HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot ontwikkelingen | september 2022

De laatste HubSpot ontwikkelingen - september 2022

Tijdens de zomermaanden heeft HubSpot hard aan de weg getimmerd. Er is weer een aantal fantastische updates doorgevoerd. In dit artikel lees je over de belangrijkste ontwikkelingen:

Gratis website met CMS Hub Free.
Nieuw: Offertes met dynamische content bij de HubSpot Sales Hub.
Marketingautomatisering bij Marketing Hub Starter.
Verbeterde advertentiemogelijkheden in HubSpot.
Aangepaste webhooks in workflows van de HubSpot Operations Hub.
Let op: extra beveiliging voor Professional Accounts. Actie is nodig!📢
Het klonen van planningspagina’s voor vergaderingen.
Nieuwe tools voor een hogere gegevenskwaliteit.

Gratis website met CMS Hub Free

Dit vinden we een geweldige update! Daarom hebben we er al 2 andere artikelen over geschreven:

Nieuw! Gratis website bouwen met HubSpot CMS Hub Free.
Bouw zelf gratis een professionele website in HubSpot.

Je leest het echt goed! Vanaf nu is het mogelijk om gratis een CRM-gedreven website in HubSpot te bouwen. Moeilijk is dat trouwens niet. De HubSpot CMS Hub is al net zo gebruiksvriendelijk als de rest van HubSpot.

En heb je na een tijdje behoefte aan meer complexe functies in je website? Dan schaal je jouw website even makkelijk op. Ideaal om mee te beginnen voor starters en kleine ondernemingen dus!

TIP: Lees in dit artikel over de voordelen van een website in HubSpot: Waarom je meer bereikt als jouw website onderdeel van je CRM-systeem is.

Nieuw: Offertes met dynamische content bij de HubSpot Sales Hub

Eigenlijk is deze ontwikkeling al van voor de zomer. We vinden ‘m zo gaaf, dat we het toch nog graag even willen benoemen.

Misschien ben je al bekend met de fantastische offertetool van HubSpot? Weet je dat je ook dynamische content kunt toevoegen aan je digitale documenten? Zoals je prijsopgaven, contracten, voorwaarden en offertes. Je leest er alles over in deze artikels:

Snel akkoord op je offertes? Verstuur ze via je CRM-systeem!
Nieuw bij HubSpot Sales Hub: digitale offertes met dynamische content!

Marketingautomatisering bij Marketing Hub Starter

Heb je een HubSpot Marketing Hub Professional of Enterprise licentie? Dan ben je vast al bekend met de unieke marketingautomatiseringsmogelijkheden van HubSpot. Niet voor niets vinden veel CRM-gebruikers HubSpot het beste CRM-platform voor inbound marketing en sales!

Nieuw is dat er nu ook marketingautomatiseringsmogelijkheden voor HubSpot Marketing Hub Starter licenties zijn. Profiteer van de automatiseringsmogelijkheden voor je e-mails en formulieren. Automatiseer je evenementenregistratie en nieuwsbrieven. En breng verkopers automatisch op de hoogte van nieuwe (warme) prospects. HubSpots marketingautomatiseringsmogelijkheden zijn geweldig!

Ontdek meer over marketingautomatisering:

[VIDEO] Wat is Marketing Automation en hoe helpt het jou verder?
[VIDEO] Meer leads en klanten in 5 stappen met marketingautomatisering.
Verkoop met marketingautomatisering: welke software kies je?
De verschillen tussen marketing workflows en sales sequenties.
Zo gebruik je HubSpot Workflows bij marketing automation.
Wat is HubSpot Lead Scoring en hoe pas je het toe?
Wat is lead nurturing? Zet je leads om naar klanten.

Voor alle Marketing Hub Starter klanten is marketingautomatisering voor e-mails en formulieren nu ook beschikbaar.

Verbeterde advertentiemogelijkheden in HubSpot

Adverteer je vanuit HubSpot? Dan zijn je advertenties responsive. Jouw advertenties worden daardoor automatisch onder de aandacht gebracht bij jouw eigen doelgroepen! Met de juiste boodschap en op het ideale moment. Responsive advertenties veranderen namelijk automatisch aan de hand van voorkeuren en demografie. Superhandig om meer uit jouw advertenties te halen dus!

Bovendien houd je jouw advertentiestatistieken zo handig bij vanuit één systeem. Ben je benieuwd naar alle voordelen? We vertellen je erover in dit artikel: Gebruik je CRM-data voor gerichte advertenties in HubSpot.

Deze zomer heeft HubSpot de advertentietool flink onder handen genomen. Zo heeft de advertentiecampagne-editor een upgrade gehad. Alle HubSpot Marketing Hub klanten kunnen responsive advertenties voor hun Google-advertentiecampagnes inzetten.

Aangepaste webhooks in workflows van de HubSpot Operations Hub

Automatisch informatie naar externe apps verzenden en ontvangen. Daar gebruikt HubSpot webhooks in workflows voor. Deze zomer heeft HubSpot de webhooks verbeterd. Hierdoor heb je nog meer controle over welke data je verzendt en ontvangt.

De aanpassingen gelden voor de HubSpot Operations Hub Professional en Enterprise licenties. Meer technische informatie hierover vind je op de website van HubSpot.

Let op: extra beveiliging voor Professional Accounts. Actie is nodig!

Beschik je over een HubSpot Professional Account? Dan verandert het inloggen vanaf 21 september 2022 voor jou.

Je moet twee-factorenauthenticatie (2FA) instellen om nog te kunnen inloggen. Hiervoor heb je bijvoorbeeld een Google authenticator op je telefoon nodig. Daarin staat dan de beveiligde code, die je gebruikt bij het inloggen. Download hier onze instructie voor het instellen van 2FA.

Waarom voert HubSpot 2FA in? HubSpot-accounts bevatten vaak veel data over contacten, klanten en je eigen organisatie. 2FA is de beste en meest effectieve manier om gegevens te beschermen tegen kwaadwillenden. Door 2FA zijn jouw relatiegegevens dus nog beter beveiligd!

Lees onze handleiding om het direct in te stellen! 

Heb je liever wat hulp bij het instellen en beschik je over een serviceovereenkomst met ons? Bel of mail onze supportafdeling dan! Voor Enterprise Accounts is 2FA trouwens al verplicht.

TIP: Meer weten over de veiligheid van HubSpot? Lees het hier: Hoe veilig is HubSpot?

Het klonen van planningspagina’s voor vergaderingen

Ken je HubSpots (gratis) meetingtool al? Daarmee is het plannen van online vergaderingen een fluitje van een cent. Snel en eenvoudig! Je leest er alles over in ons artikel: Vergaderingen plannen met de gratis Meetingtool van HubSpot.

Voor verschillende doeleinden kun je meerdere planningspagina’s maken. Superhandig! Vanaf nu gaat dit gelukkig een stuk sneller. Kloon je planningspagina’s en bespaar zo kostbare tijd! Deze update geldt voor Sales Hub starter en Service Hub starter licenties en hoger.

Nieuwe tools voor een hogere gegevenskwaliteit

Tegenwoordig draait alles om data en al helemaal bij HubSpot. Het is dus belangrijk, dat de kwaliteit van je data hoog is en blijft. Voor veel organisaties is dat wel een uitdaging. Volgens HubSpot:

  • Verliezen organisaties 30% of meer omzet door slechte data.
  • Vertrouwt 33% van de managers de eigen data niet.
  • Voldoet maar 3% van alle gegevens aan de basiskwaliteitsnormen.

Maar ja… om te kunnen groeien heb je natuurlijk wel actuele gegevens nodig. Daarom heeft HubSpot nieuwe tools geïntroduceerd om de kwaliteit van jouw gegevens te verbeteren. Deze nieuwe tools helpen je om jouw gegevens schoon en up-to-date te houden. Zoveel mogelijk geautomatiseerd natuurlijk.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van deze gegevenskwaliteitstools van de HubSpot Operations Hub? Of wil je iets weten over een van de andere ontwikkelingen? Onze consultants Maarten, Martijn en Floris helpen je graag! Boek gerust vrijblijvend een afspraak in hun agenda.

New call-to-action

Ontvang updates per email