HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Top 5 beste HubSpot Partners in Nederland

Top 5 beste HubSpot Partners in Nederland
7:51

Top 5 beste HubSpot Partners in Nederland

Wil je in de CRM-software van HubSpot investeren? Dan zoek je een HubSpot Partner waar je een goed gevoel bij hebt. Waarschijnlijk vind je algauw HubSpot's lijst met alle Nederlandse HubSpot Partners. Maar hoe pik je daar nou de beste partij voor jouw organisatie uit? Met dit blog help ik je een eindje op weg.

HubSpot's lijst met Nederlandse HubSpot Partners

Staat een bedrijf hoog in HubSpot's lijst? Dan komt dat door verschillende factoren. Hieronder leg ik de 7 belangrijkste factoren voor de partnerstatus uit.

1. Partnerniveau

Met het partnerniveau geeft HubSpot de waarde van een partner aan. Voor HubSpot zelf dus. Wat er belangrijk voor de partnerwaarde is? Hoeveel nieuwe klanten je aanlevert. Hoeveel omzet je voor HubSpot genereert. Hoe goed je de software bij klanten implementeert. En hoeveel positieve reviews van klanten je ontvangt.

systony-diamond-hubspot-partner-nederlandDit zijn de partnerniveaus die er zijn:

  • Goud
  • Platinum
  • Diamond
  • Elite

Heb je als HubSpot Partner een Diamond of Elite status? Dan lever je ontzettend goed werk af. Je hebt goede omzetcijfers en veel tevreden klanten met langdurige klantrelaties. De meeste Elite Partners werken internationaal. Voor Diamond Partners geldt dat niet.

2. Certificaten & accreditaties

Badge HubSpot Custom AccreditationBedrijven en medewerkers kunnen veel verschillende HubSpot-certificeringen behalen. Bemachtig je een certificaat of accreditatie? Dan zegt dit iets over je kennis en ervaring met de HubSpot-methode en tools. Zo zijn er bijvoorbeeld certificaten voor inbound marketing, sales en service.

Beschikt een marketeer bijvoorbeeld over een Inbound Marketing Certificaat? Dan weet deze persoon hoe je inbound marketing effectief inzet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan SEO, lead nurturing en conversieoptimalisatie. Bij het Content Marketing Certificaat gaat het juist meer om de contentstrategie. En zo heeft HubSpot nog veel meer certificaten.

Accreditaties zijn Partner-certificeringen van HubSpot. Ze gaan een stap verder dan de certificaten. En tonen aan dat een HubSpot Partner over diepgaande kennis beschikt. Zo moet je jouw praktijkervaring bijvoorbeeld met case studies aantonen. En laten zien dat je complexe HubSpot-oplossingen kunt bedenken en implementeren. Voorbeelden van accreditaties zijn:

  • Solutions Architecture Design Accreditation (gaat over hoe je een CRM-portaal inricht)
  • Platform Enablement Accreditation (gaat over gebruikersadoptie en training)
  • HubSpot CRM Implementation Accreditation (gaat over hoe je HubSpot implementeert)

Iedereen kan via de HubSpot Academy certificaten behalen. Hiervoor volg je een online training, die je met een toets afsluit. Soms moet je daarnaast nog een praktische oefening doen. Bij accreditaties moet je jouw expertise écht aantonen. Meestal moeten je klanten er bepaalde informatie voor aanleveren. Met die informatie beoordeelt HubSpot onder andere of je de benodigde expertise goed beheerst. Heb je een certificaat of accreditatie behaald? Dan ontvang je als beloning een 'badge' van HubSpot.

Certificaten en accreditaties zijn belangrijk voor de partnerstatus op de lijst. Dus een belangrijke reden om er tijd in te investeren. Tegelijkertijd hebben grote HubSpot-partners er meer mogelijkheden voor. Wat natuurlijk niet automatisch betekent, dat deze partners beter bij jouw organisatie passen.

3. Implementatie expertise

Als HubSpot Partner moet je bewijzen, dat je HubSpot succesvol kunt implementeren. Dat je externe softwarepakketten goed kunt integreren. En dat je het HubSpot-portaal kunt optimaliseren.

In HubSpot's App Marketplace vind je meer dan 1.600 standaard softwarekoppelingen. Daarmee is software integreren vaak niet zo moeilijk. Maar er zijn ook complexe maatwerkintegraties. Bijvoorbeeld als je ERP-software zoals Microsoft Navision of SAP wilt integreren.

Voor ingewikkelde maatwerkkoppelingen hebben partners diepgaande HubSpot-kennis nodig. Het liefst met ervaren inhouse developers. Zo hebben we bij Systony bijvoorbeeld meer dan 40 herbruikbare maatwerkkoppelingen op de plank liggen. Daarnaast beschikken wij over een implementatie-accreditatie, die onze kennis en kunde bewijst.

Voer je als partner veel succesvolle HubSpot-implementaties uit? En zitten daar grote of complexe projecten bij? En is je kennis en kunde aantoonbaar? Dan stijgt je ranking op de partnerlijst.

4. Klantervaringen

Positieve beoordelingen van klanten zijn ontzettend belangrijk voor de partnerstatus. HubSpot kijkt hiervoor naar de gemiddelde beoordeling. Maar beschikt een partner over een groot aantal reviews? Dan is er ook meer kans om hoog te scoren.

Grote HubSpot-organisaties beschikken makkelijker over meer reviews. Dus meer reviews betekent niet persé beter. Je vindt de reviews op de website van HubSpot. Ik adviseer je om er eens wat te lezen. 

5. Betrokkenheid

Neem je als partner actief deel aan allerlei evenementen en activiteiten van HubSpot? Zorg je voor co-branded content? En gebruik je HubSpot ook voor je eigen bedrijf? Dan heeft dat ook een positieve invloed op de partnerstatus.

6. Regionale focus

Daarnaast kijkt HubSpot nog naar de lokale focus. Richt een partner zicht bijvoorbeeld specifiek op Nederland? Dan is het bedrijf relevanter voor Nederlandse bedrijven dan voor Franse bedrijven. 

7. Aanvullende diensten

Biedt een HubSpot Partner aanvullende oplossingen aan? Dan is de kans op een hogere positie ook groter. Stel bijvoorbeeld dat een partner volledig ontzorgt op het gebied van marketing. Dan is de partnerstatus waarschijnlijk hoger dan bij bedrijven die dat niet doen.

Hieronder zie je welke HubSpot-partners momenteel bovenaan staan in de lijst. Als Diamond Partner staat Systony op de 9e plaats. Wij behoren dus bij de 10 beste HubSpot Partners in Nederland.HubSpot evalueert alle partners periodiek (meestal per kwartaal). Na zo'n beoordeling kan de partnerpositie veranderen.
Systony in top 10 beste HubSpot Partners in Nederland

Welke Nederlandse HubSpot Partner kies je?

Je weet nu hoe HubSpot de partnerstatus bepaalt. De bedrijven bovenaan HubSpot's lijst hoeven niet bij jouw bedrijf te passen. Het hangt er maar net vanaf wat je nodig hebt. En wat je belangrijk vindt. Diamond en Elite Partners hebben in principe voldoende expertise om je goed te helpen. Bij Systony zijn we erg goed in alle technische aspecten. Dat blijkt ook uit de accreditaties die wij hebben:

Wil je bijvoorbeeld ERP-software koppelen? Dan ben je bij ons echt aan het juiste adres. We helpen je bij het creëren van draagvlak binnen je organisatie. En zorgen er samen voor dat de gebruikersadoptie hoog wordt. Tijdens onze trainingen (met gecertificeerde trainers) leer je alle tools kennen. En na afloop blijven we met een servicecontract ondersteunen. Bovendien zijn de lijnen tijdens het implementatietraject kort en heb je een vast aanspreekpunt. Wat veel bedrijven erg prettig vinden.

Wil je na de implementatie je volledige marketing uitbesteden? Dan kun je misschien beter voor een full-service marketing bureau kiezen. Overigens neemt Bright Digital (onze Elite Partner-zus) dat stokje na de implementatie eenvoudig van ons over. De meeste klanten van ons pakken hun interne marketing na de implementatie zelf op. Ook als ze dat eerst niet van plan waren! Wie kan er namelijk beter over je producten en diensten communiceren dan jijzelf? HubSpot maakt het je allemaal zo makkelijk!

Onze werkwijze leren kennen? Lees de implementatiepagina en bekijk onze case study video's hieronder.

 

 

Aanmelden per e-mail