HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Het verschil tussen HubSpot Marketing Hub Starter en Marketing Hub Pro

 

Hoe kom je in het huidige digitale tijdperk aan klanten? Hoe bind je ze aan jouw organisatie? En hoe laat je jouw organisatie efficiënt groeien? De concurrentie is namelijk moordend!

De Marketing Hub van HubSpot is speciaal ontwikkeld om jou daarbij te helpen. Met een uitgebreid pallet aan functies trek jij de kansrijkste leads aan. Je ondersteunt ze zo goed mogelijk tijdens hun koopreis. En zo maak je er makkelijker klanten van. Veel van jouw marketingprocessen kun je bovendien automatiseren. Een must-have voor elke marketingafdeling dus! 😉 

Deze week kijken we naar de verschillen tussen HubSpot Marketing Hub Starter en Marketing Hub Professional. Ellen legt je precies uit hoe het zit. 

Gratis basislicentie van de HubSpot Marketing Hub 

Er zijn dus verschillende licenties van de HubSpot Marketing Hub. Namelijk Free, Starter, Professional en Enterprise. 

Allereerst vertellen we je iets over het simpelste abonnement. De naam 'Free' zegt het eigenlijk al. Deze basisversie is helemaal gratis. Ideaal om:deal o

  • Formulieren aan te maken.
  • Advertenties te beheren.
  • Marketing e-mails te versturen.

Voor startende ondernemingen is dit natuurlijk prima. Je maakt gebruik van een gratis allround CRM-systeem, dat je uitbreidt als je eraan toe bent. Voor jouw eerste marketingactiviteiten is dit super, toch?

Heb je behoefte aan meer mogelijkheden? Dan kom je algauw bij een van de andere licenties uit. Marketing Hub Starter of Marketing Hub Professional bijvoorbeeld. Of zelfs de Marketing Hub Enterprise versie, die speciaal voor grote en complexe organisaties is ontwikkeld.

In dit blog zoomen we verder in op de populairste licenties, namelijk Starter en Professional.

Marketing Hub Starter of Marketing Hub Professional?

De naam Marketing Hub ‘Starter’ zegt het eigenlijk al. Het biedt marketingtools ter ondersteuning van startende of kleine marketing teams.

De HubSpot Marketing Hub Professional is een alles-in-1 marketing automation platform. Dit platform is helemaal gericht op jouw online vindbaarheid, website conversies en het automatiseren van processen. Deze versie is dus erg geschikt voor marketingteams met een groeiambitie! 

Bepaal zelf welke versie bij jouw organisatie past. De 4 belangrijkste functies van de Marketing Hub hebben we voor je op een rij gezet.

1. E-mailmarketing 

Start je met e-mailmarketing en ben je op zoek naar de juiste tools hiervoor? De HubSpot Marketing Hub biedt fantastische mogelijkheden.

Zo heb je met Marketing Starter al vergaande opties. Bijvoorbeeld een gebruiksvriendelijke drag-and-drop email editor, customizable lay-outs, en personalisatietokens. Bovendien monitor je jouw online marketingresultaten met uitgebreide statistieken.
 

Wil je een stap verder gaan met jouw e-mailmarketing? Dan is de HubSpot Marketing Hub Professional een betere oplossing. De tools van de starterversie zijn hierbij uitgebreid om het maximale uit jouw marketingactiviteiten te halen.

Met de HubSpot Marketing Hub Professional:

  • Verstuur je geautomatiseerde e-mails met behulp van van workflows. Zo stuur je op het juiste moment van de koopreis van jouw leads waardevolle content toe. Dit noem je lead nurturing.

  • Verstuur je eenvoudig verschillende versies van jouw marketing e-mails. Bijvoorbeeld afgestemd op de taal, locatie of branche van jouw lezers. Daar gebruik je smart content voor. Je hoeft dus niet meer per klantcategorie een aparte e-mail te maken! 

  • Ben je al actief met bloggen? Misschien wil je dan dagelijks, wekelijks of maandelijks een geautomatiseerde e-mail met jouw laatste blogartikelen versturen? Daar gebruik je de functie 'RSS e-mails' voor. 

  • Wil je testen welke van jouw marketing e-mails het succesvolst zijn? Ga dan aan de slag met A/B-testen. Varieer met onderwerpregels, kleuren en je tone of voice. Ontdek zo wat jouw lezers het meeste aanspreekt. 

2. Social Media 

Wil je effectief gebruik maken van jouw sociale media? Met de HubSpot Marketing Hub Professional publiceer je gemakkelijk de mooiste berichten op al je social media kanalen. Op LinkedIn, Facebook, Twitter én Instragram dus!

Met deze geweldige tool verbeter je jouw online vindbaarheid. Bovendien trek je meer mensen naar jouw website. Daar laat je ze natuurlijk relevante en persoonlijke content zien. En zo maak je er sneller waardevolle leads van.
   

3. Lead Scoring

Laat sales en marketing beter samenwerken met HubSpot Lead Scoring. Classificeer jouw online leads door ze een score toe te kennen. Geheel automatisch!

Zo bepaal je snel in welke fase van het koopproces jouw leads zich bevinden. Superhandig, want zo weet je precies welke acties jouw marketing en sales afdelingen moeten nemen.

Deze functie hoort bij het HubSpot Marketing Hub Professional abonnement

4. Workflow Automation

'Workflow automation' is al een paar keer benoemd in dit blog. Automatisering is het krachtigste element van de HubSpot Marketing Hub Professional.

Workflow automation gebruik je om een deel van jouw marketing- en sales werkzaamheden te automatiseren. Stuur jouw leads bijvoorbeeld automatisch een e-mail als zij op een specifieke websitepagina zijn geweest. Of juist niet natuurlijk. Op deze manier deel je (extra) content, die op dat moment relevant is. Je leads zullen het waarderen! 

Of automatiseer de overdracht van warme leads van marketing naar sales. Daar is lead scoring dus heel handig voor. Bij een bepaalde lead score wijzig je de status automatisch naar Sales Qualified Lead (SQL). Dit betekent dat jouw lead 'warm' genoeg is voor de afdeling sales. Jouw verkoper krijgt een seintje van HubSpot om deze warme lead op te volgen.  

Met behulp van workflow automation is ook lead nurturing mogelijk. Je voedt jouw online leads met waardevolle informatie en content. Daardoor voelen ze zich sneller verbonden met jouw bedrijf, product of merk. En natuurlijk heeft dit een positief effect op jouw sales!

Benader jouw leads langzaam en gedoseerd. Zo
kom je steeds meer over ze te weten. Je houdt precies bij in welke fase van het koopproces zij zich bevinden. En daarom kun je ze heel gericht en persoonlijk informeren. Bijvoorbeeld met jouw blogartikelen, eBooks en factsheets. Dankzij workflow automation gebeurt dit geheel automatisch.

Kortom, de HubSpot Marketing Hub Starter is een basis marketingpakket voor startende marketingteams. Met de HubSpot Marketing Hub Professional ga je voor state-of-the-art marketing automatisering. En zeg nou zelf, welke ambitieuze marketeer wil dat nou niet?

TIP: We hebben ook een video gemaakt over hoe de Marketing Hub werkt.

New call-to-action

Ontvang updates per email