Wat zijn HubSpot Credits en wat betaal je ervoor?
van Floris van Muijen op 16-6-25 12:31
Verrijk je jouw klantdata met Artificial Intelligence (AI) en gebruik je de functies van Buyer Intent? Dan ben je al bekend met de Breeze Intelligence credits van HubSpot.
De nieuwe HubSpot Credits vervangen deze credits. Maar je gebruikt ze ook voor andere premiumfuncties. Hieronder leg ik je uit wanneer je HubSpot Credits nodig hebt. En wat je ervoor betaalt.
Wanneer heb je HubSpot Credits nodig?
Het abonnementsniveau van je HubSpot-account bepaalt welke premiumfuncties je met je HubSpot Credits kunt gebruiken. Hieronder vind je een overzicht met de mogelijkheden.
Starter+ | Pro+ | |
Slimme eigenschappen | ✓ | ✓ |
Dataverrijking | ✓ | ✓ |
Buyer Intent | ✓ | ✓ |
Breeze Customer Agent | ✓ |
👉 TIP: Meer uitleg over de licenties vind je hier: Wat kost HubSpot in 2025? CRM-licenties & prijzen uitgelegd.
Slimme eigenschappen

Slimme eigenschappen zijn eigenschappen die je met AI creëert. Deze eigenschappen verzamelen automatisch bepaalde bedrijfsinformatie voor je. Bijvoorbeeld om je prospects makkelijker te kwalificeren. Je maakt ze met een prompt.
Dit zijn 3 voorbeelden van prompts voor slimme eigenschappen:
- Verkoopt dit bedrijf online schoenen?
- Heeft dit bedrijf kantoren in Frankrijk en België?
- Heeft dit bedrijf een partnerschap met een CRM-leverancier?
De veldwaarden gebruik je voor allerlei marketing, sales en service activiteiten. Uiteraard kun je ze ook in je workflows, lijsten en rapportages opnemen. Net zoals bij iedere andere eigenschap in HubSpot.
Gegevensverrijking
Met dataverrijking vul je automatisch (of handmatig) ontbrekende informatie van contactpersonen en bedrijven in. Waardoor je een completer beeld krijgt. Zonder dat je zelf alle informatie hoeft te verzamelen. Denk bijvoorbeeld aan:
- Professionele gegevens van contactpersonen. Zoals functiebeschrijvingen, werkgevers en links naar LinkedIn-profielen.
- Bedrijfsinformatie zoals adressen, jaaromzetten, branches en aantal personeelsleden.
- Allerlei soorten gegevens uit je e-mailcommunicatie: van contactgegevens tot afwezigheidsinformatie en functiewijzigingen.
De database van Breeze Intelligence bevat hiervoor wereldwijd meer dan 200 miljoen kopers- en bedrijfsprofielen.
Buyer Intent
Met Buyer Intent vind je accounts uit je ‘targetgroup’, die informatie over relevante onderwerpen zoeken. Daarnaast identificeer je (anonieme) websitebezoekers uit je ‘targetgroup’ met een koopintentie. Een geweldige tool om je verkoopkansen mee te vergroten!
HubSpot implementeren wij bijvoorbeeld regelmatig bij bedrijven uit de zakelijke dienstverlening, maakbedrijven en transportbedrijven. Stel dat wij deze bedrijven opnemen in onze ‘targetgroup’. Dan gaat de AI-tool deze bedrijven automatisch volgen, zodat wij gericht actie kunnen ondernemen. Bijvoorbeeld met gerichte LinkedIn-advertenties, die deze bedrijven ‘toevallig’ onder ogen krijgen.
Wat deze AI-tool je oplevert? Je kunt:
- (Anonieme) accounts eerder in hun koopproces benaderen.
- Prioriteit geven aan prospects die veel interesse tonen.
- Zien welke onderwerpen potentiële klanten onderzoeken.
- Superrelevante content voor je doelgroep maken.
- Met geautomatiseerde workflows bedrijven aan je marketingcampagnes toevoegen.
Breeze Customer Agent
De Breeze Customer Agent helpt je om je klanten 24/7 optimaal te bedienen. Hoe? Door:
- Veel voorkomende klantvragen automatisch voor je te beantwoorden. Bijvoorbeeld over prijzen, abonnementen en productdetails.
- (Toekomstige) klanten naar relevante content door te sturen. Zoals blogs, webinars en kennisbank artikelen.
En dat ook nog eens gepersonaliseerd en volledig in de communicatiestijl van je bedrijf. En via verschillende communicatiekanalen, zoals je website, Facebook Messenger en WhatsApp. Ondertussen leert de AI Agent van je content (kennisbank, websitecontent, PDF’s,…). Waardoor de AI-aangestuurde antwoorden steeds nauwkeuriger worden. Je bepaalt zelf welke bronnen de AI Agent mag gebruiken, zodat de antwoorden écht kloppen.
Komt de Customer Agent er niet uit? Bijvoorbeeld omdat het om een te complex probleem gaat. Dan stuurt de AI-bot deze klanten geautomatiseerd naar een medewerker toe.
Deze AI-tool bespaart je ontzettend veel tijd. Je medewerkers houden meer tijd voor andere taken over. En ook buiten kantoortijden help je jouw klanten adequaat. Waardoor de klantbeleving verbetert.
Wat betaal je voor HubSpot Credits?
Afhankelijk van je hoogste licentieniveau krijg je maandelijks een aantal gratis HubSpot Credits. In de tabel hieronder zie je hoeveel dat er zijn.
Starter | Professional | Enterprise | |
Aantal gratis licenties | 500 | 3.000 | 5.000 |
Je gebruikt je credits alleen als je credit-acties uitvoert. Je verbruik monitor je in je HubSpot-portaal. Zo zie je bijvoorbeeld precies hoeveel HubSpot Credits je nog over hebt. En wat je verbruik over een bepaalde periode is. Heb je meer HubSpot Credits nodig? Dan moet je daarvoor betalen. De actuele prijzen hiervoor vind je in je HubSpot-account.
Ontvang je jouw maandelijkse aantal HubSpot Credits? Dan vervalt je ongebruikte tegoed van de vorige gebruiksperiode. HubSpot informeert je als je 75%, 85% en 90% van je credits gebruikt hebt.
Zijn je HubSpot Credits halverwege de maand op? Dan stelt HubSpot je de vraag of je credits wilt bijkopen. Doe je dat niet? Dan kun je de AI-tools even niet meer gebruiken. Doe je het wel en overschrijd je het aantal HubSpot Credits daarna weer? Dan volgt er een automatische upgrade met hetzelfde aantal credits.
Met je Enterprise licentie heb je bijvoorbeeld maandelijks 5.000 gratis Hubspot Credits. Stel dat je dit aantal uitbreidt met 1.000 credits. Dan heb je er dus 6.000 per maand. Maar je verbruikt er 6.500. HubSpot voegt dan automatisch nog een pakket van 1.000 credits aan je account toe. Voor de resterende looptijd van je contract heb je nu 7.000 credits per maand. Wil je van de extra capaciteit af? Dan moet je wachten tot de contractverlenging.
👉 LET OP:
- Heb je nu Breeze Intelligence Credits? Tussen 2 juni 2025 en 15 juni 2025 maakt HubSpot er automatisch HubSpot Credits van. Daar hoef je dus niets voor te doen!
- Bij Breeze Intelligence Credits gold: 1 credit = 1 verrijking. Bij HubSpot Credits: 10 credits = 1 verrijking. Bij de migratie houdt HubSpot hier rekening mee. Hier vindt je informatie over hoeveel HubSpot Credits je krijgt.
- Gebruikte je vóór 31 mei 2025 al Breeze Intelligence Credits? Dan blijven je instellingen hetzelfde. Stel dat je jouw records bijvoorbeeld automatisch verrijkte. Dan blijft dat zo. Bij HubSpot-accounts die na 2 juni 2025 zijn aangemaakt staat automatische verrijking via Breeze Intelligence standaard uit.
- Je krijgt de gratis HubSpot Credits alleen als je van het nieuwe prijsmodel gebruik maakt. Is dat nog niet zo? Dan ontvang je de credits pas als je account gemigreerd is.
- Je hebt een ‘betaalde seat’ nodig om HubSpots Credits te kunnen gebruiken. Met een ‘view only seat’ kan je er dus niets mee.
Heb je vragen over de nieuwe HubSpot Credits? Wij staan klaar om je ermee te helpen!
- juni 2025 (6)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)