De laatste HubSpot updates | juli 2025
van Floris van Muijen op 25-7-25 8:14
Hubspot heeft deze maand veel updates doorgevoerd. De meest relevante heb ik er voor je uitgefilterd. Wat vind je bijvoorbeeld van de backfill-functie voor de koopintentie? Ik vind dat een hele vette update! En wat vind je van de nieuwe AI rapportagemogelijkheden in de mobiele app? Of van de nieuwe targeting-opties voor Facebook?
Dit is onze selectie met de belangrijkste HubSpot Updates van juni 2025:
1. Breeze Customer Agent: nu beschikbaar voor alle Pro+ licenties
2. Landingspagina’s verbeteren
3. Backfill-functie voor de koopintentie
4. Pauzeren in Journey Automation
5. Sociale reacties op mobiel
6. Videotranscripties in video's op LinkedIn, Youtube, Facebook & X
7. Betere targeting voor Facebook-advertenties
8. Deelbare formulieren
9. Shopify-informatie in je marketingmails
10. Gecombineerde leadscores
11. Nieuwe CRM-kaart: ticketprioriteit
12. Via de chatwidget naar kennisbankartikelen zoeken
13. Ticket-updates
14. Gezondheidsscores in je customer success werkruimte
15. Toegang tot pijplijnfasen
16. Toegang tot eigenschappen in HubSpot
17. Real-time opmaak voor eigenschapswaarden
18. AI-rapportages in de mobiele app
19. Suggesties voor eigenschappen in rapportfilters
20. Automatische verwijdering van inactieve gebruikers
1. Breeze Customer Agent: nu beschikbaar voor alle Pro+ licenties
Tot nu toe was de Customer Agent alleen beschikbaar in de Service Hub. Maar je leest het goed: ook met de andere Pro+ licenties gebruik je 'm nu. Supertof!
Daarnaast bevat de Customer Agent een nieuwe pauzefunctie. Zodat je meer controle hebt over wanneer de AI-tool actief is.
2. Landingspagina’s verbeteren
Maak je landingspagina’s voor producten of online evenementen met AI? En geef je wat extra context aan de AI-tool mee? Dan sluit de output beter bij je campagnedoelen aan. De AI-tool begrijpt dan namelijk beter wat je wilt bereiken en integreert dit in de content. Met een Content Hub Pro+ licentie voeg je alle relevante details eenvoudig toe.
👉 TIP: Wil je de content van je landingspagina’s met AI verbeteren? Bijvoorbeeld om de content overtuigender te maken. Klik dan op ‘Verbeteren’ voor AI-aangedreven suggesties.
3. Backfill-functie voor de koopintentie
Wil je met terugkerende kracht historische bezoekers met een hoge koopintentie aan je CRM-database toevoegen? Dan is dat mogelijk met de nieuwe backfill-functie. Zo volg je alsnog de kansen uit die websitebezoeken op!
Daarnaast creëer je nu meerdere intentieprofielen. Bijvoorbeeld om verschillende buyer persona's en fasen in de verkoopcyclus te identificeren. Dankzij deze update herken je verschillende soorten koopsignalen. Waar je met een op maat gemaakte outreach op kunt reageren. Twee toffe updates voor alle hubs en niveaus.
👉 TIP: Buyer Intent is een functie van Breeze Intelligence. In dit blog lees je meer over de mogelijkheden: Ontdek de koopintentie van je (anonieme) B2B-websitebezoekers met AI.
4. Pauzeren in Journey Automation
HubSpot heeft de ‘vertragingsmogelijkheden’ in Journey Automation uitgebreid. Hierdoor reageer je makkelijker op het gedrag van potentiële klanten.
In een apart blog leg ik je de mogelijkheden van Journey Automation uit. Een vrij nieuwe functie voor klanten met een Marketing Hub Enterprise licentie.
👉 TIP: Weet je dat je tegenwoordig de belangrijkste workflow-statistieken via je instellingen kunt selecteren?
👉 TIP: Met een Enterprise Service Hub licentie beschik je nu ook over Journey Analytics. Maar dan om de servicestromen beter in kaart te brengen.
5. Sociale reacties op mobiel
Ben je onderweg en wil je snel op een sociale reactie reageren? Met AI stelt de Copilot je nu gerichte antwoorden voor. De update geldt voor alle Marketing Hub Enterprise klanten.
6. Videotranscripties in video's op LinkedIn, Youtube, Facebook & X
Post je via HubSpot een video op LinkedIn, Youtube, Facebook of X? Dan voegt het systeem nu automatisch transcripties toe. Je overschrijft hiermee dus de ondertiteling van bijvoorbeeld Youtube. Het is ook mogelijk om je eigen ondertitels te uploaden. Een toffe update voor iedereen met een Marketing Hub Pro+ licentie.
👉 TIP: Weet je dat je ondertiteling in meerdere talen aan je HubSpot-video’s kunt toevoegen?
7. Betere targeting voor Facebook-advertenties
Heb je een Marketing Hub Pro+ licentie? Dan kun je wijzigingen in de levenscyclusfasen en formulierinzendingen (van HubSpot-formulieren) synchroniseren met de Conversions API van Facebook. Hierdoor begrijpt Facebook jouw customer journey beter. Wat dit je oplevert? Een betere advertentietargeting en lagere kosten per actie. Het algoritme van Facebook leert namelijk van de informatie die je deelt.
👉 TIP: Je kunt ook je advertentieconversies met je LinkedIn Ads-account en je Google Ads-account synchroniseren.
👉 LET OP: Je hebt een Business Manager-account van Facebook nodig voor deze update. En HubSpot kan alleen contacten synchroniseren, die via Facebook-leadsynchronisatie zijn binnengekomen.
8. Deelbare formulieren
Wilde je als marketeer de formulierinzendingen van een specifieke bron beheren en volgen. Van een bepaalde landingspagina bijvoorbeeld. Dan moest je daar altijd een apart formulier voor aanmaken. De nieuwe deelbare formulierenlinks van de nieuwe formuliereneditor gebruik je wél voor meerdere bronnen! De update geldt voor alle hubs en niveaus.
9. Shopify-informatie in je marketingmails
Heb je een Marketing Hub Pro+ licentie en gebruik je Shopify? Dan personaliseer je jouw marketinge-mails voortaan met bekeken producten in de Shopify-winkel. Ook voeg je eenvoudig de meest bekeken producten uit je Shopify-winkel toe. Zo zorg je zonder handmatig werk toch voor de meest relevante content in je marketinge-mails.
👉 TIP: Met de Shopify CRM-kaart zie je Shopify-gegevens in je CRM-records. Denk bijvoorbeeld aan de aankoopgeschiedenis en het winkelgedrag.
10. Gecombineerde leadscores
Voor Marketing Hub Pro+ licenties zijn er nu gecombineerde leadscores. Deze leadscores houden rekening met de betrokkenheid van individuele contactpersonen. En ook met de koopsignalen van de bedrijven waar ze voor werken. Deze functie was al voor Marketing Hub Enterprise licenties beschikbaar.
Heb je een Sales Hub Pro+ licentie? Dan kun je ook handmatig lead scores aan deals en bedrijven toekennen.
👉 TIP: In de lead scoring tool kun je nu filteren op events, die niet hebben plaats gevonden. Denk bijvoorbeeld aan afspraken, websitebezoek en formulieren. Om je lead scores nog nauwkeuriger samen te stellen.
11. Nieuwe CRM-kaart: ticketprioriteit
Regelmatig komen er nieuwe kaarten voor de CRM-records en voor de Helpdesk-omgeving bij. Bekijk daarom regelmatig of er interessante kaarten zijn bijgekomen!
De nieuwe ticketprioriteit-kaart vind ik erg handig. Deze kaart voegt namelijk real-time ticketcategorisering aan je Helpdesk-samenvatting toe. Zodat je veel sneller ziet wat er als eerste opgepakt moet worden. Losse rapportages en filters heb je met deze CRM-kaart niet meer nodig.
Je profiteert van deze kaart als je een Service Hub Pro+ licentie hebt!
👉 TIP: In dit artikel lees je meer over CRM-kaarten: Hoe maak je jouw organisatie wendbaarder met custom CRM-records?
12. Via de chatwidget naar kennisbankartikelen zoeken
Gebruik je HubSpot’s chatwidget op je website? Dan heb je nu 2 keuzes: chatten met de chatbot of je kennisbank doorzoeken. Zodat je de zelfredzaamheid van je websitebezoekers vergroot. Een toffe update voor Service Hub Pro+ licenties!
13. Ticket-updates
Voor Service Hub Pro+ licenties zijn er verschillende ticket-updates:
- AI voorspelt potentiële problemen in de supportwachtrij. Je vindt de voorspellingen op het tabblad ‘Helpdesk Analyse’ in de Helpdesktool.
- Tickets filteren op gekoppelde contactpersonen en bedrijven om snel de supportgeschiedenis te zien.
14. Gezondheidsscores in je customer success werkruimte
Met de gezondheidsscores in je customer succes werkruimte identificeer je trends en potentiële risico’s in je klantenbestand. De scores stem je zelf op de prioriteiten van je bedrijf af. Hiervoor heb je 2 opties:
- Helemaal zelf bouwen.
- Een vooraf gedefinieerde scoregroep gebruiken.
Bij de vooraf gedefinieerde standaardgroepen kijkt HubSpot naar:
- 1:1 Betrokkenheid
- 1:1 Gespreksbetrokkenheid
- Ondersteunde tickets
- CSM-sentiment
- NPS-scores
Aan de rechterkant zie je hoeveel punten HubSpot aan deze elementen toekent. De verdeling pas je zelf aan, zolang het totale aantal maar 100 blijft. Net zoals bij je lead scoring systeem.
Daarnaast heb je nog andere mogelijkheden om de scores te ‘customizen’. Zo kan je scores bijvoorbeeld met een percentage af laten nemen (vervalscores). Je bepaalt zelf met hoeveel en wat de tijdsperiode daarbij is. Ook configureer je zelf de criteria waarmee je punten toevoegt en aftrekt.
Een fijne functie voor Service Hub Pro+ licenties, die nu uit de bèta-fase is.
15. Toegang tot pijplijnfasen
Heb je een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie? Dan stel je nu de toegang voor pijplijnfasen in. Hiermee bepaal je bijvoorbeeld wie welke pijplijnfasen mag bewerken. En welke stappen je wilt beveiligen.
16. Toegang tot eigenschappen in HubSpot
Heb je een Enterprise licentie? Dan regel je de toegang van je eigenschappen (weergave en bewerking) nu rechtstreeks vanuit je workflows. De naam van de recordeigenschappen is voor alle CRM-gebruikers zichtbaar. Maar ze inzien en bewerken is alleen mogelijk met de juiste rechten. Een kleine krachtige update, die je werkzaamheden makkelijker maakt.
👉 LET OP: HubSpot bevat ook eigenschappen, waarvan je de rechten niet kunt bewerken. Denk bijvoorbeeld aan contacteigenschappen zoals de voornaam, de achternaam en het e-mailadres. En aan bedrijfseigenschappen zoals de bedrijfsnaam en het bedrijfsdomein (de URL).
17. Real-time opmaak voor eigenschapswaarden
Wil je voorkomen dat gegevens verkeerd worden ingevoerd? Dan vind je dit vast een fijne update. Dankzij deze update corrigeer je jouw eigenschapswaarden namelijk gelijk bij het invoeren.
Hoe dit werkt? Je configureert automatische opmaakregels voor teksteigenschappen. De opmaakregels zijn op handmatige updates in je CRM-database van toepassing. En ook als je met de importtool onjuiste klantgegevens in je HubSpot-portaal importeert.
Configureer bijvoorbeeld de HubSpot-eigenschap ‘telefoonnummer’ om alleen telefoonnummers met cijfers te accepteren. Voer je nu 06-338BC52141 in? Dan geeft HubSpot alleen 06-33852141 weer. De niet-toegestane tekens verwijdert HubSpot automatisch. De update geldt voor alle hubs en niveaus.
👉 TIP: Voor telefoonnummers zijn er nu ook speciale validatieregels voor landcodes. Daarnaast kun je de opgeslagen URL’s in je CRM-database klikbaar maken. Superhandig voor als je bijvoorbeeld snel naar de website van een lead of klant wilt navigeren.
👉 LET OP: De automatische update geldt alleen voor de handmatige invoer van nieuwe gegevens. Voer je gegevens via formulieren, workflows en de HubSpot mobiele app in? Dan werkt de automatische opmaak dus (nog) niet.
18. AI-rapportages in de mobiele app
In de mobiele app bekijk je dashboards en maak je nieuwe filterbare rapportages aan. Die je ook nog eens eenvoudig met je collega’s deelt. Superhandig voor als je onderweg bent. Maar dit is niet nieuw.
Dat je nu ook AI-gegevens kunt raadplegen en gebruiken is wel nieuw. Wil je de AI-inzichten van een rapportage bekijken? Dan klik je onderaan je scherm op ‘Inzichten genereren’.
Wil je juist dieper op een KPI-rapportage ingaan? Dan klik je op een van de waarden van de KPI-grafiek. Er opent een tabel, waarmee je toegang tot CRM-records en marketingmiddelen krijgt. Bijvoorbeeld je marketinge-mails.
Daarnaast maak je in de mobiele app nu ook rapportages met AI. Voer hiervoor bijvoorbeeld een simpele rapportagevraag in. Zoals: ‘Welke verkoper heeft het afgelopen kwartaal de meeste deals binnengehaald?’.
In no time genereert HubSpot de gewenste rapportage voor je. Niet tevreden? Bewerk je prompt en genereer de rapportage opnieuw, voordat je ‘m opslaat. Supermakkelijk! De update geldt voor alle hubs en niveaus.
👉 TIP: Weet je dat je nu ook toegang tot je lijsten hebt in de mobiele app?
19. Suggesties voor eigenschappen in rapportfilters
Maak je filters voor je rapportages? Dan helpt Breeze AI je met de juiste eigenschappen daarvoor te vinden. Dit doet de AI-tool op basis van je eigen gebruikspatronen. Een kleine, maar handige update voor Starter+ licenties. Want zo ontdek je datapunten, die je misschien zelf over het hoofd ziet.
20. Automatische verwijdering van inactieve gebruikers
Dankzij deze functie verwijder je maandelijks alle CRM-gebruikers die een bepaalde periode niet zijn ingelogd. Beschikbaar voor alle HubSpot Starter+ licenties.
Met een speciale nieuwe app verwijder je ook makkelijk je inactieve gebruikers. Niet alleen van Hubspot; óók van je andere apps. Dit geldt voor alle licenties en niveaus.
Daarnaast is er een nieuw overzicht met de apps, die aan je CRM-portaal gekoppeld zijn. Je ziet ook wie deze apps geïnstalleerd hebben. Drie superhandige tools om de veiligheid van je systeem te verbeteren!
Heb je vragen over deze updates? Dan staat onze supportdesk klaar om je te helpen!
- juli 2025 (11)
- juni 2025 (10)
- mei 2025 (13)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)