De laatste HubSpot updates | september 2025
van Maarten de Wit op 3-10-25 9:41
Tijdens het jaarlijkse HubSpot Inbound-event in september zijn er veel nieuwe AI-aangedreven tools geïntroduceerd. Systony-oprichters Martijn en Gertjan waren erbij. In dit artikel legt Martijn je de belangrijkste AI-ontwikkelingen uit: HubSpot INBOUND 2025: 200+ AI-updates voor hybride mens-AI-teams.
De komende weken diepen wij de nieuwe mogelijkheden verder voor je uit:
- Er verschijnen regelmatig blogs, waarin wij belangrijke nieuwe tools aan je uitleggen. Schrijf je daarvoor in als je snel op de hoogte wilt zijn!
- In onze webinars demonstreren we veel nieuwe functies. Voor ons marketing- en servicewebinar kun je je nog inschrijven. Het saleswebinar is inmiddels geweest, maar je kunt het nog wel terugkijken.
- Ben je een key-user? Dan blijf je via ons key-user-webinar op de hoogte van belangrijke nieuwe tools.
- Volg je ons op LinkedIn? Dan blijf je makkelijker bij.
Hieronder vind je onze selectie met 20 interessante HubSpot Updates van september 2025:
1. Campaign Goals Tracker
2. E-mail Health Tool
3. Google-advertentie rapportages in HubSpot
4. Audio uploads in de Video Editor
5. Landingspagina’s klonen met AI
6. List-based remixing
7. Customer Agent & e-mail
8. Deal Insights
9. Dealtabel in de sales workspace
10. Prospecting Agent & gedrag
11. Ticket-tijdlijn in de Helpdeskomgeving
12. NPS en CSAT CRM-kaarten
13. Microsoft Teams recordings
14. HubSpot’s notetaker
15. Integratie met Salesforce
16. Naamgeving standaard objecten
17. Berekeningen in de Customer Report Builder
18. Workflows bouwen met de Breeze Copilot
19. Gesprekstranscripties & slimme eigenschappen
20. Account Cleanup
1. Campaign Goals Tracker
Campaign Goals Tracker is een nieuwe manier om je campagneprestaties te meten. Hoe het werkt? Je stelt één of meerdere campagnedoelen in. Bijvoorbeeld voor:
- Het aantal nieuwe leads of SQL’s dat je wilt aantrekken.
- Het verbeteren van de kosten per klant.
- Het verhogen van het websiteverkeer.
- Het verhogen van de totale omzet.
Je campagnedoelen stel je per week, maand, kwartaal of jaar in. De resultaten volg je daarna op je campagnedashboard. Een mooie nieuwe tool als je een Marketing Hub Pro+ licentie hebt en marketingcampagnes maakt.
2. E-mail Health Tool
Wil je weten wat de reputatie van je marketing e-mails is? Dan is de E-mail Health Tool een handig hulpmiddel. Hierin zie je namelijk de belangrijkste statistieken van je marketing e-mails. Denk bijvoorbeeld aan:
- Openingspercentages
- Klikfrequenties
- Afmeldpercentages
- Spaminformatie
- Bounce percentages (harde)
Daarbij krijg je aanbevelingen om de afleverbaarheid en de presentaties van je e-mails te verbeteren. Je krijgt één score voor je algehele e-mailreputatie. En je zoomt eenvoudig op individuele e-mailcampagnes in.
Daarnaast vergelijk je nu de betrokkenheid en afleverbaarheid van verschillende verzendlijsten. Dit is nieuw in deze tool. De update geldt voor alle Marketing Hub Pro+ licenties.
👉 TIP: Zijn er contactpersonen op de lijst, die je marketing e-mails niet ontvangen? Dan zie je nu de redenen daarvoor.
3. Google-advertentie rapportages in HubSpot
Veel van onze klanten adverteren op Google. Hierbij is het handig om je Google Ads-account aan HubSpot te koppelen. Want dan kun je jouw Google-advertenties vanuit HubSpot maken (met AI) en publiceren. Omdat je Google Ads-account aan HubSpot gekoppeld is, kun je specifieke HubSpot-lijsten targeten.
Wat er hierbij nieuw is? Met Google Performance Max-advertentiecampagnes maak je gedetailleerde rapportages in HubSpot. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
👉 TIP: Ook je advertenties op LinkedIn en Facebook kun je met HubSpot's lijsten (segmenten) promoten.
4. Audio uploads in de Video Editor
Dankzij deze nieuwe feature voeg je eenvoudig achtergrondmuziek, geluidseffecten en voice-overs aan je HubSpot-video’s toe. De update geldt voor alle Content Hub Pro+ licenties.
5. Landingspagina’s klonen met AI
Kloon je een landingspagina met je Content Hub Pro+ licentie? Dan kun je daar nu content met AI voor genereren. Zodat je jouw landingspagina’s natuurlijk sneller opzet. En makkelijker verschillende variaties voor je landingspagina’s maakt. Bijvoorbeeld als je de content van bestaande landingspagina's wilt vernieuwen.
👉 TIP: Gebruik je bestaande landingspagina-templates hierbij.
6. List-based remixing
Ook dit is een toffe nieuwe AI-tool voor Content Hub Pro+ licenties. Gepersonaliseerde content resoneert over het algemeen beter dan generieke content. Daarom bevat HubSpot tegenwoordig verschillende personalisatietools:
- Personalisatietokens
- Personalisatie Agent
- Audience segmenten
- List-based remixing
Met list-based remixing maak je gepersonaliseerde content met je lijsten. Stel dat je veel contactpersonen hebt die ‘Hans’ heten. En dat je daarvoor de lijst ‘Hans’ aanmaakt. Dan genereer je met deze AI-tool content voor alle ‘Hansen’ op deze lijst. Bijvoorbeeld blogs, advertenties en social media posts. Om deze ‘Hansen’ daar vervolgens mee te targeten. Uiteraard kun je meer details aan de segmentatie toevoegen.
👉 TIP: Heb je Google Drive met HubSpot geïntegreerd? Dan kun je de documenten daarin remixen en aan je HubSpot-content toevoegen. Rechtstreeks vanuit je Google Drive-account.
7. Customer Agent & e-mail
De Customer Agent beantwoordt veel klantvragen automatisch voor je in de chat. Hiervoor gebruikt de AI-tool de informatie van je website (die je daarvoor zelf aanwijst).
Nieuw is dat je de AI Agent aan e-mailaccounts kunt toewijzen. Zodat de AI-buddy ook routinematige vragen met e-mails voor je kan beantwoorden. Beschikbaar met een Pro+ licentie.
8. Deal Insights
Werk je met je Sales Hub Pro+ licentie in je sales workspace? Dan ken je de Deal Insights wel. Waarmee HubSpot AI onder andere dealrisico’s inzichtelijk voor je maakt. Nieuw is dat de AI-tool hiervoor ook de transcripties van telefoongesprekken met klanten gebruikt.
👉 TIP: Met de ‘Recent Activities Card’ heb je altijd een samenvatting van je laatste telefoongesprekken voorhanden. Een handige kaart voor je deal-records!
9. Dealtabel in de sales workspace
Wil je inzicht in de koppelingen tussen deals, contactpersonen, bedrijven en/of custom objecten krijgen? Voeg daar dan een kolom aan je dealtabel in de sales workspace voor toe. Een mooie update voor Sales Hub Pro+ licenties.
10. Prospecting Agent & gedrag
De Prospecting Agent heeft een toffe update gehad. Je kunt de AI Agent namelijk vertellen hoe hij zich moet gedragen. Hiervoor activeer je ‘enable custom instructions’ van de ‘advanced settings’ van de Prospecting Agent. Vervolgens beschrijf je het gewenste gedrag. De update geldt voor alle Sales Hub Pro+ licenties.
11. Ticket-tijdlijn in de Helpdeskomgeving
In de Helpdeskomgeving vind je nu aan de rechterkant van je tickets een ticket-tijdlijn. Waarmee je snel begrijpt wat er met je tickets is gebeurd. Een handige update voor Service Hub Pro+ licenties
12. NPS en CSAT CRM-kaarten
Iedere maand komen er nieuwe kaarten voor je records en Helpdeskomgeving bij. Bekijk daarom regelmatig of er interessante kaarten bijgekomen zijn.
Ik wil je graag op 2 nieuwe rapportagekaarten voor je bedrijfs- en contactrecords wijzen. Namelijk de kaart met de gemiddelde Net Promoter Score (NPS) en de kaart met klanttevredenheidsscores (CSAT).
Beide kaarten zijn beschikbaar als je over een Service Hub Pro+ licentie beschikt. Daarnaast moet je natuurlijk van HubSpot’s feedback enquêtes gebruik maken.
👉 TIP: Weet je dat je CRM-kaarten met UI-extensies kunt aanpassen?
13. Microsoft Teams recordings
Heb je Microsoft Teams met HubSpot geïntegreerd? Dan neemt HubSpot allerlei meeting-data over. Nu ook met je recordings en transcripties. Deze update geldt voor alle hubs en niveaus.
14. HubSpot’s notetaker
HubSpot’s notetaker is een toffe nieuwe tool voor Service Hub Pro+ licenties, die Conversation Intelligence gebruiken. Een AI-aangedreven ‘notulist’ voor tijdens je vergaderingen in Google Meet, Microsoft Teams en Zoom. Die automatisch aan vergaderingen deelneemt, opnames maakt, notities genereert en transcripties verzorgt.
Ongeveer 2 minuten voor de meeting komt de notulist binnen (als je dat wilt). Na afloop van je gesprek komt er een ‘call-object’ in HubSpot te staan. Dat inclusief de opname, samenvatting, notities en transcriptie aan de meeting gekoppeld is. Minimaal één CRM-contact moet aan de vergadering deelnemen. De tool werkt nog niet volledig in het Nederlands. Maar dat zal op korte termijn veranderen.
👉 TIP: Misschien vind je dit artikel interessant?
➜ Slim vergaderen met HubSpot AI: zo win je pas tijd!
15. Integratie met Salesforce
Heb je HubSpot met Salesforce geïntegreerd? Dan kun je nu de objectkoppelingen van tickets, taken en custom objecten synchroniseren. Voorheen kon dit alleen met standaard objecten. De update geldt voor iedereen met een Pro+ licentie.
16. Naamgeving standaard objecten
Iedereen die met HubSpot werkt kent de standaard objecten: contacten, bedrijven, deals en tickets. Wil je de naam hiervan aanpassen? Dan is dat vanaf nu mogelijk. Zo label je ‘deals’ bijvoorbeeld als ‘kansen’. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
17. Berekeningen in de Customer Report Builder
Voortaan creëer je met AI complexe berekeningen in de Custom Report Builder. Zonder dat je zelf ook maar iets hoeft te coderen. Bijvoorbeeld:
- De behaalde omzet minus bepaalde kortingen.
- De totale winstmarge.
- Prognoses voor toekomstige groei.
De berekeningen worden per rij uitgevoerd (bij niet-AI berekeningen is dat op kolomniveau). Om van deze update te profiteren heb je een Pro+ licentie nodig.
18. Workflows bouwen met de Breeze Copilot
Je leest het goed; met je Breeze Copilot bouw je nu ook complete workflows. Hiervoor hoef je alleen maar te beschrijven wat je met je workflows wilt bereiken. De update geldt voor alle hubs en niveaus. Sinds INBOUND 25 heet de Breeze Copilot trouwens Breeze Assistant.
👉 TIP: Op je Automation Overview zie je welke automatiseringen je hebt. En hoe je teams ze gebruiken. AI geeft je suggesties voor wat je nog meer kunt automatiseren. Om – natuurlijk – nóg efficiënter te werken. Je kunt ze gelijk creëren als je dat wilt.
19. Gesprekstranscripties & slimme eigenschappen
In je slimme eigenschappen sla je bepaalde klantgegevens met AI op. Denk bijvoorbeeld aan het automatisch aanvullen van ontbrekende informatie. Zoals de bedrijfsnaam, een adres of telefoonnummer. Aan het uitlezen van e-mailhandtekeningen om contactgegevens automatisch te updaten. En aan het identificeren en samenvoegen van dubbele data.
Je gesprekstranscripties kun je nu ook als gegevensbron voor je slimme eigenschappen gebruiken. Deze update geldt voor alle Starter+ licenties.
👉 TIP: Bij je slimme eigenschappen staat voortaan waar AI de data gevonden heeft.
20. Account Cleanup
Account Cleanup (voorheen Account Insights) maakt ongebruikte assets inzichtelijk voor je. Zodat je jouw HubSpot-account makkelijker kunt opschonen. Een onwijs belangrijke tool, omdat AI-tools alleen goed functioneren met schone data! De update geldt voor alle Enterprise licenties.
Heb je vragen over deze updates van HubSpot? Ons supportteam staat klaar om je ermee te helpen!
- oktober 2025 (2)
- september 2025 (19)
- augustus 2025 (9)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (3)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)