De laatste HubSpot updates | mei 2025
van Floris van Muijen op 4-6-25 8:08
De afgelopen maand zijn er veel nieuwe functies bijgekomen. Zoals Breeze Research Intent en Smart Properties om je data te verrijken. De mogelijkheid om CRM-contacten van je sociale interacties te maken. En Journey Automation waarmee je jouw klantreizen volledig automatiseert. Het is teveel om op te noemen.
Daarnaast heeft Systony een enorme stap gemaakt. Mede dankzij het grote vertrouwen van onze klanten zijn we nu Elite Partner van HubSpot. Wereldwijd heeft maar 1% van de HubSpot Partners deze status. Wij zijn dan ook knettertrots op deze benoeming.
Hieronder vind je onze selectie met HubSpot Updates van mei 2025:
1. Workflow-triggers
2. Multi Account Management
3. Journey Automation
4. Breeze Research Intent
5. Breeze Smart Properties
6. Gegevensverrijking vanuit e-mails
7. Vergelijkbare prospectlijsten
8. Je sociale inbox in HubSpot bijhouden
9. Via je sociale interacties nieuwe contacten aanmaken
10. Lijsten op basis van betrokkenheid
11. Je OpenAI-account met HubSpot verbinden
12. Verhoogde videolimieten
13. Eindtijden voor je aftel-CTA's
14. Taken in je Sales Workspace
15. Lay-out instellingen in de Helpdesk-omgeving
16. Meer kanalen met je helpdesk-omgeving verbinden
17. Enquêtes activeren met ticket-triggers
18. Spraakroutering in IVR
19. HeyGen App: automatisch gepersonaliseerde AI-video’s versturen
20. Gegevensverzoeken van contacten
21. Geschiedenis van marketing evenementen
22. Inactieve HubSpot-gebruikers automatisch deactiveren
1. Workflow-triggers
Maak je een nieuwe workflow in HubSpot aan? Dan bepaal je eerst wat je er precies mee wilt automatiseren. Hiervoor stel je een trigger in: de gebeurtenis die je workflow activeert.
Stel dat een nieuwe websitebezoeker bijvoorbeeld een formulier inzendt om een e-book te downloaden. Dan ontvangt deze nieuwe contactpersoon daarna automatisch een e-mail. Tegelijkertijd krijgt een salesvertegenwoordiger een geautomatiseerde melding van de nieuwe lead.
Om dit soort workflows in te stellen moest je altijd eerst een object selecteren. Zoals contacten, bedrijven, deals of tickets. Daarna kon je uit triggers kiezen die bij dat object hoorden.
Dat is nu veranderd om het instellen van workflows makkelijker te maken. In de bètafunctie selecteer je eerst een workflow-trigger. HubSpot stelt daarna automatisch het bijbehorende object voor je in (als dat mogelijk is).
Kies je bijvoorbeeld een trigger voor formulierinzendingen? Dan maakt de tool daar nu automatisch een contact-workflow voor aan. De update geldt voor alle Pro+ licenties.
👉 TIP: Is de gekozen trigger op verschillende objecten van toepassing? Zoals bij triggers voor eigenschapswijzigingen. Dan kun je nog steeds je eigen objecten kiezen.
Oude situatie: | Nieuwe situatie: |
![]() |
![]() |
👉 TIP: Meer over workflows leren? Lees deze artikelen:
➜ Workflow Automatisering: wat is het & hoe pas je het toe?
➜ Processen automatiseren: wanneer gebruik je workflows & sequences?
➜ 11 Voorbeelden van effectieve HubSpot workflows voor bedrijfsgroei.
2. Multi Account Management
Dankzij deze nieuwe Marketing Hub Enterprise functie kun je gegevens van verschillende HubSpot-portalen met elkaar delen. Multi-accountmanagement bestaat uit 3 onderdelen:
- De configuratie van je HubSpot-account. Je bepaalt zelf hoe je jouw processen configureert en je accounts met elkaar verbindt.
- Kopiëren van assets tussen accounts: denk hierbij bijvoorbeeld aan formulieren, e-mails, landingspagina's, blogs en lijsten. Heel handig om dezelfde campagnes bij meerdere business units uit te zetten!
- Gegevensspiegeling: met deze optie geef je contactgegevens van meerdere accounts weer. Waardoor CRM-gebruikers gedeelde inzichten krijgen en verkopers makkelijker kunnen cross-sellen. Zo zie je bijvoorbeeld of een klant ook iets bij een ander bedrijfsonderdeel gekocht heeft. Ook als je geen toegang tot het account van dat bedrijfsonderdeel hebt.
Wil je van Multi Account Management gebruik maken? Dan heb je naast je Marketing Enterprise licentie een Sales of Service Seat nodig.
👉 TIP: Meer informatie over de licenties vind je in dit artikel: Wat kost HubSpot in 2025? CRM-licenties & prijzen uitgelegd.
3. Journey Automation
Werk je met workflows in HubSpot? Dan weet je dat de tool ontzettend uitgebreid en soms ook onoverzichtelijk is. Om makkelijker marketing nutureflows op te zetten is er nu Journey Automation.
Journey Automation is een nieuwe tool waarmee je (complexe multichannel) klantreizen:
- Met sjablonen of zelf ontwerpt. Op dezelfde manier zoals je dat bij je workflows doet.
- Analyseert. Met de alle beschikbare data-gestuurde rapportages is optimaliseren een makkie. Je weet namelijk precies welke routes je contacten bewandelen. De tool maakt alle touchpoints inzichtelijk voor je.
- Optimaal beheert. Dankzij Journey Governance voorzie je al je marketingcollega’s van de juiste rechten.
Wat deze Marketing Hub Enterprise tool je oplevert? In no time weet je waar leads afhaken en converteren. Zodat je snel aanpassingen doet en campagnes makkelijk optimaliseert. Denk bijvoorbeeld aan je nurturing campagnes, leadgeneratie campagnes en campagnes om de klantbetrokkenheid te vergroten.
In de video hieronder zie je hoe je Journey Automation instelt:
👉 TIP: Heb je een Pro+ licentie? Voeg dan kennisbankartikelen en enquêtes aan je campagnes toe.
4. Breeze Research Intent
Research Intent is een nieuwe functie van Buyer Intent. De tools werken dan ook op dezelfde manier.
Bij Breeze Buyer Intent leg je de koopintentie van je anonieme websitebezoekers uit je doelmarkten bloot. Het systeem onderzoekt hiervoor eerst welke (anonieme) bedrijven je website bezoeken. En kijkt vervolgens hoe zij zich gedragen. Voor Breeze Research Intent stel je bepaalde doelmarkten én onderzoeksonderwerpen in. Daarna krijg je inzicht in de bedrijven die onderzoek naar deze onderwerpen doen. Oók van bedrijven die nog niet in je CRM-database staan!
Je filtert de onderzoekintentie op:
- Onderzoekniveau (hoog, matig, mild, laag)
- Bezoekersintentie (de criteria hiervoor bepaal je zelf)
- Doelmarkten (de criteria hiervoor bepaal je ook zelf)
- CRM-eigenschappen
Denk bij CRM-eigenschappen bijvoorbeeld aan bedrijven uit een bepaalde fase van de levenscyclus. Met een bepaalde eigenaar. Of in een bepaalde dealfase. En aan bedrijven die wel of niet in je CRM-database staan.
Voeg je vanuit Research Intent een bedrijf aan je CRM-database toe? Dan krijgt het bedrijf de eigenschap ‘Record Source’. De waarde daarvan is ‘Buyer Intent’.
Hoe Research Intent mogelijk is? De Breeze-database bevat meer dan 200.000 websites. Deze bedrijven hebben toestemming gegeven voor het gebruiken van de gegevens. Daarom bevatten hun websites een trackingcode van HubSpot. Waarmee Hubspot anonieme IP-adressen aan bedrijven en onderwerpen kan koppelen. Per HubSpot-portaal kun je maximaal 20 onderwerpen toevoegen.
Een mooie nieuwe AI-aangedreven bètatool voor alle hubs en niveaus. Wel heb je daarnaast een abonnement met 10.000 Breeze Intelligence Credits nodig. Zonder dit abonnement zie je de gegevens van slechts 3 bedrijven.
👉 LET OP: Om Research Intent te configureren heb je de machtiging van Buyer Intent nodig.
👉 TIP: Wil je slimme onderwerpen met een onderzoeksdoel toevoegen? Voeg je URL aan het tabblad ‘Bedrijfs-URL’ toe. Dan kan de AI-tool relevante onderwerpen voor je genereren.
👉 TIP: Wil je automatisch bedrijven aan je CRM-database of statische lijsten toevoegen met Research Intent? Bijvoorbeeld om ze voor een workflow in te schrijven. Gebruik dan de functie ‘automatisch toevoegen’.
5. Breeze Smart Properties
Met de nieuwe ‘slimme eigenschappen’ pas je jouw ‘data-intelligentie’ aan. Dit betekent dat je geautomatiseerd op AI-gebaseerde eigenschappen creëert. Waarmee je bepaalde informatie over bedrijven verzamelt. Informatie die echt specifiek voor die bedrijven is.
Hoe het werkt? Eerst maak je een nieuwe eigenschap aan. Vervolgens voeg je op de indexpagina van het bedrijf een kolom toe. Daarna selecteer je ‘Smart Fill’ en stel je de vraag. Voor het invullen van de velden doorzoekt AI je CRM-database, PDF’s én het web. Je geeft zelf aan welke informatie de AI-tool moet doorzoeken.
Een paar voorbeeldvragen:
- Verkoopt dit bedrijf online schoenen?
- Heeft dit bedrijf een kantoor in Nederland?
- Werkt dit bedrijf met technologische leveranciers samen?
- Maak met 3 opsommingstekens een samenvatting van dit document.
Slimme eigenschappen gebruik je net zoals je ‘gewone’ eigenschappen. Zo voeg je ze bijvoorbeeld eenvoudig aan allerlei andere HubSpot-tools toe. Zoals je workflows, lijsten en rapportages. Bijvoorbeeld om prospects makkelijker te kwalificeren. Of om nog gerichter te communiceren met je marketingboodschap.
Een mooie bètafunctie voor Starter+ abonnementen, waarvoor je je kunt aanmelden. Aanvullend heb je Breeze Intelligence credits nodig.
👉 TIP: Vanaf de indexpagina van het bedrijf pas je slimme eigenschappen op meerdere records tegelijk toe.
6. Gegevensverrijking vanuit e-mails
Dankzij AI verrijk je de gegevens in je CRM-database met je e-mails. En dit gaat nu nog een stap verder dan bij Inbox Automation.
Deze nieuwe bètatool haalt bijvoorbeeld automatisch functietitels, functiewijzigingen en regio's uit de e-mail inhoud. Ook weet het wanneer een contactpersoon weer beschikbaar is na een 'out of office' e-mail. De AI-tool begrijpt zelfs wanneer iemand een nieuwe functie heeft. En legt geautomatiseerd nieuwe contactpersonen uit 'e-mail threads' voor je vast.
Een mooie manier om je gegevens nog beter up-to-date te houden dus. Beschikbaar voor alle Marketing Hub Starter+ licenties.
👉 TIP: Voor E-mail Contact Verrijkingen heb je (nog) géén Breeze Intelligence credits nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan namen en functietitels.
7. Vergelijkbare prospectlijsten
Met de nieuwe ‘Lookalike lists-functie’ vind je de prospects die het meest op je klanten lijken. Breeze AI analyseert hierbij je lijsten met klanten. En identificeert daarna je prospects met de meeste verkooppotentie. De AI-tool vergelijkt hiervoor de kenmerken en acties.
Het resultaat is een gloednieuwe lijst. Klaar om actie op te ondernemen. Bijvoorbeeld met een gerichte marketingcampagne. Een mooie nieuwe Marketing Hub Enterprise-tool om je leadgeneratie mee te versnellen!
8. Je sociale inbox in HubSpot bijhouden
Voortaan houd je jouw sociale netwerken met een sociale inbox in de gaten. Waarin je de interacties op je gepubliceerde berichten kunt bekijken. Denk daarbij aan likes, comments, vermeldingen, reposts en nieuwe volgers. De mogelijkheden verschillen per sociaal netwerk
Heb je X, Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Youtube aan HubSpot gekoppeld? Profiteer van deze nieuwe optie voor Marketing Hub Pro+ licenties.
9. Via je sociale interacties nieuwe contacten aanmaken
Dankzij deze update maak je CRM-contacten vanuit je sociale interacties. Stel bijvoorbeeld dat iemand op een LinkedIn bericht reageert. Dan maak je nu eenvoudig een CRM-contact voor deze persoon aan. Bijvoorbeeld om er met gerichte advertenties op te targeten.
HubSpot voegt automatisch het sociale profiel van de nieuwe contactpersoon toe. Alle sociale interacties vind je op de activiteitentijdlijn van het contact. Een supertoffe update voor Marketing Hub Pro+ abonnementen!
10. Lijsten op basis van betrokkenheid
Publiceer je downloads op je website? En wil je weten hoe er op de downloads gereageerd wordt? Bekijk dan de statistieken met ‘opens’ en ‘views’.
Wil je deze contacten vervolgens met gerichte content benaderen? Bouw dan lijsten op basis van de betrokkenheid. Segmenteer je contacten bijvoorbeeld op basis van hoeveel ze van een document bekeken hebben. Of op basis van hoe lang ze ermee bezig zijn geweest.
Nu mogelijk als je een Marketing Hub licentie hebt.
👉 TIP: Gebruik de betrokkenheidslijsten om een workflow of Journey Automation te activeren.
11. Je OpenAI-account met HubSpot verbinden
Verbind je jouw OpenAI-account met HubSpot? Dan voeg je met OpenAI bepaalde workflow-acties aan je workflows toe. Deze acties combineer je met andere workflow-acties, zoals meldingen en taken. Er zijn 2 mogelijkheden:
- Ask OpenAI
- Ask OpenAI Assistant
Wat dit je oplevert? De 4 voorbeelden hieronder maken dat duidelijk:
- Voer een prompt in om bepaalde CRM-records samen te vatten. En stuur deze samenvattingen naar een salesmedewerker toe.
- Analyseer ‘vrije tekst’ op formulieren en enquêtes van websitebezoekers en klanten. Stel daarmee de interesse vast. En informeer sales over de meest gekwalificeerde leads voor opvolging.
- Formatteer de gegevens van bepaalde records in je CRM-database. Bijvoorbeeld als deze gegevens op de ‘verkeerde manier’ zijn ingevuld. Je standaardiseert de waarden met ‘Ask Breeze’. Dit betekent dat de AI-tool de foutjes voor je corrigeert.
- Schrijf een prompt om met specifieke CRM-eigenschappen een sales e-mail op te stellen. De e-mail sla je in het CRM-record op. Met een taak vraag je een salesmedewerker vervolgens om de e-mail te beoordelen en te verzenden.
Een mooie bètafunctie voor Enterprise licenties.
12. Verhoogde videolimieten
Goed nieuws! HubSpot heeft de videolimieten verhoogd voor gebruikers van de Content Hub. Met een Professional licentie plaats je er nu 150 op je website. Zonder dat je een extra add-on nodig hebt. Bij een Enterprise licentie zelfs 500. Voorheen was de limiet 50 video’s.
13. Eindtijden voor je aftel-CTA's
Promoot je een tijdelijke aanbieding op je website? En houdt die aanbieding op een bepaald tijdstip op? Dan zijn aftel-CTA’s ontzettend handig. Dankzij deze update stel je de eindtijd tot op de minuut nauwkeurig in. Beschikbaar voor alle Marketing en Content Hub Starter+ abonnementen.
👉 TIP: Weet je dat je tegenwoordig ook vergaderkalenders aan je CTA’s kunt toevoegen?
14. Taken in je Sales Workspace
Taakbeheer is nu volledig geïntegreerd in je Sales Workspace. Waardoor je jouw taken makkelijker filtert, sorteert, toewijst, bewerkt en afrondt. Zelf of met behulp van AI. Een mooie update voor iedereen met een Sales Hub Pro+ licentie.
15. Lay-out instellingen in de Helpdesk-omgeving
Om zo efficiënt mogelijk te werken is het fijn als je CRM-software ‘custom’ mogelijkheden bevat. In HubSpot komen er steeds meer aanpasbare functies bij. Zo kunnen supportmedewerkers nu de lay-out van hun Helpdesk-omgeving aanpassen. Er zijn 3 verschillende standaardweergaven om uit te kiezen. Een fijne update voor Service Hub Pro+ klanten!
16. Meer kanalen met je helpdesk-omgeving verbinden
Gebruik je de Helpdesk-omgeving en/of de Conversations Inbox? Dan weet je dat je daar verschillende kanalen aan kunt koppelen. Om je klanten vanuit één centrale inbox optimaal te bedienen. Denk bijvoorbeeld aan e-mail, WhatsApp en Facebook Messenger.
Met een nieuwe API breid je het aantal kanalen van je multichannel dienstverlening eenvoudig uit. Denk bijvoorbeeld aan Telegram, Slack, WeChat, LINE en Apple Business Messages.
Heb je een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie? Dan is deze API beschikbaar voor jouw organisatie.
👉 TIP: Met een Service Seat stuur je inkomende berichten automatisch door naar de juiste medewerkers of teams.
17. Enquêtes activeren met ticket-triggers
Je enquêtes activeer je voortaan aan de hand van ticketfases. Bijvoorbeeld nadat tickets gesloten en opgelost zijn. Of nadat tickets gesloten en geëscaleerd zijn. Dankzij deze update heb je meer controle over wanneer je jouw enquêtes verstuurt. Beschikbaar als je een Service Hub Pro+ licentie hebt.
18. Spraakroutering in IVR
Voice Routing in IVR (Interactive Voice Response) maakt het telefoonsysteem van HubSpot krachtiger. Omdat je teams meer controle over inkomende telefoongesprekken krijgen. En de beleving van klanten erdoor verbetert.
Een beller vertelt het systeem hierbij namelijk waar hij of zij voor belt. Waarna het systeem de beller automatisch naar de juiste afdeling of medewerker doorstuurt. Zónder gedoe met het intoetsen van cijfers.
De beller zegt bijvoorbeeld: ‘Ik heb een probleem met mijn factuur.’ Het IVR-systeem herkent de woorden ‘probleem’ en ‘factuur’. En stuurt de klant direct door naar de administratie.
De update geldt voor alle Sales Hub en Service Hub Enterprise licenties.
👉 TIP: Voldoet de telefooncentrale van HubSpot onvoldoende aan jouw behoeften? Kijk dan eens naar de mogelijkheden van Aircall. Deze native telefoonsoftware integreert namelijk naadloos met HubSpot.
👉 TIP: Heb je een gesprek via Zoom? Dan kun je nu tijdens je gesprek door je CRM-software navigeren.
👉 TIP: Wil je voorkomen dat een telefoonnummer meerdere keren in je CRM-database voorkomt? Zorg dan dat HubSpot dubbele telefoonnummers detecteert. Er is een speciale functie voor.
19. HeyGen App: automatisch gepersonaliseerde AI-video’s versturen
Wil je een gepersonaliseerde video met AI genereren en automatisch versturen? Met de vernieuwde HeyGen App is dat mogelijk. Zónder dat je er een video productieteam voor nodig hebt. De contactgegevens uit je CRM-database zijn de basis voor deze AI-video’s. Beschikbaar voor iedereen met een Pro+ licentie.
20. Gegevensverzoeken van contacten
Stel dat een contactpersoon je vraagt om bepaalde gegevens te verwijderen of in te zien. Dan wil je snel en makkelijk aan dit verzoek voldoen, toch? Om dit in goede banen te leiden voeg je een speciale pagina aan je website toe.
Met een Marketing Hub of Content Hub Pro+ licentie kun je een stap verder gaan. Daarmee voeg je namelijk een download- of verwijdermodule aan je abonnementspagina toe. Zodat je contactpersonen hun gegevensverzoeken daarmee zelf kunnen managen.
Uiteraard is het wel verstandig om deze functies pas na juridisch advies in te stellen. Je blijft namelijk zelf verantwoordelijk voor het naleven van de privacy wetgeving.
21. Geschiedenis van marketing evenementen
Voor je CRM-records is er een nieuwe CRM-kaart met de geschiedenis van je marketing evenementen. Denk bijvoorbeeld aan de webinars waar je contacten aan hebben deelgenomen. Erg handig om naar te verwijzen tijdens een afspraak of telefoongesprek. Beschikbaar voor alle hubs en niveaus.
22. Inactieve HubSpot-gebruikers automatisch deactiveren
Inactieve gebruikersaccounts maken je CRM-portaal kwetsbaar voor ongeautoriseerde toegang. Daarom is er nu een workflow, waarmee je inactieve HubSpot-gebruikers automatisch deactiveert. Is er gedurende 90 dagen niet ingelogd? Dan deactiveert HubSpot het gebruikersaccount. Dit gebeurt op maandbasis. Een mooie CRM-update voor iedereen met een Starter+ licentie.
Heb je hulp nodig of vragen over HubSpot? Onze supportafdeling staat klaar om je te helpen.
- juni 2025 (1)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)