HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

HubSpot INBOUND 2025: 200+ AI-updates voor hybride mens-AI-teams

HubSpot INBOUND 2025: 200+ AI-updates voor hybride mens-AI-teams
8:21

HubSpot INBOUND 2025 200+ AI-updates voor hybride mens-AI-teams

Van 3 tot 5 september 2025 was HubSpot INBOUND in San Francisco. Een jaarlijkse happening. Speciaal georganiseerd voor HubSpot Partners zoals wij. Waarop HubSpot – natúúrlijk vol trots – de meest geweldige updates aan ons presenteerde. 

Ik was erbij! En in dit artikel vertel ik je over de belangrijkste AI-ontwikkelingen. Waar we in de wereld met AI naartoe gaan. En wat wij de meest opvallende nieuwe AI-functies vinden (van de 200+ nieuwe AI-tools). 

De komende weken diepen wij de nieuwe mogelijkheden verder voor je uit. Dus houd onze LinkedIn-pagina en ons blog in de gaten voor meer informatie!

HubSpot’s visie op AI

Of je bedrijf er nu klaar voor is of niet: AI neemt een steeds belangrijkere rol in. Deze ontwikkeling kun je als bedrijf niet meer negeren. Natuurlijk verandert AI je bedrijf. Maar het biedt je ook een hoop nieuwe kansen met hybride mens-AI-teams

Op dit moment experimenteren veel bedrijven met AI. Maar vaak zien ze het nog steeds als iets voor ‘erbij’. Maar wil je blijven groeien met je bedrijf? Of zelfs overleven? Dan is dit niet meer genoeg. Daarvoor moet je de kracht van AI slim inzetten om je teams te versterken. Zodat AI hun impact vergroot. 

Blijft je bedrijf achter de AI-ontwikkelingen aanlopen? Dan wordt de kloof steeds groter met de voorlopers. AI ontwikkelt zich namelijk zo snel. Het is nauwelijks bij te benen. Kijk waar we 2 jaar geleden stonden en waar we nu staan!

Hybride mens-AI-teams

Volgens HubSpot stappen steeds meer bedrijven over op hybride mens-AI-teams. Teams waarin mensen nauw samenwerken met AI-aangedreven assistenten. Zoals bijvoorbeeld de AI Agenten van HubSpot. Twee dingen heb je hiervoor nodig:

  1. Een centrale database waarin je alle belangrijke data samenbrengt. Gestructureerde data zoals contactgegevens en informatie over websitebezoeken. Ongestructureerde data zoals gespreksverslagen en notities. En externe data. Bijvoorbeeld gegevens uit je ERP-oplossing of boekhoudsysteem.

  2. Optimaal gestroomlijnde AI-aangedreven processen, waarmee je het aantal administratieve handelingen minimaliseert. Waardoor je teams zich op strategische en creatieve taken kunnen richten.

Hybride mens-AI-teams zijn afhankelijk van de data waarmee ze werken. Daarom is de kwaliteit van je data ontiegelijk belangrijk. Zonder een hoge datakwaliteit heb je niets aan al die geweldige AI-tools. Daarom is het super belangrijk om daar veel aandacht aan te besteden.

Meest opvallende updates van HubSpot INBOUND 25

Hubspot’s nieuwste AI-tools bevorderen hybride mens-AI-teams. De belangrijkste licht ik hieronder voor je uit:

Data Hub

Werk je met de Operations Hub? Dan ken je al veel van HubSpot’s tools om je datakwaliteit te waarborgen. Van automatische datacorrectie tot tools om andere softwarepakketten slim met HubSpot te verbinden. 

Datakwaliteit is extreem belangrijk voor AI. In de nieuwe Data Hub (de vervanger van de Operations Hub) vind je daarom nog betere data-tools.

Breeze AI Agents & Custom Assistants

Inmiddels bevat HubSpot meer dan 15 AI Agents, een soort digitale buddy’s. Deze ken je misschien al:

  • Content Agent
  • Social Media Agent
  • Prospecting Agent
  • Customer Agent
  • Knowledge Base Agent

Nieuw is bijvoorbeeld de Data Agent, die je allerlei soorten klantvragen kunt stellen. Bijvoorbeeld welke prospects al concurrerende producten gebruiken. 

Je beheert je AI Agents in de Breeze Studio. En daar kun je ze ook aan je specifieke zakelijke behoeften aanpassen. Zodat ze echt perfect in je hybride mens-AI-teams passen! De nieuwe Custom Assistants gaan zelfs nog een stap verder. Dit zijn namelijk AI Agenten die je zelf bouwt (met de hulp van een specialist). 

Ben je benieuwd welke AI Agenten en Custom Assistants er zijn? Neem dan eens een kijkje in de Breeze Marketplace.

Breeze Assistant

De Breeze Assistant (voorheen Copilot) is ook een handig digitaal maatje. Je stelt er allerlei soorten vragen aan. Stel dat je een notitie aan een CRM-record wilt toevoegen. Dan kun je zelf naar dit record navigeren. Maar je kunt de Breeze Assistant ook vragen om je notitie weg te schrijven. Of stel dat je bepaalde online informatie nodig hebt. Dan doorzoekt deze AI Assistent het web voor je. 

De Breeze AI Assistent is met je favoriete apps gekoppeld. Slack of Google Workspace bijvoorbeeld. En stuurt de andere AI Agenten ook aan. Stel dat je de Breeze Assistant bijvoorbeeld om een nieuw blog vraagt. Dan voert de Content Agent dat voor je uit.  

👉 TIP: Sinds kort kun je jouw CRM-database met de connector van ChatGPT en Claude raadplegen. De connector van Gemini is daar nu bijgekomen. 

CRM Customization

In HubSpot zaten al veel mogelijkheden voor CRM Customization. En bijna dagelijks komen daar nog nieuwe custom mogelijkheden bij. Met flexibele CRM-weergaven zijn bijvoorbeeld nieuwe data-visualisaties mogelijk. Zo bekijk je de gegevens hoe je dat zelf fijn vindt. In een kaart bijvoorbeeld. Of op een bord, agenda of tabel. 

Ook verrijkt HubSpot je CRM-records nu automatisch met bepaalde gegevens. Bijvoorbeeld om de koopintentie te achterhalen. HubSpot kijkt hierbij naar gestructureerde én ongestructureerde gegevens. Bijvoorbeeld telefoongesprekken, e-mails, supporttickets en intentiesignalen zoals websitebezoeken.

Smart Insights

Smart Insights brengt belangrijke patronen en trends voor je in kaart. En geeft je aanbevelingen waar je gelijk mee aan de slag kunt. Zonder dat je jouw rapportages nog uitgebreid hoeft te analyseren.

Marketing Hub

HubSpot heeft de Marketing Hub op verschillende punten verbeterd. Zo vervangt de Marketing Studio de huidige campagnetool. Met natuurlijk een heleboel nieuwe AI-aangedreven mogelijkheden. 

Ook kun je nu diepgaander segmenteren met de nieuwe AI-aangedreven audience segmenten. AI-powered e-mails helpen je om je contacten sneller te laten converteren. En met AI Engine Optimization (AEO) verbeter je de weergave van je merk in de bekende AI-chatbots. ChatGPT of Gemini bijvoorbeeld. 

Sales Hub

De Sales Workspace van de Sales Hub bevat een nieuwe AI-aangedreven vergadertool. Waarmee je onder andere makkelijker en sneller je vergaderingen voorbereidt. Daarnaast analyseer je jouw transcripties nu snel met Deal Risks. Bijvoorbeeld om waarschuwingssignalen voor je deals te detecteren. 

Commerce Hub

De Commerce Hub is een vrij nieuwe hub, die onze meeste klanten nog niet gebruiken. De mogelijkheden worden wel steeds interessanter. Zo is er een nieuwe AI-tool, die automatisch offertes voor je opstelt. 

De Closing Agent beantwoordt 24/7 kopersvragen over producten en prijzen. Je vertegenwoordigers krijgen automatisch een seintje als een potentiële klant een offerte bekijkt of deelt.

Met de geavanceerde goedkeuringsworkflows van HubSpot CPQ routeer je offertes automatisch naar de juiste collega’s. Op basis van dealwaarde, korting, SKU of andere relevante parameters. Zo blijft alles snel én compliant, zonder handmatige vertraging. In de Enterprise-versie kun je zelfs sequentiële goedkeuringen instellen. Met instroom van één naar meerdere niveaus in hiërarchie.

Daarnaast introduceert HubSpot de Product Builder. Een krachtige configuratietool binnen CPQ, die je helpt bij het samenstellen van complexe prijsstructuren. Denk aan bundels, volumekortingen of speciale product combinaties. Allemaal in je vertrouwde CRM-omgeving.

Meer over de AI-mogelijkheden voor hybride teams weten?

Binnenkort communiceren wij nog veel meer over deze (en andere) updates. Veel van deze tools zijn nog in bèta. Je ziet ze dan nog niet in je HubSpot-portaal terug. Maar je kunt je er wel voor aanmelden om ze uit te proberen.

Veel nieuwe salesmogelijkheden behandelen we in het webinar: ‘Hoe gebruik je AI in je salesstrategie?’. Schrijf je daar dus voor in als je ze wilt zien. We plannen ook nog webinars voor marketeers en service professionials. En in ons Updates Webinar voor key-users komen ook veel updates aan bod.

Wil je nu alvast meer over deze updates weten? Boek hieronder gerust een afspraak in mijn agenda. Ik vind het tof om je erover te vertellen!


Aanmelden per e-mail