maar te beschrijven wat je met je workflows wilt bereiken. De update geldt voor alle hubs en niveaus. Sinds INBOUND 25 heet de Breeze Copilot trouwens Breeze Assistant.  

👉 TIP: Op je Automation Overview zie je welke automatiseringen je hebt. En hoe je teams ze gebruiken. AI geeft je suggesties voor wat je nog meer kunt automatiseren. Om – natuurlijk – nóg efficiënter te werken. Je kunt ze gelijk creëren als je dat wilt. 

19. Gesprekstranscripties & slimme eigenschappen

In je slimme eigenschappen sla je bepaalde klantgegevens met AI op. Denk bijvoorbeeld aan het automatisch aanvullen van ontbrekende informatie. Zoals de bedrijfsnaam, een adres of telefoonnummer. Aan het uitlezen van e-mailhandtekeningen om contactgegevens automatisch te updaten. En aan het identificeren en samenvoegen van dubbele data.  

Je gesprekstranscripties kun je nu ook als gegevensbron voor je slimme eigenschappen gebruiken. Deze update geldt voor alle Starter+ licenties. 

👉 TIP: Bij je slimme eigenschappen staat voortaan waar AI de data gevonden heeft.

20. Account Cleanup

Account Cleanup (voorheen Account Insights) maakt ongebruikte assets inzichtelijk voor je. Zodat je jouw HubSpot-account makkelijker kunt opschonen. Een onwijs belangrijke tool, omdat AI-tools alleen goed functioneren met schone data! De update geldt voor alle Enterprise licenties. 

Heb je vragen over deze updates van HubSpot? Ons supportteam staat klaar om je ermee te helpen!

Nieuwe call-to-action

 

Aanmelden per e-mail