Deel artikel
Angst om van CRM over te stappen? Onnodig!
door Andrea van Witteloostuijn op 3-2-22 14:10
“Vanochtend stonden er alweer 176 nieuwe e-mails in mijn mailbox. Ik ben dagelijks zoveel tijd kwijt met het screenen en beantwoorden daarvan. Daar zou ik wel eens vanaf willen. Dan kan ik me tenminste bezig houden met mijn ‘echte’ werk.
Eén van de e-mailtjes leverde me ook nog eens een lastige vraag op. Ik belde Annemarie van de afdeling inkoop. Zij was niet aanwezig. Na nog 4 collega’s gesproken te hebben wist ik eindelijk wat ik moest doen. Mijn halve werkdag was alweer voorbij.”
Komt dit je bekend voor? Veel mensen lopen hier in hun werk tegenaan. En toch vinden organisaties het vaak eng om van CRM-systeem over te stappen. Maken ze de overstap naar HubSpot CRM? Dan horen we dat het nieuwe CRM-systeem een verademing is. “Dit hadden we echt veel eerder moeten doen.”
De angst om te veranderen
De angst voor verandering is misschien wel de grootste belemmering om van CRM-systeem te wisselen. Mensen zijn gewend om op een bepaalde manier te werken. Ze gebruiken al honderd jaar Excellijstjes of andere verouderde technologieën. Het werkt best ok, totdat ze ontdekken dat er veel betere en efficiëntere oplossingen zijn.
Een modern CRM-systeem zoals HubSpot brengt inderdaad veranderingen met zich mee. Veel processen worden in het systeem verankerd. Je gaat op een andere manier denken en werken. Maar de werkzaamheden worden er ook simpeler, sneller en gestructureerd door.
“Heb je ook zo’n een hekel aan al die tijdrovende handmatige rotklussen. Hoe fijn is het dan als je die handelingen aan jouw CRM-systeem kunt overlaten? En dat jij je kunt concentreren op de werkzaamheden die je echt leuk vindt?!”
Misschien loop je ook nog wel tegen andere knelpunten in jouw organisatie aan. Communiceren alle afdelingen goed met elkaar? Weet je precies waar jouw collega’s zich mee bezig houden? En bij wie je voor wat terecht kunt?
Een goed allround CRM-systeem lost deze problemen op. Het brengt structuur aan in jouw bedrijfsprocessen. Daardoor weten alle gebruikers altijd precies waar ze aan toe zijn. Dat werkt natuurlijk erg prettig voor iedereen!
De angst voor het onbekende
De angst voor het onbekende is een ander veel voorkomend probleem:- Is de nieuwe technologie dan echt zoveel beter?
- Brengt het nieuwe CRM-systeem ons wat we zoeken? Of kost het ons alleen maar veel geld en energie?
- Blijft alle data bewaard of raken we gegevens kwijt?
- Er zit veel maatwerk in ons CRM-systeem. Hoe lossen we dat op?
- Is onze data veilig in het nieuwe CRM-systeem?
- Welke risico’s lopen we?
- Het duurt vast heel lang, voordat we het nieuwe CRM-systeem snappen.
We begrijpen deze angsten, maar ze zijn onnodig. Tenminste, als je voor een modern en goed ontwikkeld CRM-systeem als HubSpot kiest.
Met zo’n CRM-systeem professionaliseer je jouw organisatie. Je automatiseert bedrijfsprocessen waar dat kan. De werkzaamheden van verschillende afdelingen stem je op elkaar af. Medewerkers gaan daardoor goed met elkaar samenwerken. Je krijgt meer inzicht en een betere positie ten opzichte van je concurrenten. Kortom, je bespaart een heleboel tijd en geld. En dat terwijl je jouw groeikansen vergroot!
Natuurlijk moet je de overstap naar een nieuw CRM-systeem wel overdacht doen. Kies je een nieuw CRM-systeem? Dan is het verstandig om eerst een CRM-strategie te maken. In jouw CRM-strategie bepaal je wat je allemaal nodig hebt voor jouw organisatie. Bereid je project dus goed voor. Zoek daarna pas een systeem, dat bij jouw organisatie past.
Zorg er vervolgens voor dat je een degelijke implementatiepartner kiest. Het succes van jouw nieuwe CRM-systeem valt of staat namelijk met de implementatie ervan!
TIP: Lees ons blog over hoe je een CRM-leverancier selecteert.
Een veelzijdig en veilig CRM-systeem
Er zijn veel verschillende CRM-systemen op de markt. Van gevestigde namen tot redelijk nieuwe systemen. Wij hebben ervaring met de implementatie van Maximizer CRM, Teamleader, Microsoft Dynamics 365 en HubSpot. Het systeem dat er voor ons bovenuit springt is dat van HubSpot.Waarom?
- De basis is gratis. Je breidt het naar wens uit met betaalde functies als je die nodig hebt. HubSpot is geschikt voor kleine startups tot grote internationale holdings. Jouw CRM-systeem is dus toekomstbestendig. Het groeit met je organisatie mee.
- Gebruiksvriendelijkheid is een van de belangrijkste vereisten van een succesvol CRM-systeem. HubSpot maakt gebruik van de modernste technologieën, die iedereen begrijpt. Het is mooi en begrijpelijk vormgegeven. Het kost je weinig moeite om ermee te leren werken.
- HubSpot is veelzijdig. Er zitten enorm veel slimme en handige tools in dit CRM-systeem. Marketing, sales en klantenservice afdelingen worden er heel erg blij van! Alle resultaten zijn bovendien meetbaar en te controleren. Ook voor het management. Ontdek hier de mogelijkheden van de Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub en Operations Hub.
- Je stroomlijnt en automatiseert zoveel mogelijk processen binnen jouw CRM-systeem. Afdelingen gaan daardoor veel beter samenwerken met elkaar. Die enorme berg aan dagelijkse e-mailtjes is echt verleden tijd! Je bespaart tijd en energie voor tijdrovende handelingen. Jouw organisatie wordt dus veel productiever.
- Het implementatietraject is kort. Binnen 2 tot 3 maanden kan de basis van jouw nieuwe CRM-systeem al staan. Bij complexe projecten duurt het wat langer. De implementatie gaat dan nog altijd veel sneller dan bij andere bekende CRM-systemen.
“Verzorgen wij de implementatie voor je? Dan helpen we jou om je data te updaten en schoon te maken. Als je dat wilt tenminste.” - Door de gebruiksvriendelijke opzet is er nauwelijks onderhoud nodig. Je eigen ICT-afdeling kan het CRM-systeem zelf beheren. Uiteraard kunnen wij jou daarbij ondersteunen als dat nodig is.
- De beveiliging voldoet aan hele hoge Amerikaanse standaarden. Jouw data is dus goed beschermd. Je data wordt trouwens wel op servers in Europa bewaard. De beveiliging voldoet dus ook aan Europese standaarden.
- Tenslotte is HubSpot meestal goedkoper dan veel andere CRM-systemen. Maatwerk is veel minder complex. Door de modulaire opzet stem je het helemaal af op jouw organisatie. Je betaalt alleen voor wat je écht nodig hebt
Twijfel je nog of je wilt overstappen naar een nieuw CRM-systeem? Tijdens een demo vertellen wij je graag hoe hoe HubSpot jouw organisatie verder helpt. Je ontdekt vanzelf waarom je de overstap met vertrouwen tegemoet kunt zien.
Deel artikel
- oktober 2024 (5)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)