De laatste HubSpot updates | augustus 2025
van Floris van Muijen op 27-8-25 9:22
Ondanks de vakantieperiode is er toch weer een aantal interessante HubSpot-updates doorgevoerd. Zo vind ik de nieuwe Claude-connector van HubSpot bijvoorbeeld heel vet. Er zijn toffe updates voor je sociale media kanalen. De AI-insights voor rapportages vind ik een mooie toevoeging. En ik denk dat veel klanten blij met de conditionele recordlogica zijn.
Dit is onze selectie met de interessantste HubSpot updates van augustus 2025:
1. HubSpot-connector voor Claude
2. AI Lookalike Lists
3. Video-ondertiteling in de Social Editor
4. Externe sociale mediaberichten aan je campagnes toevoegen
5. Hoe zien je e-mails er bij e-mailclients uit?
6. Ticketlimieten per type & per gebruiker
7. Custom ticket properties
8. Website tracking code
9. Aangepaste tijden voor CTA’s
10. Formuliervelden & CRM-eigenschappen
11. Records klonen
12. Conditionele logica op je CRM-records
13. AI-inzichten voor je rapportages
14. Records beheren in bordweergave
15. Zoom en Google Meet apps
16. Activiteiteninstellingen
17. Lijstindex
18. Dubbele bestanden in je CRM-database
19. Beveiligingsinstellingen
20. Automatische back-ups
1. HubSpot-connector voor Claude
In juni vertelden we je over HubSpot’s Deep Research Connector met ChatGPT. Nu is er ook een connector voor de AI-chattool van Claude. De volgende voordelen maken duidelijk wat je ermee kunt:
- Contactpersonen vinden die een marketinge-mail geopend hebben. Maar niet op een van de ingesloten linkjes hebben geklikt. Wil je deze contactpersonen segmenteren? Laat Claude dan gelijk een cirkeldiagram maken.
- Een overzicht van je lopende deals maken. Je ordent deze deals bijvoorbeeld op basis van naam, bedrag en fase.
- Een lijst met tickets maken, die aan jou zijn toegewezen. Gesorteerd op prioriteit en aanmaakdatum.
Net zoals bij de ChatGPT Connector gebruikt Claude hierbij dus de context van je CRM-database. De nieuwe HubSpot-connector is voor alle HubSpot-klanten beschikbaar. Maar je hebt wel een betaald Claude-abonnement nodig (Pro, Max, Team en Enterprise).
Wil je met de Claude-connector aan de slag? Neem even contact op met onze supportafdeling. Dat helpen wij je ermee op weg.
👉 TIP: De Claude Connector respecteert de gebruikersrechten in HubSpot. Claude-gebruikers kunnen daarom alleen de CRM-gegevens zien waarvoor ze toegang hebben. Bovendien is gevoelige data afgeschermd. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijke gezondheidsinformatie.
2. AI Lookalike Lists
Dankzij deze functie vindt Breeze AI prospects, die zich hetzelfde als je beste klanten gedragen. En die soortgelijke kenmerken hebben. Zonder dat hier dus een uitgebreide analyse voor nodig is. Met een Enterprise licentie profiteer je van deze update.
3. Video-ondertiteling in de Social Editor
Je Social Editor bevat een nieuwe knop: ‘Ondertiteling beheren’. Hiermee bekijk en bewerk je de video-ondertiteling, voordat je jouw video’s op je social mediakanalen publiceert. Een toffe update voor alle Marketing Hub Pro+ licenties.
👉 TIP: Maak je een social mediabericht? Dan zie je links bovenin nu pijltjes. Daarmee herstel je per ongeluk verwijderde content en ongewenste wijzigingen.
👉 TIP: In de nieuwe ‘Video Library’ organiseer je jouw video’s op campagne, type en fase. Met allerlei handige details erbij, zoals de duur en het aantal thumbnail previews.
4. Externe sociale mediaberichten aan je campagnes toevoegen
Stel je buiten HubSpot een social mediabericht op? Bijvoorbeeld via Facebook of LinkedIn. Dan kun je deze berichten met de bètafunctie 'Marketing Studio' aan je campagnes toevoegen. De resultaten verschijnen daarna automatisch in je campagnerapportages.
De update is beschikbaar voor Marketing Hub Pro+ licenties. Je sociale mediakanalen moeten hiervoor wel aan HubSpot gekoppeld zijn.
5. Hoe zien je e-mails er bij e-mailclients uit?
Maak je een e-mail? Dan wil je graag dat die goed overkomt. Of die nou in Gmail, Outlook of Apple Mail bekeken wordt.
Met een Marketing Hub Pro+ licentie zie je de weergave bij meer dan 100 e-mailclients. Mét en zonder afbeeldingen. En dat ook nog eens op verschillende apparaten.
6. Ticketlimieten per type & per gebruiker
Om de werklast beter te verdelen stel je ticketlimieten per gebruiker in. Bijvoorbeeld voor het aantal telefoontjes en het aantal e-mails. Met een Service Hub Enterprise licentie profiteer je van deze update.
👉 TIP: Ticketroutering in de Helpdesktool houdt nu rekening met alle openstaande tickets. Niet meer alleen de nieuwe tickets! Ook kun je nu naar teams routeren (niet meer alleen naar ticketeigenaren). Bijvoorbeeld als de ticketeigenaar bezet is. Dit geldt voor alle Service Hub Pro+ licenties.
7. Custom ticket properties
Voortaan bepaal je zelf welke ticket properties je in je klantenportaal wilt zien. Zo kun je interne notities, escalatie vlaggen en gevoelige informatie bijvoorbeeld verbergen. Een mooie update voor Service Hub Pro+ licenties.
👉 TIP: Weet je dat AI de taal van inkomende tickets automatisch kan detecteren? Bijvoorbeeld om ze gelijk naar de juiste klantenservice medewerkers door te zetten. Je hebt hier wel een Service Hub Enterprise licentie voor nodig.
8. Website tracking code
Met de nieuwe validatietool check je snel of de trackingcode correct is geïnstalleerd. Dit hoef je dus niet meer op de websitepagina's zelf te controleren. Je vindt de nieuwe functie in je 'Analytics Tracking'. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
9. Aangepaste tijden voor CTA’s
Met een Marketing, Content en Service Hub Pro+ licentie stel je aangepaste tijden voor je CTA’s in. Hierdoor heb je meer controle over wanneer en hoe bezoekers ermee omgaan. Daarnaast is het met de Content Hub nu mogelijk om speciale CTA's voor je podcasts toe maken. ‘Podcast Slide-in CTA’s’ noemt HubSpot ze.
Heb je zo’n podcast-CTA gemaakt? Dan deel je 'm via HubSpot of via externe content. Er zijn verschillende CTA-sjablonen om uit te kiezen.
10. Formuliervelden & CRM-eigenschappen
Formuliervelden kun je van je CRM-eigenschappen loskoppelen. Bijvoorbeeld om ze aan andere CRM-eigenschappen te koppelen. Hiervoor hoef je jouw formulieren dus niet meer opnieuw op te bouwen! De update geldt voor alle hubs en niveaus.
👉 TIP: Weet je dat je tegenwoordig direct klikbare links (URL's) kunt vastleggen?
11. Records klonen
Wil je vergelijkbare deals, tickets of custom objecten aanmaken? Dan kan het handig zijn om records te klonen. Met alle eigenschappen en koppelingen. Een mooie update voor alle hubs en niveaus.
12. Conditionele logica op je CRM-records
Zoals je waarschijnlijk weet bevat HubSpot al veel mogelijkheden voor CRM Customization. Zo kun je de CRM-kaarten bijvoorbeeld op je teams afstemmen. Daar is nu een toffe optie bijgekomen: conditionele logica.
Wat dit betekent? De informatie die op je records staat is afhankelijk van bepaalde criteria. Bijvoorbeeld van het type record. Of van het klantsegment of de dealfase. Zodat je – afhankelijk van je rol – beter kunt focussen op die informatie.
Als salesmedewerker zie je bijvoorbeeld aan de rechterkant een 'offertekaart' staan. Op dezelfde plek staat een 'ticketkaart' bij je service collega. Of de contractenknop verschijnt pas als de relatie een klant is. Met prospects heb je meestal nog geen contracten. Daarom is de knop daarvoor nog niet interessant.
Je ziet dus precies de juiste informatie op het juiste moment. Er is minder ruis en het werkt efficiënter. Goed voor de gebruikersadoptie! De update geldt voor alle hubs en niveaus.
13. AI-inzichten voor je rapportages
Heb je een Starter+ licentie? Genereer dan beknopte samenvattingen voor je rapportages met AI. Met deze analyse helpt HubSpot je om de juiste conclusies te trekken. Deze nieuwe functionaliteit is alleen nog mogelijk bij rapportages met objecten.
14. Records beheren in bordweergave
Voor de indexpagina’s van je objecten zijn er verschillende soorten bordweergaven. Zo zie je tickets bijvoorbeeld als kaarten door de pijnlijnfasen bewegen.
Nieuw is dat je ook contactpersonen en bedrijfsrecords in bordweergave kunt zien. Waardoor je bijvoorbeeld in één oogopslag ziet welke records in de verschillende levenscyclusfasen zitten.
Wil je jouw weergave personaliseren? Dan voeg je maximaal 2 eigenschappen toe om de records te herschikken (beheerders 4). Je prioriteert je records met kleurtjes.
Wil je op een record inzoomen? Dan klik je erop. Vervolgens zie je alle recorddetails in het rechterpaneel. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
15. Zoom en Google Meet apps
De HubSpot-apps van Zoom en Google Meet nemen gesprekken automatisch op als je dat wilt. Dit moet je dan wel even instellen. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
16. Activiteiteninstellingen
In je records registreer je activiteiten. Gekoppelde records kunnen de activiteiten automatisch overnemen. Denk bijvoorbeeld aan je e-mails, chatgesprekken en afspraken. Wil je weten wat de instellingen zijn? Of wil je de instellingen aanpassen? Navigeer dan naar de ‘activiteiteninstellingen'.
Voorbeeld:
Stel dat een afspraak bij een contactpersoon geregistreerd wordt. Dan kan het (primaire) bedrijf deze afspraak overnemen. Hetzelfde geldt voor een gekoppeld dealrecord. Tegelijkertijd zorg je ervoor dat gekoppelde tickets de afspraak niet overnemen.
De update geldt voor alle hubs en niveaus.
17. Lijstindex
In je ‘lijstindex’ filter je voortaan lijsten op basis van waar je ze gebruikt. Zo zie je precies welke campagnes en workflows er gebruik van maken. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
18. Dubbele bestanden in je CRM-database
Voortaan krijg je een melding als je bestanden uploadt, die al in je HubSpot-account staan. Een fijne update, want dit bespaart opslagruimte. Bovendien hoef je jouw bestanden niet meer handmatig op te schonen. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
19. Beveiligingsinstellingen
De pagina ‘beveiligingsinstellingen’ bevat nu 3 overzichtelijke tabbladen:
- Inloggen
- Rechten
- Gevoelige gegevens.
Hierdoor beheer je de beveiligingsconfiguraties en de gebruikerstoegang makkelijker. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
20. Automatische back-ups
Regelmatig een back-up van je bedrijfsdata maken is belangrijk. Daarom kan dit nu automatisch. Bijvoorbeeld wekelijks of eens in de 2 weken. De update geldt voor alle Enterprise licenties.
Heb je vragen over deze HubSpot updates? Onze supportafdeling staat klaar om je ermee te helpen!
- augustus 2025 (7)
- juli 2025 (13)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)