Top 5 beste HubSpot Partners in Nederland
van Floris van Muijen op 6-5-25 8:31
Wil je in de CRM-software van HubSpot investeren? Dan zoek je een HubSpot Partner waar je een goed gevoel bij hebt. Waarschijnlijk vind je algauw HubSpot's lijst met alle Nederlandse HubSpot Partners. Maar hoe pik je daar nou de beste partij voor jouw organisatie uit? Met dit blog help ik je een eindje op weg.
HubSpot's lijst met Nederlandse HubSpot Partners
Staat een bedrijf hoog in HubSpot's lijst? Dan komt dat door verschillende factoren. Hieronder leg ik de 7 belangrijkste factoren voor de partnerstatus uit.
1. Partnerniveau
Met het partnerniveau geeft HubSpot de waarde van een partner aan. Voor HubSpot zelf dus. Wat er belangrijk voor de partnerwaarde is? Hoeveel nieuwe klanten je aanlevert. Hoeveel omzet je voor HubSpot genereert. Hoe goed je de software bij klanten implementeert. En hoeveel positieve reviews van klanten je ontvangt.
Dit zijn de partnerniveaus die er zijn:
- Goud
- Platinum
- Diamond
- Elite
Heb je als HubSpot Partner een Diamond of Elite status? Dan lever je ontzettend goed werk af. Je hebt goede omzetcijfers en veel tevreden klanten met langdurige klantrelaties. De meeste Elite Partners werken internationaal. Voor Diamond Partners geldt dat niet.
2. Certificaten & accreditaties
Bedrijven en medewerkers kunnen veel verschillende HubSpot-certificeringen behalen. Bemachtig je een certificaat of accreditatie? Dan zegt dit iets over je kennis en ervaring met de HubSpot-methode en tools. Zo zijn er bijvoorbeeld certificaten voor inbound marketing, sales en service.
Beschikt een marketeer bijvoorbeeld over een Inbound Marketing Certificaat? Dan weet deze persoon hoe je inbound marketing effectief inzet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan SEO, lead nurturing en conversieoptimalisatie. Bij het Content Marketing Certificaat gaat het juist meer om de contentstrategie. En zo heeft HubSpot nog veel meer certificaten.
Accreditaties zijn Partner-certificeringen van HubSpot. Ze gaan een stap verder dan de certificaten. En tonen aan dat een HubSpot Partner over diepgaande kennis beschikt. Zo moet je jouw praktijkervaring bijvoorbeeld met case studies aantonen. En laten zien dat je complexe HubSpot-oplossingen kunt bedenken en implementeren. Voorbeelden van accreditaties zijn:
- Solutions Architecture Design Accreditation (gaat over hoe je een CRM-portaal inricht)
- Platform Enablement Accreditation (gaat over gebruikersadoptie en training)
- HubSpot CRM Implementation Accreditation (gaat over hoe je HubSpot implementeert)
Iedereen kan via de HubSpot Academy certificaten behalen. Hiervoor volg je een online training, die je met een toets afsluit. Soms moet je daarnaast nog een praktische oefening doen. Bij accreditaties moet je jouw expertise écht aantonen. Meestal moeten je klanten er bepaalde informatie voor aanleveren. Met die informatie beoordeelt HubSpot onder andere of je de benodigde expertise goed beheerst. Heb je een certificaat of accreditatie behaald? Dan ontvang je als beloning een 'badge' van HubSpot.
Certificaten en accreditaties zijn belangrijk voor de partnerstatus op de lijst. Dus een belangrijke reden om er tijd in te investeren. Tegelijkertijd hebben grote HubSpot-partners er meer mogelijkheden voor. Wat natuurlijk niet automatisch betekent, dat deze partners beter bij jouw organisatie passen.
3. Implementatie expertise
Als HubSpot Partner moet je bewijzen, dat je HubSpot succesvol kunt implementeren. Dat je externe softwarepakketten goed kunt integreren. En dat je het HubSpot-portaal kunt optimaliseren.
In HubSpot's App Marketplace vind je meer dan 1.600 standaard softwarekoppelingen. Daarmee is software integreren vaak niet zo moeilijk. Maar er zijn ook complexe maatwerkintegraties. Bijvoorbeeld als je ERP-software zoals Microsoft Navision of SAP wilt integreren.
Voor ingewikkelde maatwerkkoppelingen hebben partners diepgaande HubSpot-kennis nodig. Het liefst met ervaren inhouse developers. Zo hebben we bij Systony bijvoorbeeld meer dan 40 herbruikbare maatwerkkoppelingen op de plank liggen. Daarnaast beschikken wij over een implementatie-accreditatie, die onze kennis en kunde bewijst.
Voer je als partner veel succesvolle HubSpot-implementaties uit? En zitten daar grote of complexe projecten bij? En is je kennis en kunde aantoonbaar? Dan stijgt je ranking op de partnerlijst.
4. Klantervaringen
Positieve beoordelingen van klanten zijn ontzettend belangrijk voor de partnerstatus. HubSpot kijkt hiervoor naar de gemiddelde beoordeling. Maar beschikt een partner over een groot aantal reviews? Dan is er ook meer kans om hoog te scoren.
Grote HubSpot-organisaties beschikken makkelijker over meer reviews. Dus meer reviews betekent niet persé beter. Je vindt de reviews op de website van HubSpot. Ik adviseer je om er eens wat te lezen.
5. Betrokkenheid
Neem je als partner actief deel aan allerlei evenementen en activiteiten van HubSpot? Zorg je voor co-branded content? En gebruik je HubSpot ook voor je eigen bedrijf? Dan heeft dat ook een positieve invloed op de partnerstatus.
6. Regionale focus
Daarnaast kijkt HubSpot nog naar de lokale focus. Richt een partner zicht bijvoorbeeld specifiek op Nederland? Dan is het bedrijf relevanter voor Nederlandse bedrijven dan voor Franse bedrijven.
7. Aanvullende diensten
Biedt een HubSpot Partner aanvullende oplossingen aan? Dan is de kans op een hogere positie ook groter. Stel bijvoorbeeld dat een partner volledig ontzorgt op het gebied van marketing. Dan is de partnerstatus waarschijnlijk hoger dan bij bedrijven die dat niet doen.
Hieronder zie je welke HubSpot-partners momenteel bovenaan staan in de lijst. Als Diamond Partner staat Systony op de 9e plaats. Wij behoren dus bij de 10 beste HubSpot Partners in Nederland.HubSpot evalueert alle partners periodiek (meestal per kwartaal). Na zo'n beoordeling kan de partnerpositie veranderen.
Welke Nederlandse HubSpot Partner kies je?
Je weet nu hoe HubSpot de partnerstatus bepaalt. De bedrijven bovenaan HubSpot's lijst hoeven niet bij jouw bedrijf te passen. Het hangt er maar net vanaf wat je nodig hebt. En wat je belangrijk vindt. Diamond en Elite Partners hebben in principe voldoende expertise om je goed te helpen. Bij Systony zijn we erg goed in alle technische aspecten. Dat blijkt ook uit de accreditaties die wij hebben:
- Custom Integration Accreditation (voor ingewikkelde integraties met externe systemen)
- CRM Data Migration Accreditation (voor complexe datamigraties)
- Solutions Architecture Design Accreditation
Wil je bijvoorbeeld ERP-software koppelen? Dan ben je bij ons echt aan het juiste adres. We helpen je bij het creëren van draagvlak binnen je organisatie. En zorgen er samen voor dat de gebruikersadoptie hoog wordt. Tijdens onze trainingen (met gecertificeerde trainers) leer je alle tools kennen. En na afloop blijven we met een servicecontract ondersteunen. Bovendien zijn de lijnen tijdens het implementatietraject kort en heb je een vast aanspreekpunt. Wat veel bedrijven erg prettig vinden.
Wil je na de implementatie je volledige marketing uitbesteden? Dan kun je misschien beter voor een full-service marketing bureau kiezen. Overigens neemt Bright Digital (onze Elite Partner-zus) dat stokje na de implementatie eenvoudig van ons over. De meeste klanten van ons pakken hun interne marketing na de implementatie zelf op. Ook als ze dat eerst niet van plan waren! Wie kan er namelijk beter over je producten en diensten communiceren dan jijzelf? HubSpot maakt het je allemaal zo makkelijk!
Onze werkwijze leren kennen? Lees de implementatiepagina en bekijk onze case study video's hieronder.
- mei 2025 (3)
- april 2025 (24)
- maart 2025 (15)
- februari 2025 (17)
- januari 2025 (1)
- december 2024 (10)
- november 2024 (6)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (7)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (4)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)