HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Waarom HubSpot een goed systeem voor je data management is

Waarom HubSpot een goed systeem voor je data management is
5:27

Waarom HubSpot een goed systeem voor je data management is

Data is de ruggengraat van ieder modern bedrijf. Van je klantinformatie tot je verkoopresultaten. Alles draait tegenwoordig om data. Maar hoe houd je alle data overzichtelijk, toegankelijk en bruikbaar? HubSpot is daarop het antwoord.

HubSpot is namelijk een alles-in-1 CRM-oplossing voor databeheer. Waar je jouw klantgegevens efficiënt in opslaat. En tegelijkertijd je marketing, verkoop en serviceprocessen stroomlijnt.

In dit blog ontdek je hoe je HubSpot voor je data management inzet. En je bedrijfsresultaten daarmee drastisch verbetert.

Wat is een data management systeem?

Met een data management systeem beheer je jouw data. Je organiseert alle gegevens erin en zet ze vervolgens effectief in. Bijvoorbeeld om je bedrijfsprocessen te verbeteren. Besluiten goed te onderbouwen. En de groei van je bedrijf te stimuleren. 

Dit zijn de 5 belangrijkste kenmerken van een goed data management systeem:

Kenmerk 1: Centraal gegevensbeheer
Alle data bewaar je op 1 centrale plek. Zodat je jouw gegevens makkelijk terugvindt. En dubbele informatie eenvoudig vermijdt.

De software koppelt makkelijk met andere tools. Waardoor je de gegevens van verschillende bronnen eenvoudig combineert. Stel dat je jouw boekhoudpakket aan het data management systeem koppelt. Dan zie je bijvoorbeeld in je CRM-database welke facturen er zijn betaald.

Kenmerk 2: Je data is toegankelijk
Voor iedereen die het nodig heeft. Denk aan de informatie op je CRM-records en je dashboards met rapportages. Alle medewerkers gaan dus altijd van dezelfde real-time informatie uit. Die je op dashboards met krachtige rapportages samenbrengt. Zodat je daarmee je KPI's monitort, opvallende trends herkent en resultaten verbetert.

Kenmerk 3: Automatisering
Zodat je allerlei handmatige taken aan het data management systeem kunt uitbesteden. Menselijke fouten zoveel mogelijk voorkomt. En tijd voor belangrijkere taken overhoudt.

Kenmerk 4: Sterke beveiliging
Je gevoelige gegevens zijn supergoed beschermd. Bijvoorbeeld met maatregelen voor toegangsbeheer, versleutelde data en frequente back-ups. Daarnaast scherm je bepaalde informatie eenvoudig af. Bijvoorbeeld voor specifieke functies, rollen of afdelingen.

Kenmerk 5: Intuïtieve interface
Waardoor iedereen de software snel begrijpt. Zónder dat daar allerlei technische skills voor nodig zijn. De gebruikersacceptatie van het systeem is hierdoor hoog. Medewerkers kunnen er bijvoorbeeld makkelijk rapportages mee maken en analyses uitvoeren. 

Met een goed data management systeem gebruik je jouw gegevens dus effectief. Stroomlijn je allerlei bedrijfsprocessen. En verbeter je de resultaten van je bedrijf. Daarnaast groeit het makkelijk met je organisatie mee. Want kun je de software makkelijk aanpassen? Dan stem je het eenvoudig op nieuwe behoeften af.

👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
Waarom je bedrijf goed data management nodig heeft om te overleven.
CRM Datamanagement: wat is het en waarom is het belangrijk?

Hoe verbeter je de datakwaliteit van je organisatie?

Hoe manage je jouw data met HubSpot?


HubSpot bevat alle bovenstaande kenmerken. Maar er is meer. Het alles-in-1 klantenplatform zit namelijk boordevol handige marketing, sales en service tools. Hierdoor hoef je niet meer continu tussen verschillende systemen te schakelen. Alles wat je voor goede bedrijfsresultaten nodig hebt zit al in HubSpot.


Stel dat je wilt focussen op veelbelovende leads en deals. Dan heb je alle belangrijke informatie met een paar klikken beschikbaar. Zo zie je wie jouw website recentelijk bezocht hebben. Welke e-mails er zijn geopend. En wat volgens HubSpot de slagingskans van je verkoopkansen is. 

Met de sterke automatiseringsfuncties neemt de software je veel handmatig werk uit handen. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van automatische e-mails en meldingen. Aan het geautomatiseerd bijwerken van klantprofielen. En het automatisch corrigeren van kleine datafoutjes. Zo blijft je data altijd actueel en schoon.

Organiseer je bijvoorbeeld een webinar? Dan verzamel je via een inschrijfformulier allerlei gegevens van de deelnemers. HubSpot zet deze gegevens automatisch in je CRM-database. Daarnaast verstuurt het de bevestigingse-mails en plant het follow-ups voor je in. Zonder dat je daar extra tijd aan kwijt bent.

Nieuwe medewerkers leren bovendien razendsnel hoe ze met de software moeten werken. De software is namelijk ontzettend gebruiksvriendelijk. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om je talenten snel op weg te helpen. Van een soort interactieve draaiboeken, die in de software verankerd zijn. Tot AI-aangedreven transcripties, waarmee je gespreksopnames snel omzet in filterbare teksten.

👉 TIP: Misschien wil je deze artikelen ook lezen?
Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
Met automatisering de datakwaliteit van je CRM-systeem verbeteren.
Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken.
 

Je data beter managen met HubSpot?

Data management is superbelangrijk als je wilt groeien met je bedrijf. HubSpot biedt je een complete oplossing. Waarmee je effectief data verzamelt, organiseert en gebruikt.

Probeer het systeem hieronder gratis uit (met beperkte functies). En ontdek zelf hoe de software jouw bedrijf transformeert.




Aanmelden per e-mail