HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | juni 2025

De laatste HubSpot updates | juni 2025
14:00

De laatste HubSpot updates juni 2025

Ook deze maand zijn er weer vette nieuwe mogelijkheden in HubSpot bij. Wat vind je bijvoorbeeld van de nieuwe Breeze Knowledge Base Agent? Van de AI-aanbevelingen voor je workflows? En de nieuwe mogelijkheden in Journey Automation?

Daarnaast zijn er nu HubSpot Credits in plaats van Breeze Intelligence Credits. In dit blog lees je wat dit voor jou betekent: Wat zijn HubSpot Credits en wat betaal je ervoor? Maak je gebruik van gegevensverrijking met AI? Zorg dan dat je op de hoogte bent van de veranderingen!

Dit is onze selectie met de 15 belangrijkste HubSpot Updates van juni 2025:

1. Breeze Customer Agent & Knowledge Base Agent
2. HubSpot deep research connector met ChatGPT
3. AI-aanbevelingen voor je workflows
4. Klantreizen in Journey Automation klonen
5. Video’s met ‘structured data’
6. Videoclip transcripties bewerken
7. Dealstatistieken aanpassen
8. Meer mogelijkheden in de Customer Success Workspace
9. Capaciteitslimieten voor tickets in de Helpdesktool
10. Bewerkbare ‘e-mail threads’
11. Automation Overview
12. Handmatig records aan workflows toevoegen
13. AI-aangedreven datamodel aanbevelingen
14. Multi-select user properties
15. Sinds 1 juli berekent Meta andere prijzen voor Whatsapp

1. Breeze Customer Agent & Knowledge Base Agent


Je
Customer Agent beantwoordt zo menselijk mogelijk tot zo’n 60% van je klantvragen. Bijvoorbeeld over de orderstatus of over hoe je een nieuw wachtwoord instelt. En dat via verschillende contactkanalen, zoals e-mail, live chat, WhatsApp en Facebook Messenger. Om je openstaande tickets zo snel mogelijk weg te werken.

De AI Agent genereert deze antwoorden op basis van verifieerbare bronnen, zoals URL's en PDF's. En kan ook vervolgvragen stellen om meer duidelijkheid te krijgen. In de taal van de browser van de klant. Daarbij bepaal je zelf hoe en wanneer je team gesprekken overneemt. 

Nieuw is de Breeze Knowledge Base Agent. Om de informatie van je kennisbank te verbeteren analyseert deze AI-tool je ticketgegevens en klantinteracties. Met de gevonden informatie creëert het daarna automatisch nieuwe kennisbankartikelen voor je. Of verbetert het je bestaande kennisbankartikelen. Zodat je Customer Agent meer en betere context heeft om klantvragen te beantwoorden.

Ben je tevreden met de inhoud? Dan voeg je jouw nieuwe of verbeterde artikelen zelf aan je kennisbank toe. Wil je een artikel liever eerst aanpassen? Dan bewerk je het voordat je het publiceert. Een mooie nieuwe AI-tool voor als je een Service Hub Pro+ licentie hebt! In de video hieronder zie je hoe je jouw eigen Breeze Knowledge Base Agent instelt.

👉 TIP: Weet je dat je jouw brand voice kunt instellen voor de Customer Agent? Op deze manier gebruikt de AI-chatbot gegarandeerd jouw communicatiestijl bij het beantwoorden van klantvragen.

 👉 TIP: Op audit logs zie je wat de Breeze Customer Agent precies uitgespookt heeft. Denk bijvoorbeeld aan verstuurde e-mails en aangepaste tickets. 

👉 LET OP: Sinds 2 juni 2025 betaal je 100 HubSpot Credits voor de acties van je Customer Agent.

2. HubSpot deep research connector met ChatGPT


Meer dan 75% van de HubSpot-klanten gebruikt ChatGPT. En daarom is er nu een nieuwe mogelijkheid: je eigen klantgegevens met ChatGPT onderzoeken. En daar vervolgens gerichte acties voor creëren. De nieuwe ‘deep research connector’ maakt dit voor je mogelijk. De voorbeelden hieronder maken duidelijk hoe je de connector op je klantgegevens toepast:

  • Als marketeer vraag je bijvoorbeeld aan ChatGPT: ‘Groepeer mijn recente contacten op basis van gemeenschappelijke kenmerken. Selecteer daarna het segment dat het beste converteert. En creëer een reeks met nurture e-mails om de betrokkenheid van dit segment te vergroten.’

  • Als verkoper vind je nieuwe verkoopkansen door bijvoorbeeld deze vraag te stellen: ‘Segmenteer de bedrijven uit mijn 'targetgroup' op basis van jaaromzet, branche en technologie. Identificeer daarna mijn beste verkoopkansen om actie op te ondernemen.’ 

  • Klantensuccesteams vragen dit bijvoorbeeld: ‘Identificeer alle inactieve bedrijven met groeipotentieel in mijn CRM-database. En genereer daarna gerichte acties om de retentie te verhogen.’

  • Een klantenservice manager stelt bijvoorbeeld deze vraag: ‘Analyseer seizoensgebonden patronen in het aantal tickets per categorie. En voorspel daarna de personeelsbehoefte van de klantenservice voor het komende kwartaal.’

HubSpot is het eerste CRM-systeem waar dit bij kan. Je past de connector op alle standaard objecten in HubSpot toe: contactpersonen, bedrijven, deals en tickets. Je CRM-gebruikers zien alleen de CRM-gegevens waartoe ze toegang hebben. En je klantgegevens van HubSpot worden niet gebruikt voor AI-training in ChatGPT.

Een onwijs gave update voor alle HubSpot-klanten met een betaalde licentie van ChatGPT (Enterprise Team, Pro of Edu). In de video hierboven leg ik je uit hoe je HubSpot aan je betaalde ChatGPT-account verbindt.

3. AI-aanbevelingen voor je workflows

Workflows maken met AI in HubSpotAl een tijdje kun je workflows bouwen met AI. Zo voeg je met Breeze AI bijvoorbeeld eenvoudig inschrijvingstriggers en acties aan je workflows toe. Denk bij triggers bijvoorbeeld aan formulierinzendingen en paginaweergaven. En bij acties bijvoorbeeld aan taken aanmaken, vertragingen instellen, objecten aanmaken en eigenschappen instellen. 

Nieuw is dat Breeze AI je nu ook aanbevelingen geeft om je workflows te verbeteren met acties. Een supertoffe update voor Marketing Hub Pro+ licenties!

👉 TIP: Met Marketing Hub Enterprise licenties bepaal je zelf welke HubSpot-gebruikers specifieke workflow-eigenschappen mogen zien en bewerken.

4. Klantreizen in Journey Automation klonen

In de updates van mei 2025 vertelden we je over Journey Automation. Een nieuwe functie voor Marketing Hub Enterprise licenties. Nu heb je er alweer nieuwe mogelijkheden bij.

Zo kloon je nu volledige klantreizen. Ontzettend handig als je bijvoorbeeld dezelfde 'journeys' voor verschillende persona’s wilt bouwen (regio, fasen van de levenscyclus, …). Daarnaast verfijn je jouw workflows nu met 'events'. Zo kun je een workflow bijvoorbeeld pas verder laten gaan als een afspraak geboekt is. Als iemand op een marketing e-mail reageert of je offerte opent. 

👉 TIP: Wil je hier meer over weten? Onze supportafdeling laat alle verfijningsopties graag aan je zien.

5. Video’s met ‘structured data’

Hubspot voegt voortaan automatisch ‘structured data’ aan je video’s toe. Als je ze tenminste via Hubspot host. Een hele vette update voor Content en Marketing Hub Pro+ licenties. Want hierdoor stijgt de ranking van je videocontent in de zoekmachines. In Google en Bing bijvoorbeeld. 

6. Videoclip transcripties bewerken

Met een Content Hub Pro+ licentie bewerk je de transcripties van je videoclips. Zodat je meer controle over de ondertiteling van je video’s hebt. Stel bijvoorbeeld dat je met de Content Remix een videoclip maakt. Dan geef je daarna zelf aan welke tekstblokken je er wel en niet in wilt hebben. En welke tekstblokken je met AI wilt laten aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan de tone-of-voice en de lengte. 

7. Dealstatistieken aanpassen

Open je de dealoverzichtspagina of een dealrecord in je HubSpot-account? Dan zie je daarboven een balk met je belangrijkste dealstatistieken. Deze dealstatistieken pas je nu zelf aan. Denk bijvoorbeeld aan de titels en de filters. Een mooie update voor Sales Hub Pro+ licenties. 

8. Meer mogelijkheden in de Customer Success Workspace

Customer Success workspace in HubSpot voorbeeld

Als Customer Success Manager onderhoud je het klantenbestand. Zo houd je bijvoorbeeld de verlengingen van servicecontracten goed in de gaten. En controleer je regelmatig hoe het met de ‘gezondheid’ van je klanten gesteld is. HubSpot’s Customer Success Workspace helpt je om je taken zo goed mogelijk te managen. Hierin vind je bijvoorbeeld:

  • Al je activiteiten, zoals e-mails, gesprekken, notities en vergaderingen.
  • De prioriteit van je accounts: je weet precies op welke klanten je als eerste moet focussen.
  • Verlengingen: de contracttijdlijnen en verlengingsstatus van je klanten.

Daarnaast bekijk je jouw tickets vanuit je Customer Success Workspace. Kun je taken toewijzen, die aan klantgegevens gekoppeld zijn. Krijg je automatische herinneringen voor contractverlengingen. Vind je er ‘custom klantgezondheidsscores’, waarvan je de criteria zelf bepaalt. En identificeer je snel de meest risicovolle accounts. Zonder dat je nog tussen verschillende tools of tabbladen hoeft te schakelen.

Een mooie tool dus om slimmer, efficiënter en persoonlijker te werken. En om de relaties met je klanten te verstevigen. De Customer Succes Workspace voor de Service Hub Pro+ licenties is er al een tijdje. Maar je mogelijkheden zijn de afgelopen maanden flink uitgebreid met nieuwe (bèta) functies. Zo is het bijvoorbeeld nieuw dat je de gezondheidsscores kunt aanpassen.

health scores in de Customer Succes Workspace in HubSpot (1)

9. Capaciteitslimieten voor tickets in de Helpdesktool

Met een Service Hub Enterprise licentie (met service seat) stel je ticket-capaciteitslimieten voor individuele CRM-gebruikers in. Zodat je de tickets beter over de leden van je serviceteam kunt verdelen.

De ticketlimieten stel je per kanaal in. Bijvoorbeeld voor e-mails, telefoongesprekken en chatgesprekken. De ene servicemedewerker geef je bijvoorbeeld een hoge ticketlimiet voor e-mails. Terwijl je een andere servicemedewerker juist een hoge limiet voor live chatgesprekken geeft.

Is de limiet van een servicemedewerker bereikt? Dan wordt de automatische tickettoewijzing gepauzeerd. Handmatig toewijzen kan dan nog wel.

👉 TIP: Heb je jouw live chatkanaal aan je Helpdesktool gekoppeld? Dan kun je het gedrag van de chatwidget aanpassen als de maximale limiet bereikt is. Zo laat je de chatbot bijvoorbeeld vertellen, dat iemand in de wachtrij staat. En pas geholpen wordt als er weer een medewerker beschikbaar is. 

10. Bewerkbare ‘e-mail threads’

Supportteams kunnen nu ‘e-mail threads’ in de Helpdesktool en Conversatie Inbox bewerken. Bijvoorbeeld om er gevoelige of verkeerde informatie uit te halen. Een fijne optie voor alle Service Hub licenties, omdat je hierdoor makkelijker aan compliance vereisten voldoet.

👉 TIP: Regelmatig komen er nieuwe CRM-kaarten in HubSpot bij. Zo is er nu een nieuwe Helpdeskkaart, waarmee je de ‘ticket journey’ inzichtelijk maakt. 

11. Automation Overview

Automation Overview HubSpot

Met een Operations Hub Pro+ licentie beschik je over een centraal dashboard met je automatiseringen. Hierop zie je hoe je automatiseringen gebruikt worden en hoe ‘gezond’ ze zijn. Denk bijvoorbeeld aan je workflows, sequences en chatflows. 

Daarnaast krijg je aanbevelingen voor het instellen van nieuwe automatiseringen. En maak je automatiseringen met Breeze AI. Met een prompt vertel je wat je wilt automatiseren: ‘Als dit gebeurt, doe dan dat’. In je Copilot zie je vervolgens de details.

Wat wil je in HubSpot automatiseren met je Automation Overview-1

12. Handmatig records aan workflows toevoegen

Enroll in Workflow record cardVanuit je CRM-kaarten voeg je  nu records aan je workflows toe. Bijvoorbeeld records van je contacten en deals.

Wil je van deze nieuwe mogelijkheid profiteren? Voeg dan de automatiseringskaart 'enroll in workflows' aan je records toe. De update geldt voor alle Pro+ licenties.

13. AI-aangedreven datamodel aanbevelingen

Je kunt nu ook AI-aangedreven aanbevelingen voor je datamodel ontvangen. Bijvoorbeeld om te bepalen welke objecten je moet gebruiken en koppelen. De AI-aanbevelingen helpen je zo om je CRM-systeem beter te structureren. 

Stel: je maakt een nieuw bedrijfsrecord in HubSpot aan. Daarbij geef je allerlei relevante context over dit bedrijf aan Breeze. Zoals wat het bedrijf doet. Welke tools het bedrijf gebruikt. En welke custom objecten het bedrijf heeft. De AI-tool komt daarna met een voorstel op de proppen. Waarin bijvoorbeeld staat dat het slim is om:

  • Extra objecten aan te maken.
  • Extra eigenschappen in te instellen.
  • Bepaalde associaties aan te passen. 

Daarna bepaal je natuurlijk zelf wat je met de AI-aanbevelingen doet. De update is vooral handig voor bedrijven met custom objecten en complexe bedrijfsprocessen. Beschikbaar voor alle HubSpot-gebruikers met een Pro+ licentie.

14. Multi-select user properties

Dankzij deze update maak je gebruikerseigenschappen met meerdere selecties aan. Bij de velden ‘contacteigenaar’ en ‘dealeigenaar’ kon je bijvoorbeeld altijd maar één persoon selecteren. Nu voeg je meerdere gebruikers toe als je dat wilt 

Stel dat je de eigenschap ‘dealteam’ aanmaakt en als veldtype ‘HubSpot-gebruiker’ kiest. Hubspot vraagt je nu hoeveel CRM-gebruikers je wilt toestaan: 1 of meer. Kies je de optie ‘meerdere gebruikers’? En bekijk je de eigenschap daarna in een formulier of workflow? Dan kun je meerdere mensen kiezen.

Voorbeelden van situaties waarbij dit handig is:

  • Als je een speciaal team hebt dat toezicht houdt en bepaalde acties moet goedkeuren.
  • Verkopers die gezamenlijk aan deals werken.
  • Processen die niet in een vaste volgorde verlopen.

Situaties dus waar meerdere medewerkers bij betrokken zijn. In je workflow neem je bijvoorbeeld op: ‘Gebeurt X bij deze deal? Stuur dan een e-mail naar iedereen van het dealteam.’ Een superhandige update voor iedereen met een Hubspot licentie.

15. Sinds 1 juli berekent Meta andere prijzen voor Whatsapp

Sinds kort hanteert Meta een nieuw WhatsApp-prijsmodel. Vóór 1 juli 2025 betaalde je per gespreksperiode van 24 uur. Nu per verzonden bericht. 

Voor 70 dollar voerde je 1.000 WhatsApp-gesprekken per maand. Was een gesprek binnen 24 uur afgerond? Dan was dit één gesprek. Deed je er bijvoorbeeld 42 uur over? Dan telde Meta dit als 2 gesprekken. In je HubSpot-portaal zag je dit aantal gevoerde ‘gesprekken’ terugkomen. 

Nu kun je voor dit bedrag nog maar 1.000 losse berichten versturen. HubSpot noemt dit ‘sjabloonberichten’. De berichtencapaciteit bij Meta is dus flink teruggeschroefd. En HubSpot heeft de manier waarop WhatsApp berichten telt aangepast in je CRM-portaal. 

👉 LET OP: Tot 1 juli factureerde HubSpot gesprekken met een ‘gratis instappunt’. Daar is HubSpot mee gestopt. Hier vind je meer informatie daarover.

Heb je vragen over deze updates van HubSpot? Ons supportteam staat klaar om je ermee te helpen!

Nieuwe call-to-action

 

Aanmelden per e-mail