Deel artikel
Verkort je online formulieren voor een hogere websiteconversie
door Floris van Muijen op 17-10-24 14:03
Formulieren op je website zijn onwijs belangrijk voor het vergaren van leads. Maar vraag je er teveel informatie mee op? Dan haken mensen tijdens het invullen af.
Hoe meer velden hoe groter de kans is dat het invullen niet afgerond wordt. Je wilt het invullen van je websiteformulieren daarom zo makkelijk mogelijk maken. Ondertussen heb je wél behoefte aan zoveel mogelijk relevante leadinformatie. Omdat je met gepersonaliseerde informatie je websiteconversie omhoog stuwt.
HubSpot Breeze Intelligence heeft hier een fantastische oplossing voor gevonden. Met de AI-aangedreven formulierentool maak je namelijk dynamische online formulieren. Waarbij je alleen de echt noodzakelijke velden toont. Tegelijkertijd kom je tóch aan veel extra informatie.
Hieronder leg ik je uit hoe het werkt.
Wat zijn dynamische online formulieren?
Met een dynamisch websiteformulier in HubSpot verminder je het aantal formuliervelden. Zodra een websitebezoeker het invult checkt de AI-tool de gegevens die al bekend zijn. In je CRM-software én in een speciale dataset voor gegevensverrijking.
De websitebezoeker ziet vervolgens alleen de formuliervelden, die nog leeg zijn. Een verkort formulier met zo weinig mogelijk invulbare velden dus. De rest van de informatie is namelijk toch al bekend.
Bij B2C verkort HubSpot je formulieren alleen op basis van de informatie in je CRM-software. Bij B2B verrijkt HubSpot Breeze Intelligence je formuliervelden ook met de gegevens uit de database.
Hoe dat werkt? Zodra een zakelijke lead een e-mailadres achterlaat haalt Breeze Intelligence bedrijfsgegevens uit een enorme dataset. Daarmee vult HubSpot automatisch een heleboel informatie in. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de bedrijfsnaam en aan het aantal werknemers.
Aan je lead toon je vervolgens alleen de formuliervelden, die nog leeg zijn. Als je dat wilt tenminste. Want je kunt je leads ook vragen om de informatie te controleren. Of om bepaalde velden gewoon altijd verborgen houden. Zelfs als HubSpot Breeze Intelligence geen gegevens voor die formuliervelden heeft.
Stel nou dat meerdere mensen van 1 bedrijf een standaard websiteformulier invullen. Maar dat de ingevoerde informatie van elkaar verschilt. Je begrijpt het al. Er komen onnauwkeurigheden in je CRM-database te staan. Zonder dat je daar iets aan kunt doen. Maar vul je de bekende velden alvast in met een dynamisch websiteformulier? Dan verklein je de kans op dit soort fouten in je CRM-data.
Dynamische formulierverkorting werkt met allerlei soorten formulieren. Van pop-up formulieren tot banners.
👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
➜ Meer leads met slimme gepersonaliseerde digitale formulieren.
➜ Dynamische multistep formulieren met de nieuwe form editor van HubSpot.
Waarom zijn verkorte dynamische online formulieren handig?
Vul je een online formulier op een website in? Bijvoorbeeld om informatie op te vragen. Of om een klacht in te dienen. Dan is dit waarschijnlijk met een standaard online formulier. Zoals je die op bijna iedere website vindt.
Verkort je jouw formulieren met dynamische velden? Dan hoef je minder informatie op te vragen. Omdat je toch al over die informatie beschikt. Zodat je de invuldrempel voor je websitebezoekers verlaagt. Want het kost minder moeite om je formulieren in te vullen. En daardoor is de kans dat het invullen voltooid wordt groter. Dus je vergroot je websiteconversie ermee.
Gebruik je jouw websiteformulieren voor leadgeneratie? Dan moeten mensen eerst hun gegevens achterlaten om iets te kunnen downloaden of doen. Bijvoorbeeld om een handige checklist of een leerzame whitepaper te ontvangen. Of om toegang tot afgeschermde informatie te krijgen. Zoals bij een krant waarbij je de volledige artikelen alleen met een abonnement kunt lezen.
Begrijp je de behoeften van je leads goed? Dan kun je ze gericht benaderen, zodat je de conversie stimuleert. Bijvoorbeeld met je:
- Online marketingcampagnes
- Dynamische websitecontent
- Lead nurturing campagnes
- Sales sequences
- Verkoopgesprekken
Maar daarvoor heb je dus wel genoeg relevante informatie nodig. Daarnaast is er goede leadinformatie nodig om de kwaliteit van je leads te beoordelen. En om ze geautomatiseerd naar de juiste medewerkers door te zetten. Genoeg redenen dus om dynamische websiteformulieren aan je website toe te voegen!
👉 LET OP: Wil je de gegevens met de data van de database verrijken? Dan is het verstandig om eerst even met een jurist te overleggen. Je bent namelijk zelf altijd verantwoordelijk voor het naleven van alle privacy wetgeving.
Verhoog je websiteconversie met je online formulieren
Ik heb je nu uitgelegd wat verkorte online formulieren zijn. Hoe je de websiteconversie ermee vergroot. En welke voordelen er nog meer zijn.
Wil je meer informatie over het all-in-one CRM-pakket van HubSpot? Download hieronder ons productoverzicht, waarin we de belangrijkste features beschrijven.
Onze ultieme HubSpot CRM demo video bekijken kan ook. Daarnaast vind je allerlei andere handige blogs, video's en downloads op onze website.
Deel artikel
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)